Skocz do zawartości
HornetZnawca

Problem z cepami

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie

Witajcie będe kosił Bizonem już drugi sezon Kombajnista poszedł na wolne:D Mam 24lata i cały czas coś poprawiam po kombajniście ehh. Co najgorsze założył cepy bez ważenia i chyba nie z jednej firmy...:( Ustawiałem ostatnio szczeline na wylocie i kręciłem młocarnią a tu na jednym cepie 6mm a na innych już 10mm lub podobnie co teraz mam zrobić wyciągać nowe cepy zpowrotem? Są jakieś w sklepach podkładki pod cepy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Już trzeci sezon na nich kosi się, i nie ma wibracji ale w zbożu dość dużo rozdrobnionego ziarna:/ Nie wiem co z tym robić :/

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


master20002    157

dokładnie tak jak kolega wyżej pisze, ja mam z jednej firmy i niby masa i inne parametry te same na przeciwleglych stronach, a mimo to bez obciążenia czuć jak coś trzepie delikatnie, aha na wlocie ma być większa szczelina niż na wylocie. Nie pamiętam ile, ale jak chcesz to sprawdzę w katalogu. Co do najemników to trafić na uczciwego i rzetelnego pracownika to wielka sztuka.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Ogólnie gościu przepracował w SKR na Bizonie kupe lat aż SKR padł,zimą z innymi kombajnistami prowadził 8 nowych bizonów bez kabin z płocka 350km na kołach w latach około 84r:D Teraz on ma z 60lat i już nie ta pamięć i wgl nie ma drygu takiego co kiedyś...Co do szczeliny to wiem jaka ma być około 18 na wlocie a 6-7 na wylocie.Kurde czyli czeka mnie wyciąganie cepów wszystkich a jak je prawidłowo ważyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

rumci    2

szczelina na wlocie 16 mm na wylocie 3 mm. jak zrobisz 7 na wylocie to połowę zboza będziesz mieć za kombajnem. a jeśli masz różnice i na każdym cepie inna szczelina to sprawdź czy są proste

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

16 i 3 to jest minimalna szczelina jak kupujesz nowy kombajn a w tabelce ustawień poczytaj jak jest;) Teraz oglądałem cepy i mierzyłem i wszystkie mają pod sobą podkładki ok 1,5mm ale 4 cepy obok siebie mają ok 7mm a drugie 4 obok siebie mają już po 10mm i teraz pytanie czy wyciągnąć z tych 4 podkładki czy do tamtych podłożyć?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez ursusikc330m
      Leyland po założeniu nowych końcówek wtryskiwaczy kopci na niebiesko,na tych starych chyba mniej kopcił niż na tych nowych.Zauważyłem jeszcze że z pod kolektora wydechowego lekko wydostaje się coś podobne do oleju
    • Przez ursusikc330m
      Wymieniłem w silniku SW 400 pierścienie na tłokach i panewki korbowodowe i mam pytanie czy nie zaszkodzi to silnikowi bo,dużo osób twierdzi że leylanda trzeba remontować całego a nie na raty i teraz sam nie wiem czy dobrze zrobiłem
    • Przez ursusikc330m
      Potrzebne mi są jakieś rysunki albo jakieś fotki prawego boku bizona a dokładnie chodzi o regulacje obrotów bębna bo przy moim jest widełki zostały wyrzucone a reszta dźwigienek została przyspawana do ramy kombajnu(Przeróbka poprzedniego właściciela).Chcę to przywrócić do oryginału ale nie wiem od czego zacząć.
    • Przez Jacek3p
      Witam koledzy , na pewno już nie jeden z was myślał nad tym jak poprawić napęd w naszych bizonach bo skrzynia jak wiadomo masakra przesiadłem się z forszaj 512 gdzie skrzynia była dużo lepsza i co najważniejsze na zwolnicach ale teraz jest bizon i mowa tutaj o nim
    • Przez Mareczek78
      Bizona z056 mam dwa sezony - czeka trzeci i pora dopracować skrzynię biegów.
      Ogólnie mam do niej kilka zastrzeżeń a mianowicie:
      - czasem zgrzyta przy włączaniu biegu (ale myślę ze to wina sprzęgła i mam zamiar też je skontrolować)
      - ciężko wchodzą biegi szczególnie uciążliwie 1 i wsteczny. Wstecznego czasem nie idzie wcisnąć. Muszę wiec włączyć bieg 1 i mocnym ruchem na wsteczny. Znajomy mechanik twierdzi że to łożyska mają luz i wałki się "opuściły", ale stwierdzi dokładnie przyczynę jak przyjedzie.
      - na trzecim biegu dzwoni coś w przekładni jakbym "szklanki w kartonie wiózł". Myślałem że to tarcze ręcznego hamulca tak dzwonią, bo już nie miały okładzin, ale nie - zmieniłem tarcze, ale efekt dźwiękowy pozostał. Nawet jak przyhamuję ręcznym to i tak nic to nie daje, więc dzwoni coś innego.
      - zdjąłem pokrywę skrzyni, spuściłem olej i niespodzianka - w skrzyni znalazłem kilka nitów stalowych o grubości ok 8mm. Są ścięte ew. zerwane. Co w skrzyni może być nitowane?
×