Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dawniej bardziej dbano o solidne wykonanie, dziś liczy się przede wszystkim zysk. Jeśli chodzi o markowe akumulatory nie ma rewelacji, zarówno Bosch, jak i Varta potrafią przepuścić buble, które wytrzymują kilka miesięcy, ale na to jest reklamacja.

Z drugiej strony jeśli są problemy z akumulatorem to przede wszystkim trzeba porządnie sprawdzić całą instalację elektryczną w ciągniku, ze szczególnym naciskiem na alternator (ładowanie 13,8-14,4V i łożyska), rozrusznik (łożyska, szczotki) oraz wszelkie połączenia (klemy zaśniedziałe wymienić na nowe, przekroje przewodów muszą być oryginalne, szczególnie plusowe i masowe akumulatora, oraz plusowy do stacyjki). Warto także sprawdzić, czy nie ma poboru prądu podczas postoju.

Jeśli ktoś nie jest pewien swoich zdolności w tej dziedzinie warto oddać alternator, czy rozrusznik w ręce fachowca, bo może okazać się, że naprawa we własnym zakresie będzie szwankować, przeciągać się w czasie a nawet efekty naszej pracy będą niezadowalające. Dobry fachowiec zrobi całkowity przegląd więc otrzymamy pełno wartościowe urządzenie.

Opublikowano

ZAP-y nie są jakieś ostatnie ,ale i rewelacji nie ma -takie moje spostrzeżenie . Jeśli chodzi o samochodowe to porażka ( trzy miałem i maksymalnie po 3 lata wytrzymały ) zato Centra już 5 rok odpala bez doładowywania

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
    • Przez Tikuś
      Witam, 
      Poszukuję schematu do tego ciągnika jak skalibrować tą skrzynie i sprzęgła, podczas szukania dowiedziałem się, że istotny jest sterownik pod kierownicą jeśli chodzi o własnie kalibrację, numery tego sterownika to SW: 1.5.1.
      Liczę na pomoc, z góry dziękuję!
      Pozdrawiam, Tikuś
    • Przez ZF9641
      Chciałbym zamontować zestaw klimatyzacji https://inter-instal.com/zestawy-klimatyzacji/93-9502201-zestaw-klimatyzacji-klimatyzacja-do-ciagnika-traktora-zetor-proxima-forterra-major.html.Pytsnie czy ktoś taki zestaw montował,numer katalogowy podstawy pod sprężarkę i numer paska klinowego. Proszę o zdjęcia gdzie fabrycznie jest zamontowana sprężarka.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v