Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

jak w mf 255 ustawic hydraulikę żeby podłaczyć poziomowanie belki pod jedna dzwignie ? Na belce mam silownik dwu stronnego dzialania i jak to podłaczyć pod jedną dzwignie np dzwignia do przodu belka pochyla sie w prawo, dzwignia do tyłu belka pochyla sie w lewo. Próbowałem różnych ustawien z wkrecaniem dych dwóch przy siedzeniu i lipa. Belka gora doł chodzi bo olej wypycha silownik  a pozniej grawitacyjne opada. Natomiast to poziomownie chodzi tylko w jedna strone pozniej blokuje takjakby nie mial gdzie sie podzieć olej. nie ma wolnego obiegu czy cos?

Opublikowano

Mam cztery wyjscia z tyłu różne opcje były juz nie wiem gdzie teraz jest podpiete. Chodzi mi o to ze silownik (jednostronny) podnoszenia belki dobrze dziala podnosi olejem i sam opada cos jak wywrot przyczepy -wpiety tylko jeden wtyk w gniazdo. A to poziomowanie nie. Jest siłownik dwu stronnego działania(dwa wtyki w gniazdach) dzwignia daje w dwie strony ale olej nie ma gdzie sie podziec. Wg mnie powinno byc tak ze jak mam wpieta pare w 1 i 2 to w momecie gdy daje dzwignia do przodu uruchamia się 1 i daje olej , jak wezme w drugą strone dzwignia olej powiniem isc z 2-jki a w jedynce powiniem sie zrobic spływ zeby olej mogł wrócic do skrzyni. Ktoś mnie rozumie heh?

Opublikowano

Tak lukbold pisze, byc moze to pokrętlo na zaworze sterującym masz wykręcone.. Spróbuj wkręcić je do oporu, bo powinno byc wkręcone do konca podczas uzywania siłowników dwustronnego dzialania.

Opublikowano

te dwa pokretła mam wkrecone przy siedzieniu z lewej. Z reszta próbowałem wszystkich opcji z tymi porketłami i ze zmienianiem gniazd. wg mnie nie ma obiegu tego gdym mam podlaczone pod 1 i 2 wyjscie daje cisnienie 1i 2 ale nie ma powrotu. Jak daje 1 do 2 powinien wracać, przepływac olej do skrzyni . a tak nie jest. otwiera sie tylko w jednej wtyce jak wezme dzwignia do przodu ciagnika do daje olej , jak do tyłu ciagnika to jest wolny spływ i belka opada powoli jak np przyczepa wywrot. mi chodzi o to zeby jakos tak zrobic zeby belka chodziła prawo lewo za sprawą siłownika ktory dziala w dwie strony (popycha i wciaga) a nie tylko popycha a opada pod własnym ciezarem

Opublikowano (edytowane)

Z pokretłem nie kombinuj bo musi być wkręcone i tyle.... wszedzie działa to tak samo jesli chcesz sterowac dwustronnie. Ale podejrzewam że nie masz go wkręconego jak należy.. brud go blokuje a to jest istotne żeby było absilutnie do końća wkręcone bo nie słyszałem aby komus ten roździelacz się zepsuł. A może ktoś węże od szybkozłączy źle podłączył? czy gniazda 1i2 napewno są do jednej sekcji rozdzielacza podpięte?

Czy traktor przygasa gdy podajesz olej na wyj 1 lub 2? jeśli tak to rozdzielacz sprawny a winy szukaj w szybkozłaczach bo siłownik też się raczej zepsuc nie może

Edytowane przez lukbold
Opublikowano

Z pokretłem nie kombinuj bo musi być wkręcone i tyle.... wszedzie działa to tak samo jesli chcesz sterowac dwustronnie. Ale podejrzewam że nie masz go wkręconego jak należy.. brud go blokuje a to jest istotne żeby było absilutnie do końća wkręcone bo nie słyszałem aby komus ten roździelacz się zepsuł. A może ktoś węże od szybkozłączy źle podłączył? czy gniazda 1i2 napewno są do jednej sekcji rozdzielacza podpięte?

Czy traktor przygasa gdy podajesz olej na wyj 1 lub 2? jeśli tak to rozdzielacz sprawny a winy szukaj w szybkozłaczach bo siłownik też się raczej zepsuc nie może

 

Dzięki temat ogarnięty działa poprawnie

Opublikowano

A ja mam troszkę inny problem, może ten typ tak ma. Jesli podłączam owijarkę bel to obroty uruchamiam dzwignią do podnoszenia ciężaru ale wcześniej muszę pod siedzeniem przełączyć na prawe wyjście, małą wajchą, a jeśli chcę owijarkę podnieść to muszę z powrotem wyśrodkować wajchę pod siedzeniem, Czy to też wina tego pokrętła że muszę za każdym razem przełączać przełącznik pod siedzeniem? i mam że obrót tylko w jedną stronę działa.

z tyłu gniazd hydraulicznych mam tylko 1 i 2

Opublikowano

Te złomy tak mają z przełączaniem pod siedzeniem. A żeby kręcić owijarka w drugą stronę to musisz do oporu wkręcić pokrętło przed dźwignią hydrauliki zewnętrznej która chcesz sobie sterować

Opublikowano
lukbold napisał:

Te złomy tak mają z przełączaniem pod siedzeniem. A żeby kręcić owijarka w drugą stronę to musisz do oporu wkręcić pokrętło przed dźwignią hydrauliki zewnętrznej która chcesz sobie sterować

No jest to ich minus ale mozna to łatwo przerobic na podnosnik i hydraulike jednoczesnie bez przelaczania a nawet w jednej dzwigni krzyżowej😉

Opublikowano
4 godziny temu, przemek308 napisał:

No jest to ich minus ale mozna to łatwo przerobic na podnosnik i hydraulike jednoczesnie bez przelaczania a nawet w jednej dzwigni krzyżowej😉

chodzi i przełączenie gniazd oleju w małym rozdzielaczu pod siedzeniem? bo jeśli to da się łatwo to byłbym zainteresowany, bo używam tura i wtedy podnośnik musi być wyłączony, przesunięty 2 cm za śrubę limitu, i żeby używać jednocześnie tura i podnośnika tylnego to jest sporo zabawy.

Opublikowano
MariuszKlim napisał:

4 godziny temu, przemek308 napisał:

No jest to ich minus ale mozna to łatwo przerobic na podnosnik i hydraulike jednoczesnie bez przelaczania a nawet w jednej dzwigni krzyżowej😉

chodzi i przełączenie gniazd oleju w małym rozdzielaczu pod siedzeniem? bo jeśli to da się łatwo to byłbym zainteresowany, bo używam tura i wtedy podnośnik musi być wyłączony, przesunięty 2 cm za śrubę limitu, i żeby używać jednocześnie tura i podnośnika tylnego to jest sporo zabawy.

Tur ile sekcji? podpięty pod oryginalny rozdzielacz? Zobacz i mnie w galerii jest podnosnik i hydraulika jednocześnie w jednej dźwigni

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

Tur dwusekcyjny. u mnie w MF 255 troszkę inna dzwignia pod siedzeniem ale też ma te 3 kierunki pozycji,  Tur jest podpięty pod orginalne z tyłu 2 gniazda hydrauliki.

Zmieniłeś tylko rozdzielacz po prawej stronie na inny? że współpracuje podnośnik i hydraulika zewnętrzna razem? tylko czy nie spada wydajność tura jak tu i tam są otwarte wyjścia..?

Tura zakupiłem słabej konstrukcji podnosi tylko do 400-500kg max jak na wyższych obrotach, więc tu każdy kg wydajności się liczy przy ładowaniu obornika itd. :)

Edytowane przez MariuszKlim
Opublikowano

Ten rozdzielacz jest dwu sekcyjny i jedna sekcja podlaczona jak w starym i wyprowadzone wyjscia do tyłu a druga sekcja podlaczona do podnosnika [ tam co widac ten przewodzik podpięty od góry z lewej strony tego rozdzielacza z 3 pozycjami] i do sterowania ustawiam na stały wydatek i wszystko smiga a udzwig sie nie zmniejszy a wręcz przeciwnie jakby trochę wiecej sily mial na podnosniku

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v