Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

jestem zainteresowany zakupem nowego ciągnika i przeglądając różne oferty/prospekty/dane techniczne spotkałem się aż z 4 różnymi normami mocy:

 

Moc znamionowa w KM wg DIN

Moc znamionowa w KM wg ISO

Moc maksymalna w KM wg DIN

Moc maksymalna w KM wg ISO

 

i przykład nowego Fendta 714

 

128

144

145

150

 

i teraz pytanie za co ja płacę? za 128KM? za 150? co mam zawsze dostępne pod butem? 128? 150?

 

i w Fendzie to jest w zasadzie najbardziej przejrzyście podane, bo np New Holland czy Valtra to już są całkowite cuda

New Holland T7.170 ktoś pomyśli o fajnie ma 170KM, a pierwsza z mocy to... 125KM

Valtra 154 czyli 165KM jako ostatnia z mocy, a z pierwszej normy ile? 130? 120?

 

coraz poważniej zastanawiam się żeby zaproponować dealerowi wizytę na hamowni w celu zbadania mocy dostępnej zawsze pod butem, ma to co dealer mówi za hamownię płacę ja i biorę ciągnik, nie ma tego co dealer mówi to za hamownię płaci dealer i ciągnika nie biorę; jakich k**wa smutnych czasów dożyliśmy, że rozmawiasz o 170KM ciągniku za 400k netto i dealer twierdzi Ci, że nie da sobie rady z 5m talerzówką na lekkich ziemiach to coś tu k**wa jest nie tak, 20-letnia 816 by ją rozerwała na pół..

 

http://www.agrofoto.pl/technika-rolnicza/maszyny-rolnicze/brona-talerzowa-mandam-gal-c-sprawdzona-w-ekstremalnych-warunkach,54942.html

 

a może się jednak da? może się da gdy moc nie jest oszukana tylko uczciwie podana?

 

źródła:

http://www.konedata.net/Traktorit/fendt714.htm

http://www.konedata.net/Traktorit/NH_T7AC.htm

http://www.konedata.net/Traktorit/ValtraT144.htm

http://www.konedata.net/Traktorit/jd6170r_11.htm

 

://

 

o k**wa jeszcze lepiej, kolejna norma mocy:

 

Moc znamionowa w KM wg ECE

 

 

Prosiłbym o podanie mi modelu ciągnika(jeśli ktoś oczywiście ma takie dane) który posiada 170KM mocy prawdziwej, dostępnej zawsze, bez boostów, dopalaczy, bez zwiększenia w transporcie, bez zwiększenia na wałku z następujących marek:

 

-Fendt

-John Deere

-Valtra

-New Holland

 

z góry dziękuję i pozdrawiam

 

Opublikowano

Tez myślę że ktoś się powinien tymi normami mocy zająć, tylko pewnie nikomu na tym nie zależy (pewnie wręcz zalezy dealerom na takim galimatiasie) i jeśli parlament europejski nic w tej sprawie nie zrobi to będzie tak jak jest albo wymyślą jeszcze inne dziwniejsze normy

Opublikowano

patrz na Nm a nie na konie.a jak porównujesz modele to w tej samej kategorii mocy.zwróć uwagę na masę ciągnika bo spotkałem się że ciągnik 165km ważył 5,5t a 140km 6,5t.

Opublikowano

patrz na Nm a nie na konie.a jak porównujesz modele to w tej samej kategorii mocy.zwróć uwagę na masę ciągnika bo spotkałem się że ciągnik 165km ważył 5,5t a 140km 6,5t.

 

ale Nm też masz podawane według różnych norm, tyle to ja wiem i dlatego interesuje mnie ciężka 6, a nie wyżyłowana 4 na 160km ważąca 5t, ale jak tak patrzę na te moce to widzę, że się konkretnie pomyliłem i te 170km to pewnie będzie ze 130 realnej, także trzeba kupować coś w granicach 200-220KM żeby tej realnej mocy było 170KM i szykować 500k... patologia...

Opublikowano

Pod pedałem zawsze masz moc znamionową moc według iso norma din to stara niemiecka norma i nie wiem dlaczego ciągle jest w użytku. Swoją drogą masz blisko korbankowo, ze bierzesz pod uwage nowego fendta?

Opublikowano

Problemem jest to że patrzymy na moc silnika - i ten parametr jest pokazywany w różnych normach - dla utrudnienia w jednych nawet bez osprzętu i wiatraka, w innych z wiatrakiem - a w  jeszcze innych ze sprzęgłem - alternatorem itp. - a powinien interesować nas uciąg bo przejściu przez skrzynię te wyniki czesto się jeszcze bardziej różnią. hamownia mierzy moc tylko na wom - i często ten kto robi - aby wrócić do mocy ciągnika stosuje wzięty z kosmosu przelicznik aby skorygować wynik. 

Gdyby dealerzy podawali siłę uciągu przy standardowych oponach i obciążeniu to łatwiej było by dobrać ciągnik do sprzętu. Dlatego często lepiej patrzeć na testy z np nebraski by porównać dane maszyny. 

i wspominany t7.170 ma max moc na womie 128.8 ps a na koła potrafi przekazac do 108 ps mniej wiecej tyle co tm150 i mniej od fendta 714 134/112.3 

 a już np 6140r ma na womie ma tak samo jak fendt 134 ps ale na kołach może przekazać z tego aż 124 ps .( tu pokazuje się różnica między skrzyniami biegów vario /autoguad) 

dlatego nawet ujednolicenie normy dla silnika nie powie nam wszystkiego 

 

Opublikowano

Wiadomo,że porównując ciągniki trzeba patrzeć tylko i wyłącznie na moc znamionową oraz porównywać ją tylko w jednej normie i tak np:

Valtra podaje w ISO, np T154 ma 165 km,

John deere podaje w 97/68/WE co równa się praweie ISO i np 6155R ma 155km, ale  podaje również w ECE R24 gdzie ma 143 km- ta norma odpowiada starej DIN

Fendt podaje w ECE R24(DIN) gdzie np 714 ma 128 km co odpowiada 144 w ISO(97/68/WE)

Autor wspomniał również o New holland, który podaje tak jak w oznaczeniach modelu moc maksymalną i tak T.7 170 ma moc znamionową 125 km i tego się trzeba trzymać( choć przyznam, że new holland ma to na prawde przedstawione w sposob nieczytelny)

Te wszystkie informacje są szeroko dostepne ;)

ECE R24 moc z: ( moc netto)
- chłodnicą,
- wentylatorem,
- tłumnikiem,
- filtrem powietrza
- maksymalny poślizg sprzęgła
ISO TR 14936 moc: ( moc brutto)
- bez wentylatora
- bez chłodnicy( zewnętrzne źródło chłodzi silnik)
- z tłumnikiem
- z filtrem powietrza

Opublikowano

Interesowalem się Ursusem 11054 niby koło 110KM , moc rzeczywista coś 90KM. Oczywiście można go podrasowac do 120KM ale cena startuje od 6tys. zł. Dlatego zrezygnowałem z Ursusa i wyremontowalem Case 1056 ten to ma te 105KM i waży swoje. Zetor ma wiarygodną moc, mierzona bodajże na kołach.

Opublikowano

Wiadomo,że porównując ciągniki trzeba patrzeć tylko i wyłącznie na moc znamionową oraz porównywać ją tylko w jednej normie i tak np:

 

Valtra podaje w ISO, np T154 ma 165 km,

 

John deere podaje w 97/68/WE co równa się praweie ISO i np 6155R ma 155km, ale  podaje również w ECE R24 gdzie ma 143 km- ta norma odpowiada starej DIN

 

Fendt podaje w ECE R24(DIN) gdzie np 714 ma 128 km co odpowiada 144 w ISO(97/68/WE)

 

Autor wspomniał również o New holland, który podaje tak jak w oznaczeniach modelu moc maksymalną i tak T.7 170 ma moc znamionową 125 km i tego się trzeba trzymać( choć przyznam, że new holland ma to na prawde przedstawione w sposob nieczytelny)

 

Te wszystkie informacje są szeroko dostepne ;)

 

ECE R24 moc z: ( moc netto)

- chłodnicą,

- wentylatorem,

- tłumnikiem,

- filtrem powietrza

- maksymalny poślizg sprzęgła

ISO TR 14936 moc: ( moc brutto)

- bez wentylatora

- bez chłodnicy( zewnętrzne źródło chłodzi silnik)

- z tłumnikiem

- z filtrem powietrza

dobrze, więc która Valtra z nowej serii T4 wg Ciebie ma 170KM dostępnych zawsze?

Opublikowano

Pytanie do was

 

NH T7.165S moc znamionowa - ISO TR14396 - ECE R120  150 KM

Claas Arion 610 moc znamionowa ECE R 120 135KM

 

Wygląda na to że Arion słabszy o 15 KM, ale czy tak jest naprawdę????

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Agra
      Witam, jaki ciągnik wybralibyście w przedziale mocy 70-90 KM w kwocie około 100 tyś(brutto) nie jestem VAT.
    • Przez zlotek
      Na wstępie witam wszystkich użytkowników, forum śledzę od jakiegoś czasu i w końcu potrzebuję rady obeznanych userów. Dziś sprzedałem poczciwą c-330m i czas znaleźć coś mocniejszego, posiadam ogromnyh areał 3ha (byćmoże wzrośnie do 4.5ha w najbliższym czasie) a szukam ciągnika pomioędzy 50 a 65KM obowiązkowo 4x4 i z turem ze względuy na to że bawię się w budowlankę i potrzebna mi maszyna któa będzie sobie radziła z przewożeniem piachu, gruzu drewna itp. pole będzie obrabiała symbolicznie. Zastanawiałem się nad zetorami 5011s (chyba trochę za słaba pompa), 5245 (drogi jak diabli), i same explorer 65, jakie inne ciągniki 4x4 byście zaproponowali? jak wygląda sprawa hamulców pneumatycznych w ciągnikach takich jak same (zetor ma fabrycznie sprężarkę i tam koszt instalacji to max 1000zł czy w ciągnikach same jest podobnie?), łatwo je założyc? czasem muszę zaciągnąć przyczepę ze zbożem na handel... Jak z kosztami serwisu? czy lepiej szukać np zetora 6245 z turem czy same explorer 65? i jak ten drugi poradzi sobie w turze? Dodam że ciągnik (wiadomo że 4wd to nie 2wd) musi być w miarę zwrotny bo czasami trzeba będzie manewrować nim pomiędzy budynkami. czy chłodzone powietrzem ciągniki odpalają łatwiej zimą i jak radzą sobie w pracy stojącej? ciągnik będzie użyuwany co 2 tygodnie do wożenia drerwna do kotłowni. Czy pług trzyskibowy do takiego ciągnika to tak w sam raz?
      Kabina ma być w miarę komfortowa, ze względu na odśnieżanie zimą i fakt że ciągnik będzie jeździł na budowy w promieniu 50km. Proszę o pomoc i z góry dizęki Piotr.
    • Przez elzimny
      Cześć 
      Muszę kupić ciągnik rolniczy pod stabilizator gruntu + pod skorupę na budowę. Minimum 350 km, skrzynia bezstopniowa, 1000 obrotów na wałku dwa obwody hydrauliczne (dane od producenta stabilizatora). 
      Prowadzę firmę drogową. 
      Stabilizator waży 5t.
      Znam się na maszynach budowlanych a traktor to miałem jak jeszcze Ostrówka w firmie miałem więc nie wiem o nich nic o wytłumaczeniu abstrakcyjnych cen już nie wspomnę (chyba tylko sztucznie napompowane ceny dotacjami). 
      Dostawca stabilizatora twierdzi że większość firm kupuje Fendt lub Massey Ferguson ( bo to prawie to samo wg nich). 
      Chciałbym kupić używany ale zauważyłem że większość Fendt serii 9 jest sprzedawana z przebiegiem 8k-9k mth.
      Dziwne to i podejrzane.
      Czy możecie mi coś doradzić odradzić lub naprowadzić w kwestii zakupu? 
      Ile mth średnio ciągnik pracuje bez poważniejszych drogich awarii ? (przy koparkach zakłada się do 15000 mth).
      Stabilizator i cement są dużym obciążeniem dla ciągnika.
      Kwestia budżetu wygląda tak: stać mnie na nowy ale nie chcę nowego bo to nowa usługa i przez najbliższe 2-3 lata będzie nie dochodowa z uwagi na wdrożenie i kwestie pozyskania klientów (w skrócie szkodami kasy na nowy). Myślę że 500-700k chyba że bezpiecznie można poniżej tej kwoty (unikam pakowania się w ciągłe naprawy i remonty, mój własny warsztat za dużo kosztuje).
      Będę wdzięczny za jakieś konstruktywne naprowadzenie w temacie.
    • Przez molibden01
      Witajcie.
      Na wstępie chciałbym się przywitać z Wami. Odnoszę się z problemem wyboru traktoru (zaznaczam, że nowego, ponieważ sytuacja na rynku używanych ciągników mnie do tego zmusiła). Stoję przed wyborem modelu. W pierwszej kolejności od czego to się zaczęło to promocja na serię 5D i 4E w Deutz Fahre: 5080d w cenie 158 tys. zł netto.  Traktorem miałem przyjemność jeździć, fajny, zwrotny, nie głupi. Macie jakieś opinie na jego temat bo już jest kilka lat po premierze a w poprzednich postach żadnych opinii z użytkowania.
      Tylko co jak co, ma tylko 3 cylindry i turbo. Dlatego w głowie chodzi, a może wybrać co innego. Myślę o Kubocie serii M4-073. Moc podobna, ale 4 cylindry i wyższa pojemność. Jeżeli znacie obecnie ceny Kuboty (z dilerem w tym wypadku sie jeszcze nie kontaktowalem) lub polecacie inne ciagniki w podobnej mocy to będę wdzięczny za pomoc.
       
      Dodam że ciagnik ma głównie pracować w gospodarstwie przy opryskiwaczu ciąganym z nadmuchem, sadzarką karuzelowa, do jakiś prac pomocniczych ale zapewne czasem i jakiś pług 3 skibowy się zapnie lub mniejszy agregat.
       
      Pozdrawiam serdecznie.
    • Przez bortys2001
      Witam. 
      Ktoś się pokusi o porównanie,np Deutz 5080keyline, new Holland T4/t4s
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v