Skocz do zawartości
TOME11

Ile mocy faktycznej w nowym ciągniku? #normy mocy

Polecane posty

TOME11    146

jestem zainteresowany zakupem nowego ciągnika i przeglądając różne oferty/prospekty/dane techniczne spotkałem się aż z 4 różnymi normami mocy:

 

Moc znamionowa w KM wg DIN

Moc znamionowa w KM wg ISO

Moc maksymalna w KM wg DIN

Moc maksymalna w KM wg ISO

 

i przykład nowego Fendta 714

 

128

144

145

150

 

i teraz pytanie za co ja płacę? za 128KM? za 150? co mam zawsze dostępne pod butem? 128? 150?

 

i w Fendzie to jest w zasadzie najbardziej przejrzyście podane, bo np New Holland czy Valtra to już są całkowite cuda

New Holland T7.170 ktoś pomyśli o fajnie ma 170KM, a pierwsza z mocy to... 125KM

Valtra 154 czyli 165KM jako ostatnia z mocy, a z pierwszej normy ile? 130? 120?

 

coraz poważniej zastanawiam się żeby zaproponować dealerowi wizytę na hamowni w celu zbadania mocy dostępnej zawsze pod butem, ma to co dealer mówi za hamownię płacę ja i biorę ciągnik, nie ma tego co dealer mówi to za hamownię płaci dealer i ciągnika nie biorę; jakich k**wa smutnych czasów dożyliśmy, że rozmawiasz o 170KM ciągniku za 400k netto i dealer twierdzi Ci, że nie da sobie rady z 5m talerzówką na lekkich ziemiach to coś tu k**wa jest nie tak, 20-letnia 816 by ją rozerwała na pół..

 

http://www.agrofoto.pl/technika-rolnicza/maszyny-rolnicze/brona-talerzowa-mandam-gal-c-sprawdzona-w-ekstremalnych-warunkach,54942.html

 

a może się jednak da? może się da gdy moc nie jest oszukana tylko uczciwie podana?

 

źródła:

http://www.konedata.net/Traktorit/fendt714.htm

http://www.konedata.net/Traktorit/NH_T7AC.htm

http://www.konedata.net/Traktorit/ValtraT144.htm

http://www.konedata.net/Traktorit/jd6170r_11.htm

 

://

 

o k**wa jeszcze lepiej, kolejna norma mocy:

 

Moc znamionowa w KM wg ECE

 

 

Prosiłbym o podanie mi modelu ciągnika(jeśli ktoś oczywiście ma takie dane) który posiada 170KM mocy prawdziwej, dostępnej zawsze, bez boostów, dopalaczy, bez zwiększenia w transporcie, bez zwiększenia na wałku z następujących marek:

 

-Fendt

-John Deere

-Valtra

-New Holland

 

z góry dziękuję i pozdrawiam

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Karol445    38

Tez myślę że ktoś się powinien tymi normami mocy zająć, tylko pewnie nikomu na tym nie zależy (pewnie wręcz zalezy dealerom na takim galimatiasie) i jeśli parlament europejski nic w tej sprawie nie zrobi to będzie tak jak jest albo wymyślą jeszcze inne dziwniejsze normy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafalfalk1    10

patrz na Nm a nie na konie.a jak porównujesz modele to w tej samej kategorii mocy.zwróć uwagę na masę ciągnika bo spotkałem się że ciągnik 165km ważył 5,5t a 140km 6,5t.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

gotchisc    52

to jest dobry temat, faktycznie niezłe zamieszanie z tymi mocami jest, moc powinna.być zawsze pod butem a nie te całe boosty....

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TOME11    146

patrz na Nm a nie na konie.a jak porównujesz modele to w tej samej kategorii mocy.zwróć uwagę na masę ciągnika bo spotkałem się że ciągnik 165km ważył 5,5t a 140km 6,5t.

 

ale Nm też masz podawane według różnych norm, tyle to ja wiem i dlatego interesuje mnie ciężka 6, a nie wyżyłowana 4 na 160km ważąca 5t, ale jak tak patrzę na te moce to widzę, że się konkretnie pomyliłem i te 170km to pewnie będzie ze 130 realnej, także trzeba kupować coś w granicach 200-220KM żeby tej realnej mocy było 170KM i szykować 500k... patologia...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    86

Pod pedałem zawsze masz moc znamionową moc według iso norma din to stara niemiecka norma i nie wiem dlaczego ciągle jest w użytku. Swoją drogą masz blisko korbankowo, ze bierzesz pod uwage nowego fendta?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
szarywilk    65

Problemem jest to że patrzymy na moc silnika - i ten parametr jest pokazywany w różnych normach - dla utrudnienia w jednych nawet bez osprzętu i wiatraka, w innych z wiatrakiem - a w  jeszcze innych ze sprzęgłem - alternatorem itp. - a powinien interesować nas uciąg bo przejściu przez skrzynię te wyniki czesto się jeszcze bardziej różnią. hamownia mierzy moc tylko na wom - i często ten kto robi - aby wrócić do mocy ciągnika stosuje wzięty z kosmosu przelicznik aby skorygować wynik. 

Gdyby dealerzy podawali siłę uciągu przy standardowych oponach i obciążeniu to łatwiej było by dobrać ciągnik do sprzętu. Dlatego często lepiej patrzeć na testy z np nebraski by porównać dane maszyny. 

i wspominany t7.170 ma max moc na womie 128.8 ps a na koła potrafi przekazac do 108 ps mniej wiecej tyle co tm150 i mniej od fendta 714 134/112.3 

 a już np 6140r ma na womie ma tak samo jak fendt 134 ps ale na kołach może przekazać z tego aż 124 ps .( tu pokazuje się różnica między skrzyniami biegów vario /autoguad) 

dlatego nawet ujednolicenie normy dla silnika nie powie nam wszystkiego 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
karolas123    86

Norma DIN nie obowiazuje odkad obowiazuje norma miedzynarodowa ISO wiec to dotyczny tylko starych ciągników i starych czesci. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
przemol87    58

Nie takich starych bo w 2012 r jak szukalem ciagnika to zetor na oficjalnej niemieckiej stronie podawal moc w iso i din i dla porownania dodam iz forterra 115 w iso ma 117km a w din 110


Niektóre osoby mogłyby się zabić, skacząc z poziomu swojego "ego" na poziom swojego IQ

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Mateusz1q    24

Wiadomo,że porównując ciągniki trzeba patrzeć tylko i wyłącznie na moc znamionową oraz porównywać ją tylko w jednej normie i tak np:

Valtra podaje w ISO, np T154 ma 165 km,

John deere podaje w 97/68/WE co równa się praweie ISO i np 6155R ma 155km, ale  podaje również w ECE R24 gdzie ma 143 km- ta norma odpowiada starej DIN

Fendt podaje w ECE R24(DIN) gdzie np 714 ma 128 km co odpowiada 144 w ISO(97/68/WE)

Autor wspomniał również o New holland, który podaje tak jak w oznaczeniach modelu moc maksymalną i tak T.7 170 ma moc znamionową 125 km i tego się trzeba trzymać( choć przyznam, że new holland ma to na prawde przedstawione w sposob nieczytelny)

Te wszystkie informacje są szeroko dostepne ;)

ECE R24 moc z: ( moc netto)
- chłodnicą,
- wentylatorem,
- tłumnikiem,
- filtrem powietrza
- maksymalny poślizg sprzęgła
ISO TR 14936 moc: ( moc brutto)
- bez wentylatora
- bez chłodnicy( zewnętrzne źródło chłodzi silnik)
- z tłumnikiem
- z filtrem powietrza

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
oskarus    0

Interesowalem się Ursusem 11054 niby koło 110KM , moc rzeczywista coś 90KM. Oczywiście można go podrasowac do 120KM ale cena startuje od 6tys. zł. Dlatego zrezygnowałem z Ursusa i wyremontowalem Case 1056 ten to ma te 105KM i waży swoje. Zetor ma wiarygodną moc, mierzona bodajże na kołach.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
krzysiek1979    57

W tamym roku dostalismy 3 szt. JD 6R130 pomiar na walku 127KM 129KM 137KM wiec i tu ciagnik ciagnikowi nie rowny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
TOME11    146

Wiadomo,że porównując ciągniki trzeba patrzeć tylko i wyłącznie na moc znamionową oraz porównywać ją tylko w jednej normie i tak np:

 

Valtra podaje w ISO, np T154 ma 165 km,

 

John deere podaje w 97/68/WE co równa się praweie ISO i np 6155R ma 155km, ale  podaje również w ECE R24 gdzie ma 143 km- ta norma odpowiada starej DIN

 

Fendt podaje w ECE R24(DIN) gdzie np 714 ma 128 km co odpowiada 144 w ISO(97/68/WE)

 

Autor wspomniał również o New holland, który podaje tak jak w oznaczeniach modelu moc maksymalną i tak T.7 170 ma moc znamionową 125 km i tego się trzeba trzymać( choć przyznam, że new holland ma to na prawde przedstawione w sposob nieczytelny)

 

Te wszystkie informacje są szeroko dostepne ;)

 

ECE R24 moc z: ( moc netto)

- chłodnicą,

- wentylatorem,

- tłumnikiem,

- filtrem powietrza

- maksymalny poślizg sprzęgła

ISO TR 14936 moc: ( moc brutto)

- bez wentylatora

- bez chłodnicy( zewnętrzne źródło chłodzi silnik)

- z tłumnikiem

- z filtrem powietrza

dobrze, więc która Valtra z nowej serii T4 wg Ciebie ma 170KM dostępnych zawsze?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtek918    5

Pytanie do was

 

NH T7.165S moc znamionowa - ISO TR14396 - ECE R120  150 KM

Claas Arion 610 moc znamionowa ECE R 120 135KM

 

Wygląda na to że Arion słabszy o 15 KM, ale czy tak jest naprawdę????

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez leszek4
      Mam obszar na którym muszę co jakiś czas zawieść ciągnikiem różne materiały sypkie. DO tej pory posiłkowałem sie  wynajmem ciężarówki. Chciałbym kupić ciągnik który by pociągnął na asfalcie , pod wiadukt nad expresówką bez zbytniego zwalniania 3.5 - 4t dmc. Czy ktos mógłby mi podpowidzieć  co używanego niedrogiego mozna do tego lupic co tez nie spali tony paliwa. Na moje działce ciągnik ma słuzyc do zrywki drewna i robienia odwiertów pod ogrodzenie itp.
    • Gość murtek
      Przez Gość murtek
      Witam szanownych kolegów.
      Z racji faktu, iż zbliża się nieubłaganie kolejny nabór PROW, chciałbym zasięgnąć opinii (TYLKO) użytkowników kilku marek i wersji ciągników rolniczych. Interesują mnie tylko trzy firmy, tj. John Deere, Deutz Fahr oraz ewentualnie Fendt. Mam dylemat również jakiej mocy ciągnik wybrać.
       
      W sumie 120 czy 160 KM i tak będzie raczej ciągnął 4 skibowy pług obrotowy (chyba że się mylę). Skłaniam się raczej do kupna trochę większego ze względu na moją bronę talerzową, która ma nie małe zapotrzebowanie mocy (obecnie współpracuje z Ursusem 1634 i niekiedy brakuje mocy, a raczej tej talerzówki nie sprzedam tak szybko).
       
      Ciągnik ma być z przednim TUZem wraz z obciążnikiem, raczej z resorowaną osią i kabiną. Zastanawiam się również nad TURem.
       
      Co do JD to jaką wersję proponujecie: classic, comfort czy może premium. Jakie są między nimi różnicę (oprócz oczywiście ceny)
       
      Aha jeśli ktoś się orientuje i dostał świeżą ofertę to proszę się nią pochwalić (mam co prawda cennik lecz bodajże z zeszłego roku). Dużo droższy jest JD od DF ?
       
      Dlatego proszę użytkowników tych maszyn o poradę. Proszę również o wypowiedzenie się w sprawie awaryjności, serwisowania, spalania, komfortu jazdy itp.
    • Przez Wojtek02055
      Witam poszukuje nowego ciągnika o mocy do 100 km. Muszę sie zmieścić w 175 tysiącach netto. Myślałem nad Deutz fahrem 5100g. Dodam jeszcze że będzie to ciągnik współpracujący z turem
       
    • Przez kat
      Witam!!! Po nowym roku mamy zamiar zmienić główny ciągnik w gospodarstwie (orka, agregat, talerzówka, transport). I tu moje pierwsze pytanie czy opłaca się kupować ciągnik kilku letni taki jak DF Agrotron 120, czy lepej kupić nowy (zetor, same)???
      Jeśli ktoś z was polecał by inną markę to takrze proszę o opinie
       
       
      Pozdro dla całego AF ;D
    • Przez DEJWIT
      Witam jestem posiadaczem fendt 311 lsa. Chwale sobie jego komfort, zwrotnosc i spalanie. Jednak swoje najlepsze lata ma już za sobą i wymaga sporych nakładów aby dalej jakoś wmiare funkcjonował. I tu się zrodziła myśl czy nie wymienić na innego bardziej zadbanego 311 lub jeśli trafił y się to 312. Znajomy mechanik namawia mnie na coś ze stajni deutz. W oko mi wpadł agrostar 6.11. Jak ma się jego eksploatacja, koszty oraz awaryjność wstosunku do fendta? Szukam ciągnika za 55/60tys zł, ok 100-120km ale zależy mi na prostocie temu chciałbym ciągnik bez turbo (jeden już mam turbo i jakoś to do mnie nie przemawia) 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.