demo15

Napęd motowidła dominator 98

Polecane posty

demo15    0

Witam.
Mam następujące pytanie, otóż czy ktoś spotkał się z przerobieniem napędu motowidła z łańcucha na pas klinowy?

Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
demo15    0

Chciałbym to przerobić ponieważ przy zatrzymaniu motowidła choćby na chwilę łańcuch odrazu spada. Czasami kila razy w ciągu dnia musiałem ponownie zakładać łańcuch na zębatkę.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

demo15    0
Napisano (edytowany)

Nie jest to wina zbyt słabego naciągnięcia, motowidło się zatrzymuje zębatka dalej jest napędzana i zrzuca łańcuch.
 

W przypadku zatrzymania motowidła łańcuch odrazu spada, ponieważ nie ma tam zastosowanego sprzęgła. Myslę, że zastosowanie napędu poprzez pasek rozwiązało by ten problem gdyż w przypadku zatrzymania pasek będzie się ślizgał. Zastanawiam się tylko jakie wymiary powinny mieć te koła żeby uzyskać odpowiednią prędkość?.
Problem jest dość uciążliwy bo za każdym razem musze wyjść z kabiny, niejednokrotnie odplątać łańcuch i ponownie go zakładać

Edytowano przez demo15

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
wojtal24    651

po pierwsze za co staja Ci motowidła co je zatrzymuje?  po co sie pchać w koszty przerabiać jak konstruktor tak zrobil masz może zdarte zebatki albo wyciagniety łancuch lub moze jest coś nie w osi ustawione i dlatego łancuch spada a może zle napinacz masz założony ten problem sie pojawil u ciebie czy już był jak kupiłeś i atk sie działo?  


ZETOR TEAM

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
demo15    0

Fakt że ta większa zębatka jest nico zużyta lecz problem występuje od 7 lat odkąd kupiłem kombajn , poprzedni właściciel  też miał ten problem.
np przy niskim koszeniu poleżałego zboża złapie lekko ziemi lub się coś zapcha zrzuca łańcuch

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian3005    48

Tam jest sprzęgło, dwie tarcze cierne są . widocznie masz za bardzo dociągnięty docisk tego sprzęgła i dlatego blokuje tak ostro, a co do zembatki to te małe są ważniejsze niż ta wielka, chociaż jak jest wytarta to i tak będzie spadał. Łańcuch może jest też wyciągnięty za dużo i może się nie zgrywac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez POLAKPl
      Witam, potrzebuję instrukcji napraw claas ares 816 po polsku. Czy może ktoś tako posiada? 
    • Przez tomek9514
      Witam ponownie, 
      Jeden problem zniknął pojawił się następny
      Otóż, balot się bardzo szybko zwija, nie pojawia się sygnał że już jest gotowy gdy wskazówka od średnicy balota zejdzie się z drugą wskazówka, gdy się trochę naiwnie więcej to zaczynają stawać pasy. Gdy uda się owinąć go siatka to wychodzi wgl nie zbity. Wskazówka od ciśnienia na zegarze spada na zera a początkowo ma około 12 bar. 
      Natomiast, gdy otwieram klapę, blokuje jej zamknięcie i luznie pasy to na Nanometrze pojawia się ciśnienie około 200 bar, a gdy naciągane je śpowrotem spada na 0.
      Mial ktoś podobny problem? Dla mnie to magia. Może być winny sterownik który znajduje się po prawej stronie prasy pod półka na dodatkową siatkę? 
      Dziękuję z góry za pomoc
    • Przez creative1agh
      Witam czytających.
      Pacjentem Massey serii 3000 (3065). Przy naciśnięciu sprzęgła zapala się kontrolka ciśnienia w skrzyni oraz żółw/zając. Brak świecącej kontrolki od 4x4. Po odpaleniu silnika - kontrolka nie reaguje na wciskanie przycisku. Pozostałe funkcje (blokada dyferencjału, power shift, ehr - działają i kontrolki również się świecą). Przeczyściłem wszystkie kostki łączeniowe przy autotronic oraz te w ścianie przedniej kabiny - bez rezultatu. Czy napęd faktycznie się włącza i uszkodzona jest tylko żarówka lub połączenie z nią - stwierdzę jutro.
      Problem pojawił się po ok. miesięcznym postoju ciągnika (bez akumulatora).
      Układ jest prosty, czujnika zadziałania napędu nie ma, wygląda to wg. mnie tak, że jeśli autotronic nie podaje napięcia na elektrozawór - podaje je na kontrolkę ( i na odwrót). Czyli padł:
      - autotronic. Mało prawdopodobne, ciągnik stał
      - kontrolka. Prawdopodobne.
      - przewody lub złącza. Prawdopodobne, mogłem jeszcze coś pominąć.
       
      Ktoś walczył i ma jakieś spostrzeżenia ?
      Będę wdzięczy.
      Pzdr.
    • Przez marekkucybala2
      Witam, posiadam od kilku lat kombajn zbożowy Claas Dominator 98sl. Nie było z nim wcześniej żadnych większych problemów. W tym roku problem polega na tym że kiedy chciałem wyjechać kombajnem to odpala ale nie chce jechać. Co może być przyczyną?
    • Przez Grzechooo
      Witam, Urwał mi się wytrząsacz w Senatorze i mam pytanie czy może ktoś wie czy taki wytrząsacz pasuje np z Mercatora lub protektora? czy były jakieś różnice w wytrząsaczach? jeśli tak to z czego jeszcze mogę go dobrać.?
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj