Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam. Posiadam MF 235 i mam mały problem odnośnie wałka wom, a mianowicie obcina mi frezy na tarczy wałka 2 stopnia lub tez sie zdarzyło ze obcina nity na tarczy. Juz nie wiem czego sie złąpac, wałek napedowy wom co wchodzi w tarcze został juz wymieniony ale nic to nie dało, tarcza za kazdym razem oryginalna, a ciagnik na nowej tarczy moze pochodził ze 2 godziny z rotacyjną i to samo, obcieło frezy na tarczy, z glebogryzarką dzieje sie to samo

Edytowane przez nakretka
Opublikowano

Glebogryzarka daje duże obciążenie na WOM, rotacyjna mniejsze, ale jej rozruch jest też ciężki. Do tego jeszcze obciążenie pompą hydrauliki, która lubi szarpać tarczą przy obciążeniu. WOM ma co robić.

Tak więc nie należy podnosić maszyny maksymalnie do góry (aż słychać klekot ze skrzyni) i trzeba wolno włączać WOM - żeby nie szarpnąć. Dodatkowo jeszcze można sprawdzić wałek przekaźnika mocy, czy któryś krzyżak nie jest uszkodzony. No i oczywiście nie można zbytnio skosować wałka, bo wtedy może on blokować się.

Opublikowano

No tak, ma co robic WOM ale zeby obcinac frezy na tarczy? wygladają jakby je stoczył, nie ukrywając T25 którego tez posiadam nie takie rzeczy napedzał i nigdy problemów nie było mimo tego ze ma tylko 1 stopien. Myslałem ze moze to jest ich bolączka ale skoro tylko u mnie jest z tym problem to może musi byc cos nie tak dalej w skrzyni biegów?

Opublikowano

W ursusie 5314 (71 KM) jest identyczna tarcza od WOM. Właśnie ją wymieniłem, bo prawie ścięło nity (5 szt.). Obecnie kupiłem nową tarczę z 8 nitami. Jednak WOM w tym ciągniku nigdy nie miał dużego obciążenia. Bardziej do uszkodzeń przyczyniła się pompa podnośnika. Zawsze przy maksymalnym podniesieniu TUZ coś klekocze w skrzyni (w każdym MF/Ursusie) - w moim przypadku klekotało sprzęgło - podobnie było przy podnoszeniu dużego ciężaru. Dlatego też przeregulowałem wieszaki od hitcha (dolnego zaczepu), żeby można było odpiąć zaczep bez przeciążania pompy. Radzę wiec też przeregulować te wieszaki.

Z innych rzeczy, to możesz na wyłączonym silniku obrócić końcówką WOM-u ręką. Powinna obracać się lekko (przy wyłączonym WOM). Gdyby nie dało obrócić końcówki, to może coś być w skrzyni nie tak.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
    • Przez kiken
      Witam ogólnie szukam opinii na temat MF 264 najlepiej użytkowników wady i zalety kto co wie i na co zwrócić uwagę przed kupnem ? Jak radzi sobie z turem ten konkretnie jest z napędem 4x4  był plan założyć turą do 3p a teraz zastanawiam się nad takim rozwiązaniem pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v