Skocz do zawartości
nakretka

WOM MF235 obcina frezy na tarczy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Mf235
nakretka    0
Napisano (edytowany)

Witam. Posiadam MF 235 i mam mały problem odnośnie wałka wom, a mianowicie obcina mi frezy na tarczy wałka 2 stopnia lub tez sie zdarzyło ze obcina nity na tarczy. Juz nie wiem czego sie złąpac, wałek napedowy wom co wchodzi w tarcze został juz wymieniony ale nic to nie dało, tarcza za kazdym razem oryginalna, a ciagnik na nowej tarczy moze pochodził ze 2 godziny z rotacyjną i to samo, obcieło frezy na tarczy, z glebogryzarką dzieje sie to samo

Edytowano przez nakretka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    367

Glebogryzarka daje duże obciążenie na WOM, rotacyjna mniejsze, ale jej rozruch jest też ciężki. Do tego jeszcze obciążenie pompą hydrauliki, która lubi szarpać tarczą przy obciążeniu. WOM ma co robić.

Tak więc nie należy podnosić maszyny maksymalnie do góry (aż słychać klekot ze skrzyni) i trzeba wolno włączać WOM - żeby nie szarpnąć. Dodatkowo jeszcze można sprawdzić wałek przekaźnika mocy, czy któryś krzyżak nie jest uszkodzony. No i oczywiście nie można zbytnio skosować wałka, bo wtedy może on blokować się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nakretka    0

No tak, ma co robic WOM ale zeby obcinac frezy na tarczy? wygladają jakby je stoczył, nie ukrywając T25 którego tez posiadam nie takie rzeczy napedzał i nigdy problemów nie było mimo tego ze ma tylko 1 stopien. Myslałem ze moze to jest ich bolączka ale skoro tylko u mnie jest z tym problem to może musi byc cos nie tak dalej w skrzyni biegów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

XMK13    367

W ursusie 5314 (71 KM) jest identyczna tarcza od WOM. Właśnie ją wymieniłem, bo prawie ścięło nity (5 szt.). Obecnie kupiłem nową tarczę z 8 nitami. Jednak WOM w tym ciągniku nigdy nie miał dużego obciążenia. Bardziej do uszkodzeń przyczyniła się pompa podnośnika. Zawsze przy maksymalnym podniesieniu TUZ coś klekocze w skrzyni (w każdym MF/Ursusie) - w moim przypadku klekotało sprzęgło - podobnie było przy podnoszeniu dużego ciężaru. Dlatego też przeregulowałem wieszaki od hitcha (dolnego zaczepu), żeby można było odpiąć zaczep bez przeciążania pompy. Radzę wiec też przeregulować te wieszaki.

Z innych rzeczy, to możesz na wyłączonym silniku obrócić końcówką WOM-u ręką. Powinna obracać się lekko (przy wyłączonym WOM). Gdyby nie dało obrócić końcówki, to może coś być w skrzyni nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez PuZ
      Witam,
      Mam problem z ciągnikiem Ursus 2812 - jest to odpowiednik MF 235 - urwało mi tuleje WOM i przy okazji urwało cześć wałka który wychodzi ze skrzyni biegów (zaznaczyłem na dołączonym zdjęciu na czerwono) - czy dobrze myślę, że jest to wałek sprzęgłowy I stopnia?

      I żeby go wyciągnąć to w którym miejscu rozpołowić sinik - pomiędzy sinikiem i skrzynią biegów czy tez pomiędzy skrzynia biegów i tylnym mostem?
      Wymieniał już ktoś taki wałek i może się podzielić jakimiś radami?
      Z góry dziękuje i pozdrawiam

    • Przez anger30
      Witam.Mam problem z MF 235 dostaje mi się woda do oleju,przed remontem tego nie było.Na pokrywie rozrządu były wrzery ale zakleilem i dalej coś jest nie tak.Blok był pęknięty ale zaklejony na zewnątrz przed remontem tzn wymiana tłoków i tulei też był i nie ciekło.Glowuca była dawana do sprawdzenia na szczelność niby ok już nie wiem co robić.Pomozecie?
    • Przez rumker28
      Witam, Mam takie pytanie, a mianowicie nie mogę się doszukać stopnia sprężania z tego masseya, z silnika at4.236. z silnika a4.236 to 16atm, ale z turbem nie mogę się doszukać. Pomoże ktoś?
    • Przez DarK55
      Witam, ciągnik stał ok pół roku nie uzywany. Niestety po tym czasie po wrzuceniu każdego biegu koła się blukuja. Nie chcą się kręcić dwa w jedna strone. Po podniesieniu jednego koła do góry z wrzuconym biegiem kręci się normalne a jak dwa podniosę to kręcą się w przeciwne strony. Ktoś wie jak ten problem rozwiązać ?
    • Przez Artek337
      Witam.Ostatnio na gospodarce wujka jeżdżę MF'em 590,że tak powiem na wyczucie biegów.Nie chce zajechać skrzyni biegów.Może mi ktoś podesłać jakiś schemat? Znalazłem do MF'a 255 i 1 bieg jest w podobnym (albo nawet takim samym) położeniu co w 590.Skrzynia bodajże 8/2 ,2 gałki.I gdyby można było jeszcze powiedzieć gdzie przełącza się żółw/zając czy może 1 gałka to biegi terenowe a 2 to drogowe,i która to.Z góry dzięki.
       
      Nie jestem mistrzem painta ale rozrysowałem biegi według mojego "odczucia" i ze schematem od bodajże 255,czy to dokładnie tak wygląda w 590? Przepraszam za 2 posty,jestem nowy.
       

×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.