Skocz do zawartości
nakretka

WOM MF235 obcina frezy na tarczy

Polecane posty

WHATEVER
Wybrane dla Ciebie
galeria
Mf235

nakretka    0
Napisano (edytowany)

Witam. Posiadam MF 235 i mam mały problem odnośnie wałka wom, a mianowicie obcina mi frezy na tarczy wałka 2 stopnia lub tez sie zdarzyło ze obcina nity na tarczy. Juz nie wiem czego sie złąpac, wałek napedowy wom co wchodzi w tarcze został juz wymieniony ale nic to nie dało, tarcza za kazdym razem oryginalna, a ciagnik na nowej tarczy moze pochodził ze 2 godziny z rotacyjną i to samo, obcieło frezy na tarczy, z glebogryzarką dzieje sie to samo

Edytowano przez nakretka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

XMK13    365

Glebogryzarka daje duże obciążenie na WOM, rotacyjna mniejsze, ale jej rozruch jest też ciężki. Do tego jeszcze obciążenie pompą hydrauliki, która lubi szarpać tarczą przy obciążeniu. WOM ma co robić.

Tak więc nie należy podnosić maszyny maksymalnie do góry (aż słychać klekot ze skrzyni) i trzeba wolno włączać WOM - żeby nie szarpnąć. Dodatkowo jeszcze można sprawdzić wałek przekaźnika mocy, czy któryś krzyżak nie jest uszkodzony. No i oczywiście nie można zbytnio skosować wałka, bo wtedy może on blokować się.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

nakretka    0

No tak, ma co robic WOM ale zeby obcinac frezy na tarczy? wygladają jakby je stoczył, nie ukrywając T25 którego tez posiadam nie takie rzeczy napedzał i nigdy problemów nie było mimo tego ze ma tylko 1 stopien. Myslałem ze moze to jest ich bolączka ale skoro tylko u mnie jest z tym problem to może musi byc cos nie tak dalej w skrzyni biegów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl


XMK13    365

W ursusie 5314 (71 KM) jest identyczna tarcza od WOM. Właśnie ją wymieniłem, bo prawie ścięło nity (5 szt.). Obecnie kupiłem nową tarczę z 8 nitami. Jednak WOM w tym ciągniku nigdy nie miał dużego obciążenia. Bardziej do uszkodzeń przyczyniła się pompa podnośnika. Zawsze przy maksymalnym podniesieniu TUZ coś klekocze w skrzyni (w każdym MF/Ursusie) - w moim przypadku klekotało sprzęgło - podobnie było przy podnoszeniu dużego ciężaru. Dlatego też przeregulowałem wieszaki od hitcha (dolnego zaczepu), żeby można było odpiąć zaczep bez przeciążania pompy. Radzę wiec też przeregulować te wieszaki.

Z innych rzeczy, to możesz na wyłączonym silniku obrócić końcówką WOM-u ręką. Powinna obracać się lekko (przy wyłączonym WOM). Gdyby nie dało obrócić końcówki, to może coś być w skrzyni nie tak.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomas318
      witam naprawiam pompy i inne części hydrauliki siłowej nie tylko do kazdego modelu traktora komabjnu lub innego sprzetu rolniczego . W razie pytanie prosze pisac prywatna wiadomosc . Pozdrawiam 
    • Przez Barm03
      Szanowni agrofotowicze :), nabyłem ostatnio bardzo ciekawy egzemplarza masseya fergusona 152 ze skrzynią multipower. Niestety po oględzinach okazało się, że półbieg nie działa, przerzucałem wajchą góa dół i nie było żadnego efektu. Ktoś miałł z tym do czynienia ? Mógłby się coś na ten temat wypowiedziec ?
    • Przez Pablo1992
      Witam. Kupilem MF 399, 1996 r. I wydaje mi sie ze nie dzialaja niektóre kontrolki na konsoli i mialbym prozbe ze moze komous by sie chcialo zrobic zdjecia kontrolek wszystkich jakie sa w swoim MF i wrzucic do galeri lub wysac mi na e-maila. Z góry dziekuje.
    • Przez lexiflexi
      4 raz przez 12 lat urwał mi się wał korbowy w mfie 560... po 3 razie zmieniłem cały blok nowy wał i po 3 latach znowu urwał się ... robili to mechanicy w zakładzie nie miałem wglądu takiego jak to było robione a kasę wzieli dużą... jedyne co widzialem to już złożony silnik i specjalnie umalowali go bo blok był żólty i nie ładny ... teraz dopiero okazało się że oprócz bloku wsadzili mi pompe wtryskowa od tamtego nie wiadomo jak było z wałem ... na panewkach jest jakiś symbol 01 a na oryginalnych jaki jest ? Teraz tak... czy warto robić silnik ( koszt ok 4000-5000 zł) czy kupić silnik ( do 4500 zł) ... Był z nim tez problem że nawet jak stał nieruchomo to jak się wcisneło gaz w podłogę to dymił na czarno ... co było tego przyczyną ? odpowiedzcie na te 2 pytania ... z góry dziękuję ...
    • Przez przemek230591
      Witam mam problem z podnośnikiem u mojego mf 394f. Problem polega na tym iż po osiągnięciu przez ramiona górnej pozycji ciagnik jest jakby przyduszany jakby coś go blokowało, wygląda mi to tak jakby nie działał zawór przelewowy miał ktoś podobny problem? Poza tym za siedzeniem po odkreceniu zaślepki znalazłem dwie dźwignię jak by od regulacji, wiecie do czego służą 
      Doraźnie zastosowałem taki ogranicznik na dźwigni jak na drugim zdjęciu


×