Skocz do zawartości
varimetr

Obsługa TMS Fendt Vario

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
varimetr    2

Panowie mam pytanie co do obsługi czy też korzystania z TMS. Mianowicie wciskając przycisk na podłokietniku z symbolem TMS nic się nie dzieje, kontrolka przy przycisku nie świeci się, na terminalu także nie ma ikony z napisem TMS. Wchodząc w ustawienia TMS jest tylko regulacja liczby obrotów (górna i dolna granica). W momencie kiedy uruchamiam jazdę za pomocą pedału jazdy (pomarańczowy przycisk) TMS załączany jest automatycznie i wówczas ikona TMS pojawia się na terminalu oraz zapala się dioda przy włączniku TMS na podłokietniku co wskazuje na to, że TMS działa. Dlaczego zatem nie mogę uruchomić go bezpośrednio przyciskiem na podłokietniku? Może robię coś nie tak, bądź wprowadzone są ustawienia, które uniemożliwiają jego uruchomienie? Czy TMS można włączać na postoju czy tylko w czasie jazdy? W jaki sposób go uruchamiać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    15

Jeśli masz załączony TMS to albo z pedałem gazu , albo na joysticku (zależy co masz załączone) ciągnik sam dobiera sobie obroty silnika do obciążenia , a jeśli wyłączysz przyciskiem na pulpicie ( ja tam kontrolki nie mam , tylko na panelu głównym wskakuje na chwilę powiadomienie) to wtedy sam dobierasz "przełożenie" skrzyni i obroty silnika. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    9

Podczas orki zauważyłem dziwną rzecz mam właczony TMS obroty ustawione od 860 do 1800 i tempomat 9km.h i ciągnik idzie ok 1600obr np  gdy ciągnik wjeżdża w glinę i zaczyna łapać poślizg (radar) to prędkość maleje do ok 6km/h a obroty  zamiast rosnąć to spadają. Nie powinny iść do góry? Jak jadę z przyczepami jest tak samo wjeżdżam pod górkę a ciągnik zwalnia i zmniejsza obroty czy to normalne ? Sprzęgło 11%

 

Pozdrawiam

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

varimetr    2

Dzieje się tak samo jak nie ograniczasz go górną i dolną granicą obrotów?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
varimetr    2

Dla lepszego zobrazowania tego o co mi chodzi zamieszczam foto gdzie oznaczyłem interesujące mnie przyciski cyframi 1-3.
1- ustawienie min obrotów

2 - TMS

3 - ustawienie max obrotów

Moje pytanie brzmi: czy przyciskiem nr 2 z oznaczeniem TMS załącza się TMS gdzie prędkość zadawana jest dżojstikiem, a obroty regulowane automatycznie?
Chciałbym zaznaczyć, że po wciśnięciu przycisku nic się jednak nie dzieję tzn nie pojawia się żadna informacja, nie zapala się dioda przy przycisku.
Dioda przy przycisku zapala się wówczas gdy załączę pedał jazdy i na terminalu pojawia się pole aktywnego pedału jazdy wraz z zakresem prędkości.
Czy zatem wspomniany przeze mnie przycisk nr 2 jest uszkodzony?
Zaznaczę, że  przyciski od obrotów max i min działają poprawnie czyli po ich wciśnięciu.

post-187549-0-22910900-1481995648_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromichal    34

Nie sprzęgło na 11% tylko ustawienie tzw. Granicy między prędkością a obrotami. 11% do orki jest akurat ok, ciągnik może spadać bo masz ustanowione zakresy, ja bym je usunął bo są zbędne. Proponowałbym też jeździć na 1 poziomie agresywnosci bo jest ich 4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    9

Sprzęgło mam na 11% i mam zakresy 860 - 1750 jak zakresy osunę to tak samo się zachowuje i spada z obrotów... Jak jadę z przyczepą pod górkę to też zamiast iść w górę i  wyciągnąć przyczepę to spada do dołu powoli i staje w miejscu... Robiłem podnosząc minimalne obroty do 1700 ale to nic nie daje... 

 

Varimetr - u mnie kontrolka nr.2 zawsze świeci nie zależnie co się włączy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeżeli orka tylko na I ,IIstopniu "wgryzania" się Variomatu  zależy jakie pole....III przy lekkich pracach polowych  lub pracach pociągowych, IV przy pracach pociągowych} tzw Stopnie przyspieszenia Vario ML.   nie mylić pojęć I/II czyli Pole DROGA ,a I,II,III,IV pod joystickiem jak agresywnie ma przyspieszać...  uślizg na turbosprzęglę zależy... przeważnie 0d 10 do nawet 18 ...jeżeli wyłączycie turbosprzęgło w terminalu zadusicie ciagnik ... tego nie robic, to się robi tylko do diagnozy cisnienia skrzyni ML.  ja bym się czepiał ustawień regulacji obciazenia granicznego .... bo powinien trzymać predkosc obrotowa silnika jedynie predkosc pracy moze spadac a tutaj to i to spada??? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    9

tak jedno i drugie, tylko ja mam radar i nie wiem czy to ie od tego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Verdi10
      Witam, poszukuję instrukcji napraw do Fendt 611 LSA z roku 92, mogę się wymienić za instrukcję napraw do Fendta 310 i 311 LSA w języku Niemieckim i Angielskim, posiadam również instrukcję obsługi do Fendt 611-615 LSA i 310-311 LSA w języku szwedzkim, jeśli by ktoś chciał to chętnie się wymienię za instrukcję napraw do 611.
       
       
    • Przez Bocian6230
      Witam , otóż od niedawna jestem dumnym właścicielem takiego ciągnika i mam pytanie do Was odnośnie sterowania hydrauliką , chodzi mi o wyjścia hydrauliczne , tzn wiem jak je obsługiwać tylko jak zablokować aby cały czas szło ciśnienie , jest obok dźwigni od sterowania taka druga dźwignia którą" blokuje "  aby cały czas szło ,ale blokuje się tylko para wyjść o kolorze żółtym , a jak zablokować te niebieskie lub czerwone , tak aby cały czas pompowały olej?  Potrzebna mi jest do przyczepy samozbierającej zablokowanie tylko jednego , czyli żółte by wystarczyło ale chciałbym się dowiedzieć jak zablokować pozostałe  z góry dziękuję za pomoc
    • Przez andrzej6190
      Witam.
      Posiadam Fendta 828 ProfiPlus który jest przygotowany pod GPS i automatyczną jazdę ale funkcje są nieaktywne ze względu na brak anteny. Planuję zakup anteny i nie wiem jaką wybrać. I czy jest potrzebne jeszcze coś oprócz anteny? Wiem że fabrycznie montują Trimbla albo Novatela ale zastanawiam się czy można też podpiąć antenę Ag Leader i czy wszystko będzie działać. Poradźcie jakie rozwiązanie wybrać i gdzie kupić? Czy montaż może wykonać tylko autoryzowany serwis czy inne firmy też montują?
    • Przez FARMER76
      Witam.
      Poszukuję opinii użytkownikòw kombajnu Fendt 6300.
      Opinie na temat użytkowania,wydajności.
      Pilna sprawa
      Pozdrawiam 😉
    • Przez Szuwar93
      Witam mam problem z przednim napędem w fendt 311 lsa turbomatik gdy udzwigne dźwignie do włączenia napędu zaraz opada spowrotem a zaczynało się to stopniowo przy pracy czasem się wyłączala aż do tego stopnia że nie może już załączyć. I teraz jeszcze do tego przy pracy z większym obciążeniem tak jak by pali sprzęgło (wiem to turbomatik) a nie moge wiecznie but w podloge. Jestem na etapie wymiany oleju bo chyba najlepiej od tego zacząć i pytam jaki polecicie może pomoże licze na pomoc a nie krytyke z góry dzięki 
       
       
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.