Skocz do zawartości
varimetr

Obsługa TMS Fendt Vario

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
varimetr    2

Panowie mam pytanie co do obsługi czy też korzystania z TMS. Mianowicie wciskając przycisk na podłokietniku z symbolem TMS nic się nie dzieje, kontrolka przy przycisku nie świeci się, na terminalu także nie ma ikony z napisem TMS. Wchodząc w ustawienia TMS jest tylko regulacja liczby obrotów (górna i dolna granica). W momencie kiedy uruchamiam jazdę za pomocą pedału jazdy (pomarańczowy przycisk) TMS załączany jest automatycznie i wówczas ikona TMS pojawia się na terminalu oraz zapala się dioda przy włączniku TMS na podłokietniku co wskazuje na to, że TMS działa. Dlaczego zatem nie mogę uruchomić go bezpośrednio przyciskiem na podłokietniku? Może robię coś nie tak, bądź wprowadzone są ustawienia, które uniemożliwiają jego uruchomienie? Czy TMS można włączać na postoju czy tylko w czasie jazdy? W jaki sposób go uruchamiać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    5

Jeśli masz załączony TMS to albo z pedałem gazu , albo na joysticku (zależy co masz załączone) ciągnik sam dobiera sobie obroty silnika do obciążenia , a jeśli wyłączysz przyciskiem na pulpicie ( ja tam kontrolki nie mam , tylko na panelu głównym wskakuje na chwilę powiadomienie) to wtedy sam dobierasz "przełożenie" skrzyni i obroty silnika. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    8

Podczas orki zauważyłem dziwną rzecz mam właczony TMS obroty ustawione od 860 do 1800 i tempomat 9km.h i ciągnik idzie ok 1600obr np  gdy ciągnik wjeżdża w glinę i zaczyna łapać poślizg (radar) to prędkość maleje do ok 6km/h a obroty  zamiast rosnąć to spadają. Nie powinny iść do góry? Jak jadę z przyczepami jest tak samo wjeżdżam pod górkę a ciągnik zwalnia i zmniejsza obroty czy to normalne ? Sprzęgło 11%

 

Pozdrawiam

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

varimetr    2

Dla lepszego zobrazowania tego o co mi chodzi zamieszczam foto gdzie oznaczyłem interesujące mnie przyciski cyframi 1-3.
1- ustawienie min obrotów

2 - TMS

3 - ustawienie max obrotów

Moje pytanie brzmi: czy przyciskiem nr 2 z oznaczeniem TMS załącza się TMS gdzie prędkość zadawana jest dżojstikiem, a obroty regulowane automatycznie?
Chciałbym zaznaczyć, że po wciśnięciu przycisku nic się jednak nie dzieję tzn nie pojawia się żadna informacja, nie zapala się dioda przy przycisku.
Dioda przy przycisku zapala się wówczas gdy załączę pedał jazdy i na terminalu pojawia się pole aktywnego pedału jazdy wraz z zakresem prędkości.
Czy zatem wspomniany przeze mnie przycisk nr 2 jest uszkodzony?
Zaznaczę, że  przyciski od obrotów max i min działają poprawnie czyli po ich wciśnięciu.

post-187549-0-22910900-1481995648_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromichal    28

Nie sprzęgło na 11% tylko ustawienie tzw. Granicy między prędkością a obrotami. 11% do orki jest akurat ok, ciągnik może spadać bo masz ustanowione zakresy, ja bym je usunął bo są zbędne. Proponowałbym też jeździć na 1 poziomie agresywnosci bo jest ich 4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    8

Sprzęgło mam na 11% i mam zakresy 860 - 1750 jak zakresy osunę to tak samo się zachowuje i spada z obrotów... Jak jadę z przyczepą pod górkę to też zamiast iść w górę i  wyciągnąć przyczepę to spada do dołu powoli i staje w miejscu... Robiłem podnosząc minimalne obroty do 1700 ale to nic nie daje... 

 

Varimetr - u mnie kontrolka nr.2 zawsze świeci nie zależnie co się włączy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeżeli orka tylko na I ,IIstopniu "wgryzania" się Variomatu  zależy jakie pole....III przy lekkich pracach polowych  lub pracach pociągowych, IV przy pracach pociągowych} tzw Stopnie przyspieszenia Vario ML.   nie mylić pojęć I/II czyli Pole DROGA ,a I,II,III,IV pod joystickiem jak agresywnie ma przyspieszać...  uślizg na turbosprzęglę zależy... przeważnie 0d 10 do nawet 18 ...jeżeli wyłączycie turbosprzęgło w terminalu zadusicie ciagnik ... tego nie robic, to się robi tylko do diagnozy cisnienia skrzyni ML.  ja bym się czepiał ustawień regulacji obciazenia granicznego .... bo powinien trzymać predkosc obrotowa silnika jedynie predkosc pracy moze spadac a tutaj to i to spada??? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez kermit154
      Witam.
       
      Jestem w trakcie naprawy ciągnika fendt favorit 514c turboshift rok 95.
       
      Zaczne może od tego jak dosżło do usterki.
       
      Znajomy wybierał się po nowy rozrzutnik ale zauważył wyciek oleju od hydrauliki ze skrzyni biegów.
       
      Dolał do skrzyni 30L ponieważ nie wie jaki ma stan oleju bo mu wskaźnik nie działa na wyświetlaczu.
       
      Pojechał po rozrzutnik, przyjechał ( w drodze ciągnik zachowywał się normalnie) zaparkował.
       
      Zgasił ciągnik i poszedł na obiad po obiedzie odpala a ciągnik ani do przodu ani do tyłu.
       
      Na pupicie na przemian miga kontrolka ostrzegawcza (czerwony trójkąt) i kontrolka od kierunku jazy w przód.
       
      Zmiana kierunku jazdy po przycisku nic nie daje nadal mrugają kontroli te co opisałem wyżej.
       
      Dodatkowo na wyświetlaczu tym centralnym pokazuje się błąd:
       
       
      4.1.10 na przemian z symbolem kontrolki smarowania przekładni.
       
      oraz
       
      5,1,72 na przemian z kontrolką reduktora
       
      Znalazłem pewne objaśnienie tych błedów w instrukcji od fenda 814.
       
      Odpowiednio:
       
      4.1.10 Oznacza cytuję: Zdefektowany zawór neutralny. Przełącznik w pozycję neutralną. nie jest możliwe uruchomienie.
       
      Gdzie szukac tego zawóru? Dodam jeszcze, że ten błąd występuje po uruchomieniu silnika.
       
      5,1,72 Oznacza cytuję:Zdefektowany wodzik. Nie ma możliwości redukowania biegów ( polowe/szosowe)
       
      Błąd ten występuje i na zapłonie i na uruchomionym silniku.
       
      Nie kasowałem jeszcze błędów bo nie wiedziałem jak. W jaki sposób przeprowadzić kasację błędów?
       
      Czy wykonuję się to tak jak gdzies znalazłem w poście instrukcję ( strzałki w góre i w dół i enter i esc)?
       
      Wczoraj znalazłem uszkodzone przewody od jakiegoś czujnika po stronie prawej ciągnika (strona od "pasażera") czujnik z trzema przewodami gdzieś na wysokości sprzęgła, przewody kolorów (brąż, biały, biało-brązowy). Naprawiłem ta wtyczke ale nic to nie dało.
       
      Bardzo proszę o pomoc.
       
      Dziękuję.
    • Przez zdredzik
      Witam.
      Posiadam Fenda 916 Vario i mam problem z hydraulika, mianowicie nie działają sekwencje z joystika(czerwona i zielona) oraz nie wyświetlają sie one na monitorze.Żółta i niebieska działa.
      Z gory dziękuję za pomoc.
    • Przez Rolnik117
      Witam czy jesli mam plugi obrotowe w vario 50cm ustawione na skibe, to przy każdym obrocie muszę je najpierw złożyć żeby je obrucic, (żeby nie zaczepialy o ziemię), czy nie muszę. Proszę o odpowiedź 
       
       
       
       
       
    • Przez Damiano604
      Witam,
      kupię części do Fendta 312 LSA 1991 r.
      - półoś zwolnicy
      - bęben hamulcowy
      - tryb atakujący 

      kontakt. tel. 726-467-505 lub PW 
    • Przez Rogalski021091
      Witam.  Mam nadzieję że ktoś mi pomoże bo ja już się poddaje. Mam następujący problem. Pacjentem jest fendt 412 vario gdy chcialem nim ruszyć dokończyć orke wyskoczył mi błąd 4.1.A1 4.1.A5 i nie mogę nim ruszyć z miejsca (z czego doczytałem na forum te błędy odpowiadają za nastawnik skrzyni). Dodam że czujnik jakby widzi zakresy a i b a także n(luz) lecz gdy chce ruszyć dzoistikiem wyskakuje błąd i odcina skrzynie. Zdjąłem koło kostki dochodzące oczyściłem i spryskałem kontakt sprejem. Ciągnik nie był (przynajmniej u mnie) ani zalany lecz wiadomo jaka ostatnio pogoda słoneczna... Sprawdziłem też bezpieczniki i wygląda na to że wszytsko jest ok. Nie wiem co dalej dzwoniłem po fachowcami i każdy nabiera wodę w usta i że oni bez podłączenia komputera nic nie zrobią a jak próbuje przynajmniej dopytać się o koszta dojazdu i diagnostyki to jak to mi panowie powiedzieli że od 200 do 1200 w zwyż... Co może być winowajca tej usterki? bo ja już wyczerpałem limit swojej wiedzy a dalej boje się sadzić pazurów bez głębszego rozeznania... Uszkodzony kabel nastawnik ? Ręce opadają pomocy... 
×