Skocz do zawartości
varimetr

Obsługa TMS Fendt Vario

Polecane posty

varimetr    2

Panowie mam pytanie co do obsługi czy też korzystania z TMS. Mianowicie wciskając przycisk na podłokietniku z symbolem TMS nic się nie dzieje, kontrolka przy przycisku nie świeci się, na terminalu także nie ma ikony z napisem TMS. Wchodząc w ustawienia TMS jest tylko regulacja liczby obrotów (górna i dolna granica). W momencie kiedy uruchamiam jazdę za pomocą pedału jazdy (pomarańczowy przycisk) TMS załączany jest automatycznie i wówczas ikona TMS pojawia się na terminalu oraz zapala się dioda przy włączniku TMS na podłokietniku co wskazuje na to, że TMS działa. Dlaczego zatem nie mogę uruchomić go bezpośrednio przyciskiem na podłokietniku? Może robię coś nie tak, bądź wprowadzone są ustawienia, które uniemożliwiają jego uruchomienie? Czy TMS można włączać na postoju czy tylko w czasie jazdy? W jaki sposób go uruchamiać?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slawek80    14

Jeśli masz załączony TMS to albo z pedałem gazu , albo na joysticku (zależy co masz załączone) ciągnik sam dobiera sobie obroty silnika do obciążenia , a jeśli wyłączysz przyciskiem na pulpicie ( ja tam kontrolki nie mam , tylko na panelu głównym wskakuje na chwilę powiadomienie) to wtedy sam dobierasz "przełożenie" skrzyni i obroty silnika. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    8

Podczas orki zauważyłem dziwną rzecz mam właczony TMS obroty ustawione od 860 do 1800 i tempomat 9km.h i ciągnik idzie ok 1600obr np  gdy ciągnik wjeżdża w glinę i zaczyna łapać poślizg (radar) to prędkość maleje do ok 6km/h a obroty  zamiast rosnąć to spadają. Nie powinny iść do góry? Jak jadę z przyczepami jest tak samo wjeżdżam pod górkę a ciągnik zwalnia i zmniejsza obroty czy to normalne ? Sprzęgło 11%

 

Pozdrawiam

 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

varimetr    2

Dla lepszego zobrazowania tego o co mi chodzi zamieszczam foto gdzie oznaczyłem interesujące mnie przyciski cyframi 1-3.
1- ustawienie min obrotów

2 - TMS

3 - ustawienie max obrotów

Moje pytanie brzmi: czy przyciskiem nr 2 z oznaczeniem TMS załącza się TMS gdzie prędkość zadawana jest dżojstikiem, a obroty regulowane automatycznie?
Chciałbym zaznaczyć, że po wciśnięciu przycisku nic się jednak nie dzieję tzn nie pojawia się żadna informacja, nie zapala się dioda przy przycisku.
Dioda przy przycisku zapala się wówczas gdy załączę pedał jazdy i na terminalu pojawia się pole aktywnego pedału jazdy wraz z zakresem prędkości.
Czy zatem wspomniany przeze mnie przycisk nr 2 jest uszkodzony?
Zaznaczę, że  przyciski od obrotów max i min działają poprawnie czyli po ich wciśnięciu.

post-187549-0-22910900-1481995648_thumb.jpg

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
agromichal    30

Nie sprzęgło na 11% tylko ustawienie tzw. Granicy między prędkością a obrotami. 11% do orki jest akurat ok, ciągnik może spadać bo masz ustanowione zakresy, ja bym je usunął bo są zbędne. Proponowałbym też jeździć na 1 poziomie agresywnosci bo jest ich 4.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
center    8

Sprzęgło mam na 11% i mam zakresy 860 - 1750 jak zakresy osunę to tak samo się zachowuje i spada z obrotów... Jak jadę z przyczepą pod górkę to też zamiast iść w górę i  wyciągnąć przyczepę to spada do dołu powoli i staje w miejscu... Robiłem podnosząc minimalne obroty do 1700 ale to nic nie daje... 

 

Varimetr - u mnie kontrolka nr.2 zawsze świeci nie zależnie co się włączy. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

jeżeli orka tylko na I ,IIstopniu "wgryzania" się Variomatu  zależy jakie pole....III przy lekkich pracach polowych  lub pracach pociągowych, IV przy pracach pociągowych} tzw Stopnie przyspieszenia Vario ML.   nie mylić pojęć I/II czyli Pole DROGA ,a I,II,III,IV pod joystickiem jak agresywnie ma przyspieszać...  uślizg na turbosprzęglę zależy... przeważnie 0d 10 do nawet 18 ...jeżeli wyłączycie turbosprzęgło w terminalu zadusicie ciagnik ... tego nie robic, to się robi tylko do diagnozy cisnienia skrzyni ML.  ja bym się czepiał ustawień regulacji obciazenia granicznego .... bo powinien trzymać predkosc obrotowa silnika jedynie predkosc pracy moze spadac a tutaj to i to spada??? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez lukasz95010222
      Witam mam problem z podnośnikiem w fendzie 311 lsa z 1986r podnośnik ehr podnosi do końca po czym opuszcza jakieś 3 cm i znów podnosi i tak cały czas. A na sterowane manualne działa normalnie
    • Przez Pablo123456
      Witam,
      Mam dylemat przy zakupie ciągnika. Zastanawiam się zakupem nowego New Hollanda T5 120 (117KM) cena około 210 tys netto, bądź Fendta serii 400 (ok 115-125KM)  z rocznika 2002-2005 koszt ok 120-140tys. Ma to być ciągnik główny, ziemie generalnie mam lekkie (40ha) i ważne jest aby miał biegi pełżające, na oponie tył 600.  
      Jak wygląda awaryjność w NH i czy nie zajadę silnika 3,4l oponą 600? 
      Czy lepiej bardzo solidna ale 15letni ciągnik?
      Którego eksploatacja będzie tańsza ??
      Ciągnik będzie robił rocznie ok 600-700 Mth 

      z góry dziękuje za pomoc
    • Przez lukasz95010222
      Witam mam problem z podnośnikiem w fendzie 311 lsa z 1986r podnośnik ehr podnosi do końca po czym opuszcza jakieś 3 cm i znów podnosi i tak cały czas. A na sterowane manualne działa normalnie
    • Przez artur04c
      Witam ,w jaki sposób wymienia się tarczki wałka WOM w Fendt 610? bo mam przypalone chyba i pod obciążeniem wałek się nie kręci, ale pod opryskiwaczem jeszcze da radę. W jaki sposób się do tego zabrać? Pozdrawiam.
    • Przez Nowyagri
      Witam. Panowie, mam problem z moim Fendtem Favoritem 514C. Pedał sprzęgła jest strasznie miękki, wciska się bez żadnego oporu, jedynie sprężyna co podnosi pedał stawia opór. Sprzęgło działa, ale skok 1 cm od pełnego wciśnięcia i odpuszczenie go powoduje że ciągnik już rusza. Raz biegi wchodzą lżej a raz ciężej. Najgorzej jest z 1 i 2 biegiem. Sprzęgło sprawia wrażenie "jak by cylinderek nie wysprzęglał "
      Cylinderek jest suchy, nie widać ubytku płynu z zewnątrz. Sprzęgło było odpowietrzane pompką podciśnieniową. 
      Ciągnik kupiłem już z takim sprzęgłem.  Traktor ciągnie, sprzęgło się nie ślizga, ma moc. 
      Mechanik był, sam nie wie co może być przyczyną, powiedział "jeździć" , cylinderek raczej nie jest uszkodzony bo nie leje płynu a pedał oddaje. 
      Moim zdaniem należało by jednak usunąć usterkę. Ktoś spotkał się z podobnym problemem?
       
      Dziękuję za pomoc 
×