Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć , mam problem z Zetorkiem :D Znaczy maszyna ideolo wszystko śmiga - tylko mój przyjaciel nie chce obracać pługa i składać agregatu... Problem czyżby był w pompie hydraulicznej? Maszyny podnosi hmm dobrze , mam siłownik pomocniczy ... serwo działa - tzn cieknie jak cholera (niby regeneracja -,- ) a dokładniej robiłem w nim skrzynię 2miechy temu wpadła nowa mikropompka nowe filtry , olej w skrzyni itp.. Kiedyś miał cholerne problemy z obróceniem pługa , gaz w podłogę i dopiero... a teraz nawet nie chce go obrócić ...a agregatu nawet złożyć :P

Dużo jest pracy przy wymianie tej pompy? Olej out ze skrzyni pewnie tak? . Wymieniałem tylko pompę u siebie w bizonie więc chyba w zetorze też trzeba - jaką jeszcze kupić do tego? Żeby nie było problemów z nią i dobrze obracał i wgl :)

A te filtry pod kabiną po lewej stronie to rozebrałem wyczyściłem tą smołę i poskładałem do kupy , czy możliwe żeby coś tam się zepsuło? Wymyłem je dokładnie w ropie itp

Opublikowano

Zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać na "chybił trafił" i wydawać niepotrzebnie pieniądze zrób pomiary ciśnienia zarówno na zimnym, jak i ciepłym oleju przy różnych obrotach silnika. Możesz zrobić to na szybkozłączach a jeszcze lepiej przed rozdzielaczem.

Opublikowano (edytowane)

Na ciepłym silniku na wolnych obrotach 120 bar na pełnym gazie 130bar - czyli... wymiana ? :)

Jeszcze mam pytanie ... po lewej strony jak są filtry (dwa w kupie) to one są od hydrauliki tak? A ten na górze jeden pojedyńczy od czego jest? On zbiera tam opiłki i jest na magnesie ... ja to rozebrałem ten cały patek wysunąłem i wszystko dokładnie w ropie umyłem i złożyłem do kupy ... dobrze zrobiłem?

Edytowane przez Zetix
Opublikowano

Sprawdź jeszcze zawór przelewowy w rozdzielaczu. Nie mam Zetora także nie mam pojęcia jaka jest jego budowa, ale jeśli nie ma regulacji na gwincie to podłóż podkładki pod sprężynę, aby uzyskać wyższe ciśnienie. Podczas regulacji zaworu podłącz zegar i sprawdzaj ciśnienie na bieżąco. Jakie powinien mieć ciśnienie nominalne? - 160 bar?

 

Jeśli to nie pomoże to dopiero wymiana pompy.

Opublikowano (edytowane)

Tak nominalne to 160bar. Gdzie się dostać i jak najszybciej do tego zaworu przelewowego w rozdzielaczu? :) Ok już mam - odkręcam siedzenie pokrywę i jazda dalej...

Bo jeżeli chodzi o podnoszenie maszyn czy pługa to normalnie wszystko podnosi nawet bez gazu ... pług lekki przecież nie jest :)

Kumpel mówi zeby od razu brać nową pompę a nie bawić się w rozdzielacz bo z gówna bata i tak nie ukręcę .. :/



Edit.

Zrobiłem pomiar na zimnym - ciśnienie wgl powoli wzrasta i od 100 leci w górę na wolnych do 130bar ... po dodaniu gazu leci w górę przy 140 niby chce iść dalej ale zaraz się cofa i zostaje na 140 bar - jakieś pomysły?

Edytowane przez Zetix
Opublikowano

Na ciepłym silniku na wolnych obrotach 120 bar na pełnym gazie 130bar - czyli... wymiana ? :)...

 

Jeśli na wolnych obrotach przy rozgrzanym oleju jest 120 bar to nie jest źle.

 

...Jeszcze mam pytanie ... po lewej strony jak są filtry (dwa w kupie) to one są od hydrauliki tak? A ten na górze jeden pojedyńczy od czego jest? On zbiera tam opiłki i jest na magnesie ... ja to rozebrałem ten cały patek wysunąłem i wszystko dokładnie w ropie umyłem i złożyłem do kupy ... dobrze zrobiłem?

 

Od czego jest? - nie wiem, bo nie widziałem go nawet na oczy, nie mam Zetora.

Dobrze zrobiłeś.

 

Bo jeżeli chodzi o podnoszenie maszyn czy pługa to normalnie wszystko podnosi nawet bez gazu ... pług lekki przecież nie jest :)

 

Podnośnik jest zapewne na drugim rozdzielaczu. Skoro podnosi bez problemu to pompa raczej na 80% jest dobra.

 

Kumpel mówi zeby od razu brać nową pompę a nie bawić się w rozdzielacz bo z gówna bata i tak nie ukręcę .. :/

 

Jeśli masz kasę na zbyciu to wymieniaj nie wiedząc, czy faktycznie jest do wymiany.

Kalibracja zaworu przelewowego w rozdzielaczu od szybkozłączy będzie kosztować Cię free, natomiast pompa to już jest wydatek, ale przecież jesteś wolnym człowiekiem i możesz wymieniać.

Opublikowano

Okej okej rozumiem .

Ale z tym ciśnieniem to ma być tak że ma tak rosnąć ? Ja myślałem że to będzie raczej taki strzał ciśnienia jak np w kompressorach do pompowania kół hah

Jutro podjadę do kuzyna podczepię ibisa i będę obserwował co się dzieje, ibis ciężki to zobaczymy czy podniesie i czy obróci .

a i wymienię filtry - tak jak mówisz ... szkoda wydawać od razu pieniędzy. Mówię - talerzówkę normalnie podnosi na kołach , pełny siewnik też bez problemu ... ogólnie wszystko spoko tylko te szybkozłączki :/ Dobra odezwę się jutro!!

Opublikowano

Jeśli ciągnik postoi kilka godzin olej z pompy i przewodów spływa do skrzyni. Może zdarzyć się tak, że przy brudnym filtrze i gęstym oleju, szczególnie w zimie, że przez 60 sekund nie będzie żadnego ciśnienia, bo pompa nie będzie wstanie zassać oleju.

Jeśli olej jest rozgrzany po zgaszeniu i ponownym odpaleniu po kilku sekundach ciśnienie powinno rosnąć dużo szybciej, ale nie natychmiast w ciągu mikro sekundy. :D

 

Jeśli będziesz bawił się w kalibrację zaworu przelewowego nie przesadź z ciśnieniem. Na rozgrzanym oleju ustaw 160 bar przy obrotach 1800-2000 obr/min. Zacznij od jednej podkładki. Nie możesz doprowadzić do całkowitego zablokowania zaworu, gdyż pompa wcześniej, czy później zniszczy się. Na początku będzie się szybko nagrzewała to oznaka zablokowania zaworu, dodatkowo silnik będzie ciężko pracował.

Opublikowano

Kolejny dzień pomiarów. Wyczyściłem filtry pod kabiną były mocno zasyfione ( nie wiedzieć czemu...)  na zimnym wolne obroty 140bar po dodaniu gazu 150

Ibisa nie podczepiałem jeszcze... Parametry wyglądają na wzorowe szkoda żę w praktyce jest inaczej :/

Zaraz zjem coś i idę podczepić agregat i sprawdzić czy da radę . Jak wrócę to zdam relację

Opublikowano

Trudno jednoznacznie określić. Pomiary powinny być przeprowadzane na zimnym i rozgrzanym oleju przy tych samych obrotach silnika. Jeśli na zimnym przy niskich obrotach (? obr/min) jest 140 bar, zaś przy wyższych (? obr/min) jest 150 bar - czyli nie osiągnąłeś 160 bar!!! Dodatkowo przy ciepłym oleju, przy niskich obrotach (? obr/min) jest 120 bar, zaś przy pełnym gazie jest 130 bar - to z dużym prawdopodobieństwem można powiedzieć, że winna jest jednak pompa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez adamtt
      Witam
       
      Od niedawna w ciągniku nie działa podnośnik. Jeśli zadziała to chodzi, a następnego dnia już nie, przyczep także nie kipruje. Filtry są czyste. Proszę o jakieś wskazówki do czego należałoby zajrzeć. Pozdrawiam.
    • Przez Bialy8011
      Witam. Panowie po opuszczeniu ramion podnośnika nie reaguje nic. Nie działa ani podnośnik ani hydraulika. Co to może być za przyczyna? Traktor potrzebny na już. 
      Że też kurde takie rzeczy się w zimie nie psują 😤
    • Przez janekzmazowieckiego
      witam, posiadam kosiarkę john deere/kunh gmd702. mam z nią problem bo przy większych kretowinach kosiarka kosiarka lekko sie sklada i nie chce potem spowrotem naskoczyć na pozycje pracy. kiedyś tego problemu nie bylo. myśleliśmy że to wina ciągnika ale po zmianie ciagnika z ursusa na case dalej był ten sam problem. była też myśl ze to akumulator hydrauliczny w kosiarce lecz to tez nie było przyczyną. jeśli ktoś miał ten sam problem i sie z nim uporał prosze o poradę. z góry dziękuje.
    • Przez Qba90
      Witam miesiąc temu zakupiłem John Deere 3350 wracałem na kołach Ok 20 km wszystko było dobrze. Wymieniałem wszystkie płyny na turdus i fusch utto mp wszystkie filtry na oryginalne i po wyjechaniu w pole i dogrzaniu się hydrauliki ucieka mi wspomaganie i tylni tuz. Na obecną chwilę mierzyłem tylko ciśnienie na szybkozłączach i na rozgrzanym pokazuje 200 bar mino wszystko hydraulika zewnętrzna na wolnych obrotach ucieka. Gdzie szukać dalej przyczyny 
    • Przez kamil2021
      Witam ostatniemu czasy nabyłem pokosówke i jest w niej duży problem z hydrostatem jak jedno koło mi skręca to drugie zamiast delikatnie popuszczać olej aby umożliwić skręt temu pierwszemu kołu stoi w miejscu przez co koło które skręca zakopuje się . Jak myślicie od czego zacząć ? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v