Skocz do zawartości
maripaw68

same explorer 60, naprawa silnika i nie tylko

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Same
maripaw68    0

Witam! po 4 latach bezawaryjnego użytkowania stało się - kontrolka ciśnienia oleju się zapaliła - 200 metrów jazdy do domu i koniec.chyba zatarty. czy to możliwe w 2 tygodnie po wymianie oleju i filtrów? Proszę o namiar na jakiś dobry warsztat

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
AlaCapone    5001

Mało prawdopodobne, aby po prawidłowej wymianie odpowiedniego oleju (klasa jakości i lepkości) oraz filtrów nastąpiło zatarcie silnika w tak krótkim czasie - albo zbagatelizowałeś wcześniejsze oznaki zużywającego się silnika (paląca się kontrolka niskiego ciśnienia przy niskich obrotach silnika) lub problemy z czujnikiem ciśnienia lub kontrolką (kontrolka nie zaświecała się pomimo zbyt niskiego ciśnienia); albo zbyt późno wymieniłeś olej, który stracił właściwości smarne lub filtr oleju został całkowicie zanieczyszczony i otworzył się zawór bezpieczeństwa dodatkowo zanieczyszczając (zatykając) kanaliki olejowe; albo obecny olej nie spełnia norm silnika lub posiada zbyt niskie właściwości smarne, lub jest to marna podróbka oleju z etykiety. Mogą byt także inne powody, o których nie wspominasz.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
maripaw68    0

Silnik zrobiony. Złapał na 2 panewkach korbowodowych. Powodem zatarcia - prawdopodobnie przytkana chłodnica oleju. Zobaczymy jak złożymy wszystko do kupy i ruszymy do roboty

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

AlaCapone    5001

Możliwe, ale mało prawdopodobne, gdyż układ powinien posiadać zawór otwierający się przy zbyt wysokim ciśnieniu w chłodnicy i pozwalający na obieg oleju z pominięciem chłodnicy oleju (nawet przy całkowitym jej zatkaniu). W przeciwnym wypadku chłodnica uległaby zniszczeniu poprzez rozszczelnienie i nastąpiłby wyciek oleju.


"Nie dyskutuj z głupszym, bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona swoim doświadczeniem!" - ciągle muszę o tym pamiętać.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Deutz234adam
      Witam , mam problem z  hamulcem w agrotronie 100. a mianowicie podczas ruszania blokuje się tylne lewe kolo  a takze podczas jazdy pulsacyjnie samo hamuje . może miał ktoś podobny problem.
       
    • Przez tepe71
      Witam
      Jestem świeżo upieczonym właścicielem agrotrona 6.30tt. Usterka jaka się objawiła po rozgrzaniu hydrauliki to blokujące się hamulce. Po wdepnięciu pedał hamulca odbija normalnie ale koła hamowane są w dalszym ciągu. Towarzyszy temu "cykanie" w bloku hydrauliki. Tak jak by zawór na przemian robił i odpuszczał ciśnienie, jednocześnie olej bardzo się rozgrzewa. Po wyłączeniu silnika hamulce odpuszczają, a po krótkotrwałym odczekaniu można kontynuować jazdę ale tylko do momentu kolejnego naciśnięcia pedału hamulca, po którym następuje znów blokada. Problem nie ma miejsca gdy olej  jest jeszcze zimny. Dodam, że sam hamulec zachowuje się niestandardowo. Nie ma możliwości płynnego zwiększania siły hamowania, a tylko całkowite i nagłe zablokowanie kół na końcu skoku pedału. Olej wraz z filtrami wymieniłem po tym jak okazało się że stary wymieszany był z wodą.
      Pozdrawiam i z góry dziękuje za jakiekolwiek rady.   
    • Przez ARTURO04
      Witam nie wiem czy w dobrym miejscu szukam pomocy więc w razie co proszę o wyrozumiałość jestem nowy na tym forum, do rzeczy posiadam jak w tytule Same i mam problem w nim ze skrzynią, a mianowicie przy wkładaniu jedynki bądź wyjmowaniu jej nie ostrożnie tzn w innej pozycji lewarek blokuje się cała skrzynia tak jak by dwa biegi na siebie nachodziły dzieje się to tylko na jedynce i tylko z pozycji tego biegu daję się ją rozblokować jest to skrzynia 5 biegowa z połówką. bardzo będę wdzięczny za pomoc bądź jakieś wskazówki...
    • Przez emergency12
      Witam. Zastanawiam się nad kupnem używanego ciągnika, takiego jak w temacie. Może są na forum użytkownicy takiego ciągnika. Jeśli tak to prosiłbym o opinie na jego temat
      pozdrawiam
    • Przez Halun125
      Witam. Jak w temacie mam problem z hydrauliką ciągnika. Objawy to słabe podnoszenie na rozgrzanym oleju maszyn na tylnym bądź przednim TUZ, bądź też słabe kiprowanie przyczepy np z gnojem. Po prostu trzeba go wkręcać na 1300-1400 obr/min żeby np. kosiarkę która waży 600 kg jako tako podniósł. Jak olej jest zimny wszystko jest ok a problem pojawia się po rozgrzaniu. Błędów nie ma, jak coś podniesie to nie opuszcza więc rozdzielacz chyba sprawny. Po spuszczeniu oleju z hydrauliki (wersja B więc ma oddzielny zbiornik) na dnie kasterki znajdowały się opiłki chyba miedziane bo magnes ich nie przyciągał, a że olej muszę często spuszczać bo zbiornik się rozwarstwia tak ostatnim razem pierwszy raz natknąłem się na te opiłki. 
      Czy jest to być może wina pompy? Ciągnik jest z 2012 r i ma 2800 z hakiem przejechane. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.