Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Wczoraj zabrałem się za regenerację podnośnika w swoim zetorze

Chciałem sprawdzić powietrzem rozdzielacz. podpiołem wąż pod wejście w korpusie (co idzie z pompy) na pokrywie podnośnika i pościłem powietrze i bom.

powietrze przelatuje zlewem z drugiej strony.

A moje pytanie jest takie> Czy tam powinna być jakaś kulka w tym korpusie??? która uniemożliwia dopływ oleju z pompy do zlewu

Jeśli tak. To czy to możliwe żeby wypadła?

 

Nie znam się na tym sprawdzaniu powietrzem więc wpiąłem wąż pod wyjście na siłownik wspomagający.

I o to co zauważyłem:

Tłoczek się wysuwa ale wyraźnie widać i słychać jak powietrze uchodzi krawędziami tłoczka. Uszczelniacze do wymiany?

Jak tłoczek dobił do końca powietrze zaczęło wychodzić dość mocno z boku rozdzielacza. Czyżby rozdzielacz do regeneracji?

Rozkręciłem również zawór bezpieczeństwa było dość dużo w nim syfu. iglica wygląda na dobrą. Czy jest jakaś inna możliwość sprawdzenia tego zaworu?

 

za pomoc z góry Dzięki

Opublikowano

Ja takie rozdzielacze sprawdzam tak: 

wpycham ręcznie tłok do końca w cylinder

ustawiam dzwignię podnoszenia na np pół lub więcej jej ruchu roboczego

podłączam pistolet  do tulejki która zasila rozdzielacz poprzez kawałek gumowego węża i puszczam powoli powietrze. 

w zetorach z zewnętrznym siłownikiem podnośnika   trzeba zaślepić wyjście na siłownik wspomagający   np monetą i dokręcić nakrętką z węża.

 

Teraz tak zasada działania , gdy tłok osiągnie żądane położenie ustawione dzwignią to otwiera się zawór w rozdzielaczu i uchodzi powietrze. Jest to całkowicie normalne.  Uchodzenie powietrza wcześniej niż zadane dzwignią świadczy o nieszczelności rozdzielacza.    

Całe sprawdzanie trzeba powtórzyć kilka razy  tak abyśmy wyłapali gdzie ucieka powietrze. 

 

Ogólnie najlepiej wymienić wszystkie uszczelniacze  nie jest to spory koszt a będziesz miec pewność ,że wszystko wymienione i jak to nie pomoże to szukać problemu  gdzie indziej.    Zobacz sobie w moich filmach(link w profilu) są dwa o podnośniku od zetora i 360 

 

 

Opublikowano

A powiedz mi jak to możliwe że na tłoczku nie było uszczelniaczy gumowychy po wyjeciu z cylindra. Tylko pierścień metalowy był

I czy dobrze Cię zrozumiałem że te uszczelniacze na rozdzielaczu mogę sam wymienić? Nie uszkodzę rozdzielacza?

Dzisiaj sprawdzałem tym powietrzem jeszcze raz i nałożyłem wąż na tą tulejke centrującom. Jak posciłem powietrze wąż mi wysztrzelił. Ramiona były oparte o stół. Moze dlatego że stawiały opór waż mi wystrzelił?

Opublikowano

Jest to możliwe ,mogło od starości zużyć uszczelniacze  ale zawsze trochę powinno po nich zostać , ale różne przypadki są. 

Jak będziesz kupował to bierz niebieskie  są lepsze od tych czarnych.

 

Oringi są tylko na zaworkach- tulejach  . Suwaków nie wyciągaj  bo nie złożysz. Rozbierz tylko to co ja na filmie. 

 

No trzeba trzymać ręką bo tak nie utrzyma się.  To sprawdzanie  to tylko tak orientacyjnie , u mnie z diagnozowałem ostatnio pękniętą tuleję  przy rozdzielaczu w c 360.

 

Opublikowano

Ok.wymienie uszczelniacze i zobaczę. Najbardziej zastanawiają mnie te uszczelniacze na tłoku. No wogóle nie ma śladu żeby tam były. Ale dzięki za pomoc. Widziałem twoje posty na innych tematach. Widać że masz głowę na karku. Piątka

Opublikowano

Wiesz co ja już straciłem  troche nerwów na tych podnośnikach. Jak rozbierzesz tyle razy co ja to też bedziesz doradzał innym. 

Ogólnie to tylko tak strasznie wygląda i jest to do opanowania. 

Siłownik pomocniczy tez jest ważny wymień mu uszczelnienia.  Jak jest mocno skorodowane tłoczysko i niszczy uszczelnienia to  kup nowy cały siłownik polski i będziesz mieć spokój. Ja tak zrobiłem i kupiłem grubszy i zwiększył się udzwig.

Opublikowano (edytowane)

Stan ocenia się w domowych warunkach wzrokowo patrzysz czy nie ma wyklepania(rowka) na stożku iglicy. Możesz też założyć wąż na niego i sprawdzić spreżarką ,ale to mało daje  bo masz tylko 8 atm  a podczas pracy masz 180atm Zawór od tłoka podnośnika mało kiedy się psuje ,ponieważ nie otwiera się tak często  jak np zawór przy pompie hydraulicznej na dole.U mnie w zetorze ten zawór na dole jest lekko wyklepany i w niczym to nie przeszkadza , a przy tłoku to ma znaczenie bo może uciekać olej jak nie domyka i opaduje wtedy podnośnosnik

 Zawóroże się nie domykać jak wejdzie w niego jakieś zanieczyszczenie.   Wymyj go dokładnie i złóż tak samo jak był oryginalnie bo raczej jest dobry. 

Edytowane przez Radekk
Opublikowano

Ok. Dzisiaj kupiłem nowy zawór i zestaw uszczelek. Ten stary tak jak mówisz miał delikatny wrzer. Może nie mocny ale do pewności kupiłem nowy.

Opublikowano

Ok. Dzisiaj kupiłem nowy zawór i zestaw uszczelek. Ten stary tak jak mówisz miał delikatny wrzer. Może nie mocny ale do pewności kupiłem nowy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez franekmarciocha
      Kupiłem niedawno ładowarkę Schaffer 548
      Ladowarka na zimnym oleju jeździ normalnie. Załaduje dwa rozrzutniki obornika i zwalnia. Silnik musze kręcić na obrotach aby jechała. Jazda też nie jest równa tylko raz wolniej raz szybciej jedzie a obroty na silniku bez zmian. Od czego polecacie zacząć? Oleju I filtrów jeszcze nie zmieniałem. Kwestia jaki olej i jakie fitry?jakie ilości tam wchodzą bo nie mogę znaleźć w internecie. Chodzi mi o dobre marki. Proszę o porady i z góry dziękuję 
    • Przez kuba13x
      Witam w swoim zetorze mam dwa wyjścia hydrauliczne z czego do jednego podpięte jest zasilanie do tura a do zestawu uprawowo siewnego potrzebuje dwa wyjścia a więc czy ten rozdzielacz ze zdjęcia poprzez zmianę pozycji dźwigni odetnie zasilanie od tura i poda ciśnienie na drugie złącze w tym rozdzielaczu i tak na zmiane?

    • Przez mf390
      Witam, czy byłby ktoś w stanie podpowiedzieć jak podpiąć hydraulika do ładowacza 3 sekcyjnego do Zetora 8540?
    • Przez kuba13x
      Witam potrzebuje 4 wyjść hydraulicznych w zetorze do zestawu uprawowo siewnego jedno wyjście do hydropaku i dwa do znaczników hydraulicznych a do czwartego podpięty byłby ładowacz czołowy. Tak jak na zdjęciu zetor ma 2 wyjścia zasilające (1 i 2) i trzeci to wolny spływ (0). Z tego co się orientuje rozdzielacz musiałby być podpięty pod wyjście 1 i 2 a sterowanie tymi 4 wyjściami odbywałoby się za pomocą oryginalnej dźwigni przy pomocy jakiegoś guzika który na zmiane po naciśnięciu przełączałby ciśnienie na pierwszą lub drugą pare wyjsc hydraulicznych. Chyba że się mylę i działa to inaczej? Pytanie czy ten rozdzielacz dodatkowej sekcji ze zdjęcia jest warty kupna i jak wygląda jego działanie czy tak samo jak napisałem czy jednak nie, jak z żywotnością i awariami tej cewki sterującej i czy ten rozdzielacz musi mieć powrót oleju do skrzyni


    • Przez grmichalak
      Witam panowie potrzebuje schematu rozdzielacza do Zetora 7340 najlepiej całego katalogu do Zetora 7340 z góry dziękuję.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v