Skocz do zawartości
darkoe

KORPUS ROZDZIELACZA Zetor 7245

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
darkoe    10

Witam

Wczoraj zabrałem się za regenerację podnośnika w swoim zetorze

Chciałem sprawdzić powietrzem rozdzielacz. podpiołem wąż pod wejście w korpusie (co idzie z pompy) na pokrywie podnośnika i pościłem powietrze i bom.

powietrze przelatuje zlewem z drugiej strony.

A moje pytanie jest takie> Czy tam powinna być jakaś kulka w tym korpusie??? która uniemożliwia dopływ oleju z pompy do zlewu

Jeśli tak. To czy to możliwe żeby wypadła?

 

Nie znam się na tym sprawdzaniu powietrzem więc wpiąłem wąż pod wyjście na siłownik wspomagający.

I o to co zauważyłem:

Tłoczek się wysuwa ale wyraźnie widać i słychać jak powietrze uchodzi krawędziami tłoczka. Uszczelniacze do wymiany?

Jak tłoczek dobił do końca powietrze zaczęło wychodzić dość mocno z boku rozdzielacza. Czyżby rozdzielacz do regeneracji?

Rozkręciłem również zawór bezpieczeństwa było dość dużo w nim syfu. iglica wygląda na dobrą. Czy jest jakaś inna możliwość sprawdzenia tego zaworu?

 

za pomoc z góry Dzięki

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Ja takie rozdzielacze sprawdzam tak: 

wpycham ręcznie tłok do końca w cylinder

ustawiam dzwignię podnoszenia na np pół lub więcej jej ruchu roboczego

podłączam pistolet  do tulejki która zasila rozdzielacz poprzez kawałek gumowego węża i puszczam powoli powietrze. 

w zetorach z zewnętrznym siłownikiem podnośnika   trzeba zaślepić wyjście na siłownik wspomagający   np monetą i dokręcić nakrętką z węża.

 

Teraz tak zasada działania , gdy tłok osiągnie żądane położenie ustawione dzwignią to otwiera się zawór w rozdzielaczu i uchodzi powietrze. Jest to całkowicie normalne.  Uchodzenie powietrza wcześniej niż zadane dzwignią świadczy o nieszczelności rozdzielacza.    

Całe sprawdzanie trzeba powtórzyć kilka razy  tak abyśmy wyłapali gdzie ucieka powietrze. 

 

Ogólnie najlepiej wymienić wszystkie uszczelniacze  nie jest to spory koszt a będziesz miec pewność ,że wszystko wymienione i jak to nie pomoże to szukać problemu  gdzie indziej.    Zobacz sobie w moich filmach(link w profilu) są dwa o podnośniku od zetora i 360 

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

darkoe    10

A powiedz mi jak to możliwe że na tłoczku nie było uszczelniaczy gumowychy po wyjeciu z cylindra. Tylko pierścień metalowy był

I czy dobrze Cię zrozumiałem że te uszczelniacze na rozdzielaczu mogę sam wymienić? Nie uszkodzę rozdzielacza?

Dzisiaj sprawdzałem tym powietrzem jeszcze raz i nałożyłem wąż na tą tulejke centrującom. Jak posciłem powietrze wąż mi wysztrzelił. Ramiona były oparte o stół. Moze dlatego że stawiały opór waż mi wystrzelił?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Jest to możliwe ,mogło od starości zużyć uszczelniacze  ale zawsze trochę powinno po nich zostać , ale różne przypadki są. 

Jak będziesz kupował to bierz niebieskie  są lepsze od tych czarnych.

 

Oringi są tylko na zaworkach- tulejach  . Suwaków nie wyciągaj  bo nie złożysz. Rozbierz tylko to co ja na filmie. 

 

No trzeba trzymać ręką bo tak nie utrzyma się.  To sprawdzanie  to tylko tak orientacyjnie , u mnie z diagnozowałem ostatnio pękniętą tuleję  przy rozdzielaczu w c 360.

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkoe    10

Ok.wymienie uszczelniacze i zobaczę. Najbardziej zastanawiają mnie te uszczelniacze na tłoku. No wogóle nie ma śladu żeby tam były. Ale dzięki za pomoc. Widziałem twoje posty na innych tematach. Widać że masz głowę na karku. Piątka

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154

Wiesz co ja już straciłem  troche nerwów na tych podnośnikach. Jak rozbierzesz tyle razy co ja to też bedziesz doradzał innym. 

Ogólnie to tylko tak strasznie wygląda i jest to do opanowania. 

Siłownik pomocniczy tez jest ważny wymień mu uszczelnienia.  Jak jest mocno skorodowane tłoczysko i niszczy uszczelnienia to  kup nowy cały siłownik polski i będziesz mieć spokój. Ja tak zrobiłem i kupiłem grubszy i zwiększył się udzwig.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkoe    10

A jak ocenić Zawór bezpieczeństwa.? Rozebrałem go. Musiałem zerwać bląbe. W środku jest iglica. Jak ocenić jej stan?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Radekk    154
Napisano (edytowany)

Stan ocenia się w domowych warunkach wzrokowo patrzysz czy nie ma wyklepania(rowka) na stożku iglicy. Możesz też założyć wąż na niego i sprawdzić spreżarką ,ale to mało daje  bo masz tylko 8 atm  a podczas pracy masz 180atm Zawór od tłoka podnośnika mało kiedy się psuje ,ponieważ nie otwiera się tak często  jak np zawór przy pompie hydraulicznej na dole.U mnie w zetorze ten zawór na dole jest lekko wyklepany i w niczym to nie przeszkadza , a przy tłoku to ma znaczenie bo może uciekać olej jak nie domyka i opaduje wtedy podnośnosnik

 Zawóroże się nie domykać jak wejdzie w niego jakieś zanieczyszczenie.   Wymyj go dokładnie i złóż tak samo jak był oryginalnie bo raczej jest dobry. 

Edytowano przez Radekk

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkoe    10

Ok. Dzisiaj kupiłem nowy zawór i zestaw uszczelek. Ten stary tak jak mówisz miał delikatny wrzer. Może nie mocny ale do pewności kupiłem nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkoe    10

Ok. Dzisiaj kupiłem nowy zawór i zestaw uszczelek. Ten stary tak jak mówisz miał delikatny wrzer. Może nie mocny ale do pewności kupiłem nowy.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
darkoe    10

No i jest poprawa. wymienione uszczelniacze i zawór (koszt 120zł) i podnośnik trzyma

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×