Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam wszystkich użytkowników, zastanawiam się nad zakupem zetorka forterra 130 w następującej konfiguracji:

-kabina lux + amortyzacja

-fotel grammer pneumatyczny

-klimatyzacja

-obciążniki w koła tylne

-listwy wzmacniające

-przedni tuz zuidberg

-spawane felgi

-amortyzacja przedniego tuz

 

reszty danych nie opisuję ponieważ są ogólnie dostępne, moje pytania są następujące:

 

- awaryjność tego ciągnika (różne rzeczy się słyszy min o sprzęgle czy elektronice i naprawdę chciałbym od osób użytkujących ten ciągnik coś nt. usłyszeć)

-filtr dpf, jak to się ma w eksploatacji 

- koszty eksploatacji, serwisowanie, części etc.

-jak sprawują się 4 cylindry przy tych 127km

 

W opozycji do zetora mam jedynie belarusa 1221.5 (jakoś średnio mnie ta rosyjska myśl techniczna przekonuje), ewentualnie case maxxum 110, nie ukrywam iż zależy mi na stosunkowo niskich kosztach eksploatacji i oczywiście cenie, za zetorka dealer w podanej wersji wyliczył mi około 220 tys. brutto i muszę przyznać że to praktycznie max jaki mogę wydać.

Maszna ma pracować na około 30 hektarach na chwilę obecną

 

Pozdrawiam

Opublikowano

z tego co się orientuję to case maximum w podstawowej wersji to koszt około 220 tys netto (mogę się mylić) chyba że chcesz kupić case używanego ale zadko idzie trafić na dobry model używany w mojej okolicy jeden znajomy ma zetora forterre 130 i bardzo sobie chwali ma 1,5 roku kupił go nowego i narazie chodzi bez żadnej awarii

Opublikowano

Do tej konfiguracji dorzuć jeszcze szersze kapcie 480 przod i 600 tyl. Ja posiadam 140 HSX od roku. Przepracowane ma okolo 250 mth i w tym czasie nie bylo zadnej awarii. Z DPFem nie mialem zadnych problemow, filtr wypala sie samoczynnie za kazdym razem po osiagnieciu odpowiedniej temperatury. Za pierwszy serwis zapłaciłem coś około 1700zł. U mnie pracuje z 4 skibowym obrotowym agromaszem na zabezpieczeniu hydraulicznym i agregatem talerzowym uprawowo siewnym. Minusem jest to, że ciągnik jest dość lekki i półbiegi mogłyby załączać sie z troche wiekszą ogładą.

Opublikowano

forterra to juz znana i sprawdzona od wielu lat maszynka. Tani serwis i potem w uzytkowaniu tez raczej, oryginalne oleje mozna zastapic orlenowskimi i sporo tanszymi.Przemysl sprawe tuza, bo u polskich producentow np. metalplast oferuje tuz za 4,5tys. wiec sporo taniej, ile chca za obciazniki tylne? w necie jest pan ktory sprzedaje do kazdego zetora, i wychodzi 2x taniej niż u dealera u ktorego kupujesz... przemysl bo mozesz sporo zaoszczędzić.

Opublikowano

Obciazniki to koszt okolo tysiaca zlotych, co do tuza zuidberg ponoc najlepszy, dzis straszyl mnie jeden z dealerow skrzynia we frotce ktora jest ponoc mocno awaryjna, sam juz nie wiem co o tym myslec, case wychodzi 25tys netto drozej co jest dla mnie dosc duza zapora i chyba musze zaryzykowac z zetorem

Opublikowano

Też zastanawialiśmy się co wziąć na 35h i w końcu padło na JD 6090RC. Jest z nami już od roku przepracowane około 500h i zero problemów. Wyszedł nas 200 netto(klima, skrzynia 16x16, gramer, TLS, opony 520 460, 3 wyjścia hydrauliczne, i pierdoły) + ładowacz czołowy którego nie doliczyłem . Spalanie w orce(pług 3 ibis) 14l/h. Nam taka moc w 100% wystarcza. Myśleliśmy też o zetorze ale po testach odepchnął nas strasznie. 

Opublikowano

Temat chyba do zamknięcia, ostatecznie wynegocjowałem Case Maxxum 110 z przednim tuz jedynie o 10 tys netto droższego od Zetora, mam nadzieję że będzie się dobrze spisywał, maszyna przyjedzie do mnie za 2 tyg, ponieważ jest jeszcze w fabryce :)

 

Dziękuję za odpowiedzi i porady. Pozdrawiam ! :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v