Skocz do zawartości

Pronar 82A nie kreci tylko cyka i nic


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

prawdopodobnie luźna klema albo jeden z akumulatorów wyzionął ducha (do rozruchu podrzeba 24v ), w osteczności mógł ten przełącznik 12/24v paść. Gdyby trzeba było wymienić przełącznik pamiętajcie żeby kupować orginał !!! ( Kiedyś pokusiłem się na "zamiennik" 80 zł tańszy to mi po paru tygodniach, przy odpalaniu takie zwarcie zrobił ze rękoma kable rwałem zeby sie nie spalił :/ )

Opublikowano

akumulatory mam nowe kupione w maju, palil pieknie az do dzis. sprobuje wyczyscic co sie da i dokrecic a jak nie to kupie drugi. dzieki za pomoc.

na zwarciecpalic nie probowalem- no bo chyba sie nie da bez tego urzadzenia? skad tam bedzie wted napiecie n rozruszniku?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Szkodliwe i bezsensowne posty usunąłem. Jak ktoś nie wie to niech się powstrzyma od pisania bzdur.

Opublikowano

Jezeli ciagnik stoi pod chmurka a przekaznik cyka tzn ze dziala ale moglo cos zasniedziec itp. Uzyj preparatu penetrujacego typu wd 40 opryszcz dokladnie przekaznik jesli sa styki to przetrzyj papierem sciernym i spróbujpalic bo czasami to błahostka moze byc

Opublikowano

a gdzie szukac tego bezpiecznika? trzeba odkrecic te 4 wkrety i gdzies pod spodem czy jak?

mozna to jakos wyczyscic?

nie usmiecha mi sie ładowanie odrazu 150 zł w nowy ale z drugiej strony nie wiem czy jakiekolwiek amatorskie zabiegi moga pomoc.

Opublikowano

Bezpieczniki widać na zdjęciu i są obydwa dobre, przynajmniej ze zdjęcia tak wynika.  Bezpieczniki to są te dwie blaszki pozakrzywiane. Prawdopodobnie coś nie łączy, albo faktycznie ten przełącznik siadł.

Opublikowano (edytowane)

a to bezpiecznik ten z prawej byl spalony bo zdjecie jest pogladowe. scisnalem go na sile kombinerkami ale nie pomoglo. powinno pomoc? wstawic kawalek drucika? da sie dokupic ten bezpiecznik?

i wogole czemu wywalil ten bzpiecznik? rozrusznik sie zepsul?? i ile ma amperow?

Edytowane przez Agromaster
Opublikowano

Tak jak kolega wyżej pisze, możesz mieć zapasowe w tej pokrywce plastikowej, jak nie ma to pewnie da się dokupić, ale skoro wybiło bezpiecznik to robi się jakieś zwarcie, może być to w samym przełączniku, tam pod spodem, jak odkręcisz te 4 wkręty to cały środek wyjdzie, możesz mu się przyjrzeć czy tam wszystko w porządku jest. A nie zalałeś go czasem przy myciu, albo może stał na polu podczas mgły i zawilgł? Ja tak miałem i wysuszyłem go w środku i działał dobrze, a też bezpieczniki bił. 

Opublikowano

u mnie to przy dużych obrotach ta pokrywa wypadła i ją zgubiłem padał deszcz i zrobiło się zwarcie tak samo bezpieczniki siadały ale rozbierz to te śrubki odkręć może coś tam jest nie tak mogły się przewody zruszyć i zwarcie robić ale to raczej mało prawdopodobne 

Gość Profil usunięty
Opublikowano

 ale z drugiej strony nie wiem czy jakiekolwiek amatorskie zabiegi moga pomoc.

Raczej na pewno nie pomogą. Wszyscy tutaj piszący próbują jakoś pomóc, ale to da się zrobić tylko jak się wie jak jest zbudowany ten przełącznik, jak się zna zasadę jego działania i przede wszystkim jak się go ma przed oczami. Dlatego całe to pisanie jest tylko nabijaniem postów, Bo równie dobrze przyczyna może być w akumulatorach lub rozruszniku, a objaw będzie taki sam.

Opublikowano

taa spoko moderatorze

cos widze humor nie ten

zła ocena z pszyry czy co?

chuba po to jest forum zeby pisac - wiec co to jest nabijanie postow?

macie forum i jak ludzie pisza to sie wam nie podoba?

pomogli mi do tej pory bardzo i pomagaja dalej

a na tym chyba polega wymiana info na forach ze sie nie widzi...

albo ja czegos nie rozumiem.

 

Wracajac do tematu:

jak zepne na chwile drutem zeby zobaczyc czy wogole rozrusznik sie rusza to czyms grozi?

urzadzenie w srodku wyglada bardzo swieżo i brak jakichs nalotow czy czegos

wiec albo chwilowo w zlym humorze pronar wywalił bezpiecznik albo problem jest dalej czyli rozrusznik?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Mi tylko chodzi o to co napisałem pogrubioną czcionką. Bo tak to zapiszecie jeszcze 20 stron, a Ty i tak tego nie naprawisz, bo nie masz pojęcia jak to działa i jak jest zbudowane. A przyczyna jest do zdiagnozowania w 5 minut. A żeby uprzedzić Twoje kolejne posty, w których będziesz pisał żebym podał Ci co jest zepsute przeczytaj jeszcze raz to co napisałem pogrubioną czcionką. A jak nie zrozumiesz to przeczytaj jeszcze raz. Bo teraz porywasz się z motyką na słońce. Żeby było jasne: ja nic do Ciebie nie mam. Ale jak nazywasz przełącznik czarną puszką i chcesz coś tam (sam nie wiesz co) zwierać drutem to lepiej sobie odpuść dla własnego bezpieczeństwa. Przy prądach rzędu 300A nie ma żartów.

Opublikowano

spróbuję jeszcze raz jak mnie moderator nie upomnie chciałem ci pomóc możesz założyć cienki drucik ,a nawet pięć drucików razem bespiecznik się pali jak jest słaby akumulator

nic się nie stanie po warunkiem że nie przesadzisz z grubością drucika

bezpiecznik kupisz w sklepie do osobówek od golf II lub III od świec żarowych

brak dobrych styków

zacinający się bendix

przepraszam moderatora jak nie czytelnie ,ale trzeba chłopu jakoś pomóc

a tak znów trochę z humorem oglądamy ranczo ,pawlaków czyli sami swoi tam polszczyzna ma wiele do życzenia jednak większość z nas ogląda rozumie i się śmieje  a na forum ostrzeżenie jak chcemy komuś pomóc za darmo

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Taki jest regulamin i muszę go przestrzegać. Od razu powinieneś mieć ostrzeżenie, a dostałeś tylko upomnienie. Ktoś zaraportuje i inny moderator da Ci karę. Możesz mu pomóc, ale zrozum, on nie zna podstaw. Ty wiesz jaki drut założyć żeby zadziałało, a on nie. Wsadzi gwoździe i co się stanie? Ano wyparują paląc jednocześnie obudowę przełącznika.

Opublikowano

Niezłe zamieszanie a wystarczy znaleźć schemat i dowiesz się od czego bezpiecznik i gdzie szukać usterki.

Jeden z bezpieczników  zabezpiecza cewkę elektromagnesu rozrusznika a drugi sama cewkę przełącznika 12/24.

Więc jeśli tobie pali bezpiecznik a przekaźnik tyka to znaczy że spalony jest ten od rozrusznika i w tym obwodzie musisz szukać usterki. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez sandrii
      witam mam taki problem nie potrafimy odkręcić tej śruby a moze się to wybija? zawleczka wyciągnięta i nic klucz udarowy nie daje rady nawet 
      jest to śruba to drążka zmiany biegów 


    • Przez sandrii
      Przychodzę z pytaniem jak te tuleje wymienić podobno trzeba tylko odkręcić drążek i wszystko pozdejmowac niby prosta robota ktos to robił w Pronar 82a? moze coś więcej powiedzieć na jakie tulejki wymieniał i cos przy okazji 
      chce je wymienić zeby ten drążek tak nie latał i biegi lepiej wchodziły 
    • Przez donmateo246
      Cześć, od dłuższego czasu zmagałem się z problemem oświetlenia przedniego, reflektorów. Niestety orginalne nie zdawały egzaminu. Nie były szczelne, a wilgoć oraz kurz doprowadzały do szybkiego łuszczenia się chromu na odbyłysniku. Niestety wymiana nie pomagała, ponieważ problem się powtarzał. Po przygodzie na przegląd udało mi się znaleźć motywację i opracować ramki oraz rozwiązanie pozwalające zainstalować zamienniki od firmy wesem, które są tańsze i szczelne. Jest to wydruk 3D jeśli ktoś ma problem podobny do mojego to chętnie pomogę.


    • Przez Krizh
      Witam, czy znajdzie się na Forum ktoś posiadający traktor Pronar Zefir 85 wraz z przednim tuzem? Potrzebuję zdjęć mocowania takiego elementu (czy tylko z przodu na 12 śrub czy też idzie jakaś ramka do tyłu traktora). Z góry dziękuję. 
    • Przez piotrkacz
      witam wszystkich kupiłem pronara 5135 czy ktos coś rzuci na forum co to za maszyna .ogólnie 2007 r 5135 silnik iveco
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v