Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Mam pytanie do osób, które posiadają amortyzację kabiny w traktorze z serii TS-A lub serii T6000. Mam okazję kupić skompletowany zestaw uchwytów/siłowników/mocowań amortyzacji do mojego TS135A jednak zastanawiam się czy gra jest warta świeczki? Idealna sytuacja by była jakbym mógł subiektywnie ocenić realną poprawę warunków jazdy/pracy w polu z taką kabiną (bo nie ukrywam na nierównościach podczas prach polowy traktor naprawdę lata). Może ktoś posiada, któryś z serii tych traktorów z taką amortyzacją i mógłby mi pomóc z podjęciem decyzji? Może ktoś nawet jest z dolnośląskiego i użyczył by sprzętu do testu :]...

 

Opublikowano

Ja mam T6 i ma tą amortyzację na dziurach jak zacznie podskakiwac to trzeba zwolnić aby przestał ale ogólnie jeździ się wygodnie zwłaszcza gdy coś ciężkiego jest na tyłku to leci jak samochód Ps przednia oś mam sztywna i szerokie buty 600 r38 i 480r28 a to ma duże znaczenie kolega ma wąskie i z beczka te same ciagniki a jego prowadza po drodze a mnie nie

Opublikowano

No w sumię amortyzacja kabiny w tej serii także była w ten sam sposób montowana. A miałeś może okazje jeździć podobnym traktorem bez amortyzacji? Ciekawi mnie odzucie konfortu czy jest jakiś realny przeskok (w szczególności chodzi o prace w polu)? Także mam szerokie gumy ciśnienia niskie aby nie potęgować tych szarpnięć w czasie jazdy.

Opublikowano

Innym znaczy raczej tak wysokim ciągnikiem nie jeździłem ale w ursusie 1224 Fotel gramer pneumatyczny przy 25km/h trzęsie konkretnie (opony 18'4 r34 i przód 420 r24 waga ciągników podobna tylko w nh siedzi się z metr wyżej a to ma duże znaczenie.
Ps jeśli bez inwazyjnie jesteś w stanie to zamontować u siebie to myśle że zawsze warto jeśli dużo nim robisz czyt przynajmniej 500h rok inaczej szkoda zachodu trochę wolniej a plecy tak nie bolą;d

Opublikowano

Jeśli chodzi o moje odczucia w jeździe Ursurem (mówię o 6 cylindrowym i przedni napęd) to przy zainstalowanym siedzeniu zwyklym mechanicznym z siłownikiem hydraulicznym to w porównaniu do mojego NH to komfort samej jazdy jest większy. A jest to spowodowane tym, że ursus o dziwo jest nieco dłuższy niż NH oraz rozstaw osi przedniej jest większy (w NH szerokie ogumienie skraca oś); a im większe wahadło tym lepiej zachowuje się traktor na nierównościach.

Opublikowano

Handlarz około połowy wartości nowych części chce (po wyliczeniu wstępnym jakby kupował pojedyńcze elementy to nowe około 20 tys.). A więc woła dyche...finalnie obstawiam, że do około 8000 tys. by zszedł. Udało mi się przejechać już modelem T6070 z tą amortyzacją kabiny i....wg mnie wydania takiej kwoty jest niewspółmierne do korzyści. Traktor nie zachowuje się rewelacyjnie w stosunku do kabiny bez amortyazacji wydaje mi się, że jest to związane faktem, że kabina siedzia jednak na dwóch siłownikach, a nie na czterech. Traktor, gdzie testowałem tą amortyzację miał już nalatane około 5000mth i siedzenie pneumatyczne miało już luzy i trochę latało co także przełożyło się na mopją opinię. Nie wiem także w jakim stanie realnym były siłowniki amortyzatorów. Ogólnie kabina na małych nierównościach coś tam pomaga ale przy większych to nie spełnia swojej funkcji (operator i ta "lata" na siedzeniu). Pokuszę się jeszcze o próbę znalezienia następnej osoby z taką kabiną aby dać szansę realizacji pomysłu (ale musiałbym raczej doliczyć koszt remontu fotela aby i on był w 100% sprawny).

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Czekaj_0
      Witam mam problem z ciagnikiem nh t6050 a mianowicie mam biegi polowe wbita chce ruszyc ciagnie przez 10cm i wyswietla N na ekranie i wbija na luz czasami biegi zalapia i jest mormlanie podkresle ze przy szosowych nie ma tego problemu wie ktos czemu tak sie moze dziac?
    • Przez pio46
      Witam T 6050 przestał pokazywać prędkość jazdy , wyświetla się 0,00. Jaka może być przyczyna , gdzie szukać czujnika prędkości?
    • Przez Czekaj0
      Od jakiegoś czasu w moim new holland t6050 slychać dziwne stukanie w okolicach prawego boku silnika, podczas pracy na wolnych obrotach tego nie ma albo jest tak cicho że tego nie słychać podczas wkrecania się na obroty bez obciążenia słychać lecz gdy obroty przestaną rosnąć tylko będą np na najwyższych to z powrotem tego nie słychać, przy obciążeniu np pod górkę słychać to cały czas, turbina nowa zawory wyregulowane prosiłbym o pomoc w zdiagnozowaniu przyczyny 
    • Przez Patrykxd
      Witam powie mi ktoś jak spuścić płyn chłodniczy ww wymienionym modelu? Jest jakiś korek spustowy czy trzeba wąż odkręcić? I jaki płyn najlepiej zalać?
    • Przez niesmialy83
      Wie ktoś jak ustawić godzinę w formacie 24 godzinnym ? Mój ciągnik, to New Holland ts115a . Normalnie godzinę można ustawić , ale tylko w formacie 12 godzinnym . Na przekręconym kluczyku na zapłon, przytrzymuje przycisk "h"- lewy z prawej strony i ustawiam godzinę, ale tylko do 12 godz. 

       
      Czy muszę kliknąć jakiś dodatkowy przycisk? 


×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v