Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam ,

W szkole posiadamy ursusa 5314 który nie chce podnosić pod obciążeniem , a jak już dźwignie coś lżejszego to tylko przy wysokich obrotach silnika , po ich zmniejszeniu podnośnik od razu opada ..

Pompa jest nowa więc raczej wina leży gdzieś indziej tylko pytanie gdzie .
Dzisiaj wyciągnęliśmy zawór który znajduje się pod fotelem wymieniliśmy oringi ale dalej nie podnosi ,
znajomy podpowiedział ze trzeba mu dociągnąć śrubę regulacyjną od pompy ale nie wiem gdzie ona się znajduje , czy mógł by ktoś podesłać jakieś zdjęcie lub wytłumaczyć gdzie jej szukać ?
A może jakieś inne propozycje co może być ?

pozdrawiam

Opublikowano

Wystarczy pod siedzeniem zawór przełączyć w prawo tak jak do hydrauliki zew.jak wtedy nie opadnie to świadczy o pompie do naprawy i wyklucza uszkodzenie uszczelniaczy na tłoku ale jak tak samo opuści to może być winny rozdzielacz pod siedzeniem lub szukamy przyczyny w samym podnośniku

Opublikowano

z tyło jak zakładasz łącznik  gurny , masz gume i po jej odciąg nięciu jet zakrętka a za nią sprężyna , tą nakrętke dokręcić do oporu i podnosi  jak nowy

Opublikowano

Próbowaliśmy już chyba wszystkiego a jak nie działa tak nie działa , wygląda nam to jak by Olej przelewało z powrotem do skrzyni ..
Jak podniesie na pusto i zablokujemy przestawiając tą dźwignie pod fotelem w prawo bądź w lewo to podnośnik nie opadnie

Opublikowano

Z tego co wiem to tam są dwie pompy , tłoczkowa i zębata która z nich odpowiada za podnośnik i jeszcze okazuje się że z prawej strony ciągnika nad zbiornikiem powietrza znajduje się jakiś filtr oleju , po jego odkręceniu powinien wylecieć olej a tam nic nie ma , wie ktoś może dlaczego i czy to może być winne takim zachowaniem podnośnika ?

Opublikowano

Zależy jaki to model Ursusa, bo w moim 5314 z 2000 roku są 2 pompy w moście. Tłoczkowa zawsze jest od podnośnika. Ta druga jest od hydrauliki zewnętrznej. W modelach starszych jest pompa tłoczkowa w moście, obok pompa od sprzęgła WOM i pompa tandem przy silniku, gdzie druga sekcja tej pompy zasila hydraulikę zewnętrzną.

Jak nie chce podnosić cięższych maszyn, to zalecam wyjąć tą rurkę pod rozdzielaczem (pod siedzeniem) i sprawdzić jej stan. W modelach z pompą tandem można sprawdzić w łatwy sposób, czy pompa, czy cylinder podnośnika nawala. Wystarczy odłączyć pompę tandem, przełączyć rozdzielacz pod siedzeniem na zasilanie gniazd hydrauliki i spróbować coś podnieść za pomocą hydrauliki (np. wykipować załadowaną przyczepę), lub zmierzyć wtedy ciśnienie na wyjściu hydrauliki.

Opublikowano

A ja mam taki problem w swoim 5314. Podnośnik podnosi wolno i drga przy podnoszeniu, na wolnych obrotach silnika jak dodaje stopniowo gazu to podnośnik przy ok. 1200 obr/min zatrzymuje podnoszenie i stoi w miejscu a przy jeszcze wyższych obrotach silnika ok 1700 opuszcza bardzo szybko (leci w dół). Tak samo dzieje podczas działania hydrauliki zew. przy wolnych obr np. kieruje przyczepę  a przy większych obr. zatrzymuje się kiper. Co się stało? Dodam że stan oleju to prawie max, olej prawie nowy i do tej pory nic takiego sie nie działo. Ciśnienie mierzone na wyjsciach hydrauliki to 165 bar na wolnych obr. Po zwiększeniu obr spada do 110 bar przy 2200 obr

Opublikowano

Ostatnio mi w 4514 nie podniósł talerzówki po 3 przejazdach. Powód prozaiczny, brudny filtr oleju hydraulicznego, wystarczyło przeczyścić w ropie i przedmuchać. 

Pod skrzynia jest puszka na 3 śruby a w niej filtr. 

Tylko należy pamiętać o spuszczeniu oleju hydraulicznego. :) 

  • Like 1

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez szewczyk40
      Witam. 
       
      po wymianie pomp w ursusie 5714 i regeneracji podnośnika (nowy korpus, cylinder, tłok) pękł w krótkim czasie drugi cylinder. Ktoś wie co może być przyczyną ewentualnie co sprawdzić? 
    • Przez pudło
      Przymierzam się do zakupu łącznika hydraulicznego kat.2 ,próbowałem znaleźć opinie użytkowników tych łączników , ale nie znalazłem.
      Prośba do Osób posiadających i użytkujących o wypowiedzenie się na ten temat (chodzi mi o opinie , czy warto w to zainwestować , czy pomaga w pracy?
      Znalazłem taką ofertę https://www.olx.pl/oferta/cieglo-lacznik-gorny-kategoria-2-hydrauliczny-renault-urusus-mf-CID757-IDxuKwl.html#68df930bac;promoted
       
       
    • Przez szewczyk40
      Witam.
      Miałem wcześniej problem z podnośnikiem w ursusie 5714 (2 pompy w tylnym moście) zaczął podnosić co raz niżej i był słabszy aż w końcu nie podniósł wcale
      Zostały wymienione 2 pompy na nowe taka padła diagnoza
      Po wymianie tur i podnośnik działa póki co dobrze lecz mam problem z regulacją pozycyjną podnośnika a mianowicie za szybko włącza się stały wydatek 
      A mianowicie już po ustawieniu dźwigni regulacji pozycyjnej na połowę czerwonego pola załącza się stały wydatek. Kiedyś trzeba było tą wajchą wejść aż na niebieskie pole 
      Więc ktoś co może być tego przyczyną?
    • Przez Ciekawski123
      Mam taki problem z EHR w Agrotron. Podnośnik nie może domknąć zaworu na podnoszeniu, zawsze brakuje ok 5 cm w każdym położeniu ustawienia wysokości. Problem pojawił się po naprawie rozdzielacza ale, było to sprawdzone i firma twierdzi że jest ok. Mam wrażenie że cewka dostaje za mały prąd pod koniec  unoszenia i nie może uzyskać żądanej wysokości. Zastanawiające jest też to że nie działa przycisk unoszenia na błotniku. Wymiana przycisku nic nie dała. Czujnik wysokości zmieniony i też żadnej poprawy.  Co może być powodem takiej awarii? 
    • Przez Kondzio342
      Panowie jak zrobic zeby podnosnik jak i hydraulika chodzila razem w 3512. Bo gdzies kiedys widzialem ze mozna przerobic inny rozdzielacz boczny węże i da sie to ogarnac. Czy ktos takiego cos robił???
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v