Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Cześć!! Jako iż mój koń pociągowy dzisiaj .. po 8 latach postanowił przełączyć się na zółwia i na nim zostać . A dokładniej - jechałem na zającu sprzedać zboże ogień ogień - zwolniłem przed skrzyżowaniem sam się przełączył na żółwia i tylko jak oddałem gazu usłyszałem coś jakby uciekające ciśnienie i syk .. po chwili ustało i już nie chce się przełączyć ... co to może być? Czyżby nie dostawał ciśnienia na pompkę? WOM działa - czy do tego trzeba rozpoławiać traktor? Nie ukrywam że te wzmacniacz momentu jest mi cholernie potrzebny - ponieważ bez niego nie wyobrażam sobie roboty. Fakt faktem - ostatnio miałem lekki ubytek oleju i może przez to? Chwilę jechałem bez oleju - ale zaraz dolałem i już był stan OK - ale kilka razy tak miałem i po prostu jak się sam przełączał to dolewałem oleju i śmigał idealnie .. co mam teraz zrobić panowie ? :(

Opublikowano (edytowane)

Kręci się na pusto
Nie mam przedniego napędu
Poziom oleju jest OK - a filtry.. od 8 lat nie zmieniałem filtrów hydraulicznych ,ale paliwowe i powietrzne rok w rok  - to chyba był błąd - mogłem się zaopiekować też hydraulicznym

Bardziej mnie interesuje czy do tej operacji .. muszę otwierać pacjenta (rozjeżdżać przód) .. :/

A te filtry znajdują się po lewej stronie ( od tyłu traktora) takie dwa baniaczki podłączone razem? Czy trochę wyżej jest pojedyńczy taki baniaczek..

Ogólnie może mi ktoś podpowiedzieć co to jest? Czy jest coś jeszcze w naszych zetorach (12) jak co się wymienia co sezon jak np filtry ale gdzieś indziej pochowane są ?

Edytowane przez Zetix
Opublikowano

AFAIR na pusto wałek będzie się kręcił nawet jak pompka uszkodzona będzie. Jedyne co to nie pamiętam która pompka odpowiada za WOM, przedni napęd i zółw-zając ale to ktoś zaraz podpowie.

 

Rocznie Z10145, czyli podobnym do Twego robię może 100-150 a ten filtr wymieniam co 300-400godzin wiec .... dałeś trochę ciała bo na 1000godzin warto go wymienić.

 

Dobrze byłoby jakbyś pod podłogą wpiął się z manometrem i powiedział jakie ciśnienie jest na pompce (sporo osób, w tym ja, wstawia dodatkowy manometr żeby mieć cały czas to ciśnienie pod kontrolą).

 

Myślę że bez rozjeżdżania się nie obejdzie a Ciebie czeka cała noc wertowania forum bo akurat te tematy często się przewijały

Opublikowano

Dobra dobra - już wszystko wiem . Tylko gdzie jest ten filtr -to go szybko wymienię żeby nie narobić szkód więcej . Ja już zaczynam sobie zakładki robić i już sobie poradzę :> Trudno - będziemy rozjeżdżać .. no co zrobisz nic nie zrobisz :>

Tylko ten filtr gdzie się znajduje :P

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez pawelekkk
      Witam. Mam Zetora Proxima 8441 z 2007 roku i wystąpił problem w nim że sprzęgłem ręcznym Wom. Mianowicie po zaciągnięciu sprzęgła i próbie włączenia dźwigni wom jest zgrzytanie. Gdy się już włączy i chodzi to przy próbie wyłączenia wom poprzez podniesienie  dźwigni sprzęgła ręcznego wałek dalej się obraca .  Gdy chcę dźwignie wom podnieść do góry żeby wyłączyć również jest zgrzytanie. Będę bardzo wdzięczny za pomoc.
    • Przez endrju321
      Cześć, 
      można wymienić sprzęgło "słoneczko" na "łapkowe"? 
      Robił ktoś coś takiego? Polepszyłoby to wysprzęglanie? 
    • Przez Czarekczar
      Witam od niedawna jestem posiadaczem claasa ariona 630 . Nigdy wcześniej  nie użytkowałem takiej skrzyni . Chciałbym wiedzieć jak na niej jeździć by nie skrócić jej żywotności.  Jak na niej jeździć w polu i po drodze , lub czego nie robić .Jeżdżąc po drodze na automacie , zdejmując nogę z gazu strasznie mocno zrzuca biegi szarpiąc,  nie wiem czy to normalne , czy cos źle robie . Z góry dziękuję za pomoc .
      Pozdrawiam 
    • Gość
      Przez Gość
      Witam. 
      Gdzie szukać problemu, otóż podczas jazdy Zetorem 8045 i rozgrzaniu się oleju mam problem ze zmianą biegów, ciężko wbić wyższy bieg, podczas prac polowych żeby wbić bieg muszę wybijać biegi terenowe. Przedtem zalany był olejem przekładniowym (poprzedni właściciel takim zalał) to nie dało się normalnie ruszyć tylko szarpał. Teraz zalałem go hydraulicznym, nie szarpie ale biegi ciężko wchodzą. Teraz pytanie czy sama zmiana oleju na hydrauliczno-przekladniowy wystarczy? Czy trzeba zaglądać do skrzyni lub do sprzęgła? 
    • Przez Adam16482
      Witam. Czy w swoim zetorze wymienię wysprzeglik przez lewe okienko po demontażu pompy podnośnika?? Czy należy go rozpołowić? Bo raz mi się o uszy obiło że należy rozpołowić ale mi się zbytnio nie chce w to wierzyć aby do wymiany wysprzeglika było trzeba rozpoławiać bo widać go odrazu za pompą.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v