Zetix

Zetor 12011 syk podczas przełączania na zająca wzmacniacz momentu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
Zetix    1

Cześć!! Jako iż mój koń pociągowy dzisiaj .. po 8 latach postanowił przełączyć się na zółwia i na nim zostać . A dokładniej - jechałem na zającu sprzedać zboże ogień ogień - zwolniłem przed skrzyżowaniem sam się przełączył na żółwia i tylko jak oddałem gazu usłyszałem coś jakby uciekające ciśnienie i syk .. po chwili ustało i już nie chce się przełączyć ... co to może być? Czyżby nie dostawał ciśnienia na pompkę? WOM działa - czy do tego trzeba rozpoławiać traktor? Nie ukrywam że te wzmacniacz momentu jest mi cholernie potrzebny - ponieważ bez niego nie wyobrażam sobie roboty. Fakt faktem - ostatnio miałem lekki ubytek oleju i może przez to? Chwilę jechałem bez oleju - ale zaraz dolałem i już był stan OK - ale kilka razy tak miałem i po prostu jak się sam przełączał to dolewałem oleju i śmigał idealnie .. co mam teraz zrobić panowie ? :(

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Nikita_Bennet    145

mówisz "WOM działa" znaczy się kręci pod obciążeniem czy kręci się na pusto?

Przedni napęd działa poprawnie?

Poziom oleju i filtry wykluczone rozumiem.


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetix    1

Kręci się na pusto
Nie mam przedniego napędu
Poziom oleju jest OK - a filtry.. od 8 lat nie zmieniałem filtrów hydraulicznych ,ale paliwowe i powietrzne rok w rok  - to chyba był błąd - mogłem się zaopiekować też hydraulicznym

Bardziej mnie interesuje czy do tej operacji .. muszę otwierać pacjenta (rozjeżdżać przód) .. :/

A te filtry znajdują się po lewej stronie ( od tyłu traktora) takie dwa baniaczki podłączone razem? Czy trochę wyżej jest pojedyńczy taki baniaczek..

Ogólnie może mi ktoś podpowiedzieć co to jest? Czy jest coś jeszcze w naszych zetorach (12) jak co się wymienia co sezon jak np filtry ale gdzieś indziej pochowane są ?

Edytowano przez Zetix

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Nikita_Bennet    145

AFAIR na pusto wałek będzie się kręcił nawet jak pompka uszkodzona będzie. Jedyne co to nie pamiętam która pompka odpowiada za WOM, przedni napęd i zółw-zając ale to ktoś zaraz podpowie.

 

Rocznie Z10145, czyli podobnym do Twego robię może 100-150 a ten filtr wymieniam co 300-400godzin wiec .... dałeś trochę ciała bo na 1000godzin warto go wymienić.

 

Dobrze byłoby jakbyś pod podłogą wpiął się z manometrem i powiedział jakie ciśnienie jest na pompce (sporo osób, w tym ja, wstawia dodatkowy manometr żeby mieć cały czas to ciśnienie pod kontrolą).

 

Myślę że bez rozjeżdżania się nie obejdzie a Ciebie czeka cała noc wertowania forum bo akurat te tematy często się przewijały


pzdrwm Nikita_Bennet
"Whether we are based on carbon or on silicon makes no fundamental
difference. We should all be treated with appropriate respect."
                                                              Sir A C. Clarke

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zetix    1

Dobra dobra - już wszystko wiem . Tylko gdzie jest ten filtr -to go szybko wymienię żeby nie narobić szkód więcej . Ja już zaczynam sobie zakładki robić i już sobie poradzę :> Trudno - będziemy rozjeżdżać .. no co zrobisz nic nie zrobisz :>

Tylko ten filtr gdzie się znajduje :P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Knopers97
      Witam posiadam zetora 16145 z 1981 roku problem pojawia się przy próbie włączenia wałka wom dżwignią pod siedzeniem sprzęgło kompletne wymieniłem tydzień temu a wałka nie da się wbić od razu zgrzyta jedynie na zgaszonym silniku wchodzi i po odpaleniu normalnie się kręci i jak chcę go wyłączyć to jest lekki zgrzyt ale da się gdzieś w internecie wyczytałem o jakiejś mikro pompce która jest powiązana z wom i znajduje się gdzieś na dole skrzyni ale niegdzie nie ma nic konkretnego .Proszę o pomoc co może być przyczyną że nie można włączyć wałka odbioru mocy
    • Przez Knopers97
      Witam mam pytanie potrzebuje rodzaj i oznaczenie łożyska które znajduje się na wałku wychodzącym z skrzyni do sprzęgła. Chodzi o to na zdjęciu które jeszcze jest w korpusie

    • Przez Vroobel
      Witam!
      W moim Zetorze 8045 po rozgrzaniu oleju, jest problem ze zmianą biegów, a gdy ciągnik jedzie i wciśnie się sprzęgło to tak jakby skrzynia hamowała bo gwałtownie zwalnia, a przy ponownym włączeniu biegu, szarpie, czasami to jakby ruszał z żółwia i przeskakiwał na zająca. Parę lat temu była robiona mikropompka, żółw i  sprzęgło , stan oleju jest, co może być przyczyną ? hamulec skrzyni?
    • Przez damian89
      Witam, posiadam Zetora 16245(wersja eksportowa - skrzynia 4 biegowa synchronizowana 40km/h) i podczas tego rocznych prac na polu, przestał działać mi żółw. Gdy włączyłem zająca jechał normalnie, ale jak włączyłem żółwia(nawet bez obciążenia na drodze) to ledwo jechał i cały czas coś gwizdało w skrzyni(gdy robiłem probe z rana na zimnym oleju żółw działał, ale jak ciągnik dostał duże obciążenie to już stawał i zaczynało gwizdać) na ciepłym oleju nie było już mowy o żadnej jeździe na żółwiu. Miałem dużo jeszcze gwintu na śrubie regulacyjnej taśmy z boku skrzyni ale, po dokręceniu nic to nie dawało i dalej gwizdało. Mierzyłem ciśnienie na mikro-pompie i zegar pokazywał 6bar, a pod obciążeniem spadało do 2-4bar. Więc stwierdziliśmy, że to wina mikro-pompki,ale nie było czasu już rozpoławiać i skończyliśmy prace jeżdżąc cały czas na zającu. Teraz było parę dni wolnego to wziąłem się z ojcem i rozpołowiliśmy go i zobaczyłem, że jest pęknięta taśma( pękł cały metal w okolicy gdzie jest haczyk i koniec taśmy, koniec tego haczyka trzyma się tylko jakiś 5 mm). Okładzina na taśmie też nie jest jakoś bardzo przytarta. Czy to było przyczyną, że nie działał żółw? i dlaczego ta taśma mogła pęknąć? Sprawdzałem też ten bęben sprzęgła i tarczki w nim niby są dobre(ale nie znam się na tym za bardzo). Pierśnie też nie są jakoś mocno starte na tulei, tylko są trochę rowki wyrobione w środku tulei tego całego bębna sprzęgła tam gdzie chodziły te pierścienie i teraz nie wiem czy wymieć te tarczki w tym bębnie czy cały bęben? Czy w ogóle to wymieniać? Zaznaczam, że najprawdopodobniej nikt nie robił zająca-żółwia od nowości(1992r) i działał do tego roku. Poprzedni właściciel nie żałował sobie żółwia i włączał kiedy się mu tylko chciało my tak samo. On twierdził, że w tym ciągniku jest on nie do zajechania.
    • Przez KrzysiekSz1990
      Witam,
      Mam problem z zablokowaną skrzynią w ZETORZE 10145. zablokowało całkiem koła. Coś stało się pod deklem, do którego dostęp jest po rozpołowieniu ciągnika. Od góry wszystko wygląda dobrze. tylko widać 2 zablokowane wodziki które tam właśnie wchodzą. Rozjechałem ciągnik ale nie ma możliwości otwarcia tego dekla. Co trzeba zrobić aby się tam dostać? Pościągałem wszystkie segery z 2 wałków które tam wystają ale wkręcając śruby do ściągania dekla rusza się może z 2 mm i dalej nie da się żadną siłą tego ruszyć. 
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.