Skocz do zawartości
Wojtek1609

Rekord-problem.

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
Wojtek1609    5

Witam. Silnik po kapitalnym remoncie, włącznie z głowicą, korbowodami. Przed pójściem w pole pochodził parę godzin. Jedyne co było widać to trochę oleju na kolektorze, co jakoś szczególnie nie wprawiło mnie w zadziwiwienie, bo w końcu po remoncie, więc musi się wszystko "ułożyć". W polu kopcił na biało. Na max obrotach mniej, przy wysypywaniu z komina szły kłeby białego dymu. Przed wyjazdem olej troszkę ponad górny stan. Po powrocie, kiedy wystygł sprawdziłem i ledwo bagnet zamoczył się. Ma ktoś pomysł co jest grane ?

Pompa z wtryskami po regeneracji 50 godzin temu, nawet nie. Co może być przyczyną ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Wojtek1609    5

Gdzieś koło tego. Turbina w tamtym sezonie zmieniona była. Temperatura okej była wody i oleju. Nie grzał się. Odgłos silnika też normalny.


A co do remointu to był wykonany przez mechanika. Dodam jeszcze że głowica robiona, wał nominał, mierzony blok, korbowody robione, nowe słupki.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
piotrekstok    19

a przy głowicy co robione ja u siebie w głowice dałrm do planowania i wymiany prowadnic i zaworów i ani dymka nie ma a mało co przepracował? wychodzi na nieszczelności głowicy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek1609    5

Filtry wyciągane i czyszone przed każdym wyjazdem. Poza tym gdy masz filtry zatkane, to silnik zaczyna przebierać. Zawór wymienili jeden w głowicy.

Turbina potrafi wyssać aż tyle oleju gdyby było coś nie tak z nią ?

Jeszcze jedno, czy wogóle możliwe, że przy tzw "układaniu" się i docieraniu silnika możliwe są takie straty oleju ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
XMK13    365

Jak najbardziej jest to możliwe, szczególnie przy wymianie tulei cylindrowych i pierścieni. Jaki poziom wody i w jakim ona stanie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek1609    5

Woda w oki stanie. W czasie pracy olej 80, woda 70 stopni w słabym rzepaku w niezbyt gorący dzień.


Jutro patrzę turbinę i raczej pompa będzie źle ustawiona. Wtryska też wyciągnę

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
SAUTER    4

Mi po remoncie palił 3 litry oleju dziennie i z roku na rok co raz więcej,sprzedałem go ale podejrzewam prowadnice zaworów bo turbo suche było

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
toorano    12

U mnie nowy Super (w 1988) brał ok. 5l oleju na dzień (musieliśmy dolewać na polu), przyjechał nawet gość z Andrychowa i do czasu dotarcia pierścieni (ok 40h) zwrócili za olej. Chodzi do dzisiaj i nie bierze oleju.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
iron    398

toorano bo wtedy były porządne pierścienie a teraz zmieniałem w swoim 524 pierścienie bo stare przegrzane i zdarte były to się docierał 50 godzin i wypalił 15 l. oleju a właściwie wyrzucił przez wydech.teraz został przepalony porządnie tzn. przez ponad godz. pełny gaz z włączoną mlucarnia i efekt jest taki że przestał kopcić praktycznie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Wojtek1609    5

Kobra89 wiesz wogóle o czym mowa i jak silnik w rekordzie wygląda ?. Pilnuj swoich remontów i głupie uwagi zachowaj dla siebie.

Problem rozwiązany. Turbina wymieniona i jest oki.


Ps. Panowie nawet nie wiem jak dobry silnik, to przy takiej pracy jaką wykonuje, ubytki oleju zawsze są i będą. Kłopot zaczyna się wtedy kiedy zaczyna "brać" trochę za dużo. U mnie turbo regenerowane w tamtym roku i to nie w jakiejś prywaciarskiej przysłowiowej stodole. Jak widać, nie wytrzymało za długo.

Edytowano przez Wojtek1609

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomekZ058    75

panowie wymieniał ktoś z was kosz sitowy w rekordzie jeśli tak proszę o wskazówki co muszę rozebrać żeby się dostać do tego kosza żeby nie rozkręcić pół kombajnu 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Arek
      jakie powinny byc robocze (max) obroty silnika i jakie powinny byc max obroty mlocarni? bo u mnie chyba cos jest nie tak...
       
      i wie ktos moze gdzie jest czujnik obrotow silnika?
    • Przez Rapid22
      Witam jeżeli ktoś mógłby pomóc mam taki problem potrzebuję jakiegoś schematu lub zdjęcia podłączenia dmuchawy nawiewu kabiny w Bizonie Z058 rocznik 1989. Generalnie najbardziej potrzebna mi jest jak to idzie na te trzy klawisze samochodowe na górnym panelu. Szukałem info w necie na ten temat jedynie natknąłem się na schemat instalacji bizona rekord ale jedynie jest na nim schemat podpięcia górnych świateł roboczych, które i tak nie za bardzo odpowiadają tej wersji którą mam. Jeżeli ktoś cokolwiek ogarnia w tym temacie proszę o pomoc lub jakąś wskazówkę.
    • Przez Rapid22
      Witam mam pytanie czy może wie ktoś lub ma jakiś schemat instalacji połączeń elektrycznych w kabinie Bizon Rekord Z058 z 1989 roku. Co prawda posiadam cały schemat inst. elektrycznej jednak zawiera ona jedynie połączenie górnych świateł kabiny. Brakuje mi podłączenia wycieraczki na klawisz oraz dmuchawy. Problem polega na podłączeniu kolorów kabli do klawisza/przycisku włączenia jest tam kila różnych kolorów kabli chodzi aby odpowiednio je połączyć na przycisk. Jeżeli ktoś wie jak to ma być lub ma coś na ten temat proszę o odpowiedź w komentarzu
    • Przez michasko
      Mam pytanie czy ktoś wyciągał orbitrol, bo gdzieś od góry leci mi olej nawet teraz jak kombajn jest nie ruszany to kapie. Oringii tam gdzie rurki przechodzą wymieniłem i nic nie pomogło
    • Przez Dario23
      Cześć!
       
      Zakupiliśmy niedawno niebieskiego bizona rekorda (rok produkcji 2001) i mamy problem ze sprzęgłem. Tam zdaje się jest sprzęgło hydrauliczne, a zbiorniczek na płyn, z tego co mi brat mówił, znajduje się chyba przy drążku zmiany biegów. Płyn jest, natomiast problem polega na tym, że sprzęgło łapie dopiero przy na maksa wciśniętym pedale sprzęgła. Na pewno musi być jakaś regulacja, więc jeśli ktoś z was ma takiego rekorda to prosiłbym o pomoc jak i gdzie je ustawić.
       
      Jeszcze jedna mała sprawa. Na joysticku od jego zewnętrznej strony tam gdzie znajduje się palec wskazujący jest przycisk, o którym instrukcja obsługi nic nie mówi. Czy wiecie do czego on służy?
       
      Jeśli posiadacie lub posiadaliście takie rekordy - niebieski z lat 2000-2004- to napiszcie proszę na co zwracać uwagę przy ich użytkowaniu, co wymienić przed sezonem i czy jest duża różnica w użytkowaniu w porównaniu do bizonka Z056.
       
      Dzięki z góry za wszelką pomoc!
×