Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam mam pytanie odnośnie półbiegów w moim zetorze, chodzi mi o to czy gdy nie mam załączonego półbiegu to czy traktor jest na zającu czy na żółwiu, interesuje mnie to ponieważ posiadam skrzynie 4 biegową z 2 półbiegami to znaczy jeden bieg zwykły i pół bieg, po włączeniu zająca pod dużym obciążeniem pół bieg zaczyna ślizgać i nie wiem czy są zużyte tarczki czy taśma ściskająca. Dodam tylko że mikro-pompka jest nowa.  

Opublikowano (edytowane)
 

z opisu wynika ,że Masz 1 półbieg -każdy bieg jeden raz redukowany ?

Radziłbym zacząć od sprawdzenia  wielkości ciśnienia  .Wartości opisane w instrukcji napraw : przy obrotach  silnika 800, ciśnienie obowiązujące przy włączonym lub  wyłączonym WOM-ie to  minimalne 10,5atm. - max 13,3atm.

Tak na logikę biorąc to zaciśnięcie taśmy uruchamia przekładnię planetarną we wzmacniaczu czyli prędkość jest redukowana , a skoro tak to na tzw zającu taśma powinna być luźna .

Mam opis działania wzmacniacza z dwoma półbiegami ( trzy położenia dźwigni ) i na zającu ( najszybszy półbieg ) nie powinno być ciśnienia na siłowniczku taśmy to i u Ciebie w tym położeniu taśma  powinna być luźna

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Edytowane przez DarekD
Opublikowano

No tak tylko jeden pół bieg gdy mam załączonego zająca to pod obciążeniem zaczyna ślizgać. Wychodzi na to że tarczki są już kiepskie albo że gdzieś tam ucieka olej. Możesz mi powiedzieć czy te tarczki są takie same jak na sprzęgle od womu?? bo nie dawno je wymieniłem i wiem ile już kosztują ;[

 

Opublikowano

Ja jeszcze nie zdążyłem sprawdzić womu czy ślizga, zauważyłem znaczną poprawę tylko na sucho, bez obciążenia wałek rusza natychmiast wcześniej trochę mu to trwało, w piątek albo w sobotę zamierzam go sprawdzić z prasą. Razem z wymianą tych tarczek wymieniłem manszety które uszczelniają docisk tarcz, bo były w fatalnym stanie, myślę ze powinno to działać jak należy   

Opublikowano

Wom działa tak że aż silnik staje, nic nie ślizga ma pełną moc :)  mam tylko jeden problem, wystarczy mała górka to podnośnik i wom  staje, szukam co to może być wcześniej też miałem takie objawy to dolałem oleju i jakoś szło ale teraz chciałbym żeby to działało przy prawidłowym poziomie oleju, podejrzewam że to coś przy pompie oleju tylko co??

Opublikowano (edytowane)
 

nie tak dawno problem ten opisywano na tym forum . Jest w skrzyni ponoć rurka ,którą pompa ciągnie olej . Idzie (rurka) do końca skrzyni gdzie jest zaślepiona ale posiada wzdłużne nacięcie .

Poszukaj tematu : " Zetor 9540 problem ze wzmacniaczem podczas jazdy pod górkę "

 
 
 
 
 
 
Edytowane przez DarekD
Opublikowano
Dnia 18.02.2016 o 20:42, qlimaxpl napisał:

Okazało się że problem tkwił przy pompie... koszt naprawy 80 zł a ile to nerwów kosztowało ;[

Witam powiedz co było przyczyną Przy pompie

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v