Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
qlimaxpl    0

Witam mam pytanie odnośnie półbiegów w moim zetorze, chodzi mi o to czy gdy nie mam załączonego półbiegu to czy traktor jest na zającu czy na żółwiu, interesuje mnie to ponieważ posiadam skrzynie 4 biegową z 2 półbiegami to znaczy jeden bieg zwykły i pół bieg, po włączeniu zająca pod dużym obciążeniem pół bieg zaczyna ślizgać i nie wiem czy są zużyte tarczki czy taśma ściskająca. Dodam tylko że mikro-pompka jest nowa.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56
Napisano (edytowany)
 

z opisu wynika ,że Masz 1 półbieg -każdy bieg jeden raz redukowany ?

Radziłbym zacząć od sprawdzenia  wielkości ciśnienia  .Wartości opisane w instrukcji napraw : przy obrotach  silnika 800, ciśnienie obowiązujące przy włączonym lub  wyłączonym WOM-ie to  minimalne 10,5atm. - max 13,3atm.

Tak na logikę biorąc to zaciśnięcie taśmy uruchamia przekładnię planetarną we wzmacniaczu czyli prędkość jest redukowana , a skoro tak to na tzw zającu taśma powinna być luźna .

Mam opis działania wzmacniacza z dwoma półbiegami ( trzy położenia dźwigni ) i na zającu ( najszybszy półbieg ) nie powinno być ciśnienia na siłowniczku taśmy to i u Ciebie w tym położeniu taśma  powinna być luźna

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Edytowano przez DarekD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qlimaxpl    0

No tak tylko jeden pół bieg gdy mam załączonego zająca to pod obciążeniem zaczyna ślizgać. Wychodzi na to że tarczki są już kiepskie albo że gdzieś tam ucieka olej. Możesz mi powiedzieć czy te tarczki są takie same jak na sprzęgle od womu?? bo nie dawno je wymieniłem i wiem ile już kosztują ;[

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

qlimaxpl    0

do Womu są 4 stałe tarczki 70 zł sztuka, oraz 3 cierne 80 zł sztuka, w sumie troche ponad 500 zł  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56
 

tak z ciekawości zapytam : wymiana tych tarczek wystarczy żeby WOM jeszcz jakiś czas pochodził  ?

 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qlimaxpl    0

Ja jeszcze nie zdążyłem sprawdzić womu czy ślizga, zauważyłem znaczną poprawę tylko na sucho, bez obciążenia wałek rusza natychmiast wcześniej trochę mu to trwało, w piątek albo w sobotę zamierzam go sprawdzić z prasą. Razem z wymianą tych tarczek wymieniłem manszety które uszczelniają docisk tarcz, bo były w fatalnym stanie, myślę ze powinno to działać jak należy   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qlimaxpl    0

Wom działa tak że aż silnik staje, nic nie ślizga ma pełną moc :)  mam tylko jeden problem, wystarczy mała górka to podnośnik i wom  staje, szukam co to może być wcześniej też miałem takie objawy to dolałem oleju i jakoś szło ale teraz chciałbym żeby to działało przy prawidłowym poziomie oleju, podejrzewam że to coś przy pompie oleju tylko co??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    56
 

nie tak dawno problem ten opisywano na tym forum . Jest w skrzyni ponoć rurka ,którą pompa ciągnie olej . Idzie (rurka) do końca skrzyni gdzie jest zaślepiona ale posiada wzdłużne nacięcie .

Poszukaj tematu : " Zetor 9540 problem ze wzmacniaczem podczas jazdy pod górkę "

 
 
 
 
 
 
Edytowano przez DarekD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qlimaxpl    0

Okazało się że problem tkwił przy pompie... koszt naprawy 80 zł a ile to nerwów kosztowało ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×