Polecane posty

qlimaxpl    0

Witam mam pytanie odnośnie półbiegów w moim zetorze, chodzi mi o to czy gdy nie mam załączonego półbiegu to czy traktor jest na zającu czy na żółwiu, interesuje mnie to ponieważ posiadam skrzynie 4 biegową z 2 półbiegami to znaczy jeden bieg zwykły i pół bieg, po włączeniu zająca pod dużym obciążeniem pół bieg zaczyna ślizgać i nie wiem czy są zużyte tarczki czy taśma ściskająca. Dodam tylko że mikro-pompka jest nowa.  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    64
Napisano (edytowany)
 

z opisu wynika ,że Masz 1 półbieg -każdy bieg jeden raz redukowany ?

Radziłbym zacząć od sprawdzenia  wielkości ciśnienia  .Wartości opisane w instrukcji napraw : przy obrotach  silnika 800, ciśnienie obowiązujące przy włączonym lub  wyłączonym WOM-ie to  minimalne 10,5atm. - max 13,3atm.

Tak na logikę biorąc to zaciśnięcie taśmy uruchamia przekładnię planetarną we wzmacniaczu czyli prędkość jest redukowana , a skoro tak to na tzw zającu taśma powinna być luźna .

Mam opis działania wzmacniacza z dwoma półbiegami ( trzy położenia dźwigni ) i na zającu ( najszybszy półbieg ) nie powinno być ciśnienia na siłowniczku taśmy to i u Ciebie w tym położeniu taśma  powinna być luźna

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qlimaxpl    0

No tak tylko jeden pół bieg gdy mam załączonego zająca to pod obciążeniem zaczyna ślizgać. Wychodzi na to że tarczki są już kiepskie albo że gdzieś tam ucieka olej. Możesz mi powiedzieć czy te tarczki są takie same jak na sprzęgle od womu?? bo nie dawno je wymieniłem i wiem ile już kosztują ;[

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DarekD    64
 

 nie rozbierałem . Ile kosztowały od Wom-u ?

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qlimaxpl    0

do Womu są 4 stałe tarczki 70 zł sztuka, oraz 3 cierne 80 zł sztuka, w sumie troche ponad 500 zł  

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    64
 

tak z ciekawości zapytam : wymiana tych tarczek wystarczy żeby WOM jeszcz jakiś czas pochodził  ?

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qlimaxpl    0

Ja jeszcze nie zdążyłem sprawdzić womu czy ślizga, zauważyłem znaczną poprawę tylko na sucho, bez obciążenia wałek rusza natychmiast wcześniej trochę mu to trwało, w piątek albo w sobotę zamierzam go sprawdzić z prasą. Razem z wymianą tych tarczek wymieniłem manszety które uszczelniają docisk tarcz, bo były w fatalnym stanie, myślę ze powinno to działać jak należy   

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qlimaxpl    0

Wom działa tak że aż silnik staje, nic nie ślizga ma pełną moc :)  mam tylko jeden problem, wystarczy mała górka to podnośnik i wom  staje, szukam co to może być wcześniej też miałem takie objawy to dolałem oleju i jakoś szło ale teraz chciałbym żeby to działało przy prawidłowym poziomie oleju, podejrzewam że to coś przy pompie oleju tylko co??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    64
 

nie tak dawno problem ten opisywano na tym forum . Jest w skrzyni ponoć rurka ,którą pompa ciągnie olej . Idzie (rurka) do końca skrzyni gdzie jest zaślepiona ale posiada wzdłużne nacięcie .

Poszukaj tematu : " Zetor 9540 problem ze wzmacniaczem podczas jazdy pod górkę "

 
 
 
 
 
 
Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
qlimaxpl    0

Okazało się że problem tkwił przy pompie... koszt naprawy 80 zł a ile to nerwów kosztowało ;[

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez Marek1562
      Witam. Czy ktoś może kalibrował sprzęgło i wie w jaki sposób to zrobić w zetorze?
    • Przez aprochota
      Witam zabieram się za wymianę oleju przekladniowego i mam pytanie czy żeby spuscic olej to odkreca się śrubę w tylnym moście i w zwolnicach to wiem. Ale pod skrzynia biegów też są 2 śruby czy te też?
    • Przez kamil5421
      Witam tak jak w temacie. Co może być przyczyną zaciecia zegara od ciśnienia powietrza.?
    • Przez piasekmoto
      Witam forumowiczów,
      Panowie pojawił mi się problem z Proxima 90 z 2016r. mianowicie po przekręceniu kluczyka na zapłon wszystko sie zaświeca tak jak powinno, słychac ruch na pompie i rozruszniku ale kiedy przekręcam na rozruch nie ma żadnej reakcji rozrusznika. Oczywiście sprzęgło od wom podnoszę. Czasami mi się zdarzało że nie łapał rozrusznik ale przekrecałem raz drugi i kręcił, a teraz nagle nic się nie dzieje. Wykluczam akumulator bo po podaniu mu pradu na rozrusznik kręci i ciągnik zapala normalnie. Przyczyna siedzi gdzieś pewnie w przekaźniku tylko pytanie którym? Może ktoś miał podobny problem, bądź wie gdzie jego przyczyna? Z góry dzięki za podpowiedzi, pozdrawiam    
    • Przez proxima100
      Witam. Mam pytanie, czy regenerował ktoś rozdzielacz hydrauliki zewnętrznej w Proximie z 2012 roku. Mam kilka pytań.
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj