Skocz do zawartości

Pneumatyczne sprzęgło WOM


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Witam, ma ktoś schemat jak to ma być podłączone ? Gdy wciskam sprzegło maks zapala sie lampka i słychać że elektro pneumatyczny zawór się otwiera, ale nic sie nie dzieje. Są tam dwa te zawory ? jeden mam z lewej tak jakby a drugi nad butlą tak jakby i do tego drugiego idą dwa kable tylko że nie ma w nich prądu. Wygląda to mniej więcej tak http://abload.de/image.php?img=nowyobrazmapybitowejmzlow.png Ten po prawej to zaraz za butlą jest i przez niego idzie powietrze do tego po lewej. Ten z lewej sie otwiera bo czuć ale nie ma powietrza

Dwa kable są do jednego pinu podłaczone i w nich jest prąd, następnie przechodzą do tego drugiego zaworu przez kabine 30 cm dosłownie ale prąd sie gubi i w dodatku kabel rozdziela sie na dwa piny. Ma ktoś z was to ?

Edytowane przez Gość
Opublikowano

Weź to Sam przeczytaj i powiedz co z tego zrozumiałeś . :blink:

Opublikowano (edytowane)

kolego ,z tego co się orientuję to standardowo do pneumatycznego WOM  montowano jeden elektrozawór ,tak jak masz w instrukcji.  Jesteś pewien,że  ten drugi powiązany jest z wom-em ? Hamulce masz 1-dno czy 2-u obwodowe ?

Jeśli chodzi o moment zadziałania sterowania Wom-em to musi być odpowiednie  ciśnienie  w butli i za to odpowiada mechaniczny zawór  CIŚNIENIA MINIMALNEGO (w pobliżu butli).Być może  w twojej wersji( choć bardzo wątpię ) dano drugi elektrozawór (zamiast mechanicznego ) otwierający dopływ tego powietrza ? Zdjęcia Jesteś w stanie wstawić ?

 

 
 
 
 
 
 
Edytowane przez DarekD
Opublikowano (edytowane)

Masz racje wczoraj to rozebrałem i to jest zawór ciśnienia minimalnego. Zmyliły mnie te kable tam podpięte ale już wiem że to czujnik ciśnienia. Ten zawór ciśnienia minimalnego mi sie zapiekł ale rozebrałem go i działa. Teraz mam kolejny problem ten siłowniczek sie wysuwa ale nie rozłączy mi WOM dopiero jak pociągne wajchą to ten siłownik wysunie się jeszcze 1 cm i wtedy rozłączy. Jakie powinno być ciśnienie ? Wcześniej miałem 6 atm a teraz jak otworzyłem całkowicie ten zawór ciśnienia minimalnego to nabija mi tylko do 5, Może to być spowodowane tym że brakuje tej jednej atm ?

 

Edit: Po regulacjach tym cięgłem pomiędzy dźwignią siłownika a dźwignią sprzęgła zaczeło mi rozłącząć z guzika. Tylko obawiam sie że luz może nie być odpowiedni teraz ? Do ustawienia luzu wom musze odkręcić skrzynkę akumulatora ? W instrukcji wyczytałem że luz ma wynosić 4 mm tylko między czym te 4 mm ?

Edytowane przez MarcinNH
Opublikowano (edytowane)

zrób taki luz żeby w stanie rozłączenia łożysko wyciskowe WOM-u nie dotykało łapek sprzęgła ( sprawdzisz przez otwór kontrolny ) (  zdejmiesz skrzynkę to będziesz miał wszystko pod ręką. Dokładnie to ma być  3mm między łożyskiem a łapkami i 4,5 mm w osi otworu widełek cięgna połączonego z dźwignią wchodzącą do skrzyni i sterującą łożyskiem wyciskowym ale po WCZEŚNIEJSZYM odłączeniu dźwigni numer 6

Jeśli chodzi o ciśnienienie to lampka  powinna się zapalić przy spadku poniżej 380kPa ( około 3,8atm ) ,od ilu zawór puszcza to nie wiem . Prawidłowe ciśnienie w butli to 5,9+/- 2 atm

 
 
 
 
 
 
 
 
 

post-7673-0-28902600-1431609528_thumb.jpg

Edytowane przez DarekD
Opublikowano (edytowane)

"4.5 mm w osi otworu widełek cięgna połączonego z dźwignią" czyli że dźwignia stoi a cięgło może sie poruszać 4.5 mm w lewo bądź w prawo ? Czy to razem z tą dźwignią ma sie poruszać w skrzyni tyle ?

 

EDIT: Przez to okienko zobaczyłem że 3 łapki sprzęgła są oparte o koło zmachowe, to tak ma być ?

Edytowane przez MarcinNH

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Inversor
      Po 2 tygodniach przestoju pod dachem Zetor 6341 Super 2000r. stracił tylny napęd. Po wrzuceniu biegu i puszczeniu sprzęgła rusza dosłownie centymetr, dwa i dalej nie jedzie.
      Przedni napęd działa, ciągnik jeździ tylko na przedni napędzie. Wałek WOM działa. 
      Czy jest coś co jeszcze mógłbym sprawdzić przed zdejmowanie plecaka i dobraniem się do tylnego mostu?
      Co dziwne ciągnik był wcześniej używany na lekkich pracach, czyli rozsiewacz do nawozu i opryskiwacz i wszystko działało.
    • Przez Luk1312
      Witam, olej kapie z miejsca na zdjęciu. Po zdjęciu zwolnic w środku sucho. 



    • Przez Davidmix
      Witam mam wyciek z wałka wom w zetor 7245.
      Czy po odkręceniu tej obudowy mam wyciągnąć cały wałek wom aby dostać się do uszczelniacza??
       

    • Przez tomek14
      Witam mam pytanie co się stanie gdy w skrzyni biegów i tylnym moście w zetorze 7211 będzie za dużo oleju do zetora wchodzi 32l co sie stanie jak bedzie 40 l ?
    • Gość
      Przez Gość
      Witam ,mam wyciek w tym miejscu co wytarte jest i ta dziura  w proximie 85 dziwne ze tam nie powinno byc wycieku gdyz nie ma oleju ,olej jest w bloku lub zwolnicy na dolei czy tam jest jakasc uszczelka czy wszystko skladane jest na silikonie ,czy da sie zsciagnac zwolnice tylko w tym miejscu gdzie jest ten wyciek tam jest bodajze 6 czy 8 srub takich grubszych i wytrzyscic i dac mase uszczelniajaca i skrecic od nowa zeby nie rozbierac calosci az do bloku czy zwolnice sciaga sie tak samo jak w ursusie c 360 trzeba cos podwiazywac zeby nie spadlo przy wyjmowaniu zwolnicy czy moge tylko te sruby odkrecic i zdjac czy musze cala z pochwa wyjmowac mial ktos taki przypadek prosze o pomoc to jest strona prawa gdzie sa biegi 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v