Skocz do zawartości
MarcinNH

Pneumatyczne sprzęgło WOM

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie

MarcinNH    42
Napisano (edytowany)

Witam, ma ktoś schemat jak to ma być podłączone ? Gdy wciskam sprzegło maks zapala sie lampka i słychać że elektro pneumatyczny zawór się otwiera, ale nic sie nie dzieje. Są tam dwa te zawory ? jeden mam z lewej tak jakby a drugi nad butlą tak jakby i do tego drugiego idą dwa kable tylko że nie ma w nich prądu. Wygląda to mniej więcej tak http://abload.de/image.php?img=nowyobrazmapybitowejmzlow.png Ten po prawej to zaraz za butlą jest i przez niego idzie powietrze do tego po lewej. Ten z lewej sie otwiera bo czuć ale nie ma powietrza

Dwa kable są do jednego pinu podłaczone i w nich jest prąd, następnie przechodzą do tego drugiego zaworu przez kabine 30 cm dosłownie ale prąd sie gubi i w dodatku kabel rozdziela sie na dwa piny. Ma ktoś z was to ?

Edytowano przez MarcinNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach


Wiadomość z agroFakt.pl


DarekD    56
Napisano (edytowany)

kolego ,z tego co się orientuję to standardowo do pneumatycznego WOM  montowano jeden elektrozawór ,tak jak masz w instrukcji.  Jesteś pewien,że  ten drugi powiązany jest z wom-em ? Hamulce masz 1-dno czy 2-u obwodowe ?

Jeśli chodzi o moment zadziałania sterowania Wom-em to musi być odpowiednie  ciśnienie  w butli i za to odpowiada mechaniczny zawór  CIŚNIENIA MINIMALNEGO (w pobliżu butli).Być może  w twojej wersji( choć bardzo wątpię ) dano drugi elektrozawór (zamiast mechanicznego ) otwierający dopływ tego powietrza ? Zdjęcia Jesteś w stanie wstawić ?

 

 
 
 
 
 
 
Edytowano przez DarekD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MarcinNH    42
Napisano (edytowany)

Masz racje wczoraj to rozebrałem i to jest zawór ciśnienia minimalnego. Zmyliły mnie te kable tam podpięte ale już wiem że to czujnik ciśnienia. Ten zawór ciśnienia minimalnego mi sie zapiekł ale rozebrałem go i działa. Teraz mam kolejny problem ten siłowniczek sie wysuwa ale nie rozłączy mi WOM dopiero jak pociągne wajchą to ten siłownik wysunie się jeszcze 1 cm i wtedy rozłączy. Jakie powinno być ciśnienie ? Wcześniej miałem 6 atm a teraz jak otworzyłem całkowicie ten zawór ciśnienia minimalnego to nabija mi tylko do 5, Może to być spowodowane tym że brakuje tej jednej atm ?

 

Edit: Po regulacjach tym cięgłem pomiędzy dźwignią siłownika a dźwignią sprzęgła zaczeło mi rozłącząć z guzika. Tylko obawiam sie że luz może nie być odpowiedni teraz ? Do ustawienia luzu wom musze odkręcić skrzynkę akumulatora ? W instrukcji wyczytałem że luz ma wynosić 4 mm tylko między czym te 4 mm ?

Edytowano przez MarcinNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

DarekD    56
Napisano (edytowany)

zrób taki luz żeby w stanie rozłączenia łożysko wyciskowe WOM-u nie dotykało łapek sprzęgła ( sprawdzisz przez otwór kontrolny ) (  zdejmiesz skrzynkę to będziesz miał wszystko pod ręką. Dokładnie to ma być  3mm między łożyskiem a łapkami i 4,5 mm w osi otworu widełek cięgna połączonego z dźwignią wchodzącą do skrzyni i sterującą łożyskiem wyciskowym ale po WCZEŚNIEJSZYM odłączeniu dźwigni numer 6

Jeśli chodzi o ciśnienienie to lampka  powinna się zapalić przy spadku poniżej 380kPa ( około 3,8atm ) ,od ilu zawór puszcza to nie wiem . Prawidłowe ciśnienie w butli to 5,9+/- 2 atm

 
 
 
 
 
 
 
 
 

post-7673-0-28902600-1431609528_thumb.jpg

Edytowano przez DarekD

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

MarcinNH    42
Napisano (edytowany)

"4.5 mm w osi otworu widełek cięgna połączonego z dźwignią" czyli że dźwignia stoi a cięgło może sie poruszać 4.5 mm w lewo bądź w prawo ? Czy to razem z tą dźwignią ma sie poruszać w skrzyni tyle ?

 

EDIT: Przez to okienko zobaczyłem że 3 łapki sprzęgła są oparte o koło zmachowe, to tak ma być ?

Edytowano przez MarcinNH

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez bears
      Cześć,
       
      Potrzebuje informacji na temat rozmiarów lub różnić w rozmiarze konsoli zaczepowej zetora 5211-7211. Z tego co się dowiedziałem od sprzedawcy to występują w dwóch typach, szerszych i węższych ale nic więcej na ten temat nie wiedział. Ktoś ma może informację o różnicach w tych zaczepach?
    • Przez olozag
      Witam, mam pytanie jaką długość ma wskaźnik oleju skrzyni biegów do zetora 7711 bo w moim brak pręcika?
    • Przez petzi
      niestety nie znalazłem takiego samego tematu, więc mam pytanie; rodacy problem jest z włączeniem wom w zetorze 7211 rok. 1989 salon polska sterowany on jest w mojej wersji pneumatycznie;
       
      przy włączonym silniku na wolnych obrotach nie można przejść z pozycji neutral na hydraulike ani na wom, nie można pchnąć dźwigni do przodu jak by była zablokowana, włączyć można jedynie w taki sposób że pcha się dźwignie do przodu i wyłącza sie silnik, wówczas przechodzi na wałek, ale trzeba odpalić maszynę na włączonym wom'ie, wyłączyć można na silniku
       
      drugi sposób zaciągnięcie dźwigni 5min. po lewej stronie i próba włączenia womu czasami się udaje, ale bardzo rzadko; tak jak by jakieś zębatki nie mogły zaskoczyć, przy próbie siłowej słychać gruchotanie
       
       
      czy ktoś miał taki problem i wiem jak to naprawić to będę wdzięczny za pomoc
       
      wymieniony został automat do pneumatycznego włączania, ale nie pomogło, widocznie to nie było to
    • Przez Sylwek2009
      Witam kolejny mały problem. Czy przy naciśnięciu sprzęgła wałek przekaźnika mocy powinien sie rozłączyć ??? Niedawno zrobiłem wyciągarkę podczepiłem do zetora i podczas wciśnięcia sprzęgła wałek dalej ciągnie. Zetora mam od nie dawna i jeszcze nie zdążyłem go poznać.
    • Przez Mechamaniak
      Witam!
      Mam takie szybkie pytanie do użytkowników zetorów UR1. Czy ktoś próbował zwiększyć prześwit z tyłu poprzez przekręcenie zwolnic? Jeśli tak, to czy uda się przestawić zwolnice o jeden otwór przy wielkości kół 16,9/14-30 ? Czy będą tego jakieś negatywne skutki (poza tym, że łatwiej będzie przód do góry stawiać)? Chodzi mi po prostu o to, aby tak łatwo nie czepiać o nic przystawką i dolnym zaczepem, zetorem tym pracuję w lesie.
      Pozdrawiam.
×