Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, w moim MF podczas hamowania tj. podczas naciśnięcia pedału hamulca i puszczenia, to podczas puszczenia hamulca słychać huk w przestawce która załącza przedni napęd. Czy wie ktoś jak zrobić żeby podczas hamowania hamował tylko tylni napęd? Próbowałem odłączyć kostke od czujnika przy pedale hamulca ale wtedy napęd cały czas jest załączony i niema z tylu świateł...

Opublikowano

Jak głośmy jest ten "huk"? Właśnie podczas hamowania załącza się przedni napęd aby zahamował na 4 koła i jakiś dźwięk z przystawki może się pojawić. Chyba że aż ciągnikiem trzęsie to wtedy musisz szukać problemu.

Opublikowano

Sygnał z czujnika położenia pedału hamulca idzie do elektrozaworu. Aby wyłączyć na stałe załączanie przedniego napędu przy hamowaniu musisz zasilić ten elektrozawór lub wyłączyć ( sprawdź przy elektrozaworze przy przystawce czy jest napięcie przy wyłączonym napędzie czy włączonym ). Jak to ustalisz to wystarczy zmostkować przewody w kostce które idą do elektrozaworu ( jeśli w tej kostce przy czujniku stopu jest tylko dwa przewody to znajdź rozgałęzienie na elektrozawór). Tam modułów nie ma więc powinieneś sobie sam poradzić. 

Druga sprawa to sprawdź co się dzieje z napędem bo tak nie powinno być - hamuje oczywiście poprzez skrzynię na przystawkę, wał i przedni most - musisz określić gdzie jest problem.

Opublikowano

Dzięki wielkie akmaly za pomoc, faktycznie trzeba było zmostkować przewody, dla tych którzy nie chcą się bawić w szukanie to mówię że wystarczy zmostkować przewód górny z dolnym w kostce i napęd załącza się prawidłowo a podczas hamowania się nie załącza

A z napędem to raczej się nie bedziemy bawić w żadne naprawy, wiem że to błąd ale ciagnik już ma swoje lata a koszt bedzie ogromny naprawy bo kiedyś już patrzyłem ceny części to jest masakra

 

Jeszcze raz bardzo dziekuje akmaly za pomoc, pozdrawiam

Opublikowano

witam uzytkowników masseya serii 3xx mam takie pytanie gdzi znajdują sie numery ramy w tych ciągnikach nie moge znaleść tabliczka jestw kabinie ale jeszcze na ramie powinna byc jest to massey 375 prosze o odpowiedz

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tiger2911
      Dzień dobry
      Potrzebuje informacji gdzie są bezpieczniki w massey Ferguson 590 z opisem. Problem z prądem brak kontrolek, nie można zapalić akumulator rozładowany 
       
    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v