Skocz do zawartości
szymi4512

massey ferguson 390T - jak odłączyć przedni napęd

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Massey

szymi4512    1

Witam, w moim MF podczas hamowania tj. podczas naciśnięcia pedału hamulca i puszczenia, to podczas puszczenia hamulca słychać huk w przestawce która załącza przedni napęd. Czy wie ktoś jak zrobić żeby podczas hamowania hamował tylko tylni napęd? Próbowałem odłączyć kostke od czujnika przy pedale hamulca ale wtedy napęd cały czas jest załączony i niema z tylu świateł...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

robi57362    56

nie znam się za bardzo na tych ciągnikach ale nie sądzę żebyś miał hamulce więc nie ma co odłączyć jeżeli mylę się to przepraszam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

romek6340    203

Jak głośmy jest ten "huk"? Właśnie podczas hamowania załącza się przedni napęd aby zahamował na 4 koła i jakiś dźwięk z przystawki może się pojawić. Chyba że aż ciągnikiem trzęsie to wtedy musisz szukać problemu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl



akmaly    185

Sygnał z czujnika położenia pedału hamulca idzie do elektrozaworu. Aby wyłączyć na stałe załączanie przedniego napędu przy hamowaniu musisz zasilić ten elektrozawór lub wyłączyć ( sprawdź przy elektrozaworze przy przystawce czy jest napięcie przy wyłączonym napędzie czy włączonym ). Jak to ustalisz to wystarczy zmostkować przewody w kostce które idą do elektrozaworu ( jeśli w tej kostce przy czujniku stopu jest tylko dwa przewody to znajdź rozgałęzienie na elektrozawór). Tam modułów nie ma więc powinieneś sobie sam poradzić. 

Druga sprawa to sprawdź co się dzieje z napędem bo tak nie powinno być - hamuje oczywiście poprzez skrzynię na przystawkę, wał i przedni most - musisz określić gdzie jest problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

szymi4512    1

Dzięki wielkie akmaly za pomoc, faktycznie trzeba było zmostkować przewody, dla tych którzy nie chcą się bawić w szukanie to mówię że wystarczy zmostkować przewód górny z dolnym w kostce i napęd załącza się prawidłowo a podczas hamowania się nie załącza

A z napędem to raczej się nie bedziemy bawić w żadne naprawy, wiem że to błąd ale ciagnik już ma swoje lata a koszt bedzie ogromny naprawy bo kiedyś już patrzyłem ceny części to jest masakra

 

Jeszcze raz bardzo dziekuje akmaly za pomoc, pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

dudi834    0

witam uzytkowników masseya serii 3xx mam takie pytanie gdzi znajdują sie numery ramy w tych ciągnikach nie moge znaleść tabliczka jestw kabinie ale jeszcze na ramie powinna byc jest to massey 375 prosze o odpowiedz

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez tomas318
      witam naprawiam pompy i inne części hydrauliki siłowej nie tylko do kazdego modelu traktora komabjnu lub innego sprzetu rolniczego . W razie pytanie prosze pisac prywatna wiadomosc . Pozdrawiam 
    • Przez Barm03
      Szanowni agrofotowicze :), nabyłem ostatnio bardzo ciekawy egzemplarza masseya fergusona 152 ze skrzynią multipower. Niestety po oględzinach okazało się, że półbieg nie działa, przerzucałem wajchą góa dół i nie było żadnego efektu. Ktoś miałł z tym do czynienia ? Mógłby się coś na ten temat wypowiedziec ?
    • Przez Pablo1992
      Witam. Kupilem MF 399, 1996 r. I wydaje mi sie ze nie dzialaja niektóre kontrolki na konsoli i mialbym prozbe ze moze komous by sie chcialo zrobic zdjecia kontrolek wszystkich jakie sa w swoim MF i wrzucic do galeri lub wysac mi na e-maila. Z góry dziekuje.
    • Przez lexiflexi
      4 raz przez 12 lat urwał mi się wał korbowy w mfie 560... po 3 razie zmieniłem cały blok nowy wał i po 3 latach znowu urwał się ... robili to mechanicy w zakładzie nie miałem wglądu takiego jak to było robione a kasę wzieli dużą... jedyne co widzialem to już złożony silnik i specjalnie umalowali go bo blok był żólty i nie ładny ... teraz dopiero okazało się że oprócz bloku wsadzili mi pompe wtryskowa od tamtego nie wiadomo jak było z wałem ... na panewkach jest jakiś symbol 01 a na oryginalnych jaki jest ? Teraz tak... czy warto robić silnik ( koszt ok 4000-5000 zł) czy kupić silnik ( do 4500 zł) ... Był z nim tez problem że nawet jak stał nieruchomo to jak się wcisneło gaz w podłogę to dymił na czarno ... co było tego przyczyną ? odpowiedzcie na te 2 pytania ... z góry dziękuję ...
    • Przez przemek230591
      Witam mam problem z podnośnikiem u mojego mf 394f. Problem polega na tym iż po osiągnięciu przez ramiona górnej pozycji ciagnik jest jakby przyduszany jakby coś go blokowało, wygląda mi to tak jakby nie działał zawór przelewowy miał ktoś podobny problem? Poza tym za siedzeniem po odkreceniu zaślepki znalazłem dwie dźwignię jak by od regulacji, wiecie do czego służą 
      Doraźnie zastosowałem taki ogranicznik na dźwigni jak na drugim zdjęciu


×