Skocz do zawartości

Cężko wchodzące biegi w ciągniku Renault 120.54 Nectra


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ten temat pojawiał się na tym forum już wielokrotnie na przestrzenim kilku lat. Jednak nie znalazłem konkretnej odpowiedzi jak można sobie poradzić z tym problemem. Dlatego założyłem nowy temat w nadziei, że może komuś udało się go pomyślnie rozwiązać.

Mój problem to utrudnione wkładanie biegów na postoju(silnik włączony) w skrzyni tractoshift Trzeba użyć sporej siły aby wrzucić odpowiedni bieg , jednak biegi nie zgrzytają. Podczas jazdy jest o wiele lepiej. Na postoju przy wyłączonym silniku biegi wczodzą gładko. Wygląda to jakby sprzęgło nie do końca rozłączało.Ogólnie spotkałem się z opinią, że te ciągniki tak mają... Jednak jeden z użytkowników napisał,że w jego ciągniku nie ma problemu z utrudnionym włączaniem biegów. Z tego mój wniosek, że jednak można sobie z tym poradzić.

Dodam ,że olej wymieniłem na nowy ( odpowiedni z homologacją Renault do tych ciągników)wraz z filtrami. Wymieniłem też wszystkie oringi na elektrozaworach i naprawiłem rozkręcony elektrozawór proporcjonalny, który był powodem szarpania na II półbiegu ( pomógł mi w tym kolega Macherr). Ustawiłem też ciśnienie na wyspie elektrozaworów na 23 bar poprzednio było 22 bar). Zmierzyłem również ciśnienie oleju na króćcach pomiarowych z boku "wyspy" gdzie olej jest podawany na sprzęgła. Wyniki są prawidłowe - wciśnięty pedał "0" bar, zwolniony 10 bar.  Wiem, że ten problem pojawia się nie tylko w ciągnikach Renault i wiem również ,że większość jeździ z tym. Ale uważam, że na dłuższą metę taki stan może powodować nadmierne zużywanie synchronizatorów  podobnie jak zbyt niskie ciśnienie podawane na sprzęgła powoduje się szybsze  zużywanie tarczek sprzęgieł.

Pozdrawiam i czekam na odpowiedzi.

Opublikowano

Znalazłem odpowiedź sam. Przyczyną okazał się zbyt niski poziom oleju w skrzyni. Według instrukcji w tych skrzyniach 24/8 traktorshift powinno być wlane 70 l (  miałem 60 l).  Do skrzyń 16/16 wystarczy 60 l. Biegi wchodzą gładko i bez problemu. Prawdopodobnie sprzęgła, które są zamontowane w górnej i przedniej części skrzyni powinny być zanurzone całkowicie w oleju. Dodając jeszcze fakt , że skrzynia jest lekko uniesiona przodem do góry  może być tym bardziej potrzebne więcej oleju.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiek16m
      W tym temacie, prosiłbym o zamieszczanie instrukcje obsługi, katalogów części do ciągników marki Renault.
    • Przez grzesiekgie
      Witam pacjent Renault Ares 620rz problem z WOM po załączeniu walka pracuje za każdym
      razem około 20sekund po czym wałek się wyłącza na wyswietlaczu zaczyna mrugać pomarańczowa kontrolka od wom, następnie jeśli ponownie włącznikiem go wyłącze i włączę ponowny objaw. Dodam ze w ciągniku przełączniki na błotnikach od wom zmutowane na „krótko” sprawdzony elektrozawor oraz cewka (bez uwag). Jakieś pomysły? 
    • Przez lukasz51195
      Witam, Panowie mam taki dziwny problem z renault 461 a mianowicie po ok 3-4 godzinach postoju ten zbiorniczek na paliwo do świecy płomieniowej jest pusty. Świeca  nowa ok, brak wycieków założyłem też zaworek zwrotny na powrocie od wtryskiwaczy i też nic nie pomogło.Nie wiem od czego zacząć diagnozę i liczę na waszą pomoc. Pozdrawiam 🙂🤚
       

    • Przez Aprilars125
      Witam.Mam problem z moim Renault 120.54 A mianowicie dziś przy pracy nagle nie mogłem cofać do tylu A do przodu mogę jechać tylko na 2 polbiegu A na pierwszym i trzecim ciągnik nie może ruszyć. Wie ktoś co może być przyczyną? Sprawa pilna
    • Przez Michałł
      Witam od nie dawna założyłem tu konto i jakoś nie mogę się tu odnaleźć i dużych tematów więc jak zaczynam nowy to sorry. 
      Mam problem taki że oddałem pompę do regeneracji bo ciekła a wcześniej przed pompą sprawdziłem wtryski w moje renault 103.54 z ciekawości bo coś za dużo dymiła jak się okazło każdy lał. Kupiłem drugie za 150zl sztuka  ustawione na 190 bar założyłem a ciągnik nie chce zapalić więc pompa poszła do roboty. Przed wyjęcie czytałem oglądałem co zrobić że nie da się przestawić zapłonu bo ten talerzyk pasuje tylko w jednej pozycji i konieć nie do końca wierzyłem i zaznaczyłem dodatkowo na trybach znaki. Po zrobieniu pompy przyszedł czas na montaż. Poskładałem co i jak trzeba opdpowierzyłem pompę filtr paliwa przewody do wtryskiwaczy itd. Kręcę a ciągnik nie pali jakiś dymek leci ale słabo to wygląda. Jeszcze raz odpowierzyłem a tu dalej nic. Na starych wytryskach palił i pompie również choć paliwo z niej się lało i to ostro był po prostu brak siły.  Dodam że wtryski kupiłem i ustawiał mi je znajomy a pompę oddzielnie dałem do firmy która się tym zajmóje, i może źle zrobiłem bo pompę ustawiają pod wtryski, chociaż jak oglądałem filmiki to wtryski sam chłopak w garażu ustawił a pompę oddał do regeneracji i gitara i niego ciągnik odpalił po drugiej próbie. A  umnie  teraz jest bieda proszę pomóżcie co robić 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v