Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

co do ustawienia wtrysku to coś około 24 stopni przed GMP tłoka ( mam opis procedury  ,ale w języku angielskim ,jak chcesz to mogę zdjęcia tekstu wstawić ) . Ustawienie kół rozrządu Zetory seria75-10540 wygląda tak:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

post-7673-0-76633100-1428223311_thumb.jpg

Edytowane przez DarekD
Opublikowano (edytowane)

Dziękuje kolego za zdjęcie. Ja już złożyłem rozrząd, lecz pompę wtryskową mam ustawioną miedzy 4 a 3 względem koła pośredniego. 

Edytowane przez GlenMoray
Opublikowano

pewnie kiedyś będzie czekała mnie naprawa pompy ,więc pytanie : czy wałek pompy wtryskowej jest mocowany w kole rozrządu na klinie czy na samym stożku ?

Inaczej mówiąc : pompa względem tego koła ma jedno ,ściślie ustalone położenie ?

I jeszcze jedna kwestia : jak wyjąć samą pompę wtryskową , trzeba zdjąć pokrywę rozrządu czy wystarczy odkręcić nakrętkę z kółka ?

 
 
 
Opublikowano

Nie mam pojęcia jak ja zdemontować. Ja nie ruszałem pompy u siebie, zdjąłem pokrywę rozrządu ponieważ coś mi dzwoniło w rozrządzie po remoncie u znajomego niezbyt zdolnego mechanika. Okazało się że to dzwonił tryb od wałka wyważającego który się urwał i tarł o pokrywę. 

 

Opublikowano

pompa jest montowana do koła zebatego na klinie ale jest też stozek. Możesz wyciągnąć ja bez problemu bez ściągania pokrywy rozrządu wystarczy tylko odkręcić zaslepke w obudowie i tam odkrecasz mocowanie wałka i odwracasz nakretke wkrecasz i wcześniej odkrecona pompa z drogiej strony sama wychodzi. Przepraszam za możliwe błędy ale na tel ciężko wszystko wyłapać. :-D.

Opublikowano (edytowane)

w takim razie nie musisz się martwić o kąt wtrysku jeśli  ustawisz rozrząd według rysunku ,który wstawiłem

 
 
 

pompa jest montowana do koła zebatego na klinie ale jest też stozek. Możesz wyciągnąć ja bez problemu bez ściągania pokrywy rozrządu wystarczy tylko odkręcić zaslepke w obudowie i tam odkrecasz mocowanie wałka i odwracasz nakretke wkrecasz i wcześniej odkrecona pompa z drogiej strony sama wychodzi. Przepraszam za możliwe błędy ale na tel ciężko wszystko wyłapać. :-D.

 

ok rozumiem o co chodzi ,tylko jedna wątpliwość : jak odjedziesz   zpompą to czy to koło zębate nie  zmieni swego położenia względem pozostalych kół rozrządu  i wówczas nie obejdzie się bez zdejmowania pokrywy ,żeby  ustawić wzajemnie wszystkie koła ??? Koło napędu pompy jest mocowane tylko na wałku pompy !!

 
 
 
Edytowane przez DarekD
Opublikowano (edytowane)

A czy da się przestawić koło zębate na pompie wtryskowej o jeden ząbek przez tą zaślepkę? 

Może nie muszę się martwić, lecz nie sądzę żeby mechanik ustawił kąt książkowo.

 

Edytowane przez GlenMoray
Opublikowano (edytowane)

z tego co się zdążyłem zorientować to dostęp do tego kółka jest też po wykręceniu korka wlewu oleju także operując przez dwa otwory , jak wiesz w którą stronę  przestwić i jeśli kółko ma na tyle luzu żeby wypadło z zębów - to operacja do wykonania . Jak Masz między 3 i 4 to opóźniłeś  moment wtrysku .Podejżewam ,że jeden ząbek to dość spora różnica w kącie wtrysku  i w pracy silnika. Jak jeszcze wszystkiego nie poskładałeś to warto zajrzeć i mieć już  z głowy.

 
 
 
 
 
 
Edytowane przez DarekD

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez jeziosky
      Witam! Mam taki temat do dyskusji;  Oringi na tulejach w Zetorach. Wiadomo że dość często padają w Zetorach uszczelnienia tulei silnikowych.  Jak myślicie dlaczego tak jest? Z mojego doświadczenia, dość skromnego bo dotyczącego tylko dwóch Zetorów wydaję mi się  że oringi są dość luźno pasowane. Tuleje z nowymi uszczelniaczami wpadają w blok właściwie pod swoim ciężarem. Co ciekawe nowe oringi powinny mieć wymiar katalogowy 104x4,2  a mierząc je  mają max 4,0 mm.  Czy ma ktoś doświadczenie z zastosowaniem  innych  uszczelniaczy silikonowych ale grubszych np. 4,4?
    • Przez matixtex
      Witam, posiadam Zetora 9540. Przeciekał mi siłownik pomocniczy, wymieniłem uszczelniacze, ale dalej cieknie. Chcę go wymienić na nowy ale pan w sklepie powiedział mi że są 2 rodzaje jedne o skoku 300 drugi o skoku 280.  mówił że zakładają teraz te krótsze bo są lepsze . Wymieniał ktoś u siebie? Jak założę 280( bo mój miał 300)wszystko będzie grało czy coś się upierniczy?
    • Przez wesley
      Witam, mam problem z mocowaniem dźwigni rewersu. Tulejka w której osadzona jest dźwignia była trzykrotnie spawana i znów się urwała. Myślę żeby wymieniać całe obramowanie na nowe bo ciężko będzie to pospawać ale nie wiem czy można to kupić nie znam numeru w katalogu. Może ktoś miał z tym do czynienia i mógł mi pomóc byłbym wdzięczny. 


    • Przez Kuba1302
      Witam, potrzebuję założyć lampy ostrzegawcze w Zetorze Forterra 11741. Tak więc przychodzę z zapytaniem jak macie je zamontowane bo ja kupiłem go bez lamp i niewiem jak je założyć żeby niedziurawic kabiny.
      Ps. Będę wdzięczny za zdjęcia i porady 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v