Skocz do zawartości
GlenMoray

Zetor 9540 rozrząd, początek wtrysku

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
DarekD    59

co do ustawienia wtrysku to coś około 24 stopni przed GMP tłoka ( mam opis procedury  ,ale w języku angielskim ,jak chcesz to mogę zdjęcia tekstu wstawić ) . Ustawienie kół rozrządu Zetory seria75-10540 wygląda tak:

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

post-7673-0-76633100-1428223311_thumb.jpg

Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GlenMoray    0

Dziękuje kolego za zdjęcie. Ja już złożyłem rozrząd, lecz pompę wtryskową mam ustawioną miedzy 4 a 3 względem koła pośredniego. 

Edytowano przez GlenMoray

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

DarekD    59

pewnie kiedyś będzie czekała mnie naprawa pompy ,więc pytanie : czy wałek pompy wtryskowej jest mocowany w kole rozrządu na klinie czy na samym stożku ?

Inaczej mówiąc : pompa względem tego koła ma jedno ,ściślie ustalone położenie ?

I jeszcze jedna kwestia : jak wyjąć samą pompę wtryskową , trzeba zdjąć pokrywę rozrządu czy wystarczy odkręcić nakrętkę z kółka ?

 
 
 

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GlenMoray    0

Nie mam pojęcia jak ja zdemontować. Ja nie ruszałem pompy u siebie, zdjąłem pokrywę rozrządu ponieważ coś mi dzwoniło w rozrządzie po remoncie u znajomego niezbyt zdolnego mechanika. Okazało się że to dzwonił tryb od wałka wyważającego który się urwał i tarł o pokrywę. 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

pompa jest montowana do koła zebatego na klinie ale jest też stozek. Możesz wyciągnąć ja bez problemu bez ściągania pokrywy rozrządu wystarczy tylko odkręcić zaslepke w obudowie i tam odkrecasz mocowanie wałka i odwracasz nakretke wkrecasz i wcześniej odkrecona pompa z drogiej strony sama wychodzi. Przepraszam za możliwe błędy ale na tel ciężko wszystko wyłapać. :-D.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    59

w takim razie nie musisz się martwić o kąt wtrysku jeśli  ustawisz rozrząd według rysunku ,który wstawiłem

 
 
 

pompa jest montowana do koła zebatego na klinie ale jest też stozek. Możesz wyciągnąć ja bez problemu bez ściągania pokrywy rozrządu wystarczy tylko odkręcić zaslepke w obudowie i tam odkrecasz mocowanie wałka i odwracasz nakretke wkrecasz i wcześniej odkrecona pompa z drogiej strony sama wychodzi. Przepraszam za możliwe błędy ale na tel ciężko wszystko wyłapać. :-D.

 

ok rozumiem o co chodzi ,tylko jedna wątpliwość : jak odjedziesz   zpompą to czy to koło zębate nie  zmieni swego położenia względem pozostalych kół rozrządu  i wówczas nie obejdzie się bez zdejmowania pokrywy ,żeby  ustawić wzajemnie wszystkie koła ??? Koło napędu pompy jest mocowane tylko na wałku pompy !!

 
 
 
Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Jak ostrożnie będziesz robił to powinieneś wyciągnąć i włożyć ja bez problemu bez zdejmowania pokrywy. Grunt to nic tam nie ruszać po sciagnieciu. :-D

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
GlenMoray    0

A czy da się przestawić koło zębate na pompie wtryskowej o jeden ząbek przez tą zaślepkę? 

Może nie muszę się martwić, lecz nie sądzę żeby mechanik ustawił kąt książkowo.

 

Edytowano przez GlenMoray

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
DarekD    59

z tego co się zdążyłem zorientować to dostęp do tego kółka jest też po wykręceniu korka wlewu oleju także operując przez dwa otwory , jak wiesz w którą stronę  przestwić i jeśli kółko ma na tyle luzu żeby wypadło z zębów - to operacja do wykonania . Jak Masz między 3 i 4 to opóźniłeś  moment wtrysku .Podejżewam ,że jeden ząbek to dość spora różnica w kącie wtrysku  i w pracy silnika. Jak jeszcze wszystkiego nie poskładałeś to warto zajrzeć i mieć już  z głowy.

 
 
 
 
 
 
Edytowano przez DarekD

nowy

 
 
 
 
 
 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
honker    1

A żeby zdemontować pokrywę rozrządu trzeba odkręcić miske olejową?

 


linux, don't be afraid penguin!

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Autofan
      Co sądzicie o dwóch nowych modelach Zetora Utilix i Hortus które miały premierę na targach Agritechnica w Hannowerze:
      http://www.zetor.cz/zetor-utilix
      http://www.zetor.cz/zetor-hortus
      Jak się podoba wam Major w nowej stylistyce?
      http://www.zetornewshape.com/cs/
       
    • Przez ursusikc330m
      Witam wszystkich,mam Zetora Proxime 110 plus z 2011r i mam pytanie czy jest w niej zawór EGR??
       
    • Przez luck30w
      Mam zamiar kupić zetora Forterre 105 tylko mam dylemat czy brać standardowe 14,9 R24 przód 18,4 R38 tył czy może szersze? Proszę użytkowników tych ciągników o opinie.
    • Przez wojtas
      Tak jak w tytule -kierunkowskazy  w proksie a właściwie ich brak. włącznik działa kontrolka działa a nic nie miga . prawdopodobnie przerywacz. może ktoś go wymieniał i wie gdzie się on znajduje bo nie mogę go namierzyć pomimo zdjęcia osłon pod tablicą zegarów. 
    • Przez Quercus78
      Chcę kupić ładowacz czołowy do zetora 9540 i nie mam pojęcia jaki. Producentów jest wielu , ale jaki wybrać.Będzie służył głównie do załadunku obornika,wapna i podnoszenia big bagów z nawozem. Pomoże ktoś ze swojego doświadczenia.
×