Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

witam planuje zakup fendta 309 lsa z rok 83r.. wyglad i tam techniczny wyglada na ok tylko jest mały problem z wrzucaniem ostatniego biegu delikatnie zgrzyta  ale nie wyskakuje...  Prosze o jakies wkazówki tej przyczyny....

pozdrawiam :)

Opublikowano

a z czasem objawy moda sie dalej poszerzyc jakbym obecnej chwili tego nie wymienił?? a może oriendujesz sie ila wymiana tego kosztuje

Opublikowano (edytowane)

Synchronizator do wymiany.Koszt tak jak wyżej ok.2 tyś zł.Można z tym jeździć jeśli zbytnio nie przeszkadza,tylko trzeba pamiętac o wysprzęglaniu.

Edytowane przez Zoch
Opublikowano

Z robocizną to koło 4 tys :) A jak zajrzysz do skrzyni i się okaże że walnięty któryś z trybów? Jak chcesz ciągnik który będzie tani w naprawach to kup se pan ursusa 5714 i śpij spokojnie.

 

Opublikowano (edytowane)

i naprawiaj co sezon ? To, że części tanie to jedno, a drugie, że nie wytrzymałe. Fendt to marka i renoma która mało, która firma ma. Mam u siebie fendt 612 (lata 80) zrobiliśmy nim cięzkiej pracy z 1000mth i narazie nic. Dodam, że ciąga on kipe o ładowności 18, a teraz 20 ton. Jedynie przed kupnem był do wymiany tryb z synchronizatorem biegu wstecznego. Koszt nowego 3 tysiące.

Edytowane przez Damiankoss199495
Opublikowano (edytowane)

Tylko wyobraź sobie sytuację że trafiasz na rempa: hamulce do roboty, w skrzyni 3 tryby do wymiany, pompa dogorywa, ze 2 czujniki trzeba zmienić po 300-500 zł za sztuke, do tego ze 2 łożyska w kole po 200 zł za sztuke i masz kosztów na ponad 20 tys zł. Za taką kase Ursusa 5714 zrobisz 5 razy.

 

A takie ględzenie że naprawy co sezon to sobie odpuść. Mam 2 sąsiadów co mają 5714. Jeden wymienił jakieś tam bzdety a drugi coś z podnośnikiem miał. Kilka lat już śmigają i nic się nie psuje. 

Edytowane przez pawelol111
Opublikowano

Ja osobiście wolałbym pracować tym 309 z 83r. niż nowym ursusem.Niby moce podobne,a uciąg w polu nie do porównania,o komforcie nie wspomne.

Opublikowano

Ale nikt nie mówi o tym,że Fendt się nie psuje,bo to jest tylko maszyna i ma prawo czasami "zastrajkować" :D.Chodzi o to,że wiekszość z tych Fendtów ma przebiegi nie do osiągnięcia przez Ursusa,a jeśli nawet to przy x remontach.

Opublikowano

Ale nikt nie mówi o tym,że Fendt się nie psuje,bo to jest tylko maszyna i ma prawo czasami "zastrajkować" :D.Chodzi o to,że wiekszość z tych Fendtów ma przebiegi nie do osiągnięcia przez Ursusa,a jeśli nawet to przy x remontach.

 

No i tu zgoda. Ale pomyśl sobie: masz 15-20 ha i chcesz mocniejszy ciągnik od c360. Masz środków około 65 tys. Są to pieniądze ciułane ze 4 lata i masz jeszcze ze 3-4 tys na remont jakby coś padło + wymiana oleju. Ursus 5714 to prosty ciągnik, 80km, 4x35 śmiało pociągnie, agregat z siewnikiem również. Ryzyko awarii jest znikome. Nie padnie elektronika bo jej tam nie ma. Jakieś pierdoły najczęściej do wymiany. Na 200 mth rocznie to wystarczający ciągniczek. 

 

W Fendt byle czujnik i trzeba bulić. Tryby w skrzyni drogie, przekładki, podkładki cuda wianki. Po dużych przebiegach pompa na bank do wymiany - około 2,5 tys. I co najlepsze - byle mechanik nie naprawi elektroniki i skrzyni nie złoży. Trzeba mieć pojęcie bo jak się sterowniki popali to dopiero zaczną się koszty liczone w tysiącach. 

 

Można kupić Fendta jak stać na remonty. Jeśli nie - trzeba szukać prostych tanich w naprawach ciągników bo możliwe że trzeba dołożyć urobek z 2 lat żeby dalej takim Fendtem pracować.

Opublikowano

hmm, ale wykorzystanie mocy porównując fendta czy inne podobne klasowo marki do ursusa to niebo a ziemia. Naprawy w fendach są drogie, ale części te wytrzymują zdecydowanie dłużej. Jeżeli mówimy o 60+tysiącach złotych to ciężko kupić coś w ładnym stanie i z bóg wie jaką elektroniką. Ehr wychodziły od 90 albo w niektórcyh (chyba opcja) od 87. I uważam, że pada ona w sporadycznych przypadkach, a wygoda pracy jest nie do porównania. Ale każdy wybiera to co lubi i nikt tego nie zmieni. Możesz mieć pecha i w ursusa musisz wsadzić któryś tysiąc, ale to zależy oczywiście od przypadku.

Opublikowano

dzięki panowie za porady.. jak narazie to kupiłem renault bez przodu która zastapi c 330...

i jeszcze sie zastanawian nad renault 4 cylindry a kolega namawia na 6

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez okejas
      Mam pytanie odnośnie ceny części zamiennych i naprawy skrzyni biegów tak jak w temacie w fendzie 309,mianowicie chodzi o to,ze wyskakują biegi(2 oraz półbiegi),a 3 podczas szybkiej zmiany zgrzyta....ile mógłby wynieś całkowity koszt naprawy??????
    • Przez szympek
      Witam mam problem mianowicie w ciągniku po dodaniu gazu i jego odpuszczeniu chwilę po tym jak chodzi na wolnych obrotach puści dymka niebieskiego i czuć olej, z miarki centymetr ubyło pracował 6 godzin przy kombajnie na wysoki obrotach po dodaniu gazu nie dymi ani nic tylko chwilę po na wolnych puści raz czy dwa
    • Przez adam8211
      Witam wszystkich.
      Problem dotyczy Fendta 312lsa z 1991 roku. Skończyło się sprzęgło, tarcza zupełnie się rozpadła. 
      Ciągnik już po wymianie docisku z tarczą LUK, podstawą tarczy oraz wałka tego co wchodzi do turbosprzęgła. Wszystkie łozyska w sprzęgle suchym i turbomatiku włożone nowe. Zmieniony olej w turbosprzęgle. Nowa pompka sprzęgłowa i wysprzęglik.
      Problemem są ciężko wchodzące biegi. Tak jakby nie wysprzęglał do końca. Wysokie biegi jakoś wchodzą ale czym niższe tym gorzej. Gdzie szukać problemu ?
    • Przez kBieszczad
      WITAM
      Pilnie potrzebuje instrukcji obsługi lub ksiązki pojazdu dla traktora Fendt 311 lsa r 91.
      Gdzie można kupić lub czy ktoś ewentualnie wie gdzie można ściągnąć w wersji elektronicznej.
    • Przez PolExit
      Panwie, 
      zakupiłem w ostatnim czasie Fendt 306 LS Turbomatik, proszę o podpowiedź w sprawie biegów i półbiegów bo mam ich mieć teoretycznie 21 + wsteczne a w praktyce wychodzi że mam ich mniej lub coś nie działa prawidłowo.
      Pytanie podstawowe, bo czytam i trafiam na sprzeczne informacje. Czy po włożeniu np. pierwszego biegu i ustawieniu dźwigni półbiegów na "0" ciągnik powinien ruszyć czy nie? 
      Bo według książki do Fenda którą posiadam powinien ruszyć, a stoi w miejscu. Biegi działają tylko po ustawieniu dźwigni półbiegów na "S" lub "L", czyli tak jak by ruszał tylko na półbiegach. 
      W książce na dźwigni od półbiegów ma dodatkowy przycisk którego ja nie posiadam. 

×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v