Skocz do zawartości
kamilo255

co siac?

Polecane posty

kamilo255    0

Witam otwieram temat bo niema takiego.
Doradźcie co dobrze jest zasiac po owsie bo słyszałem ze niedobrze jest zasiac jęczmieni.
z góry dzięki

ogar118    65

Owies jest dobrym przedplonem dla wszystkich zbóż...

Wiadomość z agroFakt.pl

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

• Podobna zawartość

• Przez mlodyrolnik3
      Witam

Jestem tu nowy i jestem nowym rolnikiem.
      Mam zamiar zasiać owies i napiszcie czy wszystko dobrze będę robił.

1. Było wcześniej pszenżyto
      2. Nic nie było robione od czasu żniw, ponieważ dopiero teraz wydzierżawiłem tą ziemie.
      3. Jest tam trochę perzu i mam zamiar jutro to podorać (zobaczę jak będzie szło).
      4. No wiosnę tak gdzieś 2 tyg. przed sianiem zaoram.
      5. Później trzeba rozsiać nawóz ale nie wiem jaki? Możecie mi coś polecić i w jakich dawkach go siać? Po jakim czasie mam to zdrapać i zasiać owies??
      5. Po zdrapanym powlekę i zasieje owies.
      6. Trzeba jeszcze raz sypnąć nawozem ale po jakim czasie?? I jakim nawozem??
      7. Trzeba opryskać tylko nie wiem kiedy i jakim opryskiem??

Jak możecie to odpowiedzcie na moje pytania i jak coś jest źle to poprawcie.
      Z góry dziękuje.

Pozdrawiam
    • Przez KlimekPL
      Witam,
      sprawa wygląda następująco - znajomy siał owies kilkanaście lat z rzędu na tym samym kawałku ziemi. Jak mi to powiedział, to początkowo chciałem się za głowę złapać, ale w sumie nie jestem pewien - czy owies można uprawiać w monokulturze? Słyszałem m. in. o życie i kukurydzy, że te można spokojnie uprawiać rok w rok, ale owies? Nie mogłem znaleźć nic na ten temat w sieci, ale wydaje mi się, że ta ziemia jest teraz mocno wyniszczona i nie wiem, czy nadaje się teraz do uprawy czegokolwiek.