Skocz do zawartości
koobra

C-330M serwis wodno-olejowy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
C-330M
koobra    0

Witam :)

 

Na dniach będę przeprowadzał mały serwis wodno-smarno-olejowy (wszytkie filtry, oleje i troche uszczelek) w moim ciapku i w związku z tym mam jedno zasadnicze pytanie: do tej pory ciągnik jeździł na wodzie w chłodnicy a jako ze kupiłem nową chłodnice (stara jest cała zakamieniona i leje się z niej już ciurkiem)  to mam dylemat czy zalewać ciągnik płynem i czy przed zdjęciem starej nie pojeździć trochę na wodzie z octem. Obawiam się trochę tego ze ocet zmiękczy i wypłuka kamień z bloku i jednocześnie czy przez to nie popuszczają uszczelki cylindra i płyn przecieknie do oleju zwłaszcza ze cylindry nie były nigdy "ruszane". Z drugiej strony szkoda zalewać nową chłodnice wodą (nawet destylowaną).

 

Ciapkiem jeżdżę b. mało, w zimę prawie wcale.

 

Przy okazji zapytam o olej, bo też zmieniam superol cc na platinum ultor cg-4. Jeździ kto na takim smarowidle? Nie zrobi pompie paliwa nic złego?

 

Dzięki z góry za odpowiedzi, podpowiedzi i rady :)

Edytowano przez koobra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesmaly    681

Kolego zaproponuje wyplukac sama woda uklad i zalac plynem bo zeby wlasnie ocet nie zrobil jakiegos psikusa i zeby wlasnie olej do wody albo odwrotnie nie szedl ps załóż termostat

oleju nie znam bo jezdze tylko na castrolu ale sadze ze jesli silnikowy to nie zrobi nic pompie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koobra    0

Dzieki za szybką odpowiedź :)

 

A płyn po czasie nie zadziała jak ocet i nie wypłuka prawie 30-letniego kamienia z bloku?

 

Co do oleju: tak, jest to olej silnikowy o wiekszym(nieznacznie) wskaźniku lepkości, temp. płyniecia i lekości kinematycznej w temp. 100*C niż turdus ;)

 

Tak teraz myśle ze moze po jakimś czasie jazdy na płynie, w celu zapobiegnięcia przecieków z bloku dodac do płynu środka uszczelniającego chłodnice.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

grzesmaly    681

Nie dodawaj zadnego srodka bo zapcha ci jeszcze nowa chlodnice ja w swojej 385 wlalem plyn i nic sie nie dzieje od kilku lat a tez dlugo byl na wodzie tylko plynu od co nie lej jak robia to co niektórzy bo wytwarza sie tak jakby smar na dnie w chlodnicy
olej jest o klasyfikacji pewnie 20w40 nic nie powinno sie dziac tylko zimny bedzie ciezej palil i po dlugim staniu ciezej pompa bedzie miala zassac i podac olej na panewki ale nie zatrze sie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203

1. Zalewał płynem bez obaw. Nic się nie powinno rozszczelnić.

2. Olej zdaje się, że będzie to 15w40 tylko, że parę klas jakości wyżej niż superol. Jak wnioskuję ciągnik od dawna nie remontowany i jeżdzony ciągle na superolu więc nagaru mogło się w nim nazbierać i trochę ryzyko lać lepszy olej jak dla mnie. Jak chcesz wielosezonowy to może lepiej by było zalać olejem podobnej klasy jakościowej jak by tj milvusem:

http://www.olejedosilnikow.pl/produkt/oleje-silnikowe/mineralne/lotos/lotos-superol-cc-milvus-15w40-5l,129.html

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesmaly    681

Ja z cc wszedlem na castrola15w40 dissel z importu hehe naprawde nic sie nie dzialo poza tym ze 385 jest w stanie odpalic bez podgrzewania stojaca na zewnatrz minus 15 i to na jednej bateri 120amper

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koobra    0

Dokładna nazwa i karta oleju tutaj: http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/PLATINUM_ULTOR_CG-4_15W-40.aspx

 

Przy zmianie oleju zdejmę misę i chociaż ja wyczyszczę z osadów ropą. Myślę ze po tylu latach sie jej należy i nowy olej nie wypłuka przynajmniej z niej tych śmieci po superolu cc. Oczywiście po zabiegu pójdzie nowa uszczelka.

 

Co do ciapka to nie mogę na niego narzekać poza ta chłodnicą. Chodzi ładnie, nie dymi, w zime pali "od strzała" na starym rozruszniku. No może jest jeden mankament związany lekko zapoconą prawą zwolnica i olejem kapiącym z tego otworu pod ciągnikiem.

 

Edytowano przez koobra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    71

Otwór pod ciągnikiem? :blink:

Otwór w obudowie sprzęgła. Ciągnik do rozjechania i wymiana uszczelniaczy na wałkach sprzęgłowych. Możliwe, że także na wale silnika. Zależy jaki olej kapie.

 

Jeśli przechodzisz na lepszy olej możesz profilaktycznie zmienić sam filtr oleju po 100mth od wymiany oleju. Gdy olej zacznie płukać silnik to filtr ma to wyłapać. Przy syfie po Superolu filtr szybko traci możliwości filtrowania i puszcza w obieg olej niefiltrowany. Chyba że masz jeszcze filtr odśrodkowy, on sobie z tym da radę.

 

Płyn chłodniczy lej śmiało, co ma się stać stało by się i na wodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×