koobra

C-330M serwis wodno-olejowy

Polecane posty

koobra    0

Witam :)

 

Na dniach będę przeprowadzał mały serwis wodno-smarno-olejowy (wszytkie filtry, oleje i troche uszczelek) w moim ciapku i w związku z tym mam jedno zasadnicze pytanie: do tej pory ciągnik jeździł na wodzie w chłodnicy a jako ze kupiłem nową chłodnice (stara jest cała zakamieniona i leje się z niej już ciurkiem)  to mam dylemat czy zalewać ciągnik płynem i czy przed zdjęciem starej nie pojeździć trochę na wodzie z octem. Obawiam się trochę tego ze ocet zmiękczy i wypłuka kamień z bloku i jednocześnie czy przez to nie popuszczają uszczelki cylindra i płyn przecieknie do oleju zwłaszcza ze cylindry nie były nigdy "ruszane". Z drugiej strony szkoda zalewać nową chłodnice wodą (nawet destylowaną).

 

Ciapkiem jeżdżę b. mało, w zimę prawie wcale.

 

Przy okazji zapytam o olej, bo też zmieniam superol cc na platinum ultor cg-4. Jeździ kto na takim smarowidle? Nie zrobi pompie paliwa nic złego?

 

Dzięki z góry za odpowiedzi, podpowiedzi i rady :)

Edytowano przez koobra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesmaly    692

Kolego zaproponuje wyplukac sama woda uklad i zalac plynem bo zeby wlasnie ocet nie zrobil jakiegos psikusa i zeby wlasnie olej do wody albo odwrotnie nie szedl ps załóż termostat

oleju nie znam bo jezdze tylko na castrolu ale sadze ze jesli silnikowy to nie zrobi nic pompie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koobra    0

Dzieki za szybką odpowiedź :)

 

A płyn po czasie nie zadziała jak ocet i nie wypłuka prawie 30-letniego kamienia z bloku?

 

Co do oleju: tak, jest to olej silnikowy o wiekszym(nieznacznie) wskaźniku lepkości, temp. płyniecia i lekości kinematycznej w temp. 100*C niż turdus ;)

 

Tak teraz myśle ze moze po jakimś czasie jazdy na płynie, w celu zapobiegnięcia przecieków z bloku dodac do płynu środka uszczelniającego chłodnice.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

grzesmaly    692

Nie dodawaj zadnego srodka bo zapcha ci jeszcze nowa chlodnice ja w swojej 385 wlalem plyn i nic sie nie dzieje od kilku lat a tez dlugo byl na wodzie tylko plynu od co nie lej jak robia to co niektórzy bo wytwarza sie tak jakby smar na dnie w chlodnicy
olej jest o klasyfikacji pewnie 20w40 nic nie powinno sie dziac tylko zimny bedzie ciezej palil i po dlugim staniu ciezej pompa bedzie miala zassac i podac olej na panewki ale nie zatrze sie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    206

1. Zalewał płynem bez obaw. Nic się nie powinno rozszczelnić.

2. Olej zdaje się, że będzie to 15w40 tylko, że parę klas jakości wyżej niż superol. Jak wnioskuję ciągnik od dawna nie remontowany i jeżdzony ciągle na superolu więc nagaru mogło się w nim nazbierać i trochę ryzyko lać lepszy olej jak dla mnie. Jak chcesz wielosezonowy to może lepiej by było zalać olejem podobnej klasy jakościowej jak by tj milvusem:

http://www.olejedosilnikow.pl/produkt/oleje-silnikowe/mineralne/lotos/lotos-superol-cc-milvus-15w40-5l,129.html

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesmaly    692

Ja z cc wszedlem na castrola15w40 dissel z importu hehe naprawde nic sie nie dzialo poza tym ze 385 jest w stanie odpalic bez podgrzewania stojaca na zewnatrz minus 15 i to na jednej bateri 120amper

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koobra    0

Dokładna nazwa i karta oleju tutaj: http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/PLATINUM_ULTOR_CG-4_15W-40.aspx

 

Przy zmianie oleju zdejmę misę i chociaż ja wyczyszczę z osadów ropą. Myślę ze po tylu latach sie jej należy i nowy olej nie wypłuka przynajmniej z niej tych śmieci po superolu cc. Oczywiście po zabiegu pójdzie nowa uszczelka.

 

Co do ciapka to nie mogę na niego narzekać poza ta chłodnicą. Chodzi ładnie, nie dymi, w zime pali "od strzała" na starym rozruszniku. No może jest jeden mankament związany lekko zapoconą prawą zwolnica i olejem kapiącym z tego otworu pod ciągnikiem.

 

Edytowano przez koobra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Otwór pod ciągnikiem? :blink:

Otwór w obudowie sprzęgła. Ciągnik do rozjechania i wymiana uszczelniaczy na wałkach sprzęgłowych. Możliwe, że także na wale silnika. Zależy jaki olej kapie.

 

Jeśli przechodzisz na lepszy olej możesz profilaktycznie zmienić sam filtr oleju po 100mth od wymiany oleju. Gdy olej zacznie płukać silnik to filtr ma to wyłapać. Przy syfie po Superolu filtr szybko traci możliwości filtrowania i puszcza w obieg olej niefiltrowany. Chyba że masz jeszcze filtr odśrodkowy, on sobie z tym da radę.

 

Płyn chłodniczy lej śmiało, co ma się stać stało by się i na wodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez bakster1992
      Witam. Chciałbym uzyskać wiadomość na temat śrubki którą się wkręca w dźwigienkę zaworów po co ona jest? Pytam dlatego bo u mnie pod wpływem drgań się wykręca i sądzi olej
    • Przez Arasowsky
      Cześć! Mam we Władimircu T-25 pompę wtryskową z C-330 i nie bardzo wiem jak wymienić olej w pompie wtryskowej, bo to mój pierwszy ciągnik.
      Czy wlew oleju jest w tym miejscu co zaznaczyłem 2 na zdjęciu?
      Pod numerem 1 jest bagnet sprawdzający poziom?
      Gdzie jest spust? Z prawej czy z lewej strony?




    • Przez damian00980
      Mam pytanie dotyczące nowego bloku. 
      Czy trzeba dopasowywać panewki do nowego wału czy można kupić jakieś dopasowane i czy nowy wał trzeba szlifowac( chyba nie :)) chce kupić nowy blok nowy wał korbowy nowe tuleje panewki pierścienie itd. Mam już nową głowice klawiaturę. Powiedzcie jak to wszystko musi być po kolei zrobione. Chodzi mi o złożenie silnika na nowym bloku z nowymi częściami. Pomóżcie
       
    • Przez Arektoma
      Witam tak jak w tytule co może być przyczyną? 
      Same antares II 1997r. silnik chłodzony powietrzem na elektrycznym regulator obrotów. Faluje obrotami od 500-750 na biegu jałowym, po dodaniu gazu w zakres 1500 i więcej problem ustępuje. Wymienione i wyregulowane rozpylacze na nowe, zawory również ustawione co prawda nie wiem jaki powinna być wartość ustawienia zaworów ale ustawiłem 0.35mm na zimnym wszystkie równo. Pompka zasilająca paliwo sprawdzona oraz wyczyszczona. Odpala po 2-3 obrotach rozrunika za każdym razem czyli moim zdaniem normalnie. Jest mała zależność jak był mróz tak około minus 7 to falowanie było zdecydowanie mniejsze a jak złapał lekko wyższa temp. To wracał do zakresu jak pisałem wcześniej. Błagam pomocy 😉
    • Przez damian00980
      Witam. Chciałbym się was zapytać co mogło być przyczyną obciecia się śrub na wale korbowym i czy jest sens to naprawiać czy lepiej nowy wał? I skąd są te smary w obudowie.

×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.