koobra

C-330M serwis wodno-olejowy

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
C-330M
koobra    0

Witam :)

 

Na dniach będę przeprowadzał mały serwis wodno-smarno-olejowy (wszytkie filtry, oleje i troche uszczelek) w moim ciapku i w związku z tym mam jedno zasadnicze pytanie: do tej pory ciągnik jeździł na wodzie w chłodnicy a jako ze kupiłem nową chłodnice (stara jest cała zakamieniona i leje się z niej już ciurkiem)  to mam dylemat czy zalewać ciągnik płynem i czy przed zdjęciem starej nie pojeździć trochę na wodzie z octem. Obawiam się trochę tego ze ocet zmiękczy i wypłuka kamień z bloku i jednocześnie czy przez to nie popuszczają uszczelki cylindra i płyn przecieknie do oleju zwłaszcza ze cylindry nie były nigdy "ruszane". Z drugiej strony szkoda zalewać nową chłodnice wodą (nawet destylowaną).

 

Ciapkiem jeżdżę b. mało, w zimę prawie wcale.

 

Przy okazji zapytam o olej, bo też zmieniam superol cc na platinum ultor cg-4. Jeździ kto na takim smarowidle? Nie zrobi pompie paliwa nic złego?

 

Dzięki z góry za odpowiedzi, podpowiedzi i rady :)

Edytowano przez koobra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesmaly    692

Kolego zaproponuje wyplukac sama woda uklad i zalac plynem bo zeby wlasnie ocet nie zrobil jakiegos psikusa i zeby wlasnie olej do wody albo odwrotnie nie szedl ps załóż termostat

oleju nie znam bo jezdze tylko na castrolu ale sadze ze jesli silnikowy to nie zrobi nic pompie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koobra    0

Dzieki za szybką odpowiedź :)

 

A płyn po czasie nie zadziała jak ocet i nie wypłuka prawie 30-letniego kamienia z bloku?

 

Co do oleju: tak, jest to olej silnikowy o wiekszym(nieznacznie) wskaźniku lepkości, temp. płyniecia i lekości kinematycznej w temp. 100*C niż turdus ;)

 

Tak teraz myśle ze moze po jakimś czasie jazdy na płynie, w celu zapobiegnięcia przecieków z bloku dodac do płynu środka uszczelniającego chłodnice.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

grzesmaly    692

Nie dodawaj zadnego srodka bo zapcha ci jeszcze nowa chlodnice ja w swojej 385 wlalem plyn i nic sie nie dzieje od kilku lat a tez dlugo byl na wodzie tylko plynu od co nie lej jak robia to co niektórzy bo wytwarza sie tak jakby smar na dnie w chlodnicy
olej jest o klasyfikacji pewnie 20w40 nic nie powinno sie dziac tylko zimny bedzie ciezej palil i po dlugim staniu ciezej pompa bedzie miala zassac i podac olej na panewki ale nie zatrze sie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
romek6340    203

1. Zalewał płynem bez obaw. Nic się nie powinno rozszczelnić.

2. Olej zdaje się, że będzie to 15w40 tylko, że parę klas jakości wyżej niż superol. Jak wnioskuję ciągnik od dawna nie remontowany i jeżdzony ciągle na superolu więc nagaru mogło się w nim nazbierać i trochę ryzyko lać lepszy olej jak dla mnie. Jak chcesz wielosezonowy to może lepiej by było zalać olejem podobnej klasy jakościowej jak by tj milvusem:

http://www.olejedosilnikow.pl/produkt/oleje-silnikowe/mineralne/lotos/lotos-superol-cc-milvus-15w40-5l,129.html

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
grzesmaly    692

Ja z cc wszedlem na castrola15w40 dissel z importu hehe naprawde nic sie nie dzialo poza tym ze 385 jest w stanie odpalic bez podgrzewania stojaca na zewnatrz minus 15 i to na jednej bateri 120amper

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
koobra    0

Dokładna nazwa i karta oleju tutaj: http://www.orlenoil.pl/PL/NaszaOferta/Produkty/Strony/PLATINUM_ULTOR_CG-4_15W-40.aspx

 

Przy zmianie oleju zdejmę misę i chociaż ja wyczyszczę z osadów ropą. Myślę ze po tylu latach sie jej należy i nowy olej nie wypłuka przynajmniej z niej tych śmieci po superolu cc. Oczywiście po zabiegu pójdzie nowa uszczelka.

 

Co do ciapka to nie mogę na niego narzekać poza ta chłodnicą. Chodzi ładnie, nie dymi, w zime pali "od strzała" na starym rozruszniku. No może jest jeden mankament związany lekko zapoconą prawą zwolnica i olejem kapiącym z tego otworu pod ciągnikiem.

 

Edytowano przez koobra

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mtracz    72

Otwór pod ciągnikiem? :blink:

Otwór w obudowie sprzęgła. Ciągnik do rozjechania i wymiana uszczelniaczy na wałkach sprzęgłowych. Możliwe, że także na wale silnika. Zależy jaki olej kapie.

 

Jeśli przechodzisz na lepszy olej możesz profilaktycznie zmienić sam filtr oleju po 100mth od wymiany oleju. Gdy olej zacznie płukać silnik to filtr ma to wyłapać. Przy syfie po Superolu filtr szybko traci możliwości filtrowania i puszcza w obieg olej niefiltrowany. Chyba że masz jeszcze filtr odśrodkowy, on sobie z tym da radę.

 

Płyn chłodniczy lej śmiało, co ma się stać stało by się i na wodzie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez ursus-moc
      witam stosowla to ktos pomaga to co http://www.olejarz.pl/dodatki-do-oleju/140-cerazer-do-silnika-maszyn-rolniczych-cs-a.html
    • Przez max2505
      Witam. Niedawno kupiłem c 330 jako traktor pomocniczy w gospodarstwie (do lekkich prac). Do tej pory posiadałem u c 360. Traktor był słaby o czym wiedziałem ale reszta była ok. Gdy rozebrałem silnik okazało się że większość części jest nowa tzn. Tłoki, cylindry, pompa olejowa(poprzedni właściciel zrobił remont) wał też nowy, korbowody chyba też. Okazało sie że przyczyną może być kiepska głowica. Została oddana do regeneracji. Wtryski zostały sprawdzone i są ok. Po wymianie pompy wtryskowej na regenerowaną dalej nie było różnicy. Filtr powietrza i filtry paliwowe czyste. Rozrząd też sprawdzony, znaki są dobrze. zapłon był przestawiany i reakcja jest ale wielkich różnic nie ma. traktor ciężko pali w temperaturze ok 5 stopni C, i kopci przy dodawaniu gazu a "górke widzi z daleka", troche wolno wchodzi na obroty ale to chyba normalne. Jeździłem inną trzydzistka i nie była wcale taka słaba. Nigdy nie grzebałem w 30 , może miał już ktoś podobny problem?? będe wdzięczny za jakieś rady.
      P.S. Spotkał sie ktoś ze złymi znakami na kołach rozrządu??
    • Przez kierowca
      Witam wszystkich posiadam c 330 i mam pęknięty blok koło pompy wtryskowej tu gdzie znajduje sie tabliczka znamionowa (niżej wtrysków) i mam pytanie czy da się to skleić bo mi woda wycieka.dziękuje wszystkim za odpowiedzi.
    • Przez kacper2365
      Witam chciałbym zamontować do esioka s7 chyba to jest es 301 rozrusznik jaki do tego wieniec ile on ma w środku mm albo może z czego by pasował najlepiej jest zamontować na kole zamachowym czy coś na korbie niemuwie że wieniec na korbie nie ale coś by szło zamontować na korbie?
      Ale po za tym chodzi mi o jakiś wieniec albo z fiata 126p albo 125p czy ze skody czy coś w tym stylu jakby ktoś mógł to by dał namiary na te części do esioka wieniec i tłumik gdzie można kupić takie części niech ktoś poda strone z gury dzięki i pozdrawiam.
       
    • Przez smerfeta117
      Witam. Moj zetorek 5245 gdy ruszam np z miejaca do 1500 obr na minute silnika brakuje mu mocy gdy dojdzie do okolo 1500 czuć jak by poprostu,,włączyło się turbo" i później chodzi silnik idealnie i ma moc . Na wolnych obraotach slychac jak nie pracuje równo na 3 tłoki. (Tak jak by mu brakowało paliwa)Co może być przyczyną?
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.