Skocz do zawartości

Polecane posty

krencus90    0

Witam Forumowiczów,

 

Piszę z prośbą o doradzenie w kwestii uprawy facelii, a mianowicie, chciałbym na glebie po ugorze posiać facelię na nasiona. Z racji tego, że jeszcze nigdy (w tamtym roku ale w poplonie) nie siałem tej roślinki na nasiona, więc potrzebuje troche pomocy w tej uprawie. 

Na powierzchni ok. 10 ha chciałbym posiać ta facelie, jak już pisałem na tej ziemii był ugór, klasa tej ziemi- V.

I teraz pytania, jakie opryski proponujecie na ta uprawe i kiedy je wykonać oraz jak z nawożeniem pod ta roślinke?

Za każdą pomocną odpowiedź serdecznie dziękuje :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
boku27    222

Facelia to śliski interes, wszystko ładnie i pięknie kasa czasem nie taka  zła ale jak jest termin zbioru i nasiona się otwierają wystarczy jeden lepszy deszcz lub wiatr i ponad połowa leży na ziemi. A gryzie ten kurz przy koszeniu że nie daj Boże,. :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

krencus90    0

wielkopolska, okolice Konina, dzięki za ten link, próbowałem coś na forum o tym znaleźć ale coś mi nie wychodziło, a tu masz ;) ogólnie troche już sie dowiadywałem o faceli i słyszałem o tym kurzu i niestety o "nieprzewidzianych opadach i wiatrach" też mówiono, no ale może warto zaryzykować...?

a co do oprysków, bo są różne szkoły, jeden mówi AFALON, drugi FULISADE, kolejny LENTROL, co o tym myślicie, które praktykowaliście i przyniosło wymierny efekt? no i kiedy pryskaliście? 

no i nawożenie, co polecacie pod ta uprawe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pajej    52

był juz temat o faceli po co kolejny tylko zamet na forum sie robi

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
nick    0

Nie dasz rady z chwastem, to nie zborze, że masz dużo środków na różne chwasty i w ostateczności możesz jeszcze przesiać. Jak by była taka łatwa w uprawie to by tak nie płaciła. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
witek21    4

Ja też bym nie ryzykował... chyba że na poplon. Ciężko będzie Ci poradzić sobie z chwastami a każda większa dawka herbicydu przychamuje wzrost faceli i po plonie...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez polac
      Witam! No więc na wiosnę najprawdopodobniej będziemy siali Facelie i mam kilka pytań związanych z uprawą tej rośliny a konkretnie jak uprawić pole pod ta roślinę,jakie nawozy stosować i jakie są choroby i szkodniki tej rośliny.???
      Pozdrawiam.
    • Przez kosma
      Witam.
       
      Bardzo chętnie nawiążę współpracę z rolnikami, plantatorami czy leśnikami.
      Szukam miejsc i roślin dla swoich pszczół.
      Rośliny letnie typu:GRYKA, FACELIA,AKACJA, LIPA.
      Mogę postawić ok. 100 szt uli.
      Oferuję za to pyszny miód oraz inne produkty pszczele z mojej pasieki.
      Szukam miejsc w województwach:POMORSKIM, KUJAWSKO-POMORSKIM LUB WARMIŃSKO-MAZURSKIM.
       
      Zapraszam i proszę o kontakt wszystkich chętnych i doceniających działalność pszczół.
      Mój tel. 698 537 643 lub mail: swan.malb@wp.pl

    • Przez DawidSakowski
      Mam na sprzedanie 70kg facelii błękitnej na kilogramy odmiany Stala. 
      Zbiór 2016,nie pryskana na dojrzewanie,wschody ok.95%
      Możliwość wysyłki za pobraniem jak i odbioru osobistego
      Dla zainteresowanych więcej w ogłoszeniu.
      https://www.olx.pl/oferta/facelia-blekitna-stala-na-kilogramy-CID757-IDjJtRt.html
×