Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam posiadam mfa 3080 z 87-88 roku nie pamiętam dokładnie.Chciałbym się dowiedzieć dlaczego on jedzie tylko 30 km/h a jak sobie patrze na aukcjach i te roczniki mają 40 km/h napisane i autorzy tych aukcji też tak piszą.Coś czytałem, że mogę mieć coś z tym wzmacniaczem.Ogólnie to pisali, że on się znajduje tu w tych 3 guzikach 4x4 blokada mostów i powinien być jeszcze ten przycisk a ja to mam zaślepione.Chciałbym się spytać czy idzie go odblokować do tych 40 km .I jeszcze jedno moje pytanko czy one oryginalnie miały tu kolo biegów guzik do przełączania zółw zająć. W załaczniku zaznaczyłem mniej więcej gdzie się to znajduje.

post-88635-0-39724400-1422390105.jpg

Opublikowano

Obawiam sie że masz wersję bez wzmacniacza bo nie każdy go miał ;) Możesz mieć skrzynię 16x16 bez wzmacniacza ( jeśli sie mylę przepraszam ale 32x 32 mi nie pasuje bez wzmacniacza )  W każdym razie jeżeli go nie było to nic nie da sie zrobić ;)  A przełączanie żółw/ zając masz w dźwigni zmiany biegów ( 1234) jak pociagniesz na "luzie" w lewą stronę na max i powinna kontrolka od żółwia czy zajaca zmienic ie na przeciwną :) Jeśli masz przełacznik typu " on off" ( dwie pozycje) no to coś było przerabiane :) nie sugeruj sie tylko aukcjami bo one naprawde wychodziły w różnych wersjach ;)

Opublikowano

ciagnk pewnie z Francji, ma pgraniczenie prędkosci

trzba wymienic dwa kola zębate w przekładni -skrzyni biegów

koszt dosć znaczy - pytanie czy warto sie spieszyć z jazdą za tyle kasiory :)

Opublikowano

Mam znajomego elektryka i mogę mu zlecić zadanie naprawy tego przełączania żółw /zająć żeby się tylko pociągało wajchę i samo by się to przełączało czy takie coś jest możliwe?

Opublikowano

Takie coś jest na fakcie, tylko tym steruje centralka (komputer), pociągnięciem dzwigni dajesz impuls i centralka przerzuca. Jak centralka nawali to można przerobić na zwykły przełącznik i sobie włączać i wyłączać żółwia/zająca, chodzi tylko o to żeby raz był prąd a raz nie na elektrozaworze.

Opublikowano

I trzeba uważać żeby nie przełączyć w czasie jazdy bo centralka to uniemożliwia a przy takim kombinowanym przełaczniku dochodzi to ryzyko, można skrzynię "poprawic" takim przełączeniem w czasie jazdy ;)

Opublikowano

 Z tym przerobieniem na 40 km/h to jest trochę roboty. Musiałbyś zadzwonić do Korbanków tylko nie na centralę tylko na jakiegoś ich regionalnego przedstawiciela, to może Ci powie jak to wygląda. Ja jestem z małopolski i tu się kontaktowałem z serwisem (rozkręciła mi się skrzynia na "słynnej" zakrętce) Kierownik konkretnie wyjaśnił co mogło się stać i ile może kosztować,  mechanicy na miejscu konkretni i znający się na rzeczy. Robią konkretnia jak sztuka nakazuje, bez żanej "maniany" . Ja w zeszłym roku widziałem cały ten mechanizm dokładnie, tyle że ja mam ze wzmacniaczem (półbiegiem). W tym przypadku nic nie kupujesz tylko rozbierasz mechanizm i zamieniasz koła miejscami (3 satelity, koło główne i jeszcze jakiś wałek z 2 zębatkami się obraca) ewentualnie łożyska igiełkowe do wymiany. Roboty trochę jest bo musisz rozpołowić

Opublikowano

Nie no z tym 40 km/h to ja nic nie będę robił bo ja nie jeżdżę i mi to zbytnio nie jest potrzebne po prostu sam do swojej ciekawości spytałem.Dzięki panowie za pomoc jedynie co będę się starał tą centralkę zółw/zając naprawić :P A jak już tego wzmacniacza nie ma to może dobrze miej rzeczy które się mogą zepsuć.Myślę, że temat do zamknięcia :D

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v