Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

EHR jeszcze może  nie łaczyć na klemie bo bierze z aku , z klemy bezpośrednio. Z przodu powinno być 3 bezpieczniki w tym jeden od autotronic'a  o ile pamietam :) Ja obstawiam że coś z elektroniką, zawsze jak coś sie dzieje najpierw elektronika potem sprawy mechaniczne jeżeli nie mam pewności ze to na pewno awaria mechaniczna ;) A może czujniki ? :)

 

Opublikowano

Dzięki za wskazówki. Po dzisiejszym dniu walki z traktorem, prognozy 50/50 że autotronic lub skrzynia do roboty. Pierwsza rzecz, to odkryty rozłączony styk prowadzący do czujnika szybkości obrotów wałka wom (pto speed sensor). Kable do czujnika są tak napięte, że ledwo można było połączyć z powrotem kostkę. Zgodnie z instrukcją, rozłączenie tego czujnika zatrzymuje pracę wałka i zapala żółtą kontrolkę. Brak efektu. Do tego jeśli załącze długie światła, to wszystkie kontrolki gasną na panelu kontrolnym - właściwie słabiutko i szybko migają. Do zrobienia dziś za dnia. Gdybym puścił odpowiedni prąd z tych dwóch czujników, to bym oszukał sterownik i bym wiedział co jest nie tak. Potrzebuję prawidłową wartość napięcia na czujniku ciśnienia przy załączonym silniku(lekko odstawić piny, nie odłączając czujnika i przyłożyć miernik na oba styki) i jakieś normy do tego z tyłu za lewym siłownikiem podnośnika. Jęśli zgaszę te dwie kontrolki to już będzie z górki.

Opublikowano

Temat elektroniki zamknięty. Wałek załączany poprzez autotronic, reszta "na krótko", blokada tylko przy przytrzymaniu żółtego guzika, po puszczeniu - rozłączana. Włączniki spięŧe z kontrolkami.  Zrobiłem z Masseya Ursusa. Podrzucę jakieś foto jak go całkiem złożę. Pozdrawiam. Wirtualny browar dla Lukbold i Lukash3060 

Opublikowano

Nie chcę Cię wku...ić ale ten przewód idący od akum. do autotronica przed kabiną  ma kostkę i czasem to ona powoduje objawy opisane.

A jeśli nie to pin przy module lubi sie obluzować. 

Jeśli już chcesz przerobić na krótko pamiętaj że autotronic zabezpiecza przed zmianą żółwia na zająca podczas jazdy. Te koła są na prostych zębach i w razie czego nie ma zmiłuj.

A może lepiej przerobić go na wersją electronic? Gdyby co daj znac podeślę schematy.

Opublikowano

Spoko, ale gdyby nie przewodził, nie zasiliłby żadnej diody na konsoli, sterowanej przez autotronic. Drugie zasilenie idzie przez alternator pomarańczowym kablem od włącznika bezpieczeństwa, czyli po wciśnięciu sprzęgła. Tak zdaje sobie sprawę,  że to jakiś błąd konstrukcyjny: jeśli zabraknie prądu na elektrozaworze od redukcji to załączy biegi "polowe" nawet przy 30 Km/h (zawór otwarty - zając, zawór zamknięty - żółw). Dlatego też do zaworu od redukcji dałem fazę z alternatora sprzed stacyjki. Póki co, przełącznik od redukcji będzie nieczynny i na stałe zając, bo nie moge wcisnąć żadnego biegu po zamknięciu zaworu, mimo iż na otwartym wchodzą normalnie - chyba synchronizator w skrzyni do wymiany. Z resztą w standardzie żółw/zając wciskasz tylko i wyłącznie manualnie bez wrzuconego biegu - wajcha w bok. Jak naprawie skrzynie, to muszę wstawić jakiś układ scalony pod oryginalny przełącznik od redukcji (pod wajchą wchodzacą w skrzynię) gdyż te biegi załącza się "impulsowo". Wyeliminuję w ten sposób możliwość przypadkowej zmiany żółw/zając podczas jazdy (na załączonym biegu) W schemacie jest jakiś "telebreaker". Gdyby ktoś podesłał jakieś info jak przerobić ten włącznik aby dawał stały prąd na zawór po jednokrotnym wciśnięciu wajchy w bok i rozłączał po powtórnym wciśnięciu, byłbym wdzięczny. Dzięki za słuszne sugestie mirro. 

Opublikowano

Elektronika czasem zawodzi. Lubie proste rozwiązania. Zamiast kombinować z przekaźnikiem do oryginalnego switch'a żółw/zając, wstawie miniaturowy elektromagnes z zatrzaskiem na mój obecny włącznik 1/0 do sterownia na krótko. Fazę do otwierania "elektrozatrzasku" wyprowadzę z włącznika bezpieczeństwa. Czyli włącznik będzie unieruchomiony dopóki nie wcisnę "głębokiego sprzęgła". Zwykle redukuję na postoju, więc raczej przypadkowo nie załącze tego przycisku przy sprzęgle podczsas ruchu kół. A tak w ogóle to trzeba używać sprzęgła do zmiany żółw/zając? W oryginale udawało się bez, mimo iż z przyzwyczajenia wciskałem. Z resztą dlatego też mam zryte synchro, gdyż zmieniałem w toku. W ogóle jak wcisnę wajchę w bok ze 2, 3 razy to mi się cała blokuje i biegu nie idzie wcisnąć. ciągnik, lekko drga i przygasa jak otwieram zawór na zająca. Być może to pociągneło za sobą autotronic, bo świeciły się obydwa ledy na raz (i żółw i zając) i w ogóle kontrolki nie były adekwatne do rzeczywistości. W każdym bądź razie sterownik póki co wykorzystuję tylko do wałka wom - czujnik bezpieczeństwa odpiąłem, a kostkę idącą do niej zwarłem, przez co sterownik "uznaje" iż sprzęgło non stop włączone. Dzięki temu startuje wałek. Jeśli odepnę spinkę (tak jakby puszczenie sprzęgła) wałek "gaśnie". Załączone sprzęgło także otwiera elektrozawór 4wd. Jutro podepnę się z powrotem do fazy ze sterownika od napędu i się przejadę powyżej 15 Km/h. Czujnik prędkości pozostwiłem bez zmian, toteż jeśli ta funkcja działa, to odłączy mi napęd podczas jazdy, a ponieważ mam kontrolke pod fazę idącą na zawór to zgaśnie. Jak nie to kit z tym i sam będę musiał pamiętać o rozłączaniu.    

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez xzibit0000
      Czesc. Mam problem z wałkiem wom. Podczas jazdy z rozrzutnikiem nagle wałek wom sie zatrzymał i zaczął zgrzytac. Po zdjęciu przekaźnika i wlaczeniu wom walek zaczął sie kręcić i zgrzytal i na ,,oko,, nie kręcił z ta prędkością co powinien kręcić patrząc na obroty silnika. Dzisiaj za każdym włączeniem walka zgrzytal i po wyłączeniu go tez zgrzytal dopiero po chwili przestawał.
      Za co sie zabrać? Kosz WOM czy cos innego? Dzięki za podpowiedzi
       
    • Przez darkowe1
      Pany da radę wymienić w rozdzuelaczu od ponosnika suwak na linkę? Teraz jest na panel ehr jednak sa z nim straszne problemy . Ostatnio przestał działać był jakis elektronik stwierdził ze panel jest dobry . Przerobiliśmy podnosnik na krótko nowe kable gura dół i tez się zacina ... chciałem przerobić sterowanie na linkę tylko czy da radę...
    • Przez szymon628
      Mam problem ponieważ rozebrałem przedni most w mf 3050 i zauważyłem że jedna półos jest dluzsza od drugiej czy ktoś wie z której strony powinna być 
    • Przez Sadownik3650
      Witam . Posiadam MF 3650 sadownik, co może być przyczyna takich objawów:?
      Przy pracy ze siewnikiem ciągnik wszedł w tryb migającej kontrolki oleju. Stracił moc, po kilku minutach odcina zapłon. Po ponownym odpaleniu objawy są podobne nieregularna praca. 
      Filtry paliwa są wymienione pompka działa tłoczy paliwo, filtr oleju nowy jak i olej. 
      proszę o jakaś podpowiedz...
       
       
    • Przez Mateusz1254
      Massey Ferguson 6160 skrzynia speedshift podczas pracy na polu na desce rozdzielczej zniknął napęd półbieg blokada i drążek od zmiany biegów ciężko chodzi i nie można załączyć zająca gdzie trzeba szukać przyczyny? Sterownik z prawej strony pod kabiną był sprawdzony i naprawiony Autotronic 3.przy akumulatorze u góry bezpieczniki mają prąd.Główne bezpieczniki w kabinie też sprawdzone 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v