Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano (edytowane)

Witam,

Założyłem temat bo nigdzie  na forum nie znalazłem odpowiedzi na to pytanie: " Jakie są koszty remontu przyczepy".

A w tej chwili jestem już po remoncie więc podzielę się informacją dla tych co planują remont.

Przyczepa kupiona z w stanie sprawnym/dobrym czyli można było jechać na pole i sypać. Ale z czasem postanowiłem wszystko "rwać" i zrobić remont. 

 

HL 6011

Po remoncie ładowność 10,800 kg

 

Ceny remontu

(opisałem remont robiony przyczepy dla siebie a nie na handel, dlatego komentarze typu"można było coś tam taniej" mnie nie interesują, bo przyczepa ma być sprawna, a nie tylko wyglądać czyt. mieć kupione burty i pomalowana).

Każda rzecz od zawleczki, przez śrubę, po  podkładki , łożyska itd było sprawdzane i wymieniane na nowe.

 

1.kupno przyczepy: ...... (ceny widoczne są na np. na allegro)

2.rejestracja, przegląd(inne papierki jeżeli są potrzebne) w moim przypadku wszystko wyniosło mnie ok 450,00 zł

3.burty wys. 110 cm : 3500,00 zł 

4.tylni zderzak 200,00 zł

6. blacha na spod przyczepy 900,00 zł

7. profile zamknięte/ ceowniki/ kątowniki wszystko potrzebne do wzmocnienia ramy ( mnie wyniosło 600,00)zł

8.nowa instalacje pneumatyczna:

-zawór 350,00 zł

- regulator 150,00 zł 

-złącze twarde 30,00 zł

-złącze miękkie 30,00 zł

-osłona na siłowniki fi 110 mm 15,00 zł

-osłona na siłownik fi 75 mm 15,00 zł

-siłownik fi 125 150,00 zł   x 2szt

-węże do pneumatyki (założyłem mocniejsze tzn. od hydrauliki) 300zł same gołe węże

- teraz takie rzeczy jak trójniki, nyple końcówki, tulejki 350,00 zł

9. instalacja hydrauliczna ( przewody, nyple, kolanka, eurozłącza, uchwyty na aurozłącza) ok 600,00 zł 

10.Instalacja elektryczna:

-kpl wiązka 160,00 zł

-odblaski czerwone/białe/pomarańczowe/trójkąty 100,00zł

-lampy diodowe obrysowe białe/czerwone/pomarańczowe 280,00 zł

-lampy tylne diodowe 200,00 zł

-lampa podś tablicy led 50,00 zł

12. piaskowanie 600,00 zł

13. farba podkładowa, a następnie już konkretny kolor razem 1100,00 zł(tyle wychodzi jeżeli wszystko ma być dobrze pomalowane, anie nie tylko raz mgiełką pryśnięte)

14.naklejki 100,00 zł

15.nowe felgi + plus opony tirowskie 3000,00 zł (zależy od stanu opon)

16. koło zapasowe (felga z opona)700,00 zł

17. także koszta robią się przy takich pierdołach jak: zawleczki, śruby, opaski metalowe, kostki do elektryki, smar, smarowniczki, dużo izolacji, wsuwek elek, tarcz do boscha dużego i małego w tym tarcze to szlifowania i cięcia,2 paczki elektrod i 3 x drut 5kg do migomatu, 3 x butle do gazu, nowe szpilki i nakrętki do kół ok 1200,00 zł (zależy co jak kto zużywa, czy robienie dla siebie konkretnie czy tylko na handel i do żyda)

18. klin pod koło 100,00zł,

19.mocowanie pod klin 40,00zł

20.drabinka przednia (stal 100,00zł)

21. drabinka tylnia (stal 100,00zł)

22.podestu(mostek) (siatka ocynkowana + materiał = 250,00 zł)

23. nowe resory gumowe(odbijaki) od 8011 x 8 szt założone po 2 szt/na resor koszt   8 x 50,00 zł

24. wypalane na plazmie identyczne uchwyty do dodatkowych poduszek (na wzór oryginałów) 100,00 zł

25. przewód spiralny elektryki 100,00zł

26. przewód spiralny do pneumatyki 120,00 zł

27.uszczelnienia do przyczepy (wykorzystałem na składaniu burt uszczelkę gumową od okien o grubości 3mm( niby nie potrzebnie , ale dla własnego spokoju zamontowałem) 50,00zł

28. gumowe odbojniki między ramą, a ramą wywrotu 140,00 zł / kpl

29. nowe bolce wywrotu przyczepy 80,00 zł /szt

30. nowe sprężyny do zaczepu (oryginały do HW6011) 99,00 zł /szt

31. uchwyt na wtyk eurozłącza hyd. 40,00 zł / szt

32. stopnie w skrzyni ładonkowej (stopnie składane) 60,00 zł / szt

33. łańcuchy ściągające w skrzyni łądunkowej z cybantami i srubami rzymskimi typu ucho hak + karabińczyki skręcane 70,00 zł/ kpl jeden łańcuch

34. do tego 14 dni pracy dziennie po ok 8-10 godz.

35. ...

 

Jeżeli dobrze policzyłem to wychodzi: 16608,00 zł + koszt kupna przyczepy 

 

w planach plandeka koszt zwijanej na korbce ok 1200,00 zł

resory od HL 8011 1szt/ 500,00 zł (przy prawie 11 tonach na oryginalnych resorach od 6011 trochę buja przyczepą)

 

 

Pkt. 1.13 – pisanie postów pogrubioną czcionką + caps lock w tytule

+1p. ostrzeżeń.

Edit: kris14

post-73163-0-69495900-1419873944.jpg

Edytowane przez SHREKnew
  • Like 1
Opublikowano

ta przyczepe to chyba na pancerna przerobiles 3 rolki po 15kg co ty tam tak spawales ? chyba wszedzie ciagle spawy a jeszcze elektrody 2 paczki, :D  widac konkretna robota bez oszczednosci

Opublikowano (edytowane)

Czy wymiary skrzyni zostały zmodyfikowane? tzn przedłużaliście ? albo jeśli pamiętasz podaj mi wymiary skrzyni.

Edytowane przez Johnson
Opublikowano

do proxima64:

masa przyczepy zmieniła się o :

1.ciężar większych kól/opon,

2.podwójne burty

3. więcej stali do wzmocnienia ramy

Jak wagowo to jest to tego Ci nie powiem bo samej przyczepy nie ważyłem.


do Johnson:

skrzynia była robiona bod wymiar starej oryginalnej skrzyni. Jutro podam wymiary.

Opublikowano

Mogłeś kupić blachę tłoczoną z metra jak pronar koszt podobny a mniej roboty i estetyka lepsza ,co do sumy końcowej robiąc samemu to ok 22tyś wystarcza  w calości z zakupem uzywanej .

Opublikowano (edytowane)

teraz gdybym miał kupować burty to kupiłbym takie o jakich piszesz ale jak zaczynałem remont to akurat takiej nigdzie nie znalazłem wybrałem to co miałem sprawdzone i w okolicy.

 

Edytowane przez SHREKnew
Opublikowano

nom faktycznie roboty dużo było( i dalej nie jest skończona, tzn zawsze coś się przerobi/ulepszy itd) Moge stwierdzić, że remont praktycznie od zera , a zakup nowej z fabryki to całkiem inne wrażenia (oczywiście na + dla tej starej wyremontowanej). 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Famer21
      Szukam przyczepy 8-10ton na co patrzeć jaką najlepsza bedzie?
      Gdzie mogę znaleźć przyczepe jakąś w necie poza allegro, bo nic nie widać same takie "zrób to sam".
    • Przez Arturo1610
      Witam. szukam przyczepy wywrotki, taka do wozenia obornika zboża cos zeby bylo stabilne głównie przy wożeniu obornika jak jest mokro. Głównie ogladam na olx hl bss i brandys szukam czegos co bedzie mialo minimum 5m dlugosci i 2,3-2,4 szerokosci zeby w zniwa wozić też baloty. I teraz moje pytanie. Czy ktoś by mi mogł podać jakie wymiary ma hl 8011? i jak to jest z tymi czeszkami, ilu sa tonwe? i od jakiego to modelu zależy ? moze ktoś sie orientuje jakie sa rodzaje tych przyczep. bo widze 7,8 i 9 i 10 a nawet 12 ? modeli tez jest mnóstwo bo i p93s i agro i jeszcze inne i sam juz nie wiem czego szukac zeby spełniała moje warunki ;/ podpowie ktoś jak to jest z tymi czeszkami głownie ? danych technicznych tez nie mozna nigdzie znależć. prosze o pomoc.
       
      ps. jakby ktos mial w rozsadnej cenie to kupie tez dokumenty do hl 6011 sztywnej
    • Przez Radan
      Witam.
       
      Miał ktoś styczność z tą maszyną w warunkach polowych.
      Pytam bo zamierzam kupić a interesuje mnie sprzęt zarówno do zastosowań w transporcie sieczki jak i rozrzutnik obornika.
      Fliegl ASW 391 w identycznej konfiguracji jest prawie dwa razy droższy.
    • Przez koyack
      Witam wszystkich. Zastanawiam się nad zakupem przyczepy uniwersalnej  ściana przesówna. Służyła by do transportu zboża, kiszonki z qq oraz jaka rozrzutnik obornika. Przeglądając oferty różnych firm trafiłem na ogłoszenie firmy Agrotechnology z Rzeszowa. Ale nigdzie nie mozna znaleźć informacji o ich produktach. Interesujące jest uniwersalne podwozie do różnych przeznaczeni np można po ściągnięciu zabudowy przyczepy zamontować na podwoziu beczkowoz.  Czy ktoś miał doczynienia z tą firmą? Jakieś opinie? Z góry dziękuję za wszelkie informacje.  Załączam link do ogłoszenia. 
      https://www.otomoto.pl/maszyny-rolnicze/oferta/agrotechnology-przyczepa-ze-sciana-przesuwna-up-pza-27-jedna-rama-wiele-narzedzi-ID6Gg380.html
    • Przez pawi
      Witam kolegów, orientuje się  ktoś  czy  główna  rama  w tych przyczepach  się  czymś  różni? Czy w D55 była inna lub mocniejsza względem przyczep sztywnych? D46 względem d47 to całkiem inna konstrukcja  a jak to wygląda  w szóstkach? 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v