Skocz do zawartości

Fendt 515C dziwne stuki....???


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Posiadam Fendta 515c, juz kilka lat. Tej jesieni pojawił sie pewien problem. Mianowicie przy duzym obciażeniu slnika (np cięzka orka) słychać dziwne stukanie, z lewej strony silnika, jak siedze w kabinie. Dość głośne. Takie dziwne uderzenia. Po chwili stuki zanikają. Gdy go troszkę przytrzyma (silnik ma ciężej), znowu słychac te stuki. Nie mam pojęcia co może być przyczyną tego dzwięku. Przy lekkich pracach nic nie słychać. A ciągnik najwiekszy w gospodarstwie czyli głównie do cięzkich prac. Spotkał się ktoś z czymś podobnym?? Wie ktoś co to może być??

Opublikowano

cos malo na ten model i rok? teoretycznie przy tym przebiegu to powinien smigac jak prawie nowka ciezko tak bez ogledzin stwierdzic moze to korbowod na sworzniu stukac niema co tak jezdzic musisz to dokladnie zlokalizowac gdzie to dokladnie stuka i naprawic zanim cos sie urwie

Opublikowano

I tu jest właśnie problem, bo nie moge zlokalizować skąd ten dzwięk..... A ciśnienie mi to podnosi... Pewnie sie dopiero dowiem jak cos rzeczywiście sie urwie. 

Opublikowano

wiesz jak sie urwie to juz bedzie za pozno koszty nie male orientujesz sie napewno co ile do fendta kosztuje musisz dokladnie osluchac silnik nawet o wiele taniej jest teraz to zlokalizowac nawet rozbierajac silnik niz potem

Opublikowano

Rozgrzej silnik, zmierz ciśnienie oleju. Oczywiście najpierw poszukaj gdzieś info ile ma mieć. Gdyby pękł tłok silnik nie równo by pracował. Ale ciśnienie na cylindrach można zmierzyć. I właściwie zostaje tylko to co można sprawdzić bez rozbierania silnika. Pytanie czy stuki pochodzą z silnika. może ci się wydaje. Trudno przez net zgadnąć, gdzie stuka. Pytanie o przebieg w tych ciągnikach jest śmieszne. Bo kto tak naprawdę go zna. Kilkuletnie mają tyle co napisałeś. A tu pewnie trzeba 1 z przodu postawić.

Tak czy siak traktor musisz oddać do mechanika. Bo wątpię abyś miał przyrządy do przeprowadzenia pomiarów jak pisałem wyżej.

Opublikowano

Był taki przypadek u nas w firmie w 515. Tez nie można było zlokalizować co się dzieje aż w końcu przypadkiem okazało się ze jest uszczelka pod głowicą uszkodzona

Opublikowano

Ludzie litości. Uszkodzona uszczelka objawia się wam stukaniem? Jak duże luzy zaworowe są, aby tak głośno stukało pod obciążeniem? A turbo i pompa to chyba kogoś w głowę stuknęły. Ja już dziękuję.

W sumie jedyne wyjście mechanik do traktora lub traktor do mechanika.

  • Like 1
Opublikowano (edytowane)

No to byś się zdziwił jak przepali się uszczelka między tłokami jak wali.Jak nie miałeś  takiego przypadku i głupot nie gadaj.Takie zjawisko ukazuję się w silnikach z całymi głowicami.Miałem taki sam numer w 80 miska olejowa wek panewki zrzuciłem łapie korbowody zero luzu wał w porządku na głównych też nic została głowica.Głowica na bok a tu dziura między 3-4 ale objawy były najpierw pod obciążeniem a po jakiejś chwili walił po dodaniu gazu i stabilizował się jak obroty się wyrównały. :P

Edytowane przez balcerek1
Opublikowano (edytowane)

Kiedyś miałem tak przepaloną uszczelkę w 255. A tam jak wiesz jest jedna głowica. Nic nie stukało. Ale ok niech będzie. Tak czy siak bez mechanika to tylko wróżenie z fusów. Dlatego napisałem, że jedyne co można zrobić na szybko to zmierzyć ciśnienie oleju, i sprężanie. Zamiast rozbierać po kolei nie to co potrzeba i zgadywać.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

Panowie cisnienie oleju napewno bedzie ok bo jak by niebylo to juz dawno by silnik sie zatar a sprezanie co ma do tego ? brak sprezania to powodowal by prace nie na wszystkie cylindry a ciagnik pracuje ok odpala tez dobrze

Opublikowano

To są tylko sugestie a nie gotowa recepta co wymienić. Na odległość przez tv to kiedyś Kaszpirowski ponoć uzdrawiał.  Ludzie piszą, ze pękł tłok lub uszczelkę wypaliło. Pomiar sprężania to pokaże. Pomiar ciśnienia pozwoli ocenić czy wszystko ok z wałem. To są jedyne metody aby co nie co sprawdzić bez rozbierania silnika. Tyle w temacie.

Opublikowano

Kolego, mam deutza agrostara z silnikiem fendta i przebieg 8500 h i przerabiałem tak zwany stukot, napoczątku było tak jak mówisz, stukał jak miał ciężko potem już nie stukało,

Lecz po paru dniach zaczął stukać ciągle, na podwórku starałem się żeby stukotał i odrazu zacząłem rozbiórkę, okazało się że tłok dotykał głowicy.

Wymieniliśmy wszystkie sworznie, złożyliśmy i to pomogło. Luz był ledwno wyczuwalny a jednak się tłukło bo jednak są to dosyć spore obroty 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez PatrykK2000
      Następująco, podczas jazdy do przodu zapina dopiero po przełączeniu na 3 lub 4 półbieg, natomiast po wrzuceniu rewersu do tyłu ciągnie już na wszystkich, podczas przełączania półbiegów podczas rewersu do przodu słychać że ciągnik przełącza wszystkie połbiegi ale nie jest w stanie na nich ruszyć z wyjątkiem tego 3 i 4 na których jedzie bez problemu. Żółw zając nic nie zmienia cewki działają prawidłowo.
      Nie wyrzuca żadnych innych komunikatów, z wyjątkiem gdy własnie coś "padło", próbując go wygrzebać na łące do tyłu wrzucił błąd od półbiegów 1,2,3,4 i był zapięty jedynie 3 półbieg wtedy jedynie pojawił się ten komunikat do zjechania.
      Może miał ktoś taki przypadek bądź wie gdzie szukać, przejrzałem juz inne posty ale nie widziałem tam przypadku takiego żeby do tyłu jechał na tych półbiegach a do przodu już nie.
    • Przez Krzychu9557
      Witam pacjent 514c nie mogę odpowietrzyć układu paliwa. Dodam że w podstawie filtra musiałem przegwintowac odpowietrznik na 8 bo już gwintu nie było.nigdzie się nie poci proszę o pomoc
    • Przez Zordon14
      Witam, ile oleju wchodzi do silnika w fendt 515c? nigdzie nie moge znalezc a przymierzam sie do zmiany.
    • Przez konradrolnik6784
      witam czy miał ktoś problem może z nie wyświetlaniem obrotów wałka wom na pulpicie w fendzie 512???
    • Przez ClaasDominator
      Witam serdecznie wszystkich .Koledzy ma taki problem z fendt 515 jak wjade do  rowu przodem albo najade na bruzde w polu wyskakuje symbol podnosnika.wtedy przestaje działać podnosnik.Musze skasowac błąd zapalic ciagnik od nowa i wszystko wraca do normy. zastanawiam sie gdzie jest problem może ktos tak miał .z góry dziekuje za cenne rady i podpowiedzi pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v