Skocz do zawartości
mariog84

Fendt 515C dziwne stuki....???

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Fendt
mariog84    1

Witam. Posiadam Fendta 515c, juz kilka lat. Tej jesieni pojawił sie pewien problem. Mianowicie przy duzym obciażeniu slnika (np cięzka orka) słychać dziwne stukanie, z lewej strony silnika, jak siedze w kabinie. Dość głośne. Takie dziwne uderzenia. Po chwili stuki zanikają. Gdy go troszkę przytrzyma (silnik ma ciężej), znowu słychac te stuki. Nie mam pojęcia co może być przyczyną tego dzwięku. Przy lekkich pracach nic nie słychać. A ciągnik najwiekszy w gospodarstwie czyli głównie do cięzkich prac. Spotkał się ktoś z czymś podobnym?? Wie ktoś co to może być??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

zenek_19    4

cos malo na ten model i rok? teoretycznie przy tym przebiegu to powinien smigac jak prawie nowka ciezko tak bez ogledzin stwierdzic moze to korbowod na sworzniu stukac niema co tak jezdzic musisz to dokladnie zlokalizowac gdzie to dokladnie stuka i naprawic zanim cos sie urwie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
mariog84    1

I tu jest właśnie problem, bo nie moge zlokalizować skąd ten dzwięk..... A ciśnienie mi to podnosi... Pewnie sie dopiero dowiem jak cos rzeczywiście sie urwie. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

U sąsiada w zetorze objawiało się tak samo pod obciążeniem a przyczyną był pęknięty tłok.

Edytowano przez balcerek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek_19    4

wiesz jak sie urwie to juz bedzie za pozno koszty nie male orientujesz sie napewno co ile do fendta kosztuje musisz dokladnie osluchac silnik nawet o wiele taniej jest teraz to zlokalizowac nawet rozbierajac silnik niz potem

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Rozgrzej silnik, zmierz ciśnienie oleju. Oczywiście najpierw poszukaj gdzieś info ile ma mieć. Gdyby pękł tłok silnik nie równo by pracował. Ale ciśnienie na cylindrach można zmierzyć. I właściwie zostaje tylko to co można sprawdzić bez rozbierania silnika. Pytanie czy stuki pochodzą z silnika. może ci się wydaje. Trudno przez net zgadnąć, gdzie stuka. Pytanie o przebieg w tych ciągnikach jest śmieszne. Bo kto tak naprawdę go zna. Kilkuletnie mają tyle co napisałeś. A tu pewnie trzeba 1 z przodu postawić.

Tak czy siak traktor musisz oddać do mechanika. Bo wątpię abyś miał przyrządy do przeprowadzenia pomiarów jak pisałem wyżej.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Harnas88    12

Był taki przypadek u nas w firmie w 515. Tez nie można było zlokalizować co się dzieje aż w końcu przypadkiem okazało się ze jest uszczelka pod głowicą uszkodzona

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

Tylko że uszczelka zaczyna się ujawniać pod dużym obciążeniem a za chwilę po dodaniu gazu słychać stukanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Maxer    1

Sprawdź luzy na zaworach może są za duże i stuka temu albo to turbo bądź pompa wtryskowa

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Ludzie litości. Uszkodzona uszczelka objawia się wam stukaniem? Jak duże luzy zaworowe są, aby tak głośno stukało pod obciążeniem? A turbo i pompa to chyba kogoś w głowę stuknęły. Ja już dziękuję.

W sumie jedyne wyjście mechanik do traktora lub traktor do mechanika.

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
balcerek1    91

No to byś się zdziwił jak przepali się uszczelka między tłokami jak wali.Jak nie miałeś  takiego przypadku i głupot nie gadaj.Takie zjawisko ukazuję się w silnikach z całymi głowicami.Miałem taki sam numer w 80 miska olejowa wek panewki zrzuciłem łapie korbowody zero luzu wał w porządku na głównych też nic została głowica.Głowica na bok a tu dziura między 3-4 ale objawy były najpierw pod obciążeniem a po jakiejś chwili walił po dodaniu gazu i stabilizował się jak obroty się wyrównały. :P

Edytowano przez balcerek1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

Kiedyś miałem tak przepaloną uszczelkę w 255. A tam jak wiesz jest jedna głowica. Nic nie stukało. Ale ok niech będzie. Tak czy siak bez mechanika to tylko wróżenie z fusów. Dlatego napisałem, że jedyne co można zrobić na szybko to zmierzyć ciśnienie oleju, i sprężanie. Zamiast rozbierać po kolei nie to co potrzeba i zgadywać.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
zenek_19    4

Panowie cisnienie oleju napewno bedzie ok bo jak by niebylo to juz dawno by silnik sie zatar a sprezanie co ma do tego ? brak sprezania to powodowal by prace nie na wszystkie cylindry a ciagnik pracuje ok odpala tez dobrze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    492

To są tylko sugestie a nie gotowa recepta co wymienić. Na odległość przez tv to kiedyś Kaszpirowski ponoć uzdrawiał.  Ludzie piszą, ze pękł tłok lub uszczelkę wypaliło. Pomiar sprężania to pokaże. Pomiar ciśnienia pozwoli ocenić czy wszystko ok z wałem. To są jedyne metody aby co nie co sprawdzić bez rozbierania silnika. Tyle w temacie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrian3005    45

Kolego, mam deutza agrostara z silnikiem fendta i przebieg 8500 h i przerabiałem tak zwany stukot, napoczątku było tak jak mówisz, stukał jak miał ciężko potem już nie stukało,

Lecz po paru dniach zaczął stukać ciągle, na podwórku starałem się żeby stukotał i odrazu zacząłem rozbiórkę, okazało się że tłok dotykał głowicy.

Wymieniliśmy wszystkie sworznie, złożyliśmy i to pomogło. Luz był ledwno wyczuwalny a jednak się tłukło bo jednak są to dosyć spore obroty 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez HugoTomek
      Witam.
      kupiłem Fendt 512 C i mam pytanie, potrzebuję instrukcji obsługi w języku polskim w wersji elektronicznej najlepiej bo papierowe są dostępne ale strasznie drogie, prosze o pomoc.
      Może ktoś by mi polecił jakieś pługi od razu do tego typu fendt?? Chodzi mi o jakieś obrotowe 4 skibowe do 49 tyś (nowe)
    • Przez MsDarsen
      Witam
       
      Mam problem z półbiegami w swojej 512 a mianowicie wyskakuje mi ikonka od półbiegów i dźwięk ostrzegawczy.
      Kod błędu 5.1.43 - ponoć zdefektowany zawór magnetyczny Y1
      Możecie mi powiedzieć jak wymienić ten zawór magnetyczny? czy to będzie trudne i ewentualnie prosiłbym o zdjęcia w którym miejscu znajduje się ten zawór.
      Dodatkowo mam problem ze sprzęgłem z tego co się dowiedziałem brakuje mu oleju ale za żadne skarby nie mogę znaleźć tego wlewu do sprzęgła mógłby ktoś podesłać jakieś fotki gdzie on się znajduje?
       
      Z góry dziękuje za pomoc
    • Przez mariog84
      Witam wszystkich. Wczoraj pojawił się niemały problem. Zauważyłem że między 2 a 3 głowicą pojawia się płyn chłodniczy. Czy ktoś przerabiał już ten problem?? Czy wymiana uszczelki pod głowicą powinna pomóc?? Czy to zapowiedź jakiś większych problemów?? A jeżeli to uszczelką pod głowicą to mógłby mi ktoś podpowiedzieć jaką siłą dokręcić głowicę i jakie ustawic luzy zaworowe?? Będę wdzięczny za wszystkie pomocne wiadomości.
    • Przez SLAWEK69
      .Na piatym tłoku slychac glosne stuki co moze byc
    • Przez makel9
      Witam jak w temacie ciągniki stoi w miejscu i wywala nastepujace błedy  
      Objaśni ktoś ??
       
      4.1.10
      5.1.33
      4.1.11
      5.1.62
      4.1.07 
       
      Pozdrawiam
×