Skocz do zawartości

Jaki ciągnik wybrać? NH czy Zetor?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Witam. Przymierzam się do zakupu nowego ciągnika do małego gospodarstwa (22ha). Pod uwagę wziąłem dwa ciągniki. Zetor Major 80 (76km) oraz NH TD5.75 (72km). Obecnie posiadam dwa wysłużone Ursusy więc będzie to ciągnik główny. Jego zadaniem będzie koszenie łąk, prasowanie, ładowanie oraz transport bel (siano, słoma, siano-kiszonka).

Za Zetorem przemawia korzystne spalanie, tańszy serwis (tak mi się bynajmniej wydaje), oraz cena (138 tys z turem). Na temat NH wiem trochę mniej. Na pewno lepiej wykonana i bardziej komfortowa kabina. No i NH ogólnie wydaje się być solidniejszym sprzętem (bynajmniej w moim mniemaniu).  Cena NH to 145 tys z turem. 

Dowiedziałem się jeszcze, że w Zetorze nie ma fabrycznej klimatyzacji. Pan w salonie powiedział, że mogą mi ją założyć na miejscu. No i pojawia się pytanie jak to będzie wyglądać i działać? Mieliście z czymś takim do czynienia? Jest się czego bać? 

Proszę o wasze opinie.

Opublikowano

jeden i drug to bardzo proste ciagniki. moze lepiej rozejrzyj sie za lepsza seria nh zeby mial rewers hydrauliczny lub elektro hydrauliczny bo o ile pamietam to w td jest chyba mechaniczny a przy turze sie przyda lepszy. co do mojej opini to jeden  2 sa dosc proste zalezy jakie masz ursusy ale w moim odczuciu raczej ciagniki pomocnicze niz glowne.

Opublikowano (edytowane)

Jak sie zastanawiasz nad NH z turem to dołóż jeszcze troche (chyba ze sytuacja na to nie pozwala) i wez wiekszy model bo z tego co się orientuje to mniejsze  niz 80 km mają suche sprzęgło i mechaniczny rewers a wieksze maja mokre i rewers hydrauliczny co jest bardzo przydatne przy pracy w turze. A zapas mocy zawsze się przyda w przypadku rozwoju gospodarki.

Edytowane przez crative009
Opublikowano

jeden i drug to bardzo proste ciagniki. moze lepiej rozejrzyj sie za lepsza seria nh zeby mial rewers hydrauliczny lub elektro hydrauliczny 

To może i lepiej, że są proste. Mniej rzeczy do psucia :) Całe życie pracowałem na ursusach C360 i generalnie chciałem poprawić sobie komfort pracy kupują nowszy ciągnik. Nie potrzebuję nie wiadomo jakich udogodnień. Zwłaszcza, że to wszystko wiąże się z cena, a tu raczej bym chciał się zmieścić w kwocie o której pisałem wcześniej. Ew. zostają jeszcze używane,ale ciężko znaleźć coś konkretnego. 

Lepszą serią tzn jaką? Jesteś w stanie podać konkretny model w granicy 80 km? Czy w serii T4 jest szansa na rewers hydrauliczny, bo na stronie NH nie mogłem znaleźć tej informacji.

Opublikowano

Nh ma rewers hydrauliczny, takie jak w td5050 z mokrym sprzęgłem. Nie jestem przekonany do Zetora. Miałem brać proxime 90, ale wolałem Td5050, po 1 lepsza cena, a w czechu za wszystko doliczają, i suma sumarum zetor by mnie wyniósł by więcej, Nh jest dobrze wykonany, prosty, system lift-o-matic jest bardzo dużym ugodnieniem.

Opublikowano

Jeżeli chcesz serie to to weź td 85 bo on ma rewers hydrauliczny a docenisz to przesiadając się z 60 szczególnie przy turze ale nawet na polu nie musisz ciagle ciskać sprzęgła a w końcu kupując nowy ciągnik kupujesz go na lata. Ja mam 60 i jd 6100rc i powiem ci szczerze ze tego czego najbardziej brakuje mi w 60 to rewers i przedni napęd.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez rabit500
      Witam niedawno kupiłem forda/new hollanda 8240 i mam pytanie jaka może być przyczyna agresywnego sprzęgła.
      Sprzęgło działa tylko że przy ruszaniu bierze odrazu na maksa niema niema i odrazu napęd załączony z dość mocnym szarpnięciem. Czy jest jakaś metoda wyregulowania tego oprócz linki pod pedałem. Sprzęgło prawdopodobnie sterowane hydraulicznie z pompy hydrauliki ciągnika. Albo gdzie szukać przyczyny szarpnięć. Półbiegi wchodzą stosunkowo gładko, z minimalnym szarpnięciem. Skrzynia 16x16.
    • Przez rabit500
      Witam.
       
      Mam pytanie czy ma ktoś może opis poszczególnych przełączników/włączników w fordzie/new hollandzie 8240. Interesuje mnie szczególnie do czego służy przełącznik przy lewarkach zmiany biegów.
       
      Jeśli zły dział proszę o przeniesienie.
    • Przez Dayhin
      Witam mam problem od pewnego czasu , mój new Holland t7.200 pc na 19 biegu nie jedzie pełną prędkością tylko np. 39,40 .
      Czasem po dłuższej trasie w czasie jazdy sam przyspieszy do 42,5 .
      Tak jakby coś się działo z blokadą górnej granicy obrotów silnika 
      Dodam tylko że czasem wariuje prędkość na wyświetlaczu 
       
    • Przez martinoss
      Witam,
       
      Mam problem od nowości w swoim New Hollandzie. Mianowicie jak w temacie skrzynia szarpie przy zmianie na podane biegi. Zgłaszając na gwarancję kalibrowali ją, ale oczywiście mówili, że ta skrzynia nie jest idealna i tak ma   Mogłem ich mocniej docisnąć z perspektywy czasu, ale to mój pierwszy ciągnik, nie miałem doświadczenia
      Pojechałem do innego serwisu i wymienili cewkę skrzyni odpowiadającą za te biegi, skalibrowali i... Bajka, wchodzą super.
      Dopóki nie wjechałem w pole. Pod obciążeniem przy przerzuceniu na 7 bieg ciągnik staje na 2 sekundy po czym jakby ktoś młotkiem wbijał ten bieg. Czyli objaw jest taki - podczas jazdy biegi wchodzą super, pod obciążeniem dramat. Ktoś ma jakiś pomysł?
    • Przez bartekpelka
      Witam wszystkich.
      jestem posiadaczem nh t4.95 lecz kupiłem go z błędem 3405.
      Wiem że jest to błąd czujnika temperatury turbiny, układ wydechowy był zdemontowany lecz jest już ogarnięty.
      podpowie ktoś który to czujnik oraz czy można jakoś samemu skasować ten błąd?
       
      dodatkowo wyskakuje czasami błąd od niskiego ciśnienia w układzie kierowniczym. Olej wraz z filtrami wymienione. Wspomaganie działa bez zarzutu. Zaczęło się tak dziać po wymianie sprzęgła gdzie ciągnik był rozebrany. Czyżby układ zapowietrzony?
       
      pozdrawiam
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v