Skocz do zawartości
JacekKliemann

John Deere 6150M czy Class Arion 620

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
CLASS

Witam. Tak jak w temacie mam dylemat co wybrać traktor będzie siłą pociągową gospodarstwa głównie orka i siew, latem również transport płodów rolnych małe odległości z pola do bazy ok 1-2 km. Ma współpracować z płógiem obracanym 4 skibowym i wałem na przednim tuzie, agregatem uprawowo siewny z siewnikiem na hydropaku 3m i przyczepa 12t. Obie maszyny testowałem w tym tygodniu podczas orki niestety nie wyżej wymienionymi modelami bo z jd był 6170m 170 km a z classa Arion 630 160km na cebisie. Jd skrzynia ręczna z rewersem 5 biegów i 4 półbiegi na każdym przełożeniu class w standardzie półautomat 4 biegi i 6 półbiegów na każdym przełożeniu. Ogólne wrażenia jd duży mocny masywny fajnie funkcjonuje zarówno tls jak i kabina dobrze wszystko zestrojone kabina trochę mała wszystko pod ręką i wmiarę czytelne cicho ciepło i wygodnie obsługa prosta i wygodna. Praca i tu jest problem orałem na C2 lub C3 obroty max ustawione na 1900 prędkość ok 10-12,5 km miałem problem z ustawieniem stałej prędkości tzn na C2 gdy obroty wzrastały do 1900 i było czuć ze traktor ma za lekko przełączałem na C3 kawałek jechał i juz tracił moc i z powrotem na C2 i tak w kółko ziemia mieszana pole o długości ok 400m gleba lekka i ciężka glina nie wiem może źle był wyregulowany traktor chodzi mi o obroty i dobrze dobrany półbieg. co do spalania trudno powiedzieć gdyż wiele razy traktor pracował na postoju wynikało to z popsutego koła po obrocie pługu trzeba było wyjść i ręcznie obrócić koło więc na 2ha spalił 49l Class kabina duża obszerna cebis komputer pokazujący dużo przydatnych informacji np ile ha/h ile pali na ha lub godzinę itp itd. ogólnie opcje komputera fajne a nawet potrzebne. jeśli chodzi o obsługę trochę skomplikowane ale po 20 min można już traktor dobrze wyczuć niestety skrzynia podczas zmiany biegów zarówno w automacie i ręcznej zmianie bardzo szarpie i powoduje dyskomfort może to kwestia wyregulowania wyczucia i odpowiedniej pracy pedałem gazu i powinno być ok ale ja więcej orałem niż jeździłem a podczas orki biegów nie zmieniałem. duży plus tej skrzyni to to że na biegu C4 i przy prędkości obrotowej silnika 1650 pracowałem ze stałą prędkością ok 10,5 km a dodam że miał 10km mniej niż jd a radził sobie dobrze nawet na c5 by ujechał w granicach 13km\h podkreślam stałą tylko podczas dojazdu do końca pola i na uwrociu zmieniałem na C1 dlaczego tak wolno dlatego iż szybciej poprostu ten traktor się dziwnie buja i trzęsie gdyż zawieszenie zarówno przedniej osi jak i kabiny jest nieco gorsze od jd. Po za tym martwi mnie koszty serwisu tej skrzyni ogólnei class jest wygodniejszy ma więcej bajerów i jest naszpikowany elektronika która ułatwia pracę ale co gdy coś się zepsuje cenowo to samo w granicach 300000 netto + 20 000 cebis do classa serce mówi jd rozum class i bądź pan mądry co wybrać wielka ciężka amerykańską paliwożerną lokomotywę czy nieco lżejsza niemiecka precyzję pomocy

aha classem pracowałem ok 3,5h tez trochę stania itd bo coś tam. za orałem 3ha spalanie pokazało mi na kompie takie 17,5 \ha 13,5\h czyli nieźle przy wprawie myślę że można zejść do 16 nawet spalił ok 50l

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tetsuya    7

Też mam teraz w planach ariona 620 lub case cvx 145. Ariona mialem na teście 3 dni i byłem bardzo zadowolony. U mnie arion chodził w 5 obrotowej kverneland na 2,40m ale  spokojnie szedł też na 2,60. Do tego też pracował na  bronie aktywnej kverneland 4,5 metra i też dawał sobie rade. Zgodzę się z tym szarpaniem w czasie zmian biegów u mnie było to samo ale w orce praktycznie nie przekraczałem 1600 obrotów i spalanie wyszło na pozimie 14l na godzine. Ja akurat negocjuję skrzynie bezstopniowa cmatic EQ200. U mnie diler za ariona 620 cebis cmatic na full wypasie chce 350 tysiecy netto. Do tego gwarancja dodatkowa na 3 lata maxi care lącznie 4lata gwarancji. Ja wychodzę z założenia że jeżeli traktor ma być dla mnie to lepiej jakby był na pełnym wyposażeniu by praca w polu była przyjemna i lekka.

 Co do JD to traktory produkowane w Europie nie mają za wiele wspólnego z prawdziwym amerykańskim JD 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

STIG0013    406

Ten portal to galeria z doczepionym forum, na którym zazwyczaj ciągną się jedynie kłótnie więc wątpliwa sprawa czy ktoś pomoże.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
janusz20    105

w JD  miałeś za wysokie obroty dlatego tyle wciągnoł, W ogóle bez sensu jest tak szybko orać, moim zdaniem 8-9 km/h to max 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

bież jd wiem co mówię po gwarancji wywalisz filtr cząsteczek stałych który tłumi silnik i będzie od razu 20 koni silniejszy jak nie więcej i spalanie sporo spadnie bież jd i nie kombinuj wiem co mówię.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
overrange    1

Miałeś JD i Claas na testy więc wiesz jakie są wady i zalety maszyn. Na Twoim miejscu zdecydowałbym się na Claas. Nowe Claasy są rozwinięte i nie jest to stara renówka lecz zupełnie nowy- dobry ciągnik. Jak zauwazyłeś pomimo mniejszej mocy Claas'a. Ciągnik radził sobie lepiej niż większy JD - o czymś to świadczy. Skąd jesteś kolego?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
overrange    1

Z pewnością wśród ciągników JD trzyma większą wartość na rynku wtórnym od Claas. Sądzę, że jest to spowodowane większą trwałością JD z dawnych lat na niekorzyść dawnych Claasów.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
jankris    10

Ale ja mówie o tych nowszych modelach Claas.

Np;

 trzyletnie ariony 620-640 z małym przebiegiem 2-3 tys. mozna kupić za mniej niz połowę ceny nowegp.

 W przypadku JD jest to kilkanaście procent taniej od nowego.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Zbąszyń Nowy Tomyśl wielkopolskie oba mają wady i zalety to wiadome te same silniki trochę inny osprzęt class ma więcej bajerów za cenę eMki mam dobrze wyposażoną eRke tyle ze z classa wolał bym jd ale cena nie mieści się w budżecie wiadomo ze jd trzyma cenę class dopiero na rynku od 10lat po za tym jd jest solidniejszy większy i tonę cięższy wiec a to w moim przypadku zaleta tls też pracuje lepiej od wielowachacza jeśli chodzi o test to tez myślę że za duże obroty były

tak samo w czlassie mogę wywalić dpf i też będzie miał te niby 20KM więcej ten sam motor

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    17

Dwa lata temu też miałem taki problem i niestety dałem się nabrać na takie bajerki claasa.  Dziś nie popełnił bym takiego błędu!!! Ale jeśli JD to kupował bym R-kę. W claasie tylko kombajn. 

nie będę opisywał listy wad aby nie wywołać lawiny kłótni.. jak chcesz się dowiedzieć to musiał byś podjechać.. w każdym bądź razie maszyny claas (oprócz kombajnów) to padliny.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    196

Trafił mu się jakiś wadliwy egzemplarz i teraz truje wszystkim, niech powie co go przekonało do claasa bo jak tylko bajerki to jest idiotą. Co do miekkiej osi to pro activ w claasach podobno bajka, sam nie jezdziłem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

widać ze nie jeździłeś TLS robi lepsza robotę oba traktory testowałem na tym samym polu z tym samym narzędziem na takiej samej glebie i nierównościach i nawet zajefajne siedzenie w classie garmina czy czegoś tam nie dało takiego komfortu co Tls

heh testowałem zupełnie nowy ciągnik classa i taki co przepracował 1500 mtg skrzynia zachowywała się tak samo nie precyzyjnie i bardzo agresywnie i w nowym i starym kilka usterek np w starym bez powodu tak jak by się prąd wyłączył na sekundę i wszystkie zaprogramowane przezemmie ustawienia szlak trafiał

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    196

Skrzynia z tego co wiem na trybie auto może szarpać w transporcie ale kwestia wyczucia, w polu bez problemu tak wypowiadali sie użytkownicy. Nie wiem jak w nowych ale w starych przynajmniej u mnie jest tryb polowy/transportowy, szarpie ci na półbiegach czy miedzy zakresami? W używanym być moze brak kalibracji po wymianie plynów. Claas ma amortyzacje 4pkt nie wiem jak w jd. Co do spalania jd jak ktoś wcześniej napisał nie dziwne jak tak ganiałeś z plugiem, nie dośc ze pali wiecej to i elementy robocze szybciej sie zużywaja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Ginterpol    17

Trafił mu się jakiś wadliwy egzemplarz i teraz truje wszystkim, niech powie co go przekonało do claasa bo jak tylko bajerki to jest idiotą. Co do miekkiej osi to pro activ w claasach podobno bajka, sam nie jezdziłem.

Chociaż nie lubię jak forumowicze wyzywanie się od idiotów itp traktują jako argument mówiący o ocenie ciągnika to akurat w tym muszę przyznać ci rację, że idioci kupują claasa.

 

Już kilkunastu niezdecydowanych mam zniechęcone do ciągnika claasa i żaden po spotkaniu nie kupił tej marki. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Dlatego Ginter z Tobą rozmawiam bo sam zauważyłem kilka usterek które były podejrzane 4punktowe i co z tego skoro mechaniczne jd jest 3 punktowe ale hydrauliczne i sprawuje się lepiej zarówno amortyzacja osi jak i kabina wielowachacz jest bardziej awaryjny od Tls szarpał podczas zmiany biegów głównych i nie lubię tego już wolę sam mieć kontrolę nad sprzęgłem i biegami po za tym w polu nie zmieniam biegów tylko w transporcie

tryb polowy i transportowy to zwykła ściema chodzi w tym tylko o to byś podczas np orki przełączać półbieg nie przeskoczył o cały bieg główny tylko tyle to daje i nawet nie do końca bo nawet jak przesuniesz za daleko tę dźwignię to i tak Ci zmieni na inny bieg. a teksty typu "proactiv ponoć bajka tak słyszałem" mi nie pomagają gdybym testował tylko ten traktor tez był bym zachwycony ale testowałem tez inny który Pokazał mi co to naprawdę znaczy dobre wykonanie

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    196

To po co ten temat, jeżeli sam sobie odpowiedziałeś??

Nie wiem skąd wziełeś wage ale jd z tls balastem i zaczepami nie całe 6t claas bez proactiv, balastu ponad 6.5t. Jakim cudem wyszlo Ci jd o tone cięzszy? Rozkład masy 49/51 dla claasa przypomniało mi sie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

50/50 rozkład masy co do wagi miałem namyśli 6170m nie chciałem wprowadzać w błąd. nie wiem ile warzą te traktory ale jd 6150m jest znacznie większy od Ariona nie mam danych wiec nie będę się spierał. Temat po to by wypowiedział się ktoś kto ma styczność z ta marką i wypowiedziała się osoba kompetentna i potwierdziła moje obawy

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Tomek90    196

Sobol mówił 49/51 ale mniejsza o to. To że wiekszy nie znaczy cięższy, teraz robia wielkie maski a pod nia chowa sie nie za wiele, do tego zmniejszaja widoczność. Sam moge sie wypowiedzieć na temat 610c jedynie, Ginterpol z tego co pamietam miał axiona jak z nim rozmawialem w innym poscie chodz moge sie mylic a to co innego co arion. Diler nie podawał kto w okolicy ma dany model, abyś mógł sie więcej dowiedzieć. Wkoncu co na żywo to nie przez internet.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

miałem na testach nie byłem Wniebowzięty miałem obawy co do elektroniki znajomy juz podpisał umowę i trochę żałuje bo nawet nie wziął nic innego na testy i nie miał porównania a chłopaki trochę mu go wcisneli jak każdy dealer gdyby nie te małe usterki jak na nowy ciągnik trochę za dużo po za tym skrzynia nie dla mnie wole powerquad ecoshift

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Fugeo
      W najbliższym naborze będę próbował swoich prób w PROW. Chciałbym starać się o dofinansowanie na ciągnik rolniczy do pracy z ładowaczem czołowym, opryskiwaczem, rozsiewaczem nawozów.
      Moje propozycje:
      CASE IH FARMALL C 65/75
      DEUTZ-FAHR AGROLUX 65
      JOHN DEERE 5067E (minus to udźwig tylnego tuza - 1800 kg)
      KUBOTA M6060
      NEW HOLLAND T4.65 UTILITY
      ZETOR MAJOR 60
      I może jeszcze jakiś ursus, ale póki nie słyszałem żadnych sensownych opinii.
       
      Zależy mi na dobrej zwrotności , na jak najlepszym stosunku cena/jakość, niskim spalaniu, jak najmniejszej awaryjności, udźwig tura w granicach 1300-1500 kg.
    • Przez sslawek456
      Witam jestem tu nowy Stoję przed zakupem głównego ciągnika lecz nie wiem jaki wybrać,w gre wchądza:New holland t5 115 ec,Zetor fortera cl 110,case farmal 115 ewentualnie deutz fahr 5110g.Ceny są bardzo podobne,a jezeli chodzi ojakośc to zwracam się do was co sądzicie o nich ? i jak się sprawują w gospodarstwach ?
    • Przez rolnik17
      Jest w planie kupno mocniejszego ciągnika . Myśl jest o 7745 i 7340 ?
      Czy te modele to to samo czy są jakieś różnice,jakie maja spalanie awaryjnośc itp.Proszę o fachową odp. Z góry dzięki.
      Pozdrawiam rolnik17
    • Przez kopokop
      Witam jaki byście polecili ciągnik do pługa unia atlas 5 skib.Ziemie lekkie .
    • Przez jasikor
      Witam 
      Planuje zakup ciągnika o mocy 140-150 km. Pod uwagę biorę JD 6155 M POWER QUAD ECOSHIFT  oraz MF 7615 DYNA 6 ewentualnie 7614 DYNA 4. Wyposażenie ciągników miałoby być podstawowe wraz z przednim TUZ-EM i WOM-em oraz amortyzacja przedniej osi i kabiny. Chciałbym usłyszeć opinie właścicieli i użytkowników obu modeli, podzielenie się spostrzeżeniami. Chciałbym trochę dowiedzieć się na temat silników AGCO POWER stosowanych w MF - wady i zalety w stosunku do Perkinsa, spalanie, awaryjność. 
      Ceny obu modeli są podobne. proszę o pomoc i podzielenie się swoim doświadczeniem i uwagami. 
×