Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

możesz zamiast łańcuchów, założyć  na ciegła  element który będzie je odpychał od szyny zaczepowej. Ten element będziesz musiał sam wykonać (bo chyba nic takiego nie kupisz) , może to być śruba którą wkręcając będziesz regulował wychył cięgieł. Skąd pomysł na taką przeróbkę?

Opublikowano

Ja od dłuższego czasu korzystam z mojego "patentu" i jestem bardzo zadowolony, Władek chodzi w rotacyjnej i pługu obrotowym, agregacie i nic się nie dzieje. Trochę to kosztowało pracy i kasy ale jest OK i spokoj ze zwolnicami, ółańcuchy zawsze równo napięte. Odradzam mocowania do zwrotnic!!!

Opublikowano

Ja też niedługo będę u siebie to przerabiał bo jedna śruba mi już urwała się w zwolnicy. Tak myślałem aby pod spodem ciągnika do tych mocowań od ramion zamocować profil a na końcu płaskowniki i na nich łańcuchy. W jednym władku tak mam. Jak nie zapomnę to w sobotę zrobie zdjęcie jak to wygląda.

Opublikowano

Myślę, że profil może być za słaby. Mam w takim stylu zrobine zaczepy do łańcuchów razem z zaczepem polowym, zrobione z ceownika 100mm, bardzo mocne. Ja tego nie używam bo po pierwsze ciężkie, po drugie obniża mi prześwit a Władek często chodził w przyczepie samozbierającej i przy wjeździe na pryzmę był poprostu za niski i się zaczepiał. Jest na dolnym ustawieniu i tak musi być. Jeśli ktoś zainteresowany mogę sprzedać ten kompletny zaczep. W tej chwili nie mam zdjęć, musialbym zaczep odgrzebać w garażu.

Opublikowano (edytowane)

Zdjecia mojego ,,patentu,, i zaczepu na sprzedaż. Oczywiście elementy wykonane są z odpowiednio twardej stali nie Chińskiej ,,plasteliny,, Tokarz ma trochę pracy, całość pasowana indywidualnie.

post-85787-0-13418300-1416935069_thumb.jpg

post-85787-0-01978500-1416935147_thumb.jpg

post-85787-0-51293300-1416935221_thumb.jpg

post-85787-0-48603100-1416935383_thumb.jpg

post-85787-0-97697800-1416935434_thumb.jpg

Edytowane przez slawek99
Opublikowano

mam pytanie sławku. czy matujac zaczep z zdjęcia numer 2, dam rady zalozyc zaczep dolny? a patent z zdjęcia 3 bardzo obniża traktor? bo widzę że dość to takie sprytny i możliwe do szybkiego utworzenia :-)

Opublikowano

Mój patent ze zdjęcia 2 w najmniejszym stopniu nie koliduje z założeniem zaczepu dolnego do tego służą te krótkie bolce tylne, dopasowane do otworów w zaczepie- zdejmowanie czy zakładanie zaczepu wymaga tylko odkręcenia nakrętki i wycofania bolca.Nie przeszkadza rownież do zamontowania wyparć do przedniego pługa do śniegu. Według mnie to najlepsze rozwiązanie - sprawdzone i nie obniża prześwitu.

Jeśli chodzi o ten zaczep z 3 zdjęcia to on jest bardzo solidny i ciężki. Ja kupiłem ciągnik z tym i górnym zaczepem, jednak u mnie nie sprawdził się wogóle. Przy niskim ustawieniu i oponach 11,2 / chodziło o wysokość wjazdu do garażu/ znacznie obniżal prześwit od dołu, coś około 15 cm, a do tego ten ceownik stanowił SOLIDNĄ zaporę poprzeczną. O wieździe na pryzmę kiszonki nie było mowy, ale nawet w polu nie raz się zawiesiłem czy to wiosną w siewniku nawozu czy w opryskiwaczu. Nie mówiąć o pługu. Ja już go nie założę. Może przy wysokim ustawieniu się sprawdzi. Jest do sprzedania.

Opublikowano

"nie jest dużo roboty"- pewnie byś się zdziwił, całość wykonana z gatunkowej stali. Swego czasu robiłem takie, w okolicy kilkanaście Władków na tym jeździ. Obecnie nie mam tokarza ''Pana Kazia'' i pojedyńcze zamówienie nie jest do zrobienia w miarę tanio.

Opublikowano

no sprawa jest jeszcze nie ruszona, z powodu braku czasu :'( niby wolne bo święta ale do pracy zarobkowej sie chodziło :-) przez ten czas naprawilem tylko pochwy i zwojnice, bo były popękane, szpilki nie trzymały itp. założenia to to pora będzie i zaczep wkońcu robić :-)

Opublikowano

no i prace prawie zakonczone xD dlugo mi to zajęło no ale wszystko zrobione xD jeszcze poskladac do konca i powinno byc xD sposob wykonania mam podobny jak slawek99 ale badziej prowizoryczny :-) postaram sie jutro porobic jakies fotki a w niedzielr wrzucic :-)

Opublikowano

Upsssssssss.

Zbytnio się nie wysiliłeś, czy ten Twój wyrób będzie skuteczny - szczerze wątpię. Spawy będą tylko frukać, bo są na zrywanie, to one są za wszystko odpowiedzialne a to kółko też nie jast za mocno przyspawane.

U mnie spawy masz na ciągnięcie a za całość odpowiadają płaskowniki z otworami no i oczywiście bolce z odpowiedniego materiału nie śruby M22 / chyba/ Sory, że tak Ci pojechałem ale nie raz krytyka powoduje dalszą mobilizację.

 

P/S. Właśnie ostatnio robiłem gościowi takie jak są u mnie, bardzo zadowolony jest.

Opublikowano

wiem ze tk byle jak bo na szybko :-) tak duzo znow naszym wladziem sie nie robi. rotacyjna czy cos chodzi przy ursucie 30, u wladzia takie lekkie sprawy :-) zreszta, pozyjemy, zobaczymy :-) hyhyhy xD moze akurat wypali xD jak nie to bedziemy cos przerabiac xD

Opublikowano

Według mnie to nie jest najlepsze rozwiązanie. Mieliśmy kiedyś podobnie zrobione i powyrywało te dwie śruby wkręcane w skrzynię. Nie wiem czemu bronicie się przed uchwytem mocowanym do zwolnicy. Zrobiłem tak i już kilka lat zero problemów. 

Opublikowano

Ja miałem w swoim Władku przez 34 lata zamontowane łańcuchy boczne do zwolnic i przez ten okres nic złego się nie wydarzyło. Jednakże podczas remontu skrzyni w ubiegłym roku naszło mnie żeby Władzia obniżyć i tu już mocowanie do zwolnic się nie sprawdza, bo nie jest w osi z cięgnami. W takim wypadku patent kolegi sławek99 jest dobrym rozwiązaniem i myślę, że te dwie śruby wkręcane w korpus nie powinny się wyrwać, bo pozostałe cztery musiały by podzielić ich los. Sam muszę teraz coś podobnego zmajstrować, bo wiosna tuż tuż.

Opublikowano

Według mnie to nie jest najlepsze rozwiązanie. Mieliśmy kiedyś podobnie zrobione i powyrywało te dwie śruby wkręcane w skrzynię. Nie wiem czemu bronicie się przed uchwytem mocowanym do zwolnicy. Zrobiłem tak i już kilka lat zero problemów.

Opisz więcej w jakich okolicznościach doszło do wyrwania tych śrub / oczywiście tam są dwie śruby chyba M16 i cztery M14 a odlew mocowania nie ma możliwości wygięcia najwyżej pęknie/

Nie wiem jak miałeś zrobione te wsporniki, ale napewno nie tak jak u mnie, jest tu kilka szczegółów, które decydują o spełnieniu założonego zadania.

Opublikowano

W sumie to faktycznie było nieco inaczej bo u nas uchwyt był mocowany tylko na te dwie śruby i co jakiś czas te śruby popuszczały aż w końcu pozrywał się gwint na nich.

Są też uchwyty przykręcane do zwolnic przy niskim ustawieniu.

Ja zrobiłem uchwyty mocowane do zwolnic i są tylko na dwie śruby ale dodatkowo dałem płaskownik wzmacniający przykręcony do śruby mocującej ramkę zaczepu dolnego.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Wielkinikt
      Witam odkrecily mi się śruby z blokady mechanizu roznnicowego a mianowicie 2 kolki 4 podkladki i 6 srub , i nie mam pojecia jak maja byc zalozone podkladki czy maja zaslaniac kolki i nachodzic na siebie czy tylko 2 na zaslonienie kolkow , czy nie ma to znaczenia i jeden chu jak to jest załozone 
      ps przepraszam za bledy 

    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A  . Może ktoś ma na zbyciu .
    • Przez druidzlasu
      Witam. Zakupię oryginalny klucz do wykręcania wtryskiwaczy we władziu T-25A 
    • Przez zubi1990
      Witam wszystkich będę robił teraz remont silnika w moim t25a i tu mam pytanie: jakim momentem dokręcić śruby mocujące głowicę do bloku , jaką siłą dokręcić stopy korbowodów, jaka ma być grubość panewek głównych i korbowodowych, jaka siła dokręcenia koła zamachowego, szerokość cylindra i luz w zamku pierścieni. Ciągnik z roku 1978 z dwoma drążkami do zmiany biegów
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v