Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam Forumowiczów!

 

Mam pytanie dotyczące John Deere 3640.

Mam problem ze skrzynią biegów. Już 2 razy ją rozbierałem i znowu coś zaczyna się dziać.

Zacierają mi się i grzeją wałki w skrzyni. Po wymianie i półrocznej eksploatacji problem znowu się powtarza.

Wiem, że smarowanie jest tam ciśnieniowe, ale jak znaleźć przyczynę tej awarii?

 

Na pompie tej w skrzyni mam 8 bar (mierzone po wykręceniu śruby przy elektrozaworze przedniego napędu).

Gdy napęd jest wyłączony to manometr pokazuje 8 bar,  a gdy napęd włączę, to ciśnienie spada do 0.

Czy to normalne???

Po naprawie w lutym 2014 wszystko pracowało cicho, a obecnie znowu biegi zaczynają „wyć” zwłaszcza 3 i 4 bieg, więc znowu będę musiał rozbierać...

 

Proszę o radę.

 

Pozdrawiam.

Opublikowano (edytowane)

Czy u ciebie jest podobna skrzynia ?, należałoby sprawdzić drożność przewodów rozprowadzające olej , pewnie najlepiej byłoby sprawdzić ciśnienie  po zdjęciu plecaka i uruchomieniu silnika

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/573534215439fef7.html

 

 

ps

"Gdy napęd jest wyłączony to manometr pokazuje 8 bar,  a gdy napęd włączę, to ciśnienie spada do 0.

Czy to normalne???"   , tak ma być

Edytowane przez Konrad2112
Opublikowano

Tak byłoby najlepiej,

ale po zdjęciu pokrywy skrzyni mam zdjętą kabinę i odłączony orbitrol, a wszystko przechodzi chyba przez orbitrol, więc jak to zrobić?

Opublikowano

Zasilanie  sprzęgieł i smarowanie skrzyni biegów zapewnia pompa w skrzyni a orbitrol, podnośnik i hydraulikę zewnętrzną zasila pompa tłoczkowa z przodu ciągnika.

Co do orbitrola zaślepić wąż zasilający  go.

Opublikowano

Dzięki, rozumiem.

 

A czy to normalne, że podczas skręcania kierownicą przestaje podnosić podnośnik?

Czasem też podnośnik mi szarpie przy podnoszeniu.

 

Czytałem, o zaworze strumieniowym, ale nie wiem gdzie on jest.

Czy to szarpanie jest z powodu tego zaworu?

Opublikowano

No to może problem z wydajnością pompy głównej ( o ile zawsze w zbiorniku nad pompą jest olej) lub tym zaworem co wspomniałeś ale na jego temat nie poradzę.

Wszelkie regulacje zaworów muszą być poparte pomiarami ciśnienia inaczej trudno dojść do przyczyny

Opublikowano

Ok

 

Jeszcze mam jedną sprawę.

Od pewnego czasu JD ciężko odpala (dłużej kręci), zwłaszcza gdy jest rozgrzany.

Przypadkowo zauważyłem, że w rozruchu pomaga kręcenie kierownicą.

Co może być tego przyczyną??

Opublikowano

Smarowanie skrzyni jest bardzo skomplikowane w tych JD wspomnę że istnieje system który zapewnia smarowanie gdy silnik ciągnika nie pracuje a ciągnik jest holowany a to z dbałości o to żeby się skrzynia nie zatarła wiec wyobraźcie sobie jak precyzyjnie i dokładnie jest ona wykonana. Co więcej system ten musi sie wyłączyć gdy silnik jest sprawny i cały układ pompuje olej tam gdzie trzeba, co do wyjącej skrzyni to nie koniecznie może być wina smarowania wystarczy że gdzieś był popełniony błąd przy składaniu skrzyni czyli została źle zdystansowań, skasowane lub źle dodane luzy a jak wspominałes skrzynię już robiłeś wiec może tam tkwi błąd. Mimo tego że ciągnik stary to trzeba mieć respekt do rozwiązań technicznych!

 

pozdr

Opublikowano

Witam, wg mnie to raczej nie problem ze źle złożoną skrzynią, tylko właśnie brak jej dobrego smarowania.

Myślę, że przyczyną może być:

    1. nieszczelność układu smarowania skrzyni (może są gdzieś jakieś przecieki, nieszczelności)

 albo

    2. mała wydajność pompy (tej w skrzyni)

 

Ostatnio na rozgrzanym silniku skrawdziłem ciśnienie przy elektrozaworze przedniego napędu i na wyższych obrotach silnika było 8 bar, a na małym gazie 3,5 bar. To chyba za mało.???

I jadąc na małym gazie czwórką lub trójką szosową zaczyna wyć skrzynia. Przy wyższych obrotach tak bardzo jej  nie słychać.

 

Pozdr.

Opublikowano

O ile dobrze pamiętam ( widać na focie) smarowanie podczas holowania zapewnia olej rzucany przez koło zębate do rynienki , który spływa do zbiorniczka i dalej w układ smarowania, a podczas pracy silnika olej podawany do układu pod ciśnieniem zamyka kulką spływ oleju( ta w zbiorniczku) jeśli się mylę to poprawcie.

Opublikowano

Witam,

skrzynia JD 3640.

Mam pytanie:

1. czy gdzieś można ustawiać w tym ciągniku ciśnie pompy hydraulicznej zasilającej (tej w skrzyni), bo na zimnym oleju mam 8 bar, a na ciepłym 3,5.

2. Czy tym JD można jeździć na biegach szosowych z włączonym przednim napędem?

 

Załączam kilka fotek:

Zdj. 1. Jedna rurka jest u mnie nie podłączona, za co ona odpowiada?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/604feaf8c5a880f9.html

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/b2e6b7cdea695677.html

 

Zdj. 3. Czy to zawór strumieniowy, czy można go rozebrać i przeczyścić?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/f6e95926ebf7f797.html

 

 

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Mateusz0110
      Witam.mam pytanie aktualnie z tyłu w moim.john Deere 3140 mam założone opony 520/70 r38 a z przodu 16.9 r24 myślałem żeby założyć delikatnie szersze opony z przodu i doradził mi sprzedawca żebym założył 480/70 r28 czy ktoś z wam ma podobne rozwiązanie u siebie . Niestety muszę zmienić felgi bo moje są 12 calowe i nie założone na nie opony 480 bo podobno będzie się felga wcinać i dlatego muszę zmienić też felgi mogą być 14 15 albo 16 cali
    • Przez Mateusz0110
      Witam..ma ktoś opis bezpieczników w John Deere 3140.i drugie pytanie czy miał ktoś z was przypadek żeby w jednym miejscu ta płytka na bezpieczniki mocno się Grzela że widać po niej że jest przegrzana i w tym miejscu kabel co w nią wchodzi też ma kolor przegrzanego .więc coś jest nie tak że tylko w tym jednym miejscu się grzeje i  cały czas pali mi jeden bezpiecznik .
    • Przez rojewskib
      Kupiliśmy JD 2130 i nie działał przy nim przedni napęd (hydrauliczny). Przyczyną były pozrywane kable od elektromagnesu. Są tam dwa kable czarne i jeden brązowy. wszystkie trzy kable reagowały na prąd, bo było słychac otwarcie elektromagnesu. Nie było w ciągniku oryginalnego włącznika więc zamontowałem nowy. Zmostkowałem dwa czarne przewody i podłączyłem i przedni napęd działa. Nie wiem czy jest dobrze bo przedni napęd ciągnie tylko do przodu, gdy mam wyłączony bieg i włącze przedni napęd to koła przednie ciągną ciągnik. Do tyłu nie można jechac bo tylnia oś ciągnie do tyłu a przednia do przodu. Odpiszcie czy w tym modelu przedni napęd jest podłączony pod włącznik czy jakoś inaczej może jeszcze z innym elektromagnesem. Jak by ktoś mógł mi przysłac jakieś zdjęcia jak jest podłączony ten napęd. Z góry dzięki, mój adres rojewskib@poczta.onet.pl
    • Przez pawel2593
      Witam. Nie dawno zakupiłem JD 3130 i od początku pojawiły się problemy ze wspomaganiem i podnośnikiem, zdarzało się że czasami nie działało zarówno wspomaganie i podnośnik, lecz ostatnio jest już gorzej na małych obrotach nie ma szans żeby złapało. Dopiero po chwila jazdy na wyższych obrotach zaczynają działać(podnośnik często szarpie). Nie wiem w czym leży problem, nie znam dokładniej budowy mojej maszyny, ale wydaje mi się że ma za mało oleju, ale dlaczego jak nie działa wpom. to też podno. czyżby olej do tych dwóch urządzeń pochodził z jednego źródła?
    • Przez mucha7
      witam kilka dni temu kupiłem JD 2130 z 1980r. i mam problem z wałkiem bo sie nie wyłancza cały czas sie kręci facet od którego kupiłem ten ciągnik twierdzi ze sie wyłancza tą wajcha po prawej stronie u dołu jak sie siedzi tylko ze ona jest złamana próbowałem tą przy kierownicy to zero reakcji. Proszę o pomoc w tej sprawie moze ktos z was bedzie sie orjętował
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v