Skocz do zawartości
slajders25

Problem z przesówką rewersu

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
slajders25    11

Mam oto taki problem. Od jakiegoś czasu zgasła mi czerwona lampka od rewersu. Potem zdarzało się że przy zmianie kierunku do tyłu zawieszał się cały rewers. Kontrolki mrugały sygnał piszczał a po puszczeniu sprzęgła rewers zaskakiwał ze zgrzytem, sygnał wyłączał się i dalej było ok. Zdarzało się to rzadko. Znajomy mi podpowiedział żebym przesunął troszkę przesuwkę. Dzisiaj tak też zrobiłem. Poruszałem ją kilka razy w prawo i w lewo w skrajne położenia i ustawiłem na środku. Po odpaleniu kontrolki od razu zaczęły mrugać i piszczał cały czas sygnał. Sam rewers chodził dobrze. Przesunąłem wiec przesuwkę w miejsce gdzie była na początku. Naprawiło się. Ale gdy wyjechałem w pole znowu przy zmianie kierunku włączył się sygnał i mrugają kontrolki. Sygnał w ogóle nie cichnie chociaż rewers działa poprawnie. Kontrolki również nie przestają mrugać. Zauważyłem też że zmiana kierunku odbywa się jakby płynniej.

I teraz pytanie. Za co tak naprawdę odpowiada ta przesuwka. Czy można ją wyciągnąć. Czy jeśli rewers działa prawidłowo to można wypiąć kostkę z tego ustrojstwa i tak jeździć

Znalazłem że w katalogach nazywa się to potencjometr nr. katalogowy 3791959M1

Element nr 50 ze strony 220

http://www.hjallerupmaskinforretning.dk/UserFiles/File/kataloger/Massey%20Ferguson/Traktor/6180.pdf

A tyle kosztuje nowy :unsure:

http://www.agropomoc.pl/Prod,31384,Potencjometr.html

Edytowano przez slajders25

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muoodyy    2

ja mam tez problem z tym potencjometrem. nie przełącza mi rewersu do przodu, do tyłu bez problemu a do przodu przestał przełączać. sygnał przełączenia jest i nic poza tym. a jak odłącze kostke od tego potencjometru to kontrolki mrugają na zmiane i rewers tak jak u ciebie przerzuca normalnie z tym że mrugaja i piszczą obydwie kontrolki. dałem do sprawdzenia potencjometr do kolegi agroelektronix i niby jest sprawny a nadal mi nie przerzuca. podpowiedział mi tylko że na środkowym kabelku (czerwonym) mam zmierzyc miernikiem i tam ma być 2,5 v na rewersie załączonym do tyłu. a reguluje sie to przekręcając ten potencjometr w lewo i prawo. minimalny ruch i zmienia sie o sporo V. także ja czekam teraz na kolege agroelektronix bo ma przyjechac i cos poradzic. ja na odłączonej tej kostce nie jezdze bo czasem zdarzylo sie ze cos tam zazgrzytało takze wole nie ryzykowac

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

Dzięki kolego za podpowiedź. Jak już kolega agroelektronix coś ci poradzi to bardzo proszę daj znać co z tym robić. Agroelektronix już tez mi raz pomógł, naprawdę spoko koleś. A co do piszczenia to ja wypiąłem kabelek od głośnika i nie piszczy ale kontrolki nadal mrugają.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

muoodyy    2

no ja wiem że można kabelek wypiąć tylko że to i tak sprawy nie rozwiązuje. powiem Ci jeszcze tak że jak ja 2 lata temu kupilem ten ciagnik to raz na jakis czas mi ten rewers nie przelaczyl do przodu. musialem dac ponownie do tylu i spowrotem do przodu i przełączył. w miare upływu czasu coraz częsciej mi do przodu nie chcial przerzucac. a w tym roku podczas siania praktycznie przestal przerzucac calkiem. do tyłu nie ma problemu. no to wyczytalem gdzies na forum ze ktos tam robil tak ze najpierw przerzucił rewers a potem wciskal sprzegło. i faktycznie to pomoglo. działało z miesiąc. i znowu nawet tym sposobem przestał przełączać. mialem juz jednego mechanika ale nie poradził sobie z tym i czekam teraz az agroelektronix podjedzie w nastepnym tygodniu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

Ja dzisiaj zmierzyłem napięcie na tym czerwonym kabelku. Było 2,71V. Ustawiłem tym potencjometrem na dokładnie 2.50V na zapalonym silniku z rewersem do tyłu tak jak to opisałeś. Zgasiłem, odczekałem aż kontrolki zgasną i znowu odpaliłem. I cud, wszystko wróciło do normy. Rewers chodzi dobrze, bez żadnych zgrzytów czy puknięć, kontrolki i sygnał też działa prawidłowo. Po krótkiej jeździe testowej wygląda że wszystko działa poprawnie. Nie wiem na jak długo. Daj znać jak sprawa zakończyła się u ciebie po wizycie kolegi agroelekronix

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

Ja u siebie także obstawiałem tą usterkę. Pewnie bez rozpoławiania się nie obejdzie. Cały synchronizoatr to droga sprawa ale może da się wymienić poszczególne części bo wg. katalogu to część rozbieralna (str. 185)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matmixmix    0

witam. u mnie tez mrugaja kontrolki od rewersu na przemian i sygnal dzwiekowy. ustawilem dzisiaj przesowke wedlug waszych wytycznych na 2,5v przy wstecznym, ale nic to nie zmienilo, rewers jak mrugal tak mruga. co moze byc jeszcze przyczyna tego mrugania kontrolek?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muoodyy    2

widocznie padł Ci ten sterowniczek. wyślij go do kolegi agroelektronix to za okolo 350 zl ci naprawi. nowe kosztuje około 1700 zł

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matmixmix    0

gdyby byl padniety to by chyba nie reagowal na zmiane wartosci i po przekreceniu w jedna czy druga strone nie zmienialo by sie napiecie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muoodyy    2

a odłącz ten sterownik i zobacz wtedy czy ci przełącza rewers przod tył. kontrolki będą migac. a jak nie to szukaj po kabelkach bo jak bedziesz gdzies mial przerwany lub cos to komputer czyta tak jakby byl odłączony ten sterownik i dlatego mruga na zmiane

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

Problemem może być banalny. Zaśniedziałe styki na krótkiej przedłużce od przesówki do instalacji ciągnika. Kiedyś też mi zaczęły mrugać te kontrolki i jak popryskałem w te styki preparatem typu kontakt to pomogło.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muoodyy    2

no dokładnie. bo skoro mrugają to sie zachowuje tak jakby ten sterownik byl odłączony czyli gdzieś kabelek lub złącze

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muoodyy    2

mojego mf mechanik rozjechał na pół i sie okazało że widełki rewersu są tak zeszlifowane z jednej strony że on poprostu nie przerzucał mi rewersu bo nie mógł odpowiednio daleko przesunąć. i tak podpytalem to wyszło na to że ten potencjometr był ustawiony na środkowym kabelku na 4,7 i te widełki po wrzuceniu danego kierunku caly czas cisneły i sie ścierały. i wkoncu sie starły do tego momentu że przestał przerzucać do przodu. takze moze sie uda uniknac kosztów zakupu synchronizatora i bedzie starczyc wymiana widelek

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
slajders25    11

Czyli ten potencjometr odpowiada za położenie widełek a nie za ustawienie synchronizatora ?? Dobrze myślę ??

Oby kolego były do wymiany tylko widełki to kilka dobrych tysi w kieszenie zostanie

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
matmixmix    0

widocznie padł Ci ten sterowniczek. wyślij go do kolegi agroelektronix to za okolo 350 zl ci naprawi. nowe kosztuje około 1700 zł

 

w samochodach sa bardzo podobne te potencjometry TPS i kosztuja ok 100 zl. zasada dzialania ta sama, podzespoly wewnatrz podobne, tylko cena inna. bo to przeciez traktor i to musi kosztowac tysiace. chore, ale niestety tak jest.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muoodyy    2

dokladnie. ten potencjometr odpowiada za polozenie widelek. im wieksze napiecie tym widelki bardziej dociskaja kolo. u mnie bylo napiecie 4,7 i mi zeszlifowalo widelki z jednej strony

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Ten potencjometr nie odpowiada za położenie widełek. On odczytuje to położenie i przesyła informację do sterownika. Jak jest źle ustawiony, to sterownik nie wie, że widełki są np. w skrajnym położeniu i nadal próbuje je przesuwać. Dlatego je zeszlifowało.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie wypowiem się czy jest prawidłowa, bo tak na szybko nie kojarzę czy tam powinno się robić kalibrację z poziomu sterownika. Jeżeli tak, to potencjometr powinien być wstępnie ustawiony, a resztę załatwi kalibracja.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Witam,

Posiadam MF 6180

mam pytanie:

od kilku dni, podczas przełączania reversu do jazdy w przód, mrugają kontrolki i jest 5-cio krotny sygnał dźwiękowy, a do jazdy w tył jest normalnie po 1 lub 2 sygnałach.

Revers działa prawdiłowo, do przodu jak i do tyłu, tylko niepokoją mnie te sygnały które wcześniej nie miały miejsca. Czy te sygnały oznaczają ze coś nie długo moze się zepsuć?

Jeśli ktos wie coś na ten temat prosze od odpowiedź. Z góry dziekuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
muoodyy    2

ustaw sobie ten potencjometr tak jak wyzej to bylo opisane a jak nie to to bedzie to samo co u mnie ze wytarte są widełki od przęłączania przód tył

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez kamil800
      Witam
      Mam taki problem, ze podczas jazdy po szosie musze co jakas chwile kontrowac w lewo i tylko w lewo, ostatnio zaczal mi podciekac silownik skretu, czy to moze on jest tym problemem czy jednak orbitrol?
      Problem dotyczy mf 8120
    • Przez Cineek
      Witam.
      Mam pytanie, jak ustawić amortyzacje podnośnika w 6180, jak jadę np: z talerzówką, pługiem obrotowym. Widzę że jest tam kontrolka, ale pewnie trzeba zrobić jakąś kombinację pokręteł. Proszę o pomoc. Poniżej obrazek. Pozdrawiam
    • Przez Zet7211MF6140
      Witam. Jest taki problem że ciągnik nie ma tak jak by siły. Na postoju wchodzi normalnie na obroty a już przy małym obciążeniu max 1500 złapie, nawet jak sie jedzie samym ciągnikiem to nie można go rozpędzić. Dodam że dopiero była robiona pompa wtryskowa i przed naprawą było to samo. Co może być nie tak?
    • Przez marcin80wlkp
      Witam. Dziś po godzinnej pracy w polu sprawdziłem ciśnienie na pompie. Jeden obieg, który idzie na hydraulikę zewnętrzną pokazuje 170-180 atm, drugi przy skręconych kołach, rozgrzanym oleju i ok 1000obr/min pokazuje 80 atm. Wspomaganie ciężko mi chodzi, do tego coraz ciężej wchodzą mi biegi i obstawiam że to przez to, że padła druga sekcja pompy. Czy bez zastanowienia mogę zamawiać nową, czy jest możliwe, że jeszcze coś innego może być nie tak?
    • Przez kevin25
      Witam pacjent MF 3050 z 1989r zaczęło słabnąc wspomaganie na wolnych obrotach szczególnie zauważalne przy pracy z ładowaczem. I słabiej działające hamulce. 
      Ciśnienie na tylnych złączkach 180bar przy 1tys i przy 2tys rpm 
      Ciśnienie na punkcie pomiarowym 2 sekcji na wspomaganie na wolnych obrotach 145bar przy 2 tys rpm 170bar 
      I z tego co wyczytałem pompa do wymiany. Chce się tylko upewnić czy na pewno ?
      Jest możliwość wsadzenia mocniejszej pompy na Sekcji hydrauliki zewnętrznej ? 
       
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.