Skocz do zawartości

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Zetor
bartek29    0

Witam mam pytanie a mianowicie stoję przed kupnem ciagnika głownego na 12 ha. Moje pytanie brzmi czy warto zainwestwowac w ten ciąnik i jak wygląda sprawa z awaryjnością ? Z góry dziękuję za informacje ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aster453    24

nie wiem jak to jest z 70 ja posiadam 90 plus już prawie trzeci sezon niedługo stuknie 1000 mtg jak na razie żadnej awarii poza linką rewersu którą mi naprawili na gwarancji w zasadzie wyleciał jakiś bolec który ją trzyma ot wszystko spalanie na pewno większe niż w 360 tylko z tym mogę ją porównać ale o ile szybciej wykonuje pracę, to na pewno rekompensuje to zużycie wg mnie.

Miałem kupować JD 5080R jednak koszt zakupu był ok 70 tys wyższy więc wolałem wybrać tańszy i dodatkowo mieć inne maszyny. Poza tym nie wierze że mój w ciągu swojej pracy (x lat które mam nadzieje popracuje)  nie spali o 70 tys, zł więcej paliwa niż jelonek.... Ciągnik ma pracować a nie wyglądać chociaż i tak uważam że jest ładniejszy- kwestia gustu, szpanu i wg mnie snobizmu.

Ja nie narzekam ciągnik pracuje jako główny na 26 ha + ok 10 ha łąki. Pracuje w pługu 4(stara unia Grudziądz),  agregacie (2m teraz będzie pracował z AT30), obornik 6t rozrzutnik, prasa ok 300 belek słomy,ok 150 siana, ok 80 lucerny - sianokiszonka (oczywiście ma tur i wszystkie prace z tym związane ), beczka 5 tys. l.

Reasumując wg mnie najlepszy wybór jaki mi sie trafił ale oczywiście nie mam porównania z innymi. Znajomy ma  chyba 80 ten sam rocznik i z tego co słyszałem już robił sprzęgło a ma dopiero ok 200 mtg więc nie wszystko zależy od modelu czy firmy ale także od szczęścia :)

Edytowano przez aster453

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartekj1994    119

Ja również posiadam Proximke 90 już zrobiłem nią około 100Mthg w ciągu miesiąca i jestem bardzo zadowolony z maszyny. Rzadnego wycieku i o awariach nie było mowy. Ciągnik solidnie wykonany.  Stosunkowo niedrogi do innych ciągników a zarazem ekonomiczny. Jak oszczędza się gaz to i paliwa idzie mało a robota zrobiona. U mnie w orce w 4x45 na ziemi 5,6 klasie średnie spalanie wyszło 8l/godzinę przy obrotach 1700. To chyba nie tak źle jak na ciągnik 87km. Polecam ten ciągnik. Kolego bierz tą proximkę najlepiej z Plusem albo Powerkę, bedziesz miał żółwia (bardzo przydatne) i koniecznie ze skrzynią 40 a nie jak w strandardzie 30.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

leszekd    88

Z tym spalaniem do bez przesady widziałem oszczędniejsze konstrukcje od tego producenta. Zetor kiedyś robił solidne maszyny z dobrych materiałów teraz proxima to typowy przedstawiciel klasy średniej wśród ciągników. Głośna kabina, słabe plastiki. Jednak godny polecenia na małe gospodarstwo da radę. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
bartek29    0

leszekd nie zgodze się z głośną kabiną kumpel jeżdził nim u dilera i mówił że nie jest głosno w kabinie ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    88

To zależy co dla kogo głośno. W porównaniu do starego zetora jest głośniej bo stary zetor ma znacznie cichszy silnik. Powiem tyle kabina to tragedia pod względem zastosowanych materiałów.

Kokpit z jakiegoś marnego plastiku, stacyjka podła szorstka jak się wkłada kluczyk to jak by tam miał się złamać-poza tym widziałem sporo złamanych zdewastowanych stacyjek od zetora. Obsadzenie stacyjki - jak by nie było na nią miejsca tak zrobiona że wyższy operator łatwo zawadza o nią kolanem a jak jest jakiś brelok uczepiony to normalnie wyłączasz zapłon. Obsadzenie cięgla gaszenia niepewne zero sztywności. Prawy panel ten z wajchami słaby plastik czasami wypadnie się o niego oprzeć wszystko się ugina brak wzmocnienia od spodu. Wajcha od podnośnika z jakiegoś pręta jak się przesuwa to się ugina może dlatego ze nowe jeszcze sztywno chodzi jednak ten fakt powoduje nie precyzyjną obsługę tuza. 

Zalety pomimo kilku godzinnej pracy nie czuć zmęczenia tak jak na starej 16=stce. 

 

Edytowano przez leszekd

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
aster453    24

@leszekd a siedziałeś w nh td to jest tragedia brak miejsca na drugiego człowieczka ja jechałem jako ten drugi to jest masakra nie wiadomo ze co sie chwycic bo wszystko sie wgina także ocena .....  kolega nie szuka takich porad bo mu chyba nie na tym zależy a raczej na niezawodności i przydatności w gospodarstwie ...

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
leszekd    88

To moje odczucia z pracy tym ciągnikiem piszę jak jest. 

W nh nie siedziałem tej firmy nigdy nie brał pod uwagę kupując traktor. 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Bartekj1994    119

Kolego Ja równiez nie zgodze się z tą głośnością. Zastanwialiśmy sie miedzy Zetorem i Nh i proponowano nam TD105 to powiem że Kabina jak w typowym Nh. Ciasno że nawet operator ma problemy nie mówiąc o pasażerach. Głośności porównywalna do Zetora nawet chyba deko głośniej na wysokich obrotach  no i cena za golasa o 15tys wyższa niż Zetor wyposażony. Dlatego wybraliśmy Zetora. Poza tym ja mam 185cm wzrostu i nigdy nie zdarzyło mi się zachaczyć nogą o kokpit czy stacyjkę. Mam pronara To Zetor w Kabinie jest o niebo cichszy i wygodniejszy. W pronarze do dopiero rasowe plasiki i brak miejsca na kolana. A i cena za nowego Pronarka teraz jest porównywalna

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
rafal4610    58

Ja również posiadam Proximke 90 już zrobiłem nią około 100Mthg w ciągu miesiąca i jestem bardzo zadowolony z maszyny. Rzadnego wycieku i o awariach nie było mowy. Ciągnik solidnie wykonany.  Stosunkowo niedrogi do innych ciągników a zarazem ekonomiczny. Jak oszczędza się gaz to i paliwa idzie mało a robota zrobiona. U mnie w orce w 4x45 na ziemi 5,6 klasie średnie spalanie wyszło 8l/godzinę przy obrotach 1700. To chyba nie tak źle jak na ciągnik 87km. Polecam ten ciągnik. Kolego bierz tą proximkę najlepiej z Plusem albo Powerkę, bedziesz miał żółwia (bardzo przydatne) i koniecznie ze skrzynią 40 a nie jak w strandardzie 30.

sorry, miałem sie powstrzymać, ale nie moge. Co to by był za nowy traktor, jakby po 100Mtg miał wycieki ? Rozumiem drobne awarie, bo to choroby wieku dziecięcego. Jak przepracujesz przynajmniej 1000mtg( a nawet więcej bo to nowy traktor) to wtedy możesz sie wypowiadać czy jest awaryjny itp. Wyraziłem swoją opinie i nie każdy sie musi z nią zgadzać, ale wisi mi to :)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
k0b    6

Widzę, że temat ucichł, ale spróbuje odświeżyć, nie ma na forum więcej użytkowników proximy 70. Aktualnie się zastanawiam nad nowym ciągnikiem 60-70km i wygląda na rozsądny wybór. Dobrze jakby się więcej użytkowników wypowiedziało, osobiście od znajomych słyszałem sporo nie pochlebnych opini nt. nowych proxim. Zdaje sobie sprawę, że tu jest ta solidność co w moim starym 3320. Ktoś wyżej tu opisał, ale proximę z plusem, możliwe że do tych standardowych mniej się przyłożyli. Jak wygląda praca z turem posiada ktoś? 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Ssebuss87
      Opiszę mój przypadek "gwizdającej" proximy 8441 ze względu na coraz częstsze przypadki hałasujących silników w zetorach. Objawem był narastający wraz z obrotami charakterystyczny gwizd z silnika, trudny do zlokalizowania. Pierwszym winowajcą miała byc turbina- po zregenerowaniu było to samo ciągnik nadal gwizda. Pomógł mechanik który pracował w serwisie zetora a potem przeszedł na własną działalnośc. Na samym początku padła od niego diagnoza że to moga być wałki wyrównoważające w silniku, co też okazało sie prawdą. Ale najpierw zaczeliśmy od turbiny, potem cały dolot, pasek alternatora- rzeczy które są "na wierzchu". Bez żadnych objawów z wyżej wymienionych rzeczy, wiec zapadła decyzja o rozebraniu silnika i sprawdzeniu wałków. Na wałkach wyrabiają się bieżnie na których pracują łożyska igiełkowe- stąd ten gwizdający hałas. Koszt jednego wałka plus łożyska 950-1000zł  . 
    • Przez krzysiekwm90
      opinie na temat ciągnika

      piście

    • Przez Kacperkuj-pom
      Mam taki problem z proxima mianowicie po odpaleniu czasem obrotomierz podniesie sie do tych 800 obrotow , a po dodaniu gazu nie podnosi sie wskazow a spod maski slychac pisk po chwili jak silnik po chodzi wraca wszystko do normy innych objawow nie ma co to moze byc ?
    • Przez Katana90
      Mam problem z włączeniem biegów zetor 9540, po włączeniu biegów polowych jedzie powoli, nie reaguje na sprzęgło (nie rozłącza) tarczę wymieniłem na nową, uszczelki i tarcze żółwia i szosowe a ciągnik wogóle nie reaguje na sprzęgło główne, brak możliwości włączenia biegów szosowych. 
    • Przez Katana90
      Mam problem z włączeniem biegów zetor 9540, po włączeniu biegów polowych jedzie powoli, nie reaguje na sprzęgło (nie rozłącza) tarczę wymieniłem na nową, uszczelki i tarcze żółwia i szosowe a ciągnik wogóle nie reaguje na sprzęgło główne, brak możliwości włączenia biegów szosowych. 
×