Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Wybrane dla Ciebie
Opublikowano

Witam, tak j.w. czy da sie zastosowac obrotomierz silnika samochodu zeby np. pokazywal obroty silnika w dieslu np. w Bizonie, jaki czujnik trzeba by zalozyc na kole pasowym? Tam sygnal jest brany z cewki zaplonowej i tu chyba moze byc problem?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie ma żadnego problemu. Sygnał można brać z alternatora i odpowiednio skalibrować obrotomierz.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Odpowiednio skalibrować obrotomierz. Trzeba zmienić stałą czasową tachometru żeby dopasować go do innej częstotliwości wejściowej. A co trzeba dokładnie zrobić to już zależy jaki tam jest układ tachometru.

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Zajrzyj na PW, to coś się wykombinuje.

Opublikowano (edytowane)

Witam zamontowałem taki obrotomierz sygnał z alternatora "W"  zrobiłem dzielnik /7  na 4017 obroty się zgadzają tylko przy wyższych pojawiają się zakłócenia wskazówka czasem skacze.

Jak filtrujecie sygnał z alternatora obecnie mam rezystor i dioda zenara dla bezpieczności .

Zwykły filtr dolnoprzepustowy RC kondensator równolegle do zenaera czy jakieś inne wynalazki.

i3rys1.jpg

Edytowane przez ansu
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Oscyloskop w rękę i zobacz jak to tam wygląda. Najlepiej wrzuć tutaj oscylogramy, to się coś wymyśli, bo temat zakłóceń nie jest prosty tak prosty jak się z pozoru wydaje. A tak w ogóle pierwsze pytanie jakie powinno być zadane: jaki to obrotomierz i jakie ma obwody wejściowe?

Opublikowano

Bez przesady oscyloskop. Wiznę garść kondensatorów na początek prosty filtr RC 6k i 100nF Jakie obwody wejściowe ma obrotomierz nie wiem nie rozbierałem.

Widzę różne rozwiązania z komparatorem na wejściu czy sam filtr RC wystarczy?

Gość Profil usunięty
Opublikowano

Nie tędy droga. Metodą prób i błędów nic nie zrobisz. Filtr dolnoprzepustowy nie pomoże, bo przy pewnej częstotliwości odetnie sygnał. Dlatego najpierw oscyloskop, a jak będzie wiadomo jakie są to zakłócenia będzie można pomyśleć o sposobie ich eliminacji. No i wstaw zdjęcie tego obrotomierza, żeby było wiadomo z czym mamy do czynienia. O jaki komparator Ci chodzi? Jak już to przerzutnik Schmitta.

Opublikowano (edytowane)

Czy przerzutnik Schmitta jest komparatorem ??

 

OK jak wygląda najprostszy układ wejściowy obrotomierza korzystającego z sygnału W" alternatora ma ktoś jakiś schemat

Zrobię tak dołożę tranzystor na wszelki....

post-30-0-27253900-1422303155.gif

Znalazłem jeszcze ale mi nie pasuje za bardzo

post-30-0-31707100-1422303344_thumb.jpg

Edytowane przez ansu
Gość Profil usunięty
Opublikowano

Wszystko ok, tylko te układy współpracują z mikroprocesorem, gdzie można programowo pozbyć się zakłóceń. A Ty jak u siebie dasz układ różniczkujący, to zakłócenia szpilkowe i tak przedostaną się na wejście obrotomierza. Tyle, że to jest tylko gdybanie, bo nadal nie wiemy jakie są to zakłócenia. 
post-10122-0-91871700-1422445313_thumb.jpg
Spójrz na to, tu jest akurat sygnał z B+, ale zakłócenie powtarza się okresowo i obrotomierz zareaguje na takie szpilki. Żeby je wyeliminować wystarczy niewielkie opóźnienie, ale jak u Ciebie zakłócenia będą miały dłuższy czas to ta metoda i tak nie pomoże. Moim zdaniem pomógłby układ Schmitta z odpowiednio dużą histerezą, ale tak jak napisałem jest to tylko gdybanie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez Cineek
      Witam Oglądałem dziś MF 6180 w dość przystępnej cenie, ale nie działa w nim obrotomierz (tzn. podczas pracy silnika obrotomierz wskakuje pomiędzy 5 a 10) Mam pytanie czy liczy mth? Właściciel twierdził że w większości nie działa, ale rzekomo liczy mth. Jak to mozna naprawić i czy rzeczywiście liczy moto-godziny? Pozdrawiam
    • Przez lemysz1
      Witam. Mam problem, poniewaz od pewnego czasu przestały działać mi halogeny na dachu oraz nie działa obrotomierz(mth liczy normalnie). Bezpieczniki są ok (przynajmniej te które znalazłem, żarówki też ok. Jak włącze światła to normalnie wszystko sie podświetla na tabeli przełączników tam gdzie włącza sie halogeny, ale jak włącze to nie działają. Cóz może być przyczyna? Może ma jeszcze gdzieś schowane bezpieczniki? Pozdrawiam
    • Przez Belaruss820
      Witam, mam problem z obrotomierzem w zetorze, wskazówka stoi w miejscu na 700 obrotach i nie kręci mth. Co może być przyczyną? Dodam że przed włączeniem zapłonu wskazówka również stoi w miejscu. Jak kupiłem ciągnik to już tak było. I jeszcze takie pytanie przy okazji, mam zamiar zmienić stare "chlapacze" z tyłu błotników, widziałem że można założyć plastikowe przedłużki tylko pytanie czy od proximy czy forterry? Dziękuję za każdą odpowiedź. Pozdrawiam i życzę szczęśliwego Nowego Roku i udanego Sylwestra.
    • Przez piotrekbial1
      witam przerabiał ktoś  problem  z obrotomierz  elektronicznym w 54serii ? 
      orientuje się  ktoś  na którym  pinie idzie sterowanie z alternatora na obrotomierz  i czym jest sterowany ? masa czy może  prądowym ? 
      jeśli  ktoś  ma dostęp  do rozpiski skrzynki bezpiecznikow byłbym  wdzięczny 
    • Przez zetor88
      Witam jak w temacie mam problem z obrotomierzem w c85 proszę o pomoc jak on działa tzn. Skąd zczytuje obroty jest jakiś czujnik jeśli tak to gdzie? Czy czyta z alternatora? Pozdrawiam 
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v