Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Junkers

Obrotomierz z zegarow samochodu

Polecane posty

Junkers    42

Witam, tak j.w. czy da sie zastosowac obrotomierz silnika samochodu zeby np. pokazywal obroty silnika w dieslu np. w Bizonie, jaki czujnik trzeba by zalozyc na kole pasowym? Tam sygnal jest brany z cewki zaplonowej i tu chyba moze byc problem?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie ma żadnego problemu. Sygnał można brać z alternatora i odpowiednio skalibrować obrotomierz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Ok to jesli mam altek Bizona i obrotomierz z Opla np. VectryA to co musze zrobic zeby dobrze dzialalo??

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Odpowiednio skalibrować obrotomierz. Trzeba zmienić stałą czasową tachometru żeby dopasować go do innej częstotliwości wejściowej. A co trzeba dokładnie zrobić to już zależy jaki tam jest układ tachometru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zajrzyj na PW, to coś się wykombinuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    73

Witam zamontowałem taki obrotomierz sygnał z alternatora "W"  zrobiłem dzielnik /7  na 4017 obroty się zgadzają tylko przy wyższych pojawiają się zakłócenia wskazówka czasem skacze.

Jak filtrujecie sygnał z alternatora obecnie mam rezystor i dioda zenara dla bezpieczności .

Zwykły filtr dolnoprzepustowy RC kondensator równolegle do zenaera czy jakieś inne wynalazki.

i3rys1.jpg

Edytowano przez ansu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Oscyloskop w rękę i zobacz jak to tam wygląda. Najlepiej wrzuć tutaj oscylogramy, to się coś wymyśli, bo temat zakłóceń nie jest prosty tak prosty jak się z pozoru wydaje. A tak w ogóle pierwsze pytanie jakie powinno być zadane: jaki to obrotomierz i jakie ma obwody wejściowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    73

Bez przesady oscyloskop. Wiznę garść kondensatorów na początek prosty filtr RC 6k i 100nF Jakie obwody wejściowe ma obrotomierz nie wiem nie rozbierałem.

Widzę różne rozwiązania z komparatorem na wejściu czy sam filtr RC wystarczy?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie tędy droga. Metodą prób i błędów nic nie zrobisz. Filtr dolnoprzepustowy nie pomoże, bo przy pewnej częstotliwości odetnie sygnał. Dlatego najpierw oscyloskop, a jak będzie wiadomo jakie są to zakłócenia będzie można pomyśleć o sposobie ich eliminacji. No i wstaw zdjęcie tego obrotomierza, żeby było wiadomo z czym mamy do czynienia. O jaki komparator Ci chodzi? Jak już to przerzutnik Schmitta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    73

Czy przerzutnik Schmitta jest komparatorem ??

 

OK jak wygląda najprostszy układ wejściowy obrotomierza korzystającego z sygnału W" alternatora ma ktoś jakiś schemat

Zrobię tak dołożę tranzystor na wszelki....

post-30-0-27253900-1422303155.gif

Znalazłem jeszcze ale mi nie pasuje za bardzo

post-30-0-31707100-1422303344_thumb.jpg

Edytowano przez ansu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wszystko ok, tylko te układy współpracują z mikroprocesorem, gdzie można programowo pozbyć się zakłóceń. A Ty jak u siebie dasz układ różniczkujący, to zakłócenia szpilkowe i tak przedostaną się na wejście obrotomierza. Tyle, że to jest tylko gdybanie, bo nadal nie wiemy jakie są to zakłócenia. 
post-10122-0-91871700-1422445313_thumb.jpg
Spójrz na to, tu jest akurat sygnał z B+, ale zakłócenie powtarza się okresowo i obrotomierz zareaguje na takie szpilki. Żeby je wyeliminować wystarczy niewielkie opóźnienie, ale jak u Ciebie zakłócenia będą miały dłuższy czas to ta metoda i tak nie pomoże. Moim zdaniem pomógłby układ Schmitta z odpowiednio dużą histerezą, ale tak jak napisałem jest to tylko gdybanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez c330ursus
      Mam obrotomierz w ursusie C-330 i przełamała mi sie w nim skazówka mam już nową ale nie wiem jak rozebrać obrotomierz. Jest tak kilka śrubek powiedźcie które wykręcić żeby czegoś nie urwać ani nie rozebrać za dużo Głównie chodzi mi o zdjęcie plastikowej pokrywy tylnej.
    • Przez bartekm66
      witam
      mam problem z obrotomierzem - licznikiem motogodzin w moim zetorze 7045
      otóż obroty wskazuje normalnie ale motogodziny to różnie czsami potrafi "zaciąc się"i nie pracowac przez 10 i wiecej godzin a czasami kręci jak szalony
      czy jest to wina samego licznika czy tez może pradniczki przy silniku
      miał ktos taki przypadek ???
    • Przez Rafal8888
      Witam mam taki problem, zmieniałem silnik w kombajnie i mam założony od stara i tam jest inne wyjście na wałek napędzający prądniczkę obrotomierza w starym miałem na czworokąt podobny jak przy kluczach nasadowych, a w pompie która jest w nowym silniku ma wyjście na obce pióro a pompy nie przekładałem bo w nowym silniku tez były dwa smoki a zapomniałem sprawdzić wyjście na napęd prądniczki. Zmiana pompy nie wchodzi w grę ponieważ to się wiąże z wyjmowaniem silnika co byłoby czystym absurdem. Ma ktoś jakiś pomysł jak to ogarnąć? Z góry dziękuję.
    • Przez pietro1984
      Witam mam takie zapytanie poniewaz sttaram sie troche poprawic władka i mam zamiar wymienic obrotomierz. I teraz tak czy musi byc tylko orginalny obrotomierz,bo mam na mysli taki obrotomierz od c330, c360 wydaje mi sie ładniejszy i bardziej czytelniejszy. Ma ktos taki patent u siebie czy oryginalny naped bedzie pokazywal obroty takie same na oryginalnym i na tym od ursusa.
    • Przez mikipost
      Witam,posiadam Clasa 98s maxi z 92r. Mam problem ze wskazaniami obrotów silnika.Obrotomierz zaniża mniejwiecej o połowe obr. Natomiast podczs jazdy nie przełancza mi na predkosc jazdy tylko cały czas pokazuje obroty silnika.Z góry dziekuje za pomoc w rozwiązaniu zagadki.
×