Skocz do zawartości
Zaloguj się, aby obserwować  
Junkers

Obrotomierz z zegarow samochodu

Polecane posty

Junkers    42

Witam, tak j.w. czy da sie zastosowac obrotomierz silnika samochodu zeby np. pokazywal obroty silnika w dieslu np. w Bizonie, jaki czujnik trzeba by zalozyc na kole pasowym? Tam sygnal jest brany z cewki zaplonowej i tu chyba moze byc problem?


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie ma żadnego problemu. Sygnał można brać z alternatora i odpowiednio skalibrować obrotomierz.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Ok to jesli mam altek Bizona i obrotomierz z Opla np. VectryA to co musze zrobic zeby dobrze dzialalo??


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Odpowiednio skalibrować obrotomierz. Trzeba zmienić stałą czasową tachometru żeby dopasować go do innej częstotliwości wejściowej. A co trzeba dokładnie zrobić to już zależy jaki tam jest układ tachometru.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Junkers    42

Yyy to moze lepiej dam sobie z tym spokoj.


KPK Kumurun Team
"Polak jak se chce, to se kurde potrafi" F.Kiepski
Prawidłowo użytym młotkiem i przecinakiem możemy naprawić nawet zegarek.
Belarus 952.4 - U C-330

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Zajrzyj na PW, to coś się wykombinuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    93

Witam zamontowałem taki obrotomierz sygnał z alternatora "W"  zrobiłem dzielnik /7  na 4017 obroty się zgadzają tylko przy wyższych pojawiają się zakłócenia wskazówka czasem skacze.

Jak filtrujecie sygnał z alternatora obecnie mam rezystor i dioda zenara dla bezpieczności .

Zwykły filtr dolnoprzepustowy RC kondensator równolegle do zenaera czy jakieś inne wynalazki.

i3rys1.jpg

Edytowano przez ansu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Oscyloskop w rękę i zobacz jak to tam wygląda. Najlepiej wrzuć tutaj oscylogramy, to się coś wymyśli, bo temat zakłóceń nie jest prosty tak prosty jak się z pozoru wydaje. A tak w ogóle pierwsze pytanie jakie powinno być zadane: jaki to obrotomierz i jakie ma obwody wejściowe?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Nie tędy droga. Metodą prób i błędów nic nie zrobisz. Filtr dolnoprzepustowy nie pomoże, bo przy pewnej częstotliwości odetnie sygnał. Dlatego najpierw oscyloskop, a jak będzie wiadomo jakie są to zakłócenia będzie można pomyśleć o sposobie ich eliminacji. No i wstaw zdjęcie tego obrotomierza, żeby było wiadomo z czym mamy do czynienia. O jaki komparator Ci chodzi? Jak już to przerzutnik Schmitta.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
ansu    93

Czy przerzutnik Schmitta jest komparatorem ??

 

OK jak wygląda najprostszy układ wejściowy obrotomierza korzystającego z sygnału W" alternatora ma ktoś jakiś schemat

Zrobię tak dołożę tranzystor na wszelki....

post-30-0-27253900-1422303155.gif

Znalazłem jeszcze ale mi nie pasuje za bardzo

post-30-0-31707100-1422303344_thumb.jpg

Edytowano przez ansu

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Gość Profil usunięty   
Gość Profil usunięty

Wszystko ok, tylko te układy współpracują z mikroprocesorem, gdzie można programowo pozbyć się zakłóceń. A Ty jak u siebie dasz układ różniczkujący, to zakłócenia szpilkowe i tak przedostaną się na wejście obrotomierza. Tyle, że to jest tylko gdybanie, bo nadal nie wiemy jakie są to zakłócenia. 
post-10122-0-91871700-1422445313_thumb.jpg
Spójrz na to, tu jest akurat sygnał z B+, ale zakłócenie powtarza się okresowo i obrotomierz zareaguje na takie szpilki. Żeby je wyeliminować wystarczy niewielkie opóźnienie, ale jak u Ciebie zakłócenia będą miały dłuższy czas to ta metoda i tak nie pomoże. Moim zdaniem pomógłby układ Schmitta z odpowiednio dużą histerezą, ale tak jak napisałem jest to tylko gdybanie.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

Zaloguj się, aby obserwować  

  • Podobna zawartość

    • Przez c330ursus
      Mam obrotomierz w ursusie C-330 i przełamała mi sie w nim skazówka mam już nową ale nie wiem jak rozebrać obrotomierz. Jest tak kilka śrubek powiedźcie które wykręcić żeby czegoś nie urwać ani nie rozebrać za dużo Głównie chodzi mi o zdjęcie plastikowej pokrywy tylnej.
    • Przez Cineek
      Witam Oglądałem dziś MF 6180 w dość przystępnej cenie, ale nie działa w nim obrotomierz (tzn. podczas pracy silnika obrotomierz wskakuje pomiędzy 5 a 10) Mam pytanie czy liczy mth? Właściciel twierdził że w większości nie działa, ale rzekomo liczy mth. Jak to mozna naprawić i czy rzeczywiście liczy moto-godziny? Pozdrawiam
    • Przez lemysz1
      Witam. Mam problem, poniewaz od pewnego czasu przestały działać mi halogeny na dachu oraz nie działa obrotomierz(mth liczy normalnie). Bezpieczniki są ok (przynajmniej te które znalazłem, żarówki też ok. Jak włącze światła to normalnie wszystko sie podświetla na tabeli przełączników tam gdzie włącza sie halogeny, ale jak włącze to nie działają. Cóz może być przyczyna? Może ma jeszcze gdzieś schowane bezpieczniki? Pozdrawiam
    • Przez MariuszWakowicz
      Witam poszukuję jakiegoś zamiennika do mojego ciągnika chodzi o obrotomierz czy znajdę coś dla mojej Renaty ? 
    • Przez RedPower
      Witam,
      Niedawno zakupiłem ciągnik Massey Ferguson 3065. Niestety posiada w pół działający komputer. Tzn. Komputer się podświetla jednak nic nie wyświetla, nie da się przełączać między funkcjami. (Załączone zdjęcia) "Ruszyłem" kostkami pod deską rozdzielczą jednak nic nie pomogło. Jaka może być przyczyna i jak to naprawić?
       
      Drugim problemem jest obrotomierz. Nabija on mth lecz wskazówka ani drgnie. Dodam że z kostki za obrotomierzem wychodzi kabelek (żółty) z okrągło końcówką. Gdzie miałby on dochodzić?
       
      Załączam również zdjęcia.
       
      Z góry dziękuje za pomoc.




×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.