Skocz do zawartości
Zitro

JCB Fastrac 155-65 pompa wtryskowa

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pompa
Zitro    1

Witam.

Dobierał się ktoś z was do pompy wtryskowej w tej maszynie? Silnik to Perkins Turbo.

Można ją zdemontować bez rozbierania połowy silnika?

Na moje oko trzeba wykręcić sprężarkę i pompe wspomagania(?), no i ponoć pompę wody i z tego co wyczytałem po setkach godzin szukania na forach to tam znajduje się mocowanie Pompy wtryskowej.

Jest zamocowana albo na 4 śrubach, albo tylko na naktętkę na wałku pompy.

 

Podzieli śię ktoś doświadczeniami? Tak żeby to zrobić ale się nie narobić?

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
scott11    0

Nie wiem jak jest dokładnie w Twoim , u mnie w 2135 też niby silnik Perkinsa . Pompa wtryskowa jest z lewej strony i jest to wyrób wujka Sama o nazwie Stanadyne . Do wyjęcia w.w. nie trzeba demontować zbyt wielu rzeczy . Z tego co pamiętam to odkręciłem śruby mocujące pompę paliwa , sztuk 3 . Następnie odkręciłem dekiel obudowy od strony chłodnicy . Należy pamiętać o obróceniu wałka pompy tak , aby klin na wałku znalazł się na górze , bo jak się potoczy to odkręcanie miski i poszukiwania co nie miara . Podobno są specjalne ściągacze do wyjmowania pompy , lecz ja takowego nie posiadałem więc posiłkowałem się pobijakiem i młotkiem . Jedno średnio silne uderzenie i po wcześniejszym poluzowanie nakrętki z zabezpieczeniem kołnierzowym pompa ustąpiła . I tyle . Powodzenia .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Zitro    1

U mnie siedzi pompa CAV i wygląda to tak:

1fa923d24af1fb55m.jpg

f59eac6b6b696e85m.jpg

Jak widać dostęp jest bardzo utrudniony.

 

scott11 dekiel obudowy o którym piszesz to ten duży u góry czy ten mniejszy niżej?

 

71a0954e64c33202m.jpg

Edytowano przez Zitro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
scott11    0

O takiej pompie jak piszesz nie słyszałem . Bardziej sądziłem , że to będzie angielski Lucas lub ta Stanadyne . Wiem , trzeba było się co nieco nagimnastykować ale bez przesady , jak ktoś ma troszkę rozeznania spokojnie do zrobienia .

Trzeba odkręcić ten mniejszy dekielek na 4-y śrubki m 6 . Jeszcze radzę na kartce rozrysować położenie rurek od pompy do wtryskiwaczy celem prawidłowego montażu po naprawie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zitro    1

Dzięki za podpowiedzi, będę powoli działał. Co do pompy to masz racje, jest to Lucas CAV. Mogłem wprowadzić Cię w błąd.

 

ED1

Zaczełem od zdemontowania koła oraz błotnika by mieć jakieś pole manewru:

57eb847d7ddc8173m.jpg

 

Odkręciłem wszystkie przewody paliwowe, olejowe, powietrza i od chłodnicy które utrudniały by mi prace. Zrobiło się całkiem przejrzyście.

Przewody paliwowe były ładnie spięte, więc nie ma obawy, że źle je pozakładam:

50d228ea37bbd476m.jpg

 

Sporym problem było dostanie się do dolnej śruby mocującej pompę, ale się udało. Zostało mi teraz wybicie jej stożka z koła zębatego i tu jest troche trudniej.

Pisałeś, że u Ciebie wystarczyło jedno średnio silne uderzenie, niestety nie w moim przypadku.

17427c05e69d3f0am.jpg

Odkręciłem nakrętkę na wałku i się teraz zastanawiam czy aby do ściągnięcia pompy nie trzeba wkręcić w te dwa nagwintowane otwory śrub, które wypchną pompę z tego koła.

 

Wypije kawe i idę dalej kręcić.

 

ED 2

Tak jak myślałem po wkręceniu dość mocno śrub m8 i lekkim puknięciu pompa ustąpiła.

 

Generalnie nie było tak źle.

Edytowano przez Zitro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


  • Podobna zawartość

    • Przez Webson_
      Witam. Posiada ktoś na gospodarstwie ciągnik serii MB-trac? Chodzi mi tu o przedni tuz do niego, jak wykonać?
    • Przez Blusik
      Witam 

      Mam silnik 1HC102 po remoncie (jeszcze na dotarciu) na nowym tłoku z PRL. Otóż gdy uruchomie silnik wszystko działa itp. Ale jak silnik jest nagrzany wydaje mi się za bardzo to nawet filtrem szczeliowym nie moge zakręcić. Za zimny zakręca lekko a jak jest rozgrzany to trzeba się silować z zaworem. Silnika po zgaszeniu nie da sie odpalić trzeba w 2 osoby. Samemu nie dam rady poprostu troche przekrece i już nie umiem przegwałcić . Niewiem czy winna jest dawka paliwa czy może regulacje wytrysku trzeba przeprowadzić. Jeśli tal to pod którym ma byc wtrysk miedzy PP 2000 a GMP w którym miejscu miejscu połowa, 3/4?. Z drugiej strony wydaje mi się,ze jak soe.nagrzeje na manometrzr pokazuje 0bar ciśnienia oleju na wolnych a na gazoe chyba z 1 jak jest zimny pokazuje z 4 bar a na wolnych z 1 i grosz. Czy tu tez cos trzeba regulować? Pozdrawiam
    • Przez majak
      Mam pytanie do posiadaczy ciagników Fiatagri, na co zwrócić uwagę przy zakupie ciągnika tej marki, jak wam się sprawują?
      Chcę kupić coś z serii 70-90, 80-90 lub 90-90 i z tego co się orientuję to wszystkie mają silnik Iveco.
    • Przez UrsusowyRolnik
      Co sądzicie o tych ciągnikach? Dopiero dziisaj ze AGCO coś takiego wypuściło może mi ktoś o nich coś powiedzieć?
    • Przez adasmaratonczyk
      Witam posiadam fordson super major z 1963r i mam problem z pompa paliwowa, proszę o pomoc czy można znalesc gdzieś ja do kupienia lub zamiennik. 
×