Skocz do zawartości
Zitro

JCB Fastrac 155-65 pompa wtryskowa

Polecane posty

Wybrane dla Ciebie
galeria
Pompa
Zitro    1

Witam.

Dobierał się ktoś z was do pompy wtryskowej w tej maszynie? Silnik to Perkins Turbo.

Można ją zdemontować bez rozbierania połowy silnika?

Na moje oko trzeba wykręcić sprężarkę i pompe wspomagania(?), no i ponoć pompę wody i z tego co wyczytałem po setkach godzin szukania na forach to tam znajduje się mocowanie Pompy wtryskowej.

Jest zamocowana albo na 4 śrubach, albo tylko na naktętkę na wałku pompy.

 

Podzieli śię ktoś doświadczeniami? Tak żeby to zrobić ale się nie narobić?

 

Pozdrawiam.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
scott11    0

Nie wiem jak jest dokładnie w Twoim , u mnie w 2135 też niby silnik Perkinsa . Pompa wtryskowa jest z lewej strony i jest to wyrób wujka Sama o nazwie Stanadyne . Do wyjęcia w.w. nie trzeba demontować zbyt wielu rzeczy . Z tego co pamiętam to odkręciłem śruby mocujące pompę paliwa , sztuk 3 . Następnie odkręciłem dekiel obudowy od strony chłodnicy . Należy pamiętać o obróceniu wałka pompy tak , aby klin na wałku znalazł się na górze , bo jak się potoczy to odkręcanie miski i poszukiwania co nie miara . Podobno są specjalne ściągacze do wyjmowania pompy , lecz ja takowego nie posiadałem więc posiłkowałem się pobijakiem i młotkiem . Jedno średnio silne uderzenie i po wcześniejszym poluzowanie nakrętki z zabezpieczeniem kołnierzowym pompa ustąpiła . I tyle . Powodzenia .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

Zitro    1

U mnie siedzi pompa CAV i wygląda to tak:

1fa923d24af1fb55m.jpg

f59eac6b6b696e85m.jpg

Jak widać dostęp jest bardzo utrudniony.

 

scott11 dekiel obudowy o którym piszesz to ten duży u góry czy ten mniejszy niżej?

 

71a0954e64c33202m.jpg

Edytowano przez Zitro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
scott11    0

O takiej pompie jak piszesz nie słyszałem . Bardziej sądziłem , że to będzie angielski Lucas lub ta Stanadyne . Wiem , trzeba było się co nieco nagimnastykować ale bez przesady , jak ktoś ma troszkę rozeznania spokojnie do zrobienia .

Trzeba odkręcić ten mniejszy dekielek na 4-y śrubki m 6 . Jeszcze radzę na kartce rozrysować położenie rurek od pompy do wtryskiwaczy celem prawidłowego montażu po naprawie .

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Zitro    1

Dzięki za podpowiedzi, będę powoli działał. Co do pompy to masz racje, jest to Lucas CAV. Mogłem wprowadzić Cię w błąd.

 

ED1

Zaczełem od zdemontowania koła oraz błotnika by mieć jakieś pole manewru:

57eb847d7ddc8173m.jpg

 

Odkręciłem wszystkie przewody paliwowe, olejowe, powietrza i od chłodnicy które utrudniały by mi prace. Zrobiło się całkiem przejrzyście.

Przewody paliwowe były ładnie spięte, więc nie ma obawy, że źle je pozakładam:

50d228ea37bbd476m.jpg

 

Sporym problem było dostanie się do dolnej śruby mocującej pompę, ale się udało. Zostało mi teraz wybicie jej stożka z koła zębatego i tu jest troche trudniej.

Pisałeś, że u Ciebie wystarczyło jedno średnio silne uderzenie, niestety nie w moim przypadku.

17427c05e69d3f0am.jpg

Odkręciłem nakrętkę na wałku i się teraz zastanawiam czy aby do ściągnięcia pompy nie trzeba wkręcić w te dwa nagwintowane otwory śrub, które wypchną pompę z tego koła.

 

Wypije kawe i idę dalej kręcić.

 

ED 2

Tak jak myślałem po wkręceniu dość mocno śrub m8 i lekkim puknięciu pompa ustąpiła.

 

Generalnie nie było tak źle.

Edytowano przez Zitro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez spuzon
      Witam kupiłem forda 8210 92rok mam z nim następujący problem na wyświetlaczu wyświetla się komunikat (OPEN) rpm. Wiec najprawodobniej jest coś nie tak z czujnikiem obrotów. Czy ten ciagnik ma obroty z alternatora czy gdzieś jest jakiś czujnik zamontowany.
    • Przez kaczor94
      Witam.
      Kupiłem niedawno 155.54 na skrzyni z rewersem elektro-hydraulicznym oraz z biegami pod obciążeniem. Ilość oleju w skrzyni mam prawie na minimum, ale okazuje się że przepuszcza mi siłownik i będę zapewne musiał dolać oleju prędzej niż przy uszczelnianiu siłownika. Nie mam specjalnie czasu aby teraz wziąć ciągnik na warsztat, a dodatkowo planowałem dopiero zimą się za niego zabrać i gruntownie przejrzeć. Nie wiem jaki powinien być olej, abym mógł chociaż na tą chwilę dolać?? Przepraszam jeśli powielam pytanie, ale jak wspomniałem mam bardzo napięty "grafik".
      Pozdrawiam
      Darek
    • Przez Pawliq
      Witam
      Dzisiaj pojechalem swoim M100 w pole z pługiem i jezdzilem z godzine i nagle ciagnik stracil moc i  delikatnie dymic na bialo. Zgasilem go i nieszlo go zapalic tak jak by sie zapowietrzyl. Sasiad mnie scholowal z pola i jak bylem pod domem zapalil mi bez problemow. Zaczelem nim gazowac i bo dwoch minutach znowu spadek mocy. I tak po kazdym odpaleniu. Dwa tygodnie temu wymienilem wszystkie filtry. Sprawdzilem rowniez pompke wspomagajaca ale podaje ona paliwo a zreszta w zeszlym roku wymienilem ja na nowa.
      Mam nadzieje ze ktos mi pomoze z tym problemem.
    • Przez sylwek1100
      Witam koledzy. posiadam od nie dawna fiata 70-90dt i potrzebne mi kilka wiadomości na jego temat.
      po pierwsze szukam instrukcji obsługi i katalogu części
      po drugie na jakiej zasadzie działa w tym ciągniku sprzęgło wałka bo ja mam z nim problem bo nie działa wogóle
      po trzecie to słabo działa mi w nim wspomaganie
      Koledzy pomóżcie bo mało informacji w necie moge znaleźć na temat tego ciągnika
    • Przez MiRol
      Piszcie wszystko co wiecie o tych ciągnikach
×

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.