Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Poszukuje opinii o MF 399 hi-line. Mam zamiar kupić takiego od znajomego. Ciągnik jest z ładowaczem stoll, rok '95, około 5000 mth, skrzynia 12-12, jest on trochę zaniedbany kosmetycznie, ale cena to 50 tys. Znajomy bardzo go chwali, głownie za prostotę i oszczędność. Rozbieraliśmy mu jesienią reduktor, bo pękła taka sprężyna od przełączania zakresów i z tego co widziałem, to w środku wszystko wygląda jak nowe. Co sądzicie o takim ciągniku?

Opublikowano

Szczerze mówiąc to jeśli sam masz mozliwości oglądania go widziałeś co jest w środku gdy był rozbierany widzisz jak się zachowuje masz o nim największą wiedzę. To że jest to prosty ciągnik to prawada, nie ma tam zbędnej elektroniki która czasem odstrasza itd.Jeśli nie bierze oleju to pewnie warto a może coś jeszcze utargujesz :)

Opublikowano

Zauważyłem, że trochę dymi odmą, ale oleju nie bierze. Co to może być? Czy może pierścienie na którymś tłoku się ustawiły zamkami? Bo i na bagnecie czuć ciśnienie.

Opublikowano

Przegapiłem to :) to coś nie dużo jak na te lata. Jęśli mth nie kręcone to powinno być wszystko dobrze chyba żę dostał gdzieś po du*** bo skoro sadzi i górą to nie jest fajnie. Wiesz dlaczego go sprzedaje? Może to jest tego powodem.

Opublikowano

Wydechem nie dymi, tylko tą odmą. Chce sprzedać, bo ma na oku jakiegoś 43XX. U niego to jedyny ciągnik na 30-kilka ha. On mówi, że pali bardzo mało. Ale czy mniej taki spali od np mtz? Mam jeszcze małego zetorka i najchętniej, bym go sprzedał. Tylko czy będzie mnie stać na paliwko heh, bo wiadomo lekkich prac też sporo....

Opublikowano

Hmm trochę za duży wydaje mi się ten ciągnik jak no moje gospodarstwo. Obrabiam 30ha, głównie łąki. Obecnie został mi tylko 5211, bo białorusiniec sprzedany 2 sezony temu i jakoś się wyrabiam, chociaż bardzo bardzo brakuje mu mocy, szczególnie przy koszeniu torfowych łąk. Nie uważasz, że lepsze by było coś w 4 garach?

Opublikowano

Wszystko zależy od Twojego zapoptrzebowania. Powiem tak ja obrabiam podobnie jak Ty 30ha plus usługi i mam do dyspozycji C330, C360 3P, DF DX85 oraz Renaulta 120.14. Jeśli jest nie jest Ci aż tyle mocy potrzeba to możesz jak najbardziej szukać czegoś mniejszeco coś 80KM np:

 

http://otomoto.pl/deutz-fahr-dx-4-50-z-ladowaczem-brutto-A395350.html

Ciągniki bardzo wytrzymałe, niezawodne oraz oszczędne.

Opublikowano (edytowane)

Ciągnik w sam raz na 30 ha pod warunkiem, że masz dośc duże maszyny. 42xx to praktycznie to samo tylko w nowszym opakowaniu. Przyczyna dymienia z odmy jest prawdopodobnie już troszkę zużyty silnik. NIe wiem jak mocno dmucha ale jeśli lekko to normalne. Tak samo po wyjeciu miarki oleju. Nie zapominajcie, że w skrzyni korbowej poruszają się tłoki i zawsze będą tam ruchy powietrza. Są to trwałe silniki dość tanie w naprawie. Wały korbowe są mocne. Teraz widziałem wał po 7,5 tys mth w 4270 jest idealny, panewki białe. Co do spalania nie zapominajcie, że to 6. Swoje spali ale dzięki mocy i wom 1000 można zredukowac obroty silnika pracując z kosiarką czy przewracarką w porównaniu do zetora.

Wolał bym tego mf a niż df a z linku. mf zawsze kilka lat młodszy. Poza tym do mf a serii 300 sporo cześci pasuje od ursusa.Tylny most jest taki sam jak w 255. W nowych ursusach występują skrzynie 12x12 i 12x4 więc można sporo czesci dobrać. Poza tym do perkinsa też jest mnóstwo zamienników. Wymiana tulei i pierścieni, uszczelek oraz końcówek wtrysków w 6 cylindrowym 4270 kosztowała mnie 2500 z robocizną.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

Tylny most jak w Mf255? Żarty chyba... Co do remontu silnika to polemizował bym koszt wymiany Kompletnych zestawów naprawczych DX 85 plus nowe końcówki wtryskiwaczy uszczelki to kwota prawie 2000zł więc sam zobacz gdzie tu jest niższa cena napraw DF a MF.

Opublikowano

Nie żartuje mam teraz 390 4255 i 4270 i wiem co piszę. Do zwolnicy 390 kupiłem symering od 255. Do 4255 cały zaczep wraz z płytami od 255. Wszystko pasowało jak ulał. Wiem, że trudno w to uwierzyć ale tak jest. Modele 6 cylindrowe mają inne symeringi zwolnic ale wiele czesci pasuje. Przewód wysokiego ciśnienia od 255 też pasował do 390 po lekkim wygięciu. Koszt zakupu części z ursusa i zamotowanie ich w mf ie jest sporo niższy. Oczywiście nie wszystkie cześci będą pasowały ale jest jakies pole manewru. Do df a po wszystkie części do skrzyni pójdziesz do serwisu lub do handlarza po starocie. Poza tym każdy mechanik znający się na 255 bez trudu naprawi ci podnośnik w serii 300 czy 42xx. Ponieważ wszystko pod spodem jest tak samo. choć niektóre rzeczy mogą się różnić. 42xx ma więcej innych części.

Opublikowano

WIęc pisz że to jakieś drobne części a nie że most to i ja mogę powiedzieć że uszczelniacze w przednim moście pasuja od zetora już nie pamiętam jakiego. W dodatku dobre części do ursusa czy zetora też kosztują nie ma co ukrywać kupić tani bubel to nie sztuka. I tak możemy wymieniać że to pasuje od tego a to od tamtego. Podnościk w df hmm... nie ma tu nic wyrafinowa wszystko na zewnątrz dwa siłowniki pod ramionami wieszaków pompa hydrauliki przy silniku połączone rozdzielaczem i również można napisać że każdy mechanik to naprawi. A jak sam widzisz remont silnika w takim wypadku już jest sporo niższy bo za tą kwotę którą wymieniłem została zorobiona cała góra z wymianą tłoków swożni, a dolicz teraz to do swojego remontu. Tak więc sam widzisz.

Opublikowano (edytowane)

No ok df jest najlepszy tylko założyciel tematu pyta o mf a 399. Pisząc o uszczelniaczach podałem przykład. Nie musiałem dokonywac poważniejszych napraw. A uszczelniacz zwolnicy w 255 to nie jest zwykły symeryng i tyle w temacie. Zaczep transportowy wraz z płytami montażowymi to też żadna drobna część Zamontuj zaczep od zetora do df a wraz z mocowaniem to pogadamy. od 255 do m 300 i 4200 pasuje jdealnie podobnie jak jeszcze kilka innych emementów układu zawieszania. Zresztą tam w skrzyni nie ma się co psuć. A o zmielonych skrzyniach w df dx słyszałem/czytałem już nie raz.

Edytowane przez hubertuss
Opublikowano

I kto tu wychwala i mówi och, ach zwłaszcza ten ostatni dodatek po edycji. Dla mnie liczy się jak kto dba tak ma. A ten simering w mf255 to nie jest jakiś super dziwny normalny już kilkakrotnie coś takiego naprawiałem. Nadzwyczajne to jest założenie zamiast pierścieni tłokowych w silniku pasków skurzanych zamiast nich. A skoro kolega chce coś mniejszego to była propozycja i nie wspomnę kto tą rozmowę na temat wychwalania MF-ów wszczął. I koniec w tym temacie. Wracając do tematu to tego DF -a oglądając ogłoszenia napotkałem miałem polecić MF seri 30xx które nie zasłyneły skrzyniami? Chyba nie. No chyba że kolega był my takiego pewien że wszystko z nim w pożądku. Wiadomo zawsze się może coś trafić ale trafić na mf z seri 30xx z uszkodzoną skrzynią niż na df.

Opublikowano

Mowa była o 399 powtarzam jeszcze raz. Mam z tą serią doświadczenie podobnie z serią 42xx więc napisałem co wiem. A serię 300 można tylko chwalić. Ciągniki na allegro z tej serii dość szybko znikają i zawsze jest ich bardzo mało.

Opublikowano

Faktycznie ta seria ma bdb opinie z tego co wyczytałem na zagranicznych forach i też nieźle trzymają cenę. Ten 399 nie jest chyba bardzo zużyty, bo znajomy ma raczej małe maszyny jak na niego, jedynie w 4 obrotowej ma co robić. Zamiast proponowanego DF wolałbym same explorer/laser czy lamborghini. Zauważyłem, że nawet niedrogo można takiego wyrwać, podobnie jak JD np. 2140, 3040. To jeszcze by zostało na jakąś praskę. W sumie i tak będę musiał z banku na to trochę grosza pożyczyć.

Carrado, a co powiesz o Renault?

Opublikowano

Wiesz Same i Lamborghini to ten sam koncern co DF większość części jest taka sama lub podobna tylko tańsza jak zauważyłeś. Co do Reni no cóż ciągnik prosty bez zbędnej elektroniki silnik MWM w sumie od kąd ją mam to wymieniłem tylko filtry i oleje nic po za tym może trochę mało zwrotna ale to w końcu 6cyl idzie się przyzwyczaić jak dla mnie bardzo duży udźwi tylnego TUZ do tego w miarę przestronna i cicha kabina.

Opublikowano

No pewnie po co kupowac sprawdzony ciągnik zza miedzy lepiej jechać w polske na loterie. Się kupi co się trafi. Gabarytami seria 300 jest praktycznie taka sama jak ten deutz. Za to ma około 150 Nm więcej i 20 Km więcej. To co z df a wydusisz z gazem na maksa ten ferdek wykręci przy 1200 obrotach. Do koszenia łąk czy przewracania trawy przewracarkami nawom użyjesz obrotów 1000. I spalisz mniej niż tym df em. Dodatkowo hałas będzie mniejszy. Oczywiście w jakichś naprawde lekkich pracach df spali mniej. Ale czy będą to jakieś wielkie ilości wątpie. Jak dla mnie głównym atutem tego mf a jest to , że go się zna. Ale jak pisałem można kupić gdzieś w polsce zagadke.

Opublikowano

Zajmij się reklamą MF-ów. Jak można porównywać 6cyl do 4cyl. Porównujesz jaby obydwa modele były 6cyl. Po za tym kolega zapewne ma park maszynowy dostosowany do Zetorka. Chcesz rotacyjną ganiać 100MF? No prosze Cię bez takich. To nawet nie wygodne i powiedz jeszcze żę spali mniej niż zetor. I zakończmy tą dyskusję jeśli dalej chcesz tak porównywać.

Opublikowano

Widze, że bardzo chcesz mieć ostatnie słowo i chcesz kosiarkę od zetora obsługiwac 82 km df em. Też będzie do niej za duży. I też spali więcej od zetora. Masz jeszcze jakieś fajne pomysły?

Opublikowano (edytowane)

No się zdziwisz, ale ten MF właśnie w takiej kosiarce chodzi albo rozrzutnik też ma mały polski jednoosiowy, opryskiwacz 400l, zgrabiarka 7-gwiazdowa :) Na pewno nie znajdę drugiego ciągnika, który widziałem od środka. Bardzo mi się podoba rewers przy kierownicy, przy ładowaczu super sprawa. Chyba tym lekkim dymkiem z odmy nie ma co się przejmować skoro oleju ani płynu nie ubywa. Tylko jeszcze jedna sprawa, coś zaczyna chrobotać w przystawce od przedniego napędu, ale właściciel zobowiązuje się to naprawić. Sam nawet tego bym nie zauważył. Pomimo znacznego zaniedbania chyba warto za 50 tys co panowie?

 

Wydaje mi się, że zetor w dobrej trawie i na mokrej łące to duży apetyt ma, bo i widać że obciążony na max albo i więcej.

Edytowane przez Boniek
Opublikowano (edytowane)

Handlarz w polsce napewno by ci o tym nie powiedział. Ja piszę o mf ie nie dla reklamy tylko dlatego, że mam z tym doczynienia. Silnik spali więcej jak zetor. Ale ciągnik masz pewny coś tam sobie podmalujesz poszykujesz. I masz 7 lat mniej niż df z linku. Ciągniki gabarytowo podobne mf może nawet deczko węższy. Jak mówiłem dymek z odmy może być silnik swoje lata i przebieg ma ale powinien jeszcze na długo starczyć zwłaszcza z małymi maszynami. Co do spalania przy 1200 obr i wom 1000 w kosiarce może być nie wiele większe niż w zetorze, któym aby osiągnąć 540 musisz cisnąć.

Co do cen na allegro masz z początku lat 90 tych w starszej kabinie z ewarkami w podłodze za cenę między 40 a 50. WIęc 50 za 96 r jest ceną przyzwoitą.

Edytowane przez hubertuss

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Podobna zawartość

    • Przez tiger2911
      Dzień dobry
      Potrzebuje informacji gdzie są bezpieczniki w massey Ferguson 590 z opisem. Problem z prądem brak kontrolek, nie można zapalić akumulator rozładowany 
       
    • Przez karol_365
      Witam. Może ktoś podpowie, czy mam słuszne podejrzenie odnośnie wycia w skrzyni i ewentualnie doradzi jak to zlikwidować. Jakieś 2 lata temu zakupiłem MF 698 w tanich pieniądzach z niesprawnym wzmacniaczem momentu ( dźwigienka pod kierownicą, czyli skrzynia na 2 wajchy). Wzmacniacz ogarnąłem. Były pęknięte pierścienie w nim i przy okazji zregenerowałem kosz wzmacniacza. Przed remontem nie było praktycznie ciśnienia na skrzyni z jazdą, więc dla spokojności wstawiłem nową pompę hydrauliczną. Podczas wymiany zauważyłem że na przekładni pompy hydraulicznej na takiej płycie ( dołączam na zdjęciu) jedne koło zębate było luźne( strzałka na zdjęciu) . Niestety zignorowałem to i złożyłem wszystko do kupy. Efekt? Wszystko działa jak żyleta, wzmacniacz ,wom , podnośnik, cisnienia są luks. Jedynie pozostało głośne wycie. Wycie pojawia się tylko i wyłącznie wtedy gdy załączony jest wzmacniacz momentu, tzw. przyspieszacz. I moje pytanie brzmi, czy te wycie może powodować te małe koło zębate, które miało luz , które ja zignorowałem i zostawiłem? Ciągnikiem dużo nie jeżdżę ale jak już coś robię , to mnie szlak trafia , bo wyje to głośniej niż c360 z kosiarką 😅 W wolnej chwili chciałbym to zrobić ale przed tym wolę się upewnić czy dobrze myślę. Pozdrawiam 




    • Przez kuna9977
      Zastanawiam się nad opryskiwacza wpadł ładny pilmet 1215 używany. Tylko mam górzysty teren i zastanawiam się czy MF 255 z pełnym da radę na 2 biegu. Też mam kilka kawałków w klin jak wygląda sprawa ze zwrotnością? Czy lepiej kupić 800l. Na Zetora 7340. Mf mały zwinny mało pali chodzi również z rozsiewaczem. 
    • Przez Mateusz0110
      Witam
      Niedlugo zaczynam remont mojego MF 255 , może ktoś podpowie jak I czy wg da się przerobić hydraulika w MF 255 żeby hydraulika była niezależna z podnosnikiem, było by to milion razy wygodniejsze. 
      Dzięki za informacje 
      Np jakbym zalozyl dwa takie rozdzielczego jeden z lewej strony do hydrauliki a drugi po prawej do podnośnika żeby nietrzebabylo przekręcać tej dźwigni pod siedzeniem jets to uciążliwe przy rozsiewaczu do nawozu gdzie jest otwierany hydraulicznie 

    • Przez Clark
      Witam. Jestem na etapie wymiany instalacji w MF255. Poza kontrolkami od kierunków wszytko niby działa ale jest jeden podstawowy problem- brak ładowania. Jeśli wzbudzę alternator to wszystko hula jak złoto. Teraz pytanie w jaki sposób w oryginalnej instalacji poprowadzone jest wzbudzenie. Instalacja którą kupiłem ma tylko dwa przewodu. Jeden główny i drugi od kontrolki. Ten od kontrolki nie podaje plusa więc wzbudzenia nie ma. Jeśli podam plus wszystko działa. Co najważniejsze- nowa instalacja jest zrobiona na wzór oryginału a ja mam alternator przerzucony na drugą stronę i jest to on od samochodu. Nie wiem jak w oryginalnym było rozwiązane wzbudzenie. Poprzednio alternator zakładał mi elektryk ale zrobił to metodą gospodarczą i po linii najmniejszego oporu (sama kontrolka od początku nie działała). W necie znalazłem informację, że przez przewód kontrolki chwilowo powinien być podawany plus ale tak się nie dzieje. Czy w oryginale jest jakiś dodatkowy przewód?     
×
×
  • Dodaj nową pozycję...
v