Skocz do zawartości
murek011

Same Silver 130 Problem z biegami

Polecane posty

murek011    0

Witam , mam problem z wrzuceniem pierwszego i drugiego biegu w moim silverku, a dokładnie to bardzo ciężko jest przyciągnąć dźwignie biegów do siebie (skrzynia 6-cio biegowa + Agroshift) nie ma takiego typowego "luzu", jest mało precyzyjna ,podobnie jest z odepchnięciem jej by wrzucić 5 i 6. Czy jest jakaś regulacja, lub coś w skrzyni się stało? Moż ktoś z Kolegów coś wie w tej sprawie, z góry dziękuje

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Huberto    0

Nie koniecznie musi być to w skrzyni.Gniazdo dźwigni zmiany biegów jest źle skonstruowane,rozkręca się luzuje.Miałem podobny problem w Lamborghini r4 105 ale facet coś tam poszperał i jest lepiej ale do ideału to jeszcze brakuje.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

murek011    0

No właśnie, coś może być z tym gniazdem , według katalogu cześci jest tam taka kula prawdopodobnie plastikowa w gnieździe (cos podobnego jest w Oplach) . Czyżby cośtam pękło , albo się wyrobiło, tylko że ciągnik ma dopiero 2,5 tys godzin. Z drugiej strony lepiej to niż by miało coś w skrzyni strzelić.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
murek011    0

Do Huberto; czy mechanik który Ci to naprawiał wymontowywał coś np, dźwignie biegów ? Pytam bo może wezme się za to sam , generalnie wygląda to na dość prostą konstrukcję ale im więcej informacji tym lepiej Dzięki ,pozdro

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
tomek0889    1

ja kiedyś u handlarza jeździłem samem tylko trochę mniejszym i tez tak ciężko chodziła ta gałka, on twierdził ze trzeba przesmarować i powinno być lepiej

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Pestus123    3

Spróbuj zajrzeć do tej kulki, czy jest zabrudzona, i daj kapkę oleju. Ciężko wchodzą biegi, a niekiedy problem z wbiciem niektórych? W agrotronach to pomaga, to może i w Twoim samiku nie zawadzi spróbować ;)

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
murek011    0

Witam, biegi naprawione i to własnymi siłami.Poluzowała sie dźwignia na osi odpowiedzialnej za wybieranie biegów, mechanizm ten znajduje się przy samej skrzyni biegów, za zbiornikiem paliwa, trzeba było odręcić koło , odchylć zbornik paliwa (zbiornik w tylnej częsci jest na takim jakby zawiasie) w dźwigni wkręcona jest śruba na imbus ...dokręcić śrubkę(luz dźwigni na ośce zniknął) , skontrowć narętką na klucz 17 ipo wszystkim.Biegi wrzuca się łatwo, precyzyjnie Pozdrawiam

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrianb    1

Witam.

Mam problem z rewersem w swoim silverku 130, skrzynia 6 + AGROSCHIFT rewers mechaniczny. Problem jest w załączaniu jazdy do przodu, potrafi za zgrzytać a niekiedy wyskoczy. Do tyłu jest OK i przy przełączaniu z tyłu do przodu też jest dobrze. Odnoszę wrażenie jakby nie zawsze wchodził do końca ten rewers przy załączaniu do przodu. Miał ktoś może podobny problem? Proszę o podpowiedź w czym może być problem.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrianb    1

to zgrzytanie mogłoby byc od synchronizatora, ale czy wyskakiwanie może też być od synchronizatora?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yudin    7

tak, bo cała skrzynia jak i ciągnik drży i moze powodować to wybijanie biegu gdy synchronizator nie jest w stanie się juz zakleszczyc prawidłowo

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yudin    7

ciągnik na pół, kabina lekko pod góre na podpory i wyjeżdżasz skrzynią biegów

sprawdz jeszcze najpierw wybieraki na zewnątrz skrzyni, moze jakas spręzynka pęknięta lub cos

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrianb    1

dobrze rozumie: rozkręcam na sprzęgle i wyjeżdżam tylnymi kołami z mostem i skrzynią do tyłu, a silnik i kabina zostaje razem w miejscu?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Jarecki88    183

Jak silnik może zostać razem z kabiną? Ja bym odjechał silnikiem ze skrzynią, reszta zostaje na swoim miejscu.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yudin    7

nie, trzeba go po kolei kroic, silnik - skrzynia. nie da sie tylnim mostem odjechac ;P

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrianb    1

czyli inaczej;

1) rozkręcam ciągnik na pół na sprzęgle,

2) odjeżdżam przodem z silnikiem,

3) podnoszę kabinę trochę do góry (ile trzeba ją podnieść?)

4) konieczne jest odkręcenie skrzyni od tylnego mostu do wymiany?

 

proszę o poprawę jak coś źle po pisałem i dalsze wskazówki..

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yudin    7

1 - ok

2 - ok

3 - podniesc tyle zeby dało się poodkrecac skrzynie i osprzęt dookoła

4 - tak, trzeba wyciągnąc skrzynie a potem porozbierac wałki itp

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrianb    1

Kolego yudin dziękuje za wskazówki..

ciężko jest rozebrać to i potem po składać skrzynie wałki itp?

trudno jest połączyć skrzynie z mostem?

Co w tym wszystkim jest najtrudniejsze do zrobienia?

 

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yudin    7

grunt to spokojnie rozbierac wałki i układać po kolei elementy

jak bedziesz miał je juz wyjęte to pobaw sie skrzynia i popatrz jak sie poszczególne elementy zakleszczają

co do montazu skrzyni do tylnego mostu mozesz delikatnie kołki papierkiem przeleciec i włozyc z 2 szpilki, któe spełnią rolę prowadnicy to łatwiej bedzie ją dopychać

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrianb    1

ok, ile czasu potrzeba na taki remont jak się to robi pierwszy raz?

wiesz jakie mogą być przybliżone koszty synchronizatora?

Kolego w ogóle z której części polski jesteś?

 

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
yudin    7

wielkopolska

jak robisz to pierwszy raz to szczerze mówiac jesli nigdy nie wyciagałes skrzyni to ci nie polecam tego robic samemu - wymiana sprzegła to co innego

a sychnchronizator moze sie wahac od 1000 do 3500 netto nawet

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
adrianb    1

w tym ciągniku nie robiłem ogólnie grzebałem w mniejszych i prostych..

zastanawiam się nad tym czy robić to samemu.

Jestem z kuj-pom, nie jesteś zainteresowany przyjazdem i odpłatną pomocą w naprawie?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się


×