Polecane posty

Holuzniak    1

Witam ! Mam dylemat muszę kupić akumolator do MF 6190 i w związku z tym mam pytanie jaki polecacie chciałbym zamontować jeden 12 v

  • Like 1

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlo36    5

Radziłbym dać dwa razy 12V, lepszy rozruch wtedy jest no i producent tak przewidział więc nie ma co kombinować. Dobry jeden duży i tak taniej Cie nie wyjdzie. Ja sam tydzień temu kupiłem właśnie dwa do 6180 i tylko miałem dylemat jakie kupić bo miedzy dwoma a jednym to praktycznie się nie zastanawiałem i od początku byłem za dwoma.

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
Holuzniak    1

Dzięki za sugestię .Niewiem jak powinno być w oryginale ponieważ niedawno kupiłem tego MF a był w nim tylo jeden akumulator 12v 120ah który przy temp minus 7 ledwie kręci .Jakie kupiłeś sobie do 6180 ?

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Wiadomość z agroFakt.pl

pawlo36    5

Powinno być według teorii 420A i coś koło 50ah, najważniejszy jest prąd rozruchu bo ferguson musi dobrze obrócić to wtedy z paleniem nie ma problemu. Ja kupiłem dokładnie te http://allegro.pl/ak...3863935745.html gdzie jest 600A rozruchu czyli mam po 180A więcej na każdym akumulatorze niż powinno być w teorii a łącznie 1200A czego nie da Ci żaden pojedynczy akumulator nawet taki duży od kombajnu. Akumulator niby ma być dobry bo dają na niego gwarancje 3 lata (tam akurat jest napisane 24 m-ce) i testowane są te akumulatory w temperaturze -40 stopni (głównym ich odbiorcą jest Rosja a na nasz kraj dopiero wchodzą) gdzie każdy inny akumulator jest testowany przy -18. Nic więcej na ich temat nie powiem bo sam mam je dopiero tydzień ale rozrusznik kręci jak oszalały.

 

Wcześniej miałem Varty 420A i chyba 52ah i jak kupiłem ciągnik to one już były i wytrzymały mi jeszcze 5 lat a przy kupnie poprzedni właściciel mówił że mam pomyśleć niedługo o wymianie bo nie są nowe więc podejrzewam że 7lat to miały minimum tylko dzisiaj żaden aku już tego nie wytrzyma.

 

Nie musisz zakładać takich jak ja bo jak założysz akumulatory po 500-520 A i pod 60ah to już będzie dobrze i lepiej niż nakazuje producent bo na każdym będzie po ok 100A więcej

Edytowano przez pawlo36

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
hubertuss    1314

W sklepie nie kupisz takiego akumulatora jak w nowym ciągniku/samochodzie. Tanie czy drogie nie są takie jak montowane fabrycznie. Dwa akumulatory to nie głupi pomysł. Czy ten z linku będzie dobry. Mam spore wątpliwości. Akumulatory nie znanych marek mają z reguły słabsze parametry niż deklaruje producent i starczają na 2 może 3 lata maks.

Ten akumulator z linku był sprawdzany przyżądem napewno ma te 600 A?

Niestety zakup dobrego akumulatora to dzisiaj loteria potraią padać miesiąc po końcu gwarancji. Po spadku temperatury poniżej zera widać jak spada sprawnośc akumulatora przy rozruchu.

Edytowano przez hubertuss

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach
pawlo36    5

Kolego hubertuss trochę się nie zgodzę z Tobą że marka jest nieznana (widocznie przez Ciebie), firma ma katalog produktów porównywalny z najlepszymi markami jak bosch czy varta. To że producent daje na nie 3 lata gwarancji też swoje świadczy i niech by chociaż wytrzymały te 3 lata bez problemu to i tak dobrze. Co do prądu to jest napewno mocny bo zanim włożyłem je do ciągnika miałem inny akumulator od innego ciągnika który w tym sezonie nie jest aż tak potrzebny i tam było mniej Amper i było widać różnice (a tamten akumulator także nowy) mimo że nie było mrozów. Na dzień dzisiejszy przy kilkustopniowym mrozie nie widzę żadnej różnicy w uruchamianiu silnika mimo że nie używam świecy płomieniowej która jest oryginalnie montowana i można było jej użyć.

 

Nikogo nie namawiam do kupna tych akumulatorów żeby było jasne, kolega pytał jakie założyłem to po prostu odpowiadam bo jakoś nikt nie potrafił mu doradzić. Choćby nawet nie miał tych całych 600A (co jest mało prawdopodobne) to napewno ma więcej niż te na których jest podane np 520 A (które to także nie muszą mieć tego w rzeczywistości) i napewno z dobrym zapasem wystarczy do jego ciągnika gdzie teoretyczne zalecany jest 420A x 2

Udostępnij ten post


Link to postu
Udostępnij na innych stronach

Bądź aktywny! Zaloguj się lub utwórz konto

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony

Utwórz konto

Zarejestruj nowe konto, to proste!

Zarejestruj nowe konto

Zaloguj się

Posiadasz własne konto? Użyj go!

Zaloguj się

  • Podobna zawartość

    • Przez galoni
      Panowie w MF 6190 skończyły mi się szczotki w alternatorze, dałem do naprawy, gościu mi wymienił między innymi łożyska, szczotki wraz z regulatorem. I teraz mam cyrk, tzn. Gdy pracuję na obrotach to jest ok. Jak jest na małych obrotach (jałowych) to blokuje mi EHR (zaświeca się ten wykrzyknik EHR i lekko się żarzy ten wielki wykrzyknik na desce rozdzielczej razem z kontrolką lądowania  ), jak odblokuję to po paru sekundach znowu się zablokuje . Mierzyłem ładowanie to ma 14.5 na wolnych obrotach i 14.7 -14.8 na wysokich. wydaje się dobre. Niewiem co jest grane. POMÓŻCIE bo mnie zaraz trafi...
       
      Nagrałem filmik i tam widać co się dzieje ZOBACZCIE...
      https://youtu.be/JWemIxcpDXY
×
×
  • Utwórz nowe...

Ważne informacje

Używamy plików cookies, aby poprawić funkcjonowanie strony Agrofoto.pl. Pliki cookies dopasowują treść strony, w tym wyświetlanych reklam, do indywidualnych potrzeb i zainteresowań użytkownika, pozwalają nam również zrozumieć, w jaki sposób korzystasz z naszej strony. Korzystanie z Agrofoto.pl bez zmiany ustawień dotyczących cookies oznacza, że będą one zamieszczane w Twoim urządzeniu końcowym. Możesz dokonać w każdym czasie zmiany ustawień dotyczących cookies. Więcej szczegółów w naszej Polityce prywatności i plików cookies.

Agrofoto.pl Google Play App

Zainstaluj aplikację
Agrofoto
na telefonie

Zainstaluj